stojí to za pokus?
- hledáš kolektiv, organizovaný systém, jistotu - vysokáAle naprosto nesouhlasím s druhou polovinou jeho komentáře, práce v korporátu jde bez VŠ (dokonce znám lidi z korporátu co nemají ani střední) a naopak s VŠ můžeš zakládat adrenalinové startupy.
- chceš si nastartovat život rychleji, dokážeš fungovat sám - samostudium, praxe
greenlinuxguru nesmíš brát moc vážně, on vysokou nezvládl dostudovat, tak se snaží každýmu nakecat, jak je k ničemu a že bez ní se žije líp, aby si zvýšil sebevědomí.
Ale naprosto nesouhlasím s druhou polovinou jeho komentáře, práce v korporátu jde bez VŠ
A navíc studium VŠ tě z budování kariéry úplně nevyřazuje.
První rok člověk musí na VŠ trochu máknout než se zorientuje, ale v dalších letech jsem při vysoké zvládal i práci v iT na částečný úvazek (2-3 dny v týdnu s výjimkou zkouškového) a když ta firma skončila (odkup konkurencí a likvidace), tak následně i práci na IČO. :)
A pak po škole při hledání práce už se můžeš ohánět i nějakou pracovní historií a praxí a tam kde si na to potrpí (státní správa) tak i titulem.
greenlinuxguru nesmíš brát moc vážně, on vysokou nezvládl dostudovat, tak se snaží každýmu nakecat, jak je k ničemu a že bez ní se žije líp, aby si zvýšil sebevědomí. To, co popisuje, nijak nesouvisí s tím, jestli člověk má vysokou nebo ne.
Pokud tě VŠ láká, tak ji zkus.
Na druhou stranu, pokud tam chceš jít jenom kvůli studiu programování a webovek, tak v tomhle ohledu ti VŠ až tolik nedá a plně stačí samostudium. Je ale pravděpodobný, že se tam naučíš další věci, který se ti časem můžou hodit a o kterých bys jinak třeba ani nevěděl, že existujou.
Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor.
Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor. To Bc z libovolné školy se na zahraničních pracovních nabídkách vyskytuje dost často.
Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor. To Bc z libovolné školy se na zahraničních pracovních nabídkách vyskytuje dost často.
To se vyskytuje v kdejaké nabídce a nikdy se mě nikdo na to ani nezeptal, natož aby chtěl nedejbože vidět třeba diplom. Ani v zahraničí, ani v ČR. V podstatě stačí, když se zúčastníte natolik, abyste si to mohl napsat do životopisu (a na to ji fakt nepotřebujete dokončenou; "vzdělání" a "dokončené vzdělání" není totéž přičemž to druhé je do značné míry jen formální) a tím je v praxi pro drtivou většinu slečen na HR vyřešeno a budoucí kolegy stejně daleko víc zajímá, co reálně umíte a jakou máte praxi.
Diplom by šlo dát rozhryzat morčatům a nezměnilo by se vůbec nic. Tedy pokud by mě nedejbože nenapadlo jít pracovat pro státní správu.
Není to o papíru, ale o splnění kritérií, na základě kterých se vydává. Je to o dotahování věcí do konce.
Není to o papíru, ale o splnění kritérií, na základě kterých se vydává. Je to o dotahování věcí do konce.
"O čem to je" je v tomto smyslu íplně jedno. Jediné, o čem to být má je, aby mě ta škola naučila to, co chci. Pokud nenaučí, je naprosto k ničemu. K ničemu jinému není a být ani nemá. Takže naopak, mě osobně naprosto nějaký diplom nezajímá, zajímá mě, že jsem někde studoval. A kádrováci se na to pochopitelně neptají. Protože ty nakonec stejně zajímá totéž co mě protože nakonec jim stejně jde o schopnost udělat to, co firma potřebuje a tohle fakt neřeší protože pokud má člověk alespoň minimální praxi, je to skoro vždy dostatečný průkaz sám o sobě.
Takže ano, to, co píšete je teorie hezká a tady na Rootu se vyskytuje často. Ale v praxi je víceméně irelevantní.
Ale jak se říká, kdo se bojí nesmí do lesa, co si myslíte, stojí to za pokus?Určitě, přinejmenším to bude cenná zkušenost.
... "vzdělání" a "dokončené vzdělání" není totéž přičemž to druhé je do značné míry jen formální) a tím je v praxi pro drtivou většinu slečen na HR vyřešeno a budoucí kolegy stejně daleko víc zajímá, co reálně umíte a jakou máte praxi.Dělat něco pro státní správu může napadnout tvého zaměstnavatele - a už jsme se účastnili výběrových řízení, kde byl takovýto požadavek na vzdělání zaměstnanců uchazeče, kteří práci budou realizovat + doložení diplomem. Moc dobře si to pamatuju, protože jsem ho kvůli tomu musel pro zaměstnavatele skenovat.
Diplom by šlo dát rozhryzat morčatům a nezměnilo by se vůbec nic. Tedy pokud by mě nedejbože nenapadlo jít pracovat pro státní správu.
To se taky s VŠ nevylučuje, a sám jsem to tak dělal. Jenom v prváku jsem musel trochu přestat, ten byl na mě hodně náročný, ale jak na střední tak na vyšších ročnících VŠ jsem pracoval. A souvisí to s tím co jsem psal, že i při škole musíš na sobě hodně makat -- velká část z toho byla u mě komerční praxe. Takže to samozřejmě tazateli také doporučím, a pokud to už při střední nedělá, tak by měl okamžitě začít. (nemusí to být nutně komerční praxe, byť tu asi najde nejsnadněji, může to být i něco akademického; důležité ale je aby výstupem byl reálný produkt, nějaká funkčnost atd., protože pokud si člověk jenom něco šmrdlá a k ničemu to nedotahuje, tak to fláká a pořádně se nenaučí)Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor.To samé bych řekl o tom založit si živnosťák hned po škole, a dělat třeba za 200 Kč / hodina a rozjet se praxí jako freelancer.
Dělat něco pro státní správu může napadnout tvého zaměstnavatele - a už jsme se účastnili výběrových řízení, kde byl takovýto požadavek na vzdělání zaměstnanců uchazeče, kteří práci budou realizovat + doložení diplomem. Moc dobře si to pamatuju, protože jsem ho kvůli tomu musel pro zaměstnavatele skenovat.
Dělat něco pro státní správu může napadnout tvého zaměstnavatele - a už jsme se účastnili výběrových řízení, kde byl takovýto požadavek na vzdělání zaměstnanců uchazeče, kteří práci budou realizovat + doložení diplomem. Moc dobře si to pamatuju, protože jsem ho kvůli tomu musel pro zaměstnavatele skenovat.
Klonim sa k nazoru, ze ist na VS je v pripade IT zabitych 5 rokov zivota, ale pre vacsinu ludi prijemnym sposobom :).
Já jsem byl fakt rád, že jsem z VŠ vypadl a
Klonim sa k nazoru, ze ist na VS je v pripade IT zabitych 5 rokov zivota, ale pre vacsinu ludi prijemnym sposobom :).
Vůbec to nemyslím zle, ale dotaz: proboha, co kdo spatřuje na studiu na vysoké škole příjemným? Já jsem byl fakt rád, že jsem z VŠ vypadl a mohu konečně dělat co chci, kde chci, s kým chci a jak chci a ještě mě za to slušně zaplatí a nemusím řešit kde je zase potřeba přes noc co nastudovat, kdy je jaká zkouška, kde je jaký polofunkční IS, co kde neumím (a vůbec mě to nebaví) a jestli to nějak nevyřeším, vyrazí mě... Jediné, co mi v životě vysoká v tomto ohledu dávala bylo jen kvantum zbytečného stresu.
I když si říkám, jestli to nemohlo být tím, že mě narozdíl od mnohých jiných na té vysoké neplatili rodiče natož abych bydlel v nějakém mama-hotelu ale obtěžoval jsem se žít, financovat i starat se o sebe sám.
ale kdyz to jsou zajimave laborky, zajimave veci co se clovek nauci v malem okruhu studentu s kantorem, ktery
umi skvele vypravet i vysvetlovat, kdyz se zkouska zvrhne v pokec s kantorem, ktery zjisti, ze neni treba zkouset
a sam se rozpovida o novinkach v oboru, kdyz si muzes v laborce vecer neco kuchtit a upijet lahvac a nikomu to nevadi.
ze si muzes zajit na polivku a sekanou do bufetu a pak zase na zajimavou prednasku, kdyz muzes hrat na koleji marias
a pak jit s kamosema na pivo, tak pak je ta vyska skvela vec a nezapome na to clovek az do smrti.
Obecně titul je pro zaměstnavatele důkaz že jeho nositel:
a) Není úplný blbec.
b) Dokáže se rychle naučit i poměrně složité věci.
Určitě je možné být úspěšný i bez titulu, ale s ním je to často snazší.
Klonim sa k nazoru, ze ist na VS je v pripade IT zabitych 5 rokov zivota, ale pre vacsinu ludi prijemnym sposobom :).
Vůbec to nemyslím zle, ale dotaz: proboha, co kdo spatřuje na studiu na vysoké škole příjemným? Já jsem byl fakt rád, že jsem z VŠ vypadl a mohu konečně dělat co chci, kde chci, s kým chci a jak chci a ještě mě za to slušně zaplatí a nemusím řešit kde je zase potřeba přes noc co nastudovat, kdy je jaká zkouška, kde je jaký polofunkční IS, co kde neumím (a vůbec mě to nebaví) a jestli to nějak nevyřeším, vyrazí mě... Jediné, co mi v životě vysoká v tomto ohledu dávala bylo jen kvantum zbytečného stresu.
I když si říkám, jestli to nemohlo být tím, že mě narozdíl od mnohých jiných na té vysoké neplatili rodiče natož abych bydlel v nějakém mama-hotelu ale obtěžoval jsem se žít, financovat i starat se o sebe sám.
jasne, kdyz jsou to jenom nervy a nic k tomu, tak to je lepsi tam nechodit.
ale kdyz to jsou zajimave laborky, zajimave veci co se clovek nauci v malem okruhu studentu s kantorem, ktery
umi skvele vypravet i vysvetlovat, kdyz se zkouska zvrhne v pokec s kantorem, ktery zjisti, ze neni treba zkouset
a sam se rozpovida o novinkach v oboru, kdyz si muzes v laborce vecer neco kuchtit a upijet lahvac a nikomu to nevadi.
ze si muzes zajit na polivku a sekanou do bufetu a pak zase na zajimavou prednasku, kdyz muzes hrat na koleji marias
a pak jit s kamosema na pivo, tak pak je ta vyska skvela vec a nezapome na to clovek az do smrti.
Řekněme, že dám 5 let do vysoké, v mém času je to prostě 10 mio. KčAno, pokud člověk bere vysokou jako "papír" a počítá, jestli se mu vyplatí za ten "papír" obětovat 5 let nechození do práce, tak v IT oborech vždycky vyjde, že ne. Protože ten "papír" po tobě vlastně nikdo nechce.
Ano, pokud člověk bere vysokou jako "papír" a počítá, jestli se mu vyplatí za ten "papír" obětovat 5 let nechození do práce, tak v IT oborech vždycky vyjde, že ne. Protože ten "papír" po tobě vlastně nikdo nechce.
Na druhou stranu, jinde píšeš, že věnuješ čas chození do posilovny, vaření atd. - kdybys místo toho ale pracoval, tak vyděláš víc peněz, proč to teda děláš?
když chceš pochopit souvislosti věcí, které se učíš, tak prostě musíš omezit to množství, rozhled a postupně se doučovat věci, co ti schází.
A chápu třeba to, takovou tu typickou mýlku, že samouk programátor je na nic, protože si pustí videa na youtube, udělá stackoverflow a tak. Ale na internetu jsou i strukturované kurzy programování, a mnohdy na mnohem vyšší úrovni než VŠ.
Já třeba měl problém pochopit integrály a deriváty. Pusť si tohle - https://www.youtube.com/watch?v=WUvTyaaNkzM a to je prostě materiál 10x líp vysvětlený než co ti kdokoliv vysvětlí u tabule nebo v knížce.
Dneska je prostě klasické formální vzdělávání alespoň v IT již překonané.
A jedna věc je, učit se pro testy a druhá pro pochopení souvislostí. Je skvělé, že všichni vědí kdy byla bitva na bílé hoře, ale kdo ví souvislosti v tom, proč, co se tam řešilo, jaká byla doba, a jak se tehdy vnímala válka a tak? Není to samo o sobě důležitější než napsat datum do testu, ostatně ten datum je ten nejmíň podstatný údaj.
Představ si, že v roce 2100 bude test "Kdy byla válka na ukrajině pepíčku", a pepíček řekne "2022-2024" správně! Ale pepíček nebude mít ani nejmenší ponětí proč a o co šlo a jak to probíhalo. Prostě odpapouškuje datum, a tím má znalost. A to je dnešní školství.
To je nepodstatné, důležité je, že to umí odvodit z axiomů teorie množin :Dkdyž chceš pochopit souvislosti věcí, které se učíš, tak prostě musíš omezit to množství, rozhled a postupně se doučovat věci, co ti schází.Aby to vypadalo vierohodne, je dobré sa aspoň v tom základnom pojme nezmýliť. Potom to nahráva argumentom, že študovať na YT za moc nestojí. Keď ani nevieš, že to nie je derivát ale derivácia(derivace).
A chápu třeba to, takovou tu typickou mýlku, že samouk programátor je na nic, protože si pustí videa na youtube, udělá stackoverflow a tak. Ale na internetu jsou i strukturované kurzy programování, a mnohdy na mnohem vyšší úrovni než VŠ.
Já třeba měl problém pochopit integrály a deriváty. Pusť si tohle - https://www.youtube.com/watch?v=WUvTyaaNkzM a to je prostě materiál 10x líp vysvětlený než co ti kdokoliv vysvětlí u tabule nebo v knížce.
Dneska je prostě klasické formální vzdělávání alespoň v IT již překonané.
A jedna věc je, učit se pro testy a druhá pro pochopení souvislostí. Je skvělé, že všichni vědí kdy byla bitva na bílé hoře, ale kdo ví souvislosti v tom, proč, co se tam řešilo, jaká byla doba, a jak se tehdy vnímala válka a tak? Není to samo o sobě důležitější než napsat datum do testu, ostatně ten datum je ten nejmíň podstatný údaj.
Představ si, že v roce 2100 bude test "Kdy byla válka na ukrajině pepíčku", a pepíček řekne "2022-2024" správně! Ale pepíček nebude mít ani nejmenší ponětí proč a o co šlo a jak to probíhalo. Prostě odpapouškuje datum, a tím má znalost. A to je dnešní školství.
o tom podle mě to vzdělávání na kterémkoliv stupni vlastně jeV zásadě ano, ale koukat na YT a číst SO je méně námahy :-\
@greenlinuxguru: Díky za nečekaně věcnou a normální reakci.
Asi mám holt zkreslenej pohled, protože kromě prvních dvou let jsem na vysoké asi neměl žádný předměty, který by mě nebavily.
(A to, že jsem tam poznal spoustu fajn lidí, z nichž s některýma se vídám doteď, a díky nim jsem se seznámil i s mojí ženou, taky není k zahození :-) )
když chceš pochopit souvislosti věcí, které se učíš, tak prostě musíš omezit to množství, rozhled a postupně se doučovat věci, co ti schází.
A chápu třeba to, takovou tu typickou mýlku, že samouk programátor je na nic, protože si pustí videa na youtube, udělá stackoverflow a tak. Ale na internetu jsou i strukturované kurzy programování, a mnohdy na mnohem vyšší úrovni než VŠ.
Já třeba měl problém pochopit integrály a deriváty. Pusť si tohle - https://www.youtube.com/watch?v=WUvTyaaNkzM a to je prostě materiál 10x líp vysvětlený než co ti kdokoliv vysvětlí u tabule nebo v knížce.
Dneska je prostě klasické formální vzdělávání alespoň v IT již překonané.
A jedna věc je, učit se pro testy a druhá pro pochopení souvislostí. Je skvělé, že všichni vědí kdy byla bitva na bílé hoře, ale kdo ví souvislosti v tom, proč, co se tam řešilo, jaká byla doba, a jak se tehdy vnímala válka a tak? Není to samo o sobě důležitější než napsat datum do testu, ostatně ten datum je ten nejmíň podstatný údaj.
Představ si, že v roce 2100 bude test "Kdy byla válka na ukrajině pepíčku", a pepíček řekne "2022-2024" správně! Ale pepíček nebude mít ani nejmenší ponětí proč a o co šlo a jak to probíhalo. Prostě odpapouškuje datum, a tím má znalost. A to je dnešní školství.
Ano, dnes je celý obor IT v takové personální krizi, že i kdejaký nedouk a fušer v něm má šanci najít si místo, ale mně teda hodně vadí ten přístup "vykašli se na školu, nějak se doučíš cestou, co budeš zrovna potřebovat". To je nejlepší způsob, jak generovat geniální idioty. Ve své úzké specializaci mohou být i dobří, ale jinak k ničemu.To je svatá pravda, ale tak nějak chápu i lidi, kteří nechtějí na VŠ strávit 5 let. Pro většinu IT pozic by stačil Bc. Tady ve Spojeném království (vlastně jen v Anglii a Walesu, Skotsko to má jinak a NI nevím) mají hezky odstupňovaný systém “certifikát” (1 rok), “diplom” (2 roky), BSc (3 roky) a BSc Hons (4 roky). MSc a PhD už se považují za víceméně akademické tituly (na rozdíl od českého Mgr.). Každý si vybere, jak dlouho chce studovat, a může si namixovat obory.
@greenlinuxguru: Díky za nečekaně věcnou a normální reakci.
Asi mám holt zkreslenej pohled, protože kromě prvních dvou let jsem na vysoké asi neměl žádný předměty, který by mě nebavily. Takže sice mi to nijak nepomohlo vydělat peníze ani jsem se tam vlastně nenaučil nic z toho, co dneska potřebuju v práci, ale stejně bych tam rozhodně šel znova. Peněz stihnu vydělat dostatek ve zbytku života.
K pochopení souvislostí je třeba šíře znalostí, kterou člověk nejsnáze (byť pořád nikoli snadno) získá právě studiem. Něco z těch znalostí jistě nakonec nevyužije, ale předem neví, co to bude.
Pak s takovými člověk musí řešit, že už deset let programují webové aplikace, ale mají takřka nulové ponětí o sítích, protože všechno za ně doteď dělal jakýsi hotový framework. Vysvětlovat "zkušenému" vývojáři ověšenému certifikáty ze soukromých kurzů, jaký je rozdíl mezi TCP a UDP, je pak poněkud frustrující.
Ano, dnes je celý obor IT v takové personální krizi, že i kdejaký nedouk a fušer v něm má šanci najít si místo, ale mně teda hodně vadí ten přístup "vykašli se na školu, nějak se doučíš cestou, co budeš zrovna potřebovat". To je nejlepší způsob, jak generovat geniální idioty. Ve své úzké specializaci mohou být i dobří, ale jinak k ničemu.
když chceš pochopit souvislosti věcí, které se učíš, tak prostě musíš omezit to množství, rozhled a postupně se doučovat věci, co ti schází.
A chápu třeba to, takovou tu typickou mýlku, že samouk programátor je na nic, protože si pustí videa na youtube, udělá stackoverflow a tak. Ale na internetu jsou i strukturované kurzy programování, a mnohdy na mnohem vyšší úrovni než VŠ.
Já třeba měl problém pochopit integrály a deriváty. Pusť si tohle - https://www.youtube.com/watch?v=WUvTyaaNkzM a to je prostě materiál 10x líp vysvětlený než co ti kdokoliv vysvětlí u tabule nebo v knížce.
Dneska je prostě klasické formální vzdělávání alespoň v IT již překonané.
A jedna věc je, učit se pro testy a druhá pro pochopení souvislostí. Je skvělé, že všichni vědí kdy byla bitva na bílé hoře, ale kdo ví souvislosti v tom, proč, co se tam řešilo, jaká byla doba, a jak se tehdy vnímala válka a tak? Není to samo o sobě důležitější než napsat datum do testu, ostatně ten datum je ten nejmíň podstatný údaj.
Představ si, že v roce 2100 bude test "Kdy byla válka na ukrajině pepíčku", a pepíček řekne "2022-2024" správně! Ale pepíček nebude mít ani nejmenší ponětí proč a o co šlo a jak to probíhalo. Prostě odpapouškuje datum, a tím má znalost. A to je dnešní školství.
Hodně omezený pohled. K pochopení souvislostí je třeba šíře znalostí, kterou člověk nejsnáze (byť pořád nikoli snadno) získá právě studiem. Něco z těch znalostí jistě nakonec nevyužije, ale předem neví, co to bude. Samouk se z kurzů na Youtube třeba naučí něco specifického, co ho zrovna zajímá nebo co právě teď potřebuje, ale o spoustě věcí se ani nedozví, že by je měl znát. Pak s takovými člověk musí řešit, že už deset let programují webové aplikace, ale mají takřka nulové ponětí o sítích, protože všechno za ně doteď dělal jakýsi hotový framework. Vysvětlovat "zkušenému" vývojáři ověšenému certifikáty ze soukromých kurzů, jaký je rozdíl mezi TCP a UDP, je pak poněkud frustrující.
Ano, dnes je celý obor IT v takové personální krizi, že i kdejaký nedouk a fušer v něm má šanci najít si místo, ale mně teda hodně vadí ten přístup "vykašli se na školu, nějak se doučíš cestou, co budeš zrovna potřebovat". To je nejlepší způsob, jak generovat geniální idioty. Ve své úzké specializaci mohou být i dobří, ale jinak k ničemu.
Že je u webů spousta lidí s malým přehledem, s tím se třeba dá souhlasit, ale to je spíš proto, že je malá vstupní bariéra a vysoká poptávkaHezký příklad, jak funguje trh.
To jako určitě existuje nějaký skvělý kodér který dokáže namastit webovej portál už na základce, ale těžko budu rozebírat obecný návrh modulu AI, nebo modifikaci algoritmu řešiče PDR, případně vlastní implementaci šifrování s pomocí eliptických křivek s někým, kdo sotva vychodil gympl.
Je to imho otázkou priorit - pokud chci jen vydělat prachy - stačí mi základka a trochu píle naučit se něco víc než průměr. Pokud chci něco víc, bez VŠ to podle mě nejde.
Než řešit obecný návrh modulu AI nebo modifikaci algoritmu řešiče PDR, to už se tu radši budu půldne patlat s nějakým tlačítkemTímto je řečeno vše - o intelektuální kapacitě, ambicích, světonázoru ;D
Je to imho otázkou priorit - pokud chci jen vydělat prachy - stačí mi základka a trochu píle naučit se něco víc než průměr. Pokud chci něco víc, bez VŠ to podle mě nejde.Souhlas, ale obávám se, že tahle věta bude nad chápání hodně lidí tady na fóru :-) Jak jako "jen" vydělat prachy? Jak jako "něco víc" než vydělat prachy? To přece neexistuje...
Souhlas, ale obávám se, že tahle věta bude nad chápání hodně lidí tady na fóru :-) Jak jako "jen" vydělat prachy? Jak jako "něco víc" než vydělat prachy? To přece neexistuje...
Ale tak já jako plně chápu potřebu hýčkání vlastního egaTo je relativní a závisí to na inteligenci každého jedince, když se ti povede něco, co tě s tvým intelektem stojí spoustu úsilí, může to “hýčkat ego” (nebo to vzdáš s výmluvou, že ti to za to nestojí). Pro jiného to může být trivialita. Každý má tu hranici jinde.
Kdybych chodil místo školy za holkama, uměl bych dnes totéž, dělal bych dnes totéž, bral za to stejné peníze a bylo by to tehdy podstatně zábavnější. Pravda, třeba bych si u zkoušky nepopovídal s docentem Viriem o regularních výrazech, to bylo celkem fajn, ale celkově jen zbytečný stres pro skoro nic.
Erasmus je příležitost, která se jinak v životě jen tak nenaskytne.Přesně.
Ale tak já jako plně chápu potřebu hýčkání vlastního ega a mentální masturbace u lidí, jen se v tom nevyžívám. Prachy jsou fajn, od mládí jsem o to usiloval, ale dneska spíše buduji bohatství - vztahy, zdraví, spokojenost.Jojo. Všechno, co je na tebe moc složitý, je "mentální masturbace". Tvůj způsob života je jedinej správnej a všichni ostatní by tě měli napodobovat nebo aspoň doufat, že časem prozřou a zjistí, jak všechno dělali špatně.
A nejlepší cesta k bohatství prostě není vysoké IQ, přečtení Tolstoje, ale to, že když člověk má pohřeb, tak je narvaná místnost lidí, kteří na něj myslí. To si myslím, že hodně lidí v IT nechápe.
Hotovej prýmek :)Ale tak já jako plně chápu potřebu hýčkání vlastního ega a mentální masturbace u lidí, jen se v tom nevyžívám. Prachy jsou fajn, od mládí jsem o to usiloval, ale dneska spíše buduji bohatství - vztahy, zdraví, spokojenost.Jojo. Všechno, co je na tebe moc složitý, je "mentální masturbace".
A nejlepší cesta k bohatství prostě není vysoké IQ, přečtení Tolstoje, ale to, že když člověk má pohřeb, tak je narvaná místnost lidí, kteří na něj myslí. To si myslím, že hodně lidí v IT nechápe.
A nejlepší cesta k bohatství prostě není vysoké IQ, přečtení Tolstoje, ale to, že když člověk má pohřeb, tak je narvaná místnost lidí, kteří na něj myslí. To si myslím, že hodně lidí v IT nechápe.
Já ti vlastně vůbec nezávidím. Seš ten typ člověka, co si svoji hodnotu potřebuje dokazovat tím, že se vyvyšuje nad ostatní, ale přitom seš ve všem zoufale průměrnej. To musí být peklo.
Já ti vlastně vůbec nezávidím. Seš ten typ člověka, co si svoji hodnotu potřebuje dokazovat tím, že se vyvyšuje nad ostatní, ale přitom seš ve všem zoufale průměrnej. To musí být peklo.
je mi líto, žes to pochopil jak nějaký souboj kdo je víc a urazilo ti to ego, a ano, to že tohle někdy moje okolí vnímá je trošku pravda, ale to je prostě nízká sebejistota a vlastní pocit méněcennosti některých lidí.
Já jako přece mám vlastní hodnocení a svojí stupnici hodnocení, pro mě osobně jsem dost dobrý nezávisle na tobě. Jestli pro tebe nejsem dost dobrý tím že nemám diplom a nevedu teoretické řeči přeci pro mě osobně není rozhodující.
A to, že jsem pro tebe průměrný, tak jsem pro tebe průměrný vyvišující týpek, a má mě to jako trápit? Tak si s tím žij.
Trošku mi to připomíná známého co má nového bavoráka, každý na moravě je se svým životem skvěle spokojený, než on tam přijede v bavoráku, pak jsou z toho ve sračkách. Tak sakra, buďto jsi se svým životem spokojený, a pak ti může být šumák jestli má někdo bavoráka nebo soukromej tryskáč, protože ty jsi se svým životem spokojený, nebo nejsi spokojený, to si rozmysli.
Já jsem se svým životem spokojený i když nemám nejvíc diplomů, certifikací a nejsem studovanej inženýr a napiš si před jméno třeba Ing. Phd. Csc, a vědeckou práci a dostaň nobelovku a stejně ti to nebudu závidět, i když půjdeš před sál na předání nobelovky, protože moje osobní hodnoty a cíle v životě jsou v něčem jiném, ne?
Ale plati to i opacne. Nemelo by ti vadit, ze nekdo povazuje cetbu Tolstoje za vic, nez treba vydelevani penez nebo budovani kariery.
A ty jako ode mě chceš schválení, že ti schvaluji, že jsi dost dobrý? A co když pro mě ne?Ty to prostě nedokážeš pochopit. Tvůj způsob myšlení ti to neumožňuje a už se o to nebudu snažit. Jenom teď naposledy.
Já od tebe schválení, že jsem dost dobrý nepotřebuji, osobně to, že mě tu někteří považují za namyšleného kariéristu je víc jejich problém než můj.
Víš na kolika jsem byl pohovorech, kdy mi řekli, že jsem pro ně moc drahý, neumím co chtějí, apod. Víš pro kolik lidí nejsem dost dobrý, ani z mé rodiny. Přece princip není o tom, že oni musí uznat, že jsem dost dobrý, princip je o tom, že já se nemám potřebu vůbec měřit jejich hodnotami a měřítkem.
To se tu fakt máte všichni potřebu měřit mými hodnotami a měřítkem?
Já jsem se svým životem spokojený
Veiz tohle vlákno, kde ses snažil zmást tazatele, aby nešel na VŠ, tvým naprosto "objektivním" hodnocením "když půjdeš na VŠ, tak [věci, který jsou pro tebe synonymem neúspěchu], když nepudeš, tak [věci, co jsou pro tebe synonymem úspěchu]". Nic víc.
Já jsem se svým životem spokojený
Hele, podle toho jak tu vystupuješ tak asi tak úplně ne.
Ale to je nakonec jedno: myslím že kdybys k těmhle tématům prostě napsal jeden dlouhý věcný příspěvek, že "Podle mého názoru a osobní zkušenosti…." tak by to lidem co se ptají pomohlo mnohem víc než tyhle nekonečné ságy které jsou hlavně o tobě.
Ty to prostě nedokážeš pochopit. Tvůj způsob myšlení ti to neumožňuje a už se o to nebudu snažit. Jenom teď naposledy.
Já neškatulkuju lidi na ty, kteří pro mě jsou "dost dobří" a na ten zbytek (=odpad). Nechci se s nikým poměřovat, nezajímá mě to. Jenom mi vadí, že tady pořád prezentuješ svůj způsob života jako ten jedinej správnej a na všechny ostatní pliveš jed. Veiz tohle vlákno, kde ses snažil zmást tazatele, aby nešel na VŠ, tvým naprosto "objektivním" hodnocením "když půjdeš na VŠ, tak [věci, který jsou pro tebe synonymem neúspěchu], když nepudeš, tak [věci, co jsou pro tebe synonymem úspěchu]". Nic víc.
Veiz tohle vlákno, kde ses snažil zmást tazatele, aby nešel na VŠ, tvým naprosto "objektivním" hodnocením "když půjdeš na VŠ, tak [věci, který jsou pro tebe synonymem neúspěchu], když nepudeš, tak [věci, co jsou pro tebe synonymem úspěchu]". Nic víc.
e? greenlinuxguru pomerne rozumne a logicky osvetlil, preco pre cloveka tuziaceho pracovat v IT je VS relativna zbytocnost.
To, ze ste spolu zaplevelili diskusiu nezmyselnymi uvahami o moralnom profile vsetkych naokolo je druha vec.
Tak sorry, greenlinuxguru, prošel jsem to znova a udělal jsi na začátku přesně tohle a flame začali jiní. Omlouvám se.Možná jsem ho špatně pochopil, ale on jako první příspěvek tehdy napsal
Už to tu bylo řečeno 100x, takže závěry:což mně osobně vyznívá jako motivační řeč pro finanční poradce - "Chceš být úspěšnej? Kašli na vysokou. Na ni choděj jenom loseři, nic proti nim."
...
Co bych nejvíc zvážil je budoucí styl života, tvoje vize, jestli se prostě vidíš jako ten fotřík s passatem co 20 let chodí do stejného korporátu, ve 30ti založí rodinu a bude žít v 3+kk v paneláku v Praze, Brně a chodit do práce.
ad2 jinou kariérní cestu bych volil, pokud si představuješ, že v budoucnu chceš dělat na sebe, s přítelkyní karavanem objíždět evropu nebo žít na bali.
...
Ale jsou tu lidi, co chtějí ty jistoty, stabilní zaměstnání, rodinné zázemí a jednou ročně dovolenou v egyptě, nic proti, ale ti opravdu to mají lepší s vysokou.
Nechápu, že odpůrci VŠ mají pořád tendenci se povyšovat nad ty, co na tu VŠ šli a tvrdit, jak je VŠ zbytečná a jak lidé bez VŠ budou lépe v pracovním životě finančně ohodnoceni než ti, kteří na tu VŠ šli apod.
A to sa diskusia vobec nestocila k vypoctu o kolko musi clovek s VS zarobit mesacne viac, aby dobehol zivotnou urovnou cloveka, co nastupil do pracovneho procesu o 5 rokov skor.Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let.
Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let.
Stejně tak vyšší platy VŠ absolventů, z toho se nedá vyvodit, že VŠ je příčina.;D
Stejně tak vyšší platy VŠ absolventů, z toho se nedá vyvodit, že VŠ je příčina.;D
ČSÚ - Počty zaměstnanců a jejich průměrné hrubé měsíční mzdy podle odvětví a vzdělání (https://www.czso.cz/documents/10180/165397776/11002622a24.pdf/fffaff8b-e9e2-41aa-80f9-c2d6427c61c1?version=1.1)Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let.
A ty máš VŠ? Protože to je špatná interpretace statistiky na úrovni toho, že 99% lidí přepluje atlantický oceán v botách, a proto boty správný výběr obuvy vede k přeplutí oceánu a neměl bys ho podceňovat. Už to nebere v úvahu to, že ano, na lodi má každý boty a ten určující faktor je loď a ne boty.
Stejně tak vyšší platy VŠ absolventů, z toho se nedá vyvodit, že VŠ je příčina. Prvně je třeba říci, že děti majetnějších a lépe etablovaných rodin chodí častěji na VŠ (Třeba i Gates, Zuckerberg), stejně tak chytřejší lidé chodí častěji na VŠ.
Zajímavá otázka by byla, kdybys třeba porovnal děti s marshmallow test a VŠ, a jejich platy, jestli má na plat v životě vyšší dopad marshmallow test během 15 minut nebo 5 let VŠ, a já bych se skoro vsadil, že dopad marshmallow testu by byl na výsledné bohatství vyšší.
Třeba tenhle statistický faul už jsem slyšel od mnoho absolventů VŠ i lékářů, a vždy mě to dostane, protože to dokazuje, že daný člověk statistice nerozumí.
Ale i tak ti děkuji za pokus o věcnou diskuzi založenou na faktech a ne esoterických představách typu "rozhled, píle a další neměřitelné věci". Velmi si vážím, že se ta diskuze zase ohla zpět věcně.
Tak to bychom zcela jistě nezjistili alespoň podle oficiálních výsledků ze Sčítání 2021 (https://www.czso.cz/csu/scitani2021/vzdelani)Stejně tak vyšší platy VŠ absolventů, z toho se nedá vyvodit, že VŠ je příčina.;D
Zrovna tak by sme asi zistili, ze VS sposobuje vyssi vek ludi :).
Tak to bychom zcela jistě nezjistili alespoň podle oficiálních výsledků ze Sčítání 2021 (https://www.czso.cz/csu/scitani2021/vzdelani)Stejně tak vyšší platy VŠ absolventů, z toho se nedá vyvodit, že VŠ je příčina.;D
Zrovna tak by sme asi zistili, ze VS sposobuje vyssi vek ludi :).
[Až doložíte tabulku, že se jejich mzda od vyvíjí od toho, že jsou či nejsou dětmi majetnějších a lépe etablovaných rodin, tak to budu respektovat.
...Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let...Protože tu neřešíme prostý součet vydělaných peněz, ale dohánění a zvyšování životní úrovně, mělo by to porovnání vycházet ne z celého příjmu, ale z volně využitelných peněz po odečtení nějakých minimálně potřebných výdajů na základní životní potřeby (bydlení, jídlo...).
...Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let...Protože tu neřešíme prostý součet vydělaných peněz, ale dohánění a zvyšování životní úrovně, mělo by to porovnání vycházet ne z celého příjmu, ale z volně využitelných peněz po odečtení nějakých minimálně potřebných výdajů na základní životní potřeby (bydlení, jídlo...).
A pak to vyjde pro člověka s vyšším příjmem ještě daleko výhodněji.
Fixní náklady má běžný student menší. Bydlení a jídlo, běžné oblečení mu většině případů platí rodiče (čest výjimkám co se živí sami). Běžný student si tedy primárně vydělává na "zábavu" (párty, koníčky, sport, módní oblečení)....Statisticky vzato dohoní absolvent VŠ vydělané peníze za 100 měsíců, tedy 8 let...Protože tu neřešíme prostý součet vydělaných peněz, ale dohánění a zvyšování životní úrovně, mělo by to porovnání vycházet ne z celého příjmu, ale z volně využitelných peněz po odečtení nějakých minimálně potřebných výdajů na základní životní potřeby (bydlení, jídlo...).
A pak to vyjde pro člověka s vyšším příjmem ještě daleko výhodněji.
Nikoliv. Pokud nedřete fixní náklady na dno pak viz níže.
1) Compound interest 30 let při 10 korunách měsíčně vs compound interest 25 let při 15 korunách měsíčně (VŠ).
2) 8 let to možná bude ve státním sektoru, v realitě to bude více let.
3) Mít prachy mladej je lepší, než mít prachu starej.
Mít prachy jako mladej (v cca 20 letech) je super. Mít o něco lepší prachy ve 30 je už méně super. Mít téměř stejné prachy ve 40 už je dost naprd. Se SŠ narazíte na strop poměrně brzo (opět, v průměru, "greenlinuxguru se SŠ zdvojnásobuje svůj příjem každých x měsíců, ale to je výjimka potvrzující pravidlo").
Mít prachy jako mladej (v cca 20 letech) je super. Mít o něco lepší prachy ve 30 je už méně super. Mít téměř stejné prachy ve 40 už je dost naprd. Se SŠ narazíte na strop poměrně brzo (opět, v průměru, "greenlinuxguru se SŠ zdvojnásobuje svůj příjem každých x měsíců, ale to je výjimka potvrzující pravidlo").
Sme na IT serveri... tu bude ta "vynimka potvrdzujuca pravidlo" pomerne bezna :).
Minimalne urcite plati, ze v IT svete ten strop nie je vazny problem. V medicine, ci architekture (povedzme) by to bolo samozrejme uplne inak.
Odkaz o stránku zpět to ale moc nedokazuje.Mít prachy jako mladej (v cca 20 letech) je super. Mít o něco lepší prachy ve 30 je už méně super. Mít téměř stejné prachy ve 40 už je dost naprd. Se SŠ narazíte na strop poměrně brzo (opět, v průměru, "greenlinuxguru se SŠ zdvojnásobuje svůj příjem každých x měsíců, ale to je výjimka potvrzující pravidlo").
Sme na IT serveri... tu bude ta "vynimka potvrdzujuca pravidlo" pomerne bezna :).
Minimalne urcite plati, ze v IT svete ten strop nie je vazny problem. V medicine, ci architekture (povedzme) by to bolo samozrejme uplne inak.
A BTW, co vim, tak greenguru je jeden z tech mala, co si sem dlouho chodili pro rady, jak zvysit plat a jestli skocit o OSVC.... az to skutecne udelal a ten cisty prijem si zdvojnasobil.(nekdo tady zpochybnoval existenci tehle kategorie diskutujicich).
Odkaz o stránku zpět to ale moc nedokazuje.
Průměrná mzda v odvětví Informační a komunikační činnosti je 67 053 a zaměstnanci střední s maturitou mají průměrnou mzdu nižší než v celém odvětví, a zaměstnanci se vzděláním vyšší odborné a bakalářské a vysokoškolské mají vyšší průměrnou mzdu než v celém odvětví a to je fakt.
Tak ista diskusia sa da viest pre hrst inych pripadov, kde prihodne rozdelite ludi: napriklad sa to pouziva ako "dokaz" toho, ze zeny dostavaju nizsi plat za tu istu pracu.
Všiml jste si že ten "můj" text popisuje situaci v IT? A i tam platí že nonVŠ má v průměru méně než VŠ. To že šikovný nonVŠ může mít více než VŠ platí v asi jakémkoliv oboru pokud tam není nějaká umělá bariéra (např. doktor bez VŠ prostě nebudete). Takže to že SŠ může mít více než VŠ není žádná výjimka pro IT obor a statistika výše nedokazuje že to byl v IT nějaký masový jev. To neznamená že šikovní bohatí SŠ v IT nejsou, jen to není typický případ.Odkaz o stránku zpět to ale moc nedokazuje.
Průměrná mzda v odvětví Informační a komunikační činnosti je 67 053 a zaměstnanci střední s maturitou mají průměrnou mzdu nižší než v celém odvětví, a zaměstnanci se vzděláním vyšší odborné a bakalářské a vysokoškolské mají vyšší průměrnou mzdu než v celém odvětví a to je fakt.
Ze priemerna mzda nonVS je nizsia ako priemerna mzda VS hadam nik nerozporuje.
To co som pisal je, ze si myslim, ze sikovny clovek bez VS moze dostiahnut +- rovnaky plat ako rovnako sikovny clovek s VS (v IT, to je oborova zvlastnost).
Tak ista diskusia sa da viest pre hrst inych pripadov, kde prihodne rozdelite ludi: napriklad sa to pouziva ako "dokaz" toho, ze zeny dostavaju nizsi plat za tu istu pracu.
Všiml jste si že ten "můj" text popisuje situaci v IT? A i tam platí že nonVŠ má v průměru méně než VŠ. To že šikovný nonVŠ může mít více než VŠ platí v asi jakémkoliv oboru pokud tam není nějaká umělá bariéra (např. doktor bez VŠ prostě nebudete). Takže to že SŠ může mít více než VŠ není žádná výjimka pro IT obor a statistika výše nedokazuje že to byl v IT nějaký masový jev. To neznamená že šikovní bohatí SŠ v IT nejsou, jen to není typický případ.
Položím tedy jinou otázku, chcete být typický normální případ?Otázku bych naopak otočil. Každý by si měl v cca 18 letech položit dotaz zda si myslí že je nadprůměrně schopný? Třeba je a třeba je budoucí další Bill Gates. Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže a pokud je tak super dobrý že by ho VŠ brzdila, tak ať jde rovnou pracovat/podnikat. Ale realisticky, kolik takových lidí je, že ?
Otázku bych naopak otočil. Každý by si měl v cca 18 letech položit dotaz zda si myslí že je nadprůměrně schopný? Třeba je a třeba je budoucí další Bill Gates. Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže a pokud je tak super dobrý že by ho VŠ brzdila, tak ať jde rovnou pracovat/podnikat. Ale realisticky, kolik takových lidí je, že ?
Mimochodem medián už je 35 000 hrubého.
Otázku bych naopak otočil. Každý by si měl v cca 18 letech položit dotaz zda si myslí že je nadprůměrně schopný? Třeba je a třeba je budoucí další Bill Gates. Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže a pokud je tak super dobrý že by ho VŠ brzdila, tak ať jde rovnou pracovat/podnikat. Ale realisticky, kolik takových lidí je, že ?
Mimochodem medián už je 35 000 hrubého.
Asi souhlas, pokud si někdo odpoví na otázku, že je průměrný a moc od života nečeká, tak VŠ bude dobrá volba. A asi jo, takových lidí je dost.
Na druhou stranu, moje zkušenost, a asi zkušenost hodně úspěšných lidí je, že ti okolí namlouvá, že nejsi dost dobrý, i když to třeba není pravda, a dokud tomu odmítáš věřit, tak to prostě pravda ani nebude. Já prošel základku a střední tím, že mě chtěli učitelé nechat propadnout z angličtiny, a říkali mi, že prostě nemám talent. Můj problém byl, že mě o tom nikdy nepřesvědčili, a já se dostal na úroveň C2.
Mě už se tolik lidí snažilo přesvědčit že na tolik věcí nemám, a problém vždy byl, že prostě nepřesvědčili. Otázka je, chceš se nechat přesvědčit okolí o tom, že jsi průměrný a na víc nemáš?
A další otázka, vysoká nic nestojí, hele je to 5 let. Za to procestuješ svět 2x a naučíš se jazyk a vyzkoušíš 2 práce, jako ten čas jde rozhodně využít lépe, o tom bych se hádal.
Všiml jste si že ten "můj" text popisuje situaci v IT? .... To neznamená že šikovní bohatí SŠ v IT nejsou, jen to není typický případ.
Otázku bych naopak otočil. Každý by si měl v cca 18 letech položit dotaz zda si myslí že je nadprůměrně schopný? Třeba je a třeba je budoucí další Bill Gates. Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže a pokud je tak super dobrý že by ho VŠ brzdila, tak ať jde rovnou pracovat/podnikat.
Na vysokou školu chodí jen ti průměrní? Tohle povězte prosím například svému lékaři.To neřeš, to je greenlinuxguru a jeho komplexy. Průměrní vystudujou VŠ, ti nadprůměrní (jako on) ji nedodělaj a pak žijou na Bali.
Na druhou stranu, moje zkušenost, a asi zkušenost hodně úspěšných lidí je, že ti okolí namlouvá, že nejsi dost dobrý, i když to třeba není pravda, a dokud tomu odmítáš věřit, tak to prostě pravda ani nebude. Já prošel základku a střední tím, že mě chtěli učitelé nechat propadnout z angličtiny, a říkali mi, že prostě nemám talent. Můj problém byl, že mě o tom nikdy nepřesvědčili, a já se dostal na úroveň C2.Když někdo na něco nemá talent, tak to v naprosté většině případů neznamená, že tu danou věc nedokáže. Jen ho to stojí násobně víc úsilí než někoho, kdo ten talent má.
Těm hodně dobrým taky pomůže, jen jinak.Položím tedy jinou otázku, chcete být typický normální případ?Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže
Bali je Havaj z Wishe :)Na vysokou školu chodí jen ti průměrní? Tohle povězte prosím například svému lékaři.To neřeš, to je greenlinuxguru a jeho komplexy. Průměrní vystudujou VŠ, ti nadprůměrní (jako on) ji nedodělaj a pak žijou na Bali.
Tak samozřejmě pro schopného "only sky is the limit", že ? I s nedodělanou VŠ se můžete stát nejbohatším člověkem na světě jako např. Bill Gates (pokud máte do začátku zámožné rodiče). Ale to jsou ty výjimky ze statistiky.Všiml jste si že ten "můj" text popisuje situaci v IT? .... To neznamená že šikovní bohatí SŠ v IT nejsou, jen to není typický případ.vsimol, hovorilo sa o dosiahnutelnom strope, t.j. nie o masovom priemere.
Pokud je někdo hodně schopný tak by měl být schopný si i pro sebe vybrat vhodnou školu (nebo i několik). VŠ vám dá podněty a základy zvoleného oboru v ucelené formě které jinak získáte jen těžko či vůbec (když o něčem vůbec nevíte že to existuje, tak to nebudete hledat a studovat), takže i ten super schopný na VŠ získá spoustu podkladů a impulzů na kterých může dál stavět. Na VŠ si můžete zapsat předměty i z jiných oborů. Nemusíte tam chodit jen pro "papír". Je to na vás jak to pojmete, ale ty schopní co jsem osobně na VŠ potkal tak naopak si přidávali další předměty nebo i obory a neměli pocit že je pro ně VŠ zbytečná (ti co mají ten pocit na VŠ logicky nejsou).Otázku bych naopak otočil. Každý by si měl v cca 18 letech položit dotaz zda si myslí že je nadprůměrně schopný? Třeba je a třeba je budoucí další Bill Gates. Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže a pokud je tak super dobrý že by ho VŠ brzdila, tak ať jde rovnou pracovat/podnikat.to je to co by ma zaujimalo... iste percento deti je zjavne nadpriemerne schopne... ma byt spravne uplatnenie ich schopnosti, ze sa budu hrabat na "zbytocnu VS" ?
Souhlas. Myslel jsem to tak, že hodně schopný člověk by se prosadil i bez VŠ pro své výsledky. Takovému VŠ pomůže trochu na začátku a pak v kariéře díky znalostem a kontaktům co nabral na škole, ne kvůli tomu "papíru".Těm hodně dobrým taky pomůže, jen jinak.Položím tedy jinou otázku, chcete být typický normální případ?Ale pokud je průměrně dobrý, tak mu VŠ v životě v průměru pomůže, pokud je hodně dobrý, tak proč nejít na VŠ, když jí dá "levou zadní" a životě mu pak asi taky pomůže
vsimol, hovorilo sa o dosiahnutelnom strope, t.j. nie o masovom priemere.Tak samozřejmě pro schopného "only sky is the limit", že ? I s nedodělanou VŠ se můžete stát nejbohatším člověkem na světě jako např. Bill Gates (pokud máte do začátku zámožné rodiče). Ale to jsou ty výjimky ze statistiky.
iste percento deti je zjavne nadpriemerne schopne... ma byt spravne uplatnenie ich schopnosti, ze sa budu hrabat na "zbytocnu VS" ?Pokud je někdo hodně schopný tak by měl být schopný si i pro sebe vybrat vhodnou školu (nebo i několik). VŠ vám dá podněty a základy zvoleného oboru v ucelené formě které jinak získáte jen těžko či vůbec (když o něčem vůbec nevíte že to existuje, tak to nebudete hledat a studovat), takže i ten super schopný na VŠ získá spoustu podkladů a impulzů na kterých může dál stavět.
Navíc já jsem rád, že se do mě tady pouští banda vysokoškoláků, alespoň je vidět jak jim ležím v žaludku tím, že se mám dobře bez vysoké, jak jim to prostě leží v žaludku, včetně mnoha dalších "vyjímek", které dokazují, že to jde.
Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.;D
Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.;D
Navíc já jsem rád, že se do mě tady pouští banda vysokoškoláků, alespoň je vidět jak jim ležím v žaludku tím, že se mám dobře bez vysoké, jak jim to prostě leží v žaludku, včetně mnoha dalších "vyjímek", které dokazují, že to jde.Tvůj svět je hrozně smutný místo.
Každý inteligentní čtenář, i chytrý kluk v 17 letech si spojí to, že když tu banda vysokoškoláků používá esoterní pojmy, generalizace apod., že to prostě nějaké hlubší myšlení asi nedokazuje. Každému dojde, že si prostě do vlastního hnízda nebudete srát, a že tu chybí nějaké lepší a podrobnější argumenty na mé věci.
Kdybych vám tak neležel v žaludku, tak přeci na to neútočíte, že. Ono je to dobré to vidět. Kdybych tu byl homeless se základkou, tak na mé příspěvky nikdo nereaguje, proč.
Ale právě tím, že skvěle funguji bez vysoké jsem ohrožení toho vašeho matrixu.
Navíc já jsem rád, že se do mě tady pouští banda vysokoškoláků, alespoň je vidět jak jim ležím v žaludku tím, že se mám dobře bez vysoké, jak jim to prostě leží v žaludku, včetně mnoha dalších "vyjímek", které dokazují, že to jde.Doporučuji návštěvu psychlologa nebo kouče. Hlavně to leží v žaludku vám. V tomto směru evidentně spokojený život nemáte.
Ale právě tím, že skvěle funguji bez vysoké jsem ohrožení toho vašeho matrixu.Pokud byste byl tolik spokojený, tak si tady nevyléváte srdíčko.....
jojo, to sou ty paralelni vesmiry.
ze se ale protinaji zrovna na rootu.
Pokud byste byl tolik spokojený, tak si tady nevyléváte srdíčko.....
jojo, to sou ty paralelni vesmiry.
ze se ale protinaji zrovna na rootu.Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.;D
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
dostane se clovek v beznem programatorskem zivote treba k vypocetnimu clusteru?
Asi proto, že jsem tu diskuzi nechtěl opustit, svým způsobem ale těm vysokoškolákům musím dát za pravdu, každý nemůže být Bill Gates. Někdo prostě musí tomu Gatesovi opravovat to soukromé letadlo, někdo ho musí pilotovat, někdo musí v Microsoftu pracovat na tom, aby Gates pojídal na palubě soukromého tryskáče kaviár, někdo musí platit ty daně státu a někdo musí ten systém podporovat, a svým způsobem je pravda, že je dobře, že ti lidé v tomto žijou.Ale ty jsi přece taky úplně běžnej zaměstnanec, ne? To, že seš zaměstnanej na švarc místo na HPP, z tebe fakt nedělá dalšího Billa Gatese...
Oni prostě ty vysokoškoláci tady mají zcela reálné a pravdivé argumenty, že ten systém by bez nich nefungoval, kdyby prostě nikdo nechodil na vysokou, nemohli by být vysoké, kdyby lidé nebyly servilní v práci, nemohli by být korporáty, a kdyby lidé nechtěli jistoty a stability, nemohli by být bohatí lidé co riskují a žijí si na vysoké noze.
Nakonec já jim asi dám fakt za pravdu, ono to tak svým způsobem je.
ja jsem jeste zazil na vysce velmi stary analogovy pocitac slozeny z odporu, civek, kondenzatoru a vystup byl osciloskopTo za me bylo normalni stredoskolske ucivo. Koneckoncu prvni dva roky VS jsou v zasade cekani na gymplaky, aby dohnali stredoskolaky z oboru.
a resili jsme pomoci toho diferencialni rovnici a vysledek byl videt jako krivka na osciloskopu.
Ale ty jsi přece taky úplně běžnej zaměstnanec, ne? To, že seš zaměstnanej na švarc místo na HPP, z tebe fakt nedělá dalšího Billa Gatese...
Trošku tu trolluji v návaznosti na to, že tu chcete potvrdit, že s vysokou jste něco víc. Je to ubohý argument stejně ubohý jako tvrdit že bez vysoké jsem něco výš. Nejlepší život má přeci ten, kdo žije podle vlastních hodnot, vlastní stupnice, třeba i v jurtě se základkou, nebo s vysokou v korporátu, to je jedno tak dlouho, dokuď je s tím sám člověk za dobře a nemá potřebu se porovnávat.
Trošku tu trolluji v návaznosti na to, že tu chcete potvrdit, že s vysokou jste něco víc. Je to ubohý argument stejně ubohý jako tvrdit že bez vysoké jsem něco výš. Nejlepší život má přeci ten, kdo žije podle vlastních hodnot, vlastní stupnice, třeba i v jurtě se základkou, nebo s vysokou v korporátu, to je jedno tak dlouho, dokuď je s tím sám člověk za dobře a nemá potřebu se porovnávat.Problém je, že se chováš přesně opačně, než tady teď tvrdíš - resp. vždycky se chvilku tváříš takhle, že ti to třeba i začnu skoro věřit, ale pak to zabiješ nějakou tradiční opovržlivou poznámkou :-(
Někdo potřebuje, aby mu byla cesta nalajnována nějakým systémem a jiný nemá problém postavit si lab, koupit knížky, pustit videa, zaplatit školení a účet na cloudu a studovat sám. V důsledku je stejně nejdůležitější, jak s těmi poznatky naložíte a jak je zúročíte.
Problém je, že se chováš přesně opačně, než tady teď tvrdíš - resp. vždycky se chvilku tváříš takhle, že ti to třeba i začnu skoro věřit, ale pak to zabiješ nějakou tradiční opovržlivou poznámkou :-(
Já tě a pár tady VŠ lidí jen troluji, protože vidím jak čtete ten text "jsem výš a vy jste níž", a tu reakci: "né, musím ho přesvědčit že já jsem výš", nevidíš ke mě do bytu, kdy se u toho směju, udělám si popcorn a čekám na reakce.Hlavně se prosím nikdy nevěnuj psychologii, v té je potřeba aspoň trochu umět vidět do hlavy ostatním.
Hlavně se prosím nikdy nevěnuj psychologii, v té je potřeba aspoň trochu umět vidět do hlavy ostatním.
Ono to je trochu jinak. Ty napíšeš "jesm výš a vy jste níž", já napíšu "ne, nejde to poměřovat, každý to má jinak" (vůbec nejde o to, že bych chtěl poměřovat sebe, ale to ty nedokážeš pochopit), a ty napíšeš "jojo, to je pravda, každý to má jinak, ale já jsem výš". Tak co si pak máme o tobě myslet...
Hlavně se prosím nikdy nevěnuj psychologii, v té je potřeba aspoň trochu umět vidět do hlavy ostatním.
To je zas nějaký tvůj útok a moje schazování, že na psychologii nejsem dost dobrý. Máš nějaký svůj test, podle kterého určíš, že já na to nemám, nebo jak přesně to je?Ono to je trochu jinak. Ty napíšeš "jesm výš a vy jste níž", já napíšu "ne, nejde to poměřovat, každý to má jinak" (vůbec nejde o to, že bych chtěl poměřovat sebe, ale to ty nedokážeš pochopit), a ty napíšeš "jojo, to je pravda, každý to má jinak, ale já jsem výš". Tak co si pak máme o tobě myslet...
Když jsme u té psychologie, všiml sis jedné věci, ty hraješ moje hry, já nehraju tvoje. Kolik jsi tady měl příspěvků o tom, že jsi výš než já a že já nejsem dost dobrý, ani jeden ti nevyšel.
Jenomže ty ses do mých her chytal jak moucha na mucholapku.
Neříkám to proto, aby ses cítil níž, nebo se zas dogmaticky porovnával, i když samozřejmě počítám s tím, že to tak skončí a přijdeš si zase méněcenný.
Ty neznáš sebe, nevíš že sám toužíš po moci a společenském postavení, u sebe si to neuvědomuješ. Když se podíváš na první díl Matrixu jak Neo vstupuje k vědmě, nad dveřmi je napsánou "Know thyself", je to staroangličtina a znamená to, poznej sebe.
Když se podíváš do wikipedia tak zjistíš, že nejdřív musíš poznat sebe, abys pochopil ostatní. Já si u sebe uvědomuji, že mi jde o moc a společenské uznání, vím že je to i trošku moje slabost, ale hlavně to o sobě vím, proto s tím můžu líp pracovat, než kdybych o tom nevěděl.
Asi souhlas, pokud si někdo odpoví na otázku, že je průměrný a moc od života nečeká, tak VŠ bude dobrá volba.
Já si u sebe uvědomuji, že mi jde o moc a společenské uznání, vím že je to i trošku moje slabost, ale hlavně to o sobě vím, proto s tím můžu líp pracovat, než kdybych o tom nevěděl.
Ano, jsem nula, nedostudované hovnoOdkud najednou tolik sebereflexe? ;D
Máš to tam napsaný, přímo v té samé větě.Hlavně se prosím nikdy nevěnuj psychologii, v té je potřeba aspoň trochu umět vidět do hlavy ostatním.
To je zas nějaký tvůj útok a moje schazování, že na psychologii nejsem dost dobrý. Máš nějaký svůj test, podle kterého určíš, že já na to nemám, nebo jak přesně to je?
Když jsme u té psychologie, všiml sis jedné věci, ty hraješ moje hry, já nehraju tvoje. Kolik jsi tady měl příspěvků o tom, že jsi výš než já a že já nejsem dost dobrý, ani jeden ti nevyšel.To je právě to smutný, ani jeden, jen ty je tak bereš.
Ty neznáš sebe, nevíš že sám toužíš po moci a společenském postavení, u sebe si to neuvědomuješ. Když se podíváš na první díl Matrixu jak Neo vstupuje k vědmě, nad dveřmi je napsánou "Know thyself", je to staroangličtina a znamená to, poznej sebe.Podle sebe soudím tebe. V tvým případě to platí až extrémně. Nemohl bys být dál od pravdy.
Když se podíváš do wikipedia tak zjistíš, že nejdřív musíš poznat sebe, abys pochopil ostatní. Já si u sebe uvědomuji, že mi jde o moc a společenské uznání, vím že je to i trošku moje slabost, ale hlavně to o sobě vím, proto s tím můžu líp pracovat, než kdybych o tom nevěděl.https://cs.wikipedia.org/wiki/Komplex_m%C3%A9n%C4%9Bcennosti
jojo, to sou ty paralelni vesmiry.
ze se ale protinaji zrovna na rootu.Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.;D
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
pockej, na to snad staci 1 - 2 tydny max.Matfyz je pro lůzry :D
at nezeru, v podstate by si dal matfyz do mesice.
ja teda samozrejme nevim kefalin, co presne znamena to "trivialni".
ja tyhle modni cizi slova moc nemusimjojo, to sou ty paralelni vesmiry.
ze se ale protinaji zrovna na rootu.Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.;D
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
Argument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas.
...
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
Chybí tam přinejmenším teorie množin, diskrétní matematika a obecná algebra. Takže to bude nejméně na rok a půl ;DArgument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas....
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
Tak ty so svojim zjednodusovanim, asi tiez patris k tym vedomostami nezatazenym stastlivcom, ktorym sa podarilo zamestnat v IT :)
keby si chodil na VS, tak by si vedel ze tam nebolo nic trivialne. Ti co uz o tom dost vedia, aby sa zviditelnili casto pouzivaju toto slovo ze to je "trivialne", ale pre tych co o tom vedia uplne hovno to trivialne vobec nie je.
Tak si teda zober cim vsetkym dneska student musi prejst:
zaklady:
linearna algebra, maticovy pocet, matematicka analyza funkcii jednej a viac premennych, diferencialne rovnice, numericke metody, linearne programovanie, nelinearne programovanie, pravdepodobnost+ statistika+nahodne provcesy, ...
teoreticka informatika a teoria zlozitosti
aplikacny software: matlab, R
programovanie proceduralne + objektove: python, C/C++, Java
programovanie strojove: assembler
programovanie funkcionalne + logicke: LISP, Scheme, alebo Haskell, Prolog
databazy: SQL
...
teraz ma viac nenapada
a daj to za rok
už mě to nebaví.
Ano, jsem nula, nedostudované hovno, co nedostává pozornost a závidím všem VŠ elitám, a každou noc sním o tom, jak jednou taky budu tak chytrý abych si VŠ udělal.
Můj poslední příspěvek zde, pro spokojenost všem.
Bohužel se mílíte. Nikdo na vás neútočí. Šlo o dobře míněné doporučení, protože vaše peníze zřejmě neivestujete správným směrem.Pokud byste byl tolik spokojený, tak si tady nevyléváte srdíčko.....
Ale já jsem rád, že na mě tady lidi útočí, to znamená, že moje názory něco znamenají, nikdo neútočí na bezdomovce, lidi útočí na premiéra, prezidentského kandidáta a lidi co něco znamenají.
Já jsem fakt rád, že na mě útočíš, to znamená, že pro mě něco znamená.
Já na tebe nebudu útočit, pro mě jsi ok jak jsi, i tak mám tvé názory tady rád.
Ano na TeMno, algebru a diskretnu matematiku som zabudol a mozno aj ine veci ...Chybí tam přinejmenším teorie množin, diskrétní matematika a obecná algebra. Takže to bude nejméně na rok a půl ;DArgument proti je jednoduchy: za povedzme 1 rok snahy sa bezne sikovny clovek moze naucit vsetko zaujimave, co mu povedzme studium informatiky na Matfyze ponuka. Zvysne 4 roky je premarneny cas....
Fojaky, databazy, UI, nejake alternativne programovanie, statistika. Plus povedzme Fourierova transformacia.
Este nieco, co nie je trivalne a je zaujimave niekoho napada? :)
Tak ty so svojim zjednodusovanim, asi tiez patris k tym vedomostami nezatazenym stastlivcom, ktorym sa podarilo zamestnat v IT :)
keby si chodil na VS, tak by si vedel ze tam nebolo nic trivialne. Ti co uz o tom dost vedia, aby sa zviditelnili casto pouzivaju toto slovo ze to je "trivialne", ale pre tych co o tom vedia uplne hovno to trivialne vobec nie je.
Tak si teda zober cim vsetkym dneska student musi prejst:
zaklady:
linearna algebra, maticovy pocet, matematicka analyza funkcii jednej a viac premennych, diferencialne rovnice, numericke metody, linearne programovanie, nelinearne programovanie, pravdepodobnost+ statistika+nahodne provcesy, ...
teoreticka informatika a teoria zlozitosti
aplikacny software: matlab, R
programovanie proceduralne + objektove: python, C/C++, Java
programovanie strojove: assembler
programovanie funkcionalne + logicke: LISP, Scheme, alebo Haskell, Prolog
databazy: SQL
...
teraz ma viac nenapada
a daj to za rok
Co bych nejvíc zvážil je budoucí styl života, tvoje vize, jestli se prostě vidíš jako ten fotřík s passatem co 20 let chodí do stejného korporátu, ve 30ti založí rodinu a bude žít v 3+kk v paneláku v Praze, Brně a chodit do práce.
ad2 jinou kariérní cestu bych volil, pokud si představuješ, že v budoucnu chceš dělat na sebe, s přítelkyní karavanem objíždět evropu nebo žít na bali.
Ale tak mě se obecně mladá léta líbila i mimo vysokou, prostě jsem měl spolubydlící a cestoval. Taky jsem trávil mládí na lavičce pohulující brko s partou, taky relativně skvělá bezstarostnost. To přeci není jen o vysoké.
Řekněme, že dám 5 let do vysoké, v mém času je to prostě 10 mio. Kč a moje otázka je, zaplatí to stát? A odpověď je ne. Naopak zaplatí míň než americká konkurence, takže pro mě stát je něco jako tlustá ošklivá holka co má požadavky na prince, mít je může, ale mě nezajímají, když hezká modelka má požadavky nižší.
Zaměstnavatel samozřejmě radši přijme člověka s FCE a certifikací na Javu než inženýra z ČVUT bez praxe a znalosti technologií s tím, že umí vypočítat přes kirhorfovi zákony výkon trafa - což je mu na nic.
makám na sobě, viz. ta posilovna, strava
Osobně jsem chodil na ekonomku
A jako člověk, kterého téma zajímalo a četl si na ekonomce tisícistránkové knížky od světových ekonomů jsem byl exot
Pro mě je důležité vzdělání
když chceš pochopit souvislosti věcí, které se učíš, tak prostě musíš omezit to množství, rozhled a postupně se doučovat věci, co ti schází.
Ale na internetu jsou i strukturované kurzy programování, a mnohdy na mnohem vyšší úrovni než VŠ.
A jedna věc je, učit se pro testy a druhá pro pochopení souvislostí. Je skvělé, že všichni vědí kdy byla bitva na bílé hoře, ale kdo ví souvislosti v tom, proč, co se tam řešilo, jaká byla doba, a jak se tehdy vnímala válka a tak? Není to samo o sobě důležitější než napsat datum do testu, ostatně ten datum je ten nejmíň podstatný údaj.
když ti to začne vyprávět Ševčík, tak tě to chytne
Jj, i můj kamarád potkal manželku na vysoké, ano. A sám mám takové hezké storky z vysoké, kdy jsem si stoupnul u kolejí, opřel se o zábradlí, vyšla první holka ze dveří a za 5 minut jsme seděli na pivku, a strávili hezkou noc, a byla mladá, pěkná.
Tak si teda zober cim vsetkym dneska student musi prejst:Chybí tam přinejmenším teorie množin, diskrétní matematika a obecná algebra. Takže to bude nejméně na rok a půl ;D
....
a daj to za rok
Explicitne som pisal o zaujimavych a netrivialnych predmetoch. Nejaka analyza3, ktora je v rozvrhu ciste preto, ze treba zamestanat zamestnancov katedry matematiky, rozhodne do toho nespada.Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to nemel a ted tu rozdavas moudra?
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to nemel a ted tu rozdavas moudra?
Ale no,... to je fakt pod uroven :)
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to nemel a ted tu rozdavas moudra?
Ale no,... to je fakt pod uroven :)
Nj, ale to je pak zase otázka, jestli ten nesoulad mezi VŠ a tvou prací není také na straně tvé práce. Kdybys dělal třeba nějaký výzkum v kryptografii (eliptické křivky, post-quantum cryptography), pokročilé DSP (současné digitální modulace používané v 5G/WiFi6, OFDM/spread-spectrum, MIMO přenosy, fázová pole, extrakce informace z šumu, soft-decision "viterbi" decoder a samoopravné kódy, magnetická rezonance), psal FEM/FDTD solvery (analýza pevnosti staveb, simulace šíření elektromagnetického pole, computational fluid dynamics), tak bys to třeba použil, teda záleží na tom co přesně se tam učí (já jsem jakožto informatik skončil u analýzy 2). Já sám tak daleko nejsem a cítím že mi matematika občas chybí, mám problém i jenom implementovat algoritmus co je třeba popsaný v nějakém paperu, jakmile jsou tam více než tři řecká písmenka nebo nedejbože integrály.Explicitne som pisal o zaujimavych a netrivialnych predmetoch. Nejaka analyza3, ktora je v rozvrhu ciste preto, ze treba zamestanat zamestnancov katedry matematiky, rozhodne do toho nespada.Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Souhlas. Pro většinu toho, co se v běžným IT používá, není potřeba v podstatě žádná škola (OK, umět číst a psát se asi hodí). Zas si ale nejsem jistej, jestli bych na to chtěl v kůži tazatele vsadit celou budoucí kariéru, přecejen ChatGPT nebo podobní můžou za chvíli začít průměrný lepiče webů postupně nahrazovat. A pak se nějaký přídavný znalosti můžou začít docela hodit.
Nj, ale to je pak zase otázka, jestli ten nesoulad mezi VŠ a tvou prací není také na straně tvé práce. Kdybys dělal třeba nějaký výzkum v kryptografii (eliptické křivky, post-quantum cryptography), pokročilé DSP (současné digitální modulace používané v 5G/WiFi6, OFDM/spread-spectrum, MIMO přenosy, fázová pole, extrakce informace z šumu, soft-decision "viterbi" decoder a samoopravné kódy, magnetická rezonance), psal FEM/FDTD solvery (analýza pevnosti staveb, simulace šíření elektromagnetického pole, computational fluid dynamics), tak bys to třeba použil, teda záleží na tom co přesně se tam učí (já jsem jakožto informatik skončil u analýzy 2). Já sám tak daleko nejsem a cítím že mi matematika občas chybí, mám problém i jenom implementovat algoritmus co je třeba popsaný v nějakém paperu, jakmile jsou tam více než tři řecká písmenka nebo nedejbože integrály.I tak se na to dá dívat. Ale zatím mě baví na tom spektru programování/matematika být spíš blíž k programování. Výhoda je, že mám možnost se posunout víc k té matematice, kdybych chtěl. Ten, kdo se programovat naučil z videí na Youtube, tu možnost nemá.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Souhlas. Pro většinu toho, co se v běžným IT používá, není potřeba v podstatě žádná škola (OK, umět číst a psát se asi hodí). Zas si ale nejsem jistej, jestli bych na to chtěl v kůži tazatele vsadit celou budoucí kariéru, přecejen ChatGPT nebo podobní můžou za chvíli začít průměrný lepiče webů postupně nahrazovat. A pak se nějaký přídavný znalosti můžou začít docela hodit.
Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to nemel a ted tu rozdavas moudra?
Ale no,... to je fakt pod uroven :)
Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.
o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to nemel a ted tu rozdavas moudra?
Ale no,... to je fakt pod uroven :)
Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...
Tak prokažte, že Vám těch 5 let na VŠ k něčemu bylo v porovnání s osobou Vašich kvalit, která by na VŠ nešla.
Tak prokažte, že Vám těch 5 let na VŠ k něčemu bylo v porovnání s osobou Vašich kvalit, která by na VŠ nešla.
Studovat nahodne predmety typu "analyza4", ci "filozofia pre matfyzakov",Zrovna první semestr (nebo spíše dva) analýzy použije každý, protože se tam probírají naprosté základy formalismu, na kterých stojí všechny ostatní informatické předměty (logické a FP, složitost, vyčíslitelnost, optimalizace…). Stejně tak temno. A filosofie programovacích jazyků byla na Matfyzu jedním z nejpřínosnějších předmětů (v podání Kryla).
Studovat nahodne predmety typu "analyza4", ci "filozofia pre matfyzakov",Zrovna první semestr (nebo spíše dva) analýzy použije každý, protože se tam probírají naprosté základy formalismu, na kterých stojí všechny ostatní informatické předměty (logické a FP, složitost, vyčíslitelnost, optimalizace…). Stejně tak temno. A filosofie programovacích jazyků byla na Matfyzu jedním z nejpřínosnějších předmětů (v podání Kryla).
greenlinuxguru a jemu podobní, znáte survivorship bias?
Podstatná je opravdu ta statistika, která tu byla dodána o pár stránek dříve. A pokud chcete namítat, že statistika pro jedince neplatí (s tím souhlasím), tak by bylo dobré se podívat, jak dopadli všichni lidi, co dali na vaše rady. Protože nikdo tady nerozporoval, že snaživý samouk by se nemohl prosadit, ale jak asi dopadne náhodný člověk na internetu, co si přišel pro radu? Je to zrovna ten, co uspěje, když se vysere na VŠ? Asi se to nedozvíme, protože nejspíše neuspěje, a pak už se tu neobjeví.
Filozoficke predmety, ktore som absolvoval ja, neboli utrpenie, ale ze by som z nich mal prinos povedat nemozem :)Záleží na škole, vyučujícím a syllabu. Matfyz nezklamal. Ale Kryl byl svéráz.
greenlinuxguru a jemu podobní, znáte survivorship bias?P.S. mi tu nakuklo osemrocne dieta cez plece a prehlasilo "klam prezivsich" :P
...
...
Ale pokud treba nekdo chce studovat ja nevim treba pocitacovou grafiku, tak proc by mel cas travit samostudiem, kdyz na VS jsou katedry, vyzkumne skupiny, lidi, projekty atd...
Hřebík na hlavičku. Já jsem taky ve škole byl vyučován převážně věci, které byly mimo oblast mého zájmu... a už během studia na VŠ se mi zaměstnání poněkud odklonilo od předmětu studia.Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.Nj, ale to je pak zase otázka, jestli ten nesoulad mezi VŠ a tvou prací není také na straně tvé práce.
Kdybys dělal třeba nějaký výzkum v kryptografii (eliptické křivky, post-quantum cryptography),
pokročilé DSP (současné digitální modulace používané v 5G/WiFi6, OFDM/spread-spectrum, MIMO přenosy, fázová pole, extrakce informace z šumu, soft-decision "viterbi" decoder a samoopravné kódy, magnetická rezonance),
psal FEM/FDTD solvery (analýza pevnosti staveb, simulace šíření elektromagnetického pole, computational fluid dynamics),
tak bys to třeba použil, teda záleží na tom co přesně se tam učí (já jsem jakožto informatik skončil u analýzy 2). Já sám tak daleko nejsem a cítím že mi matematika občas chybí, mám problém i jenom implementovat algoritmus co je třeba popsaný v nějakém paperu, jakmile jsou tam více než tři řecká písmenka nebo nedejbože integrály.
Ale no tak, někteří z nás vydrželi na VŠ i šest let :)
Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...
Někdo i 13 (navazující PhD) :)Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...Ale no tak, někteří z nás vydrželi na VŠ i šest let :)
A dopr... Tohoto potomka bych chtěl zažít, až mu bude patnáct. Kdyžtak se tu a tam podělte, jaká moudra trousí :-) Nic neudělá člověku takovou radost na stará kolena, jako inovativně drzé potomstvo...
OK, mám představu, možná naivní, že toto lze páchat relativně "od stolu", téměř tužkou na papíře... a použít to někde v komerčním sektoru v aplikační rovině by možná taky šlo.https://www.srlabs.de/, http://mericsky-ustav.cz/ :D (polovážně, prý třeba crackli A5-GMR dřív než to bylo zveřejněno na CCC, ale samozřejmě otázka je jestli byste v takové instituci chtěli dělat).
Toho je víc. Příklady: https://www.nature.com/articles/s41467-021-27317-1, https://arrc.ou.edu/ (AESA radary) + ty radary dělá samozřejmě i hromada komerčních firem (často kontraktoři pro military), třeba https://www.lockheedmartin.com/. Nebo česká https://www.era.aero/cs (v roce 2017 jsem měl možnost povídat si s jedním člověkem od nich, a vypadal že fakt dělají pasivní radary postavené na odrazech nespolupracujících ozařovačů; ochutnávka: jenda.hrach.eu/tohlesmaž/s/tamara-era.pdf)Citacepokročilé DSP (současné digitální modulace používané v 5G/WiFi6, OFDM/spread-spectrum, MIMO přenosy, fázová pole, extrakce informace z šumu, soft-decision "viterbi" decoder a samoopravné kódy, magnetická rezonance),
Pokud mě zajímá komerční sféra / praktická aplikace (přitom s potřebou vhledu do těchto základních věcí) tak jsou na světě třeba čtyři pracoviště, kde se vyvíjí křemík a low-level firmware pro 5G/WiFi6. Možná by se našly další dvě-tři firmy, které dělají pro tyto laboratoře měřící/certifikační přístroje.
Může jít dělat do Dassaultu, třeba skrz českou https://www.simulia.cz/Citacepsal FEM/FDTD solvery (analýza pevnosti staveb, simulace šíření elektromagnetického pole, computational fluid dynamics),
Tohle si taky člověk bude těžko psát "pro vlastní potřebu", pokud není zaměstnán v akademické sféře. Toto uplatnit ve tvorbě aplikací podle mého znamená, sehnat zaměstnání u nějaké softwarové firmy, která tyto algoritmy balí do softwarových nástrojů pro stavaře, strojaře, návrháře hardwaru a anténní techniky...
spoustu lidí naučí VŠ lépe mysletTo se ale špatně vysvětluje.
spoustu lidí naučí VŠ lépe mysletTo se ale špatně vysvětluje.
...
Inak povedane: ak si najdem po strednej skole pracu v NASA, mam to iste :).
...
Inak povedane: ak si najdem po strednej skole pracu v NASA, mam to iste :).
No jasně :D :D
To ale asi nebude případ všech těch lidí, co se ptají na pochybných forech pochybných lidí, jestli mají jít na VŠ.
I do not have a degree, does experience count?
If you have experience, you may be qualified for many positions even without a college degree. Other than for professional, scientific and engineering positions, a college education generally is not required. The nature of your work experience is what really counts. Job applicants can qualify for most federal occupations based on job-related work experience.
Zas takovej nadšenec, abych sám od sebe dával přednost diferenciálním rovnicím před pivem s kamarády jsem nebyl.
Takze pomerne logicke, ze v case studia na VS clovek "dospeje" / "nauci sa mysliet" / etc.
Klonim sa k nazoru, ze najvacsi benefit je, ze v tomto relativne kritickom obdobi sa clovek dostane do kolektivu ludi s priemerne lepsim vzdelanim/IQ/tahom na branu/etc ako zvysok populacie. Co ho potiahne dalej.
Ahoj, nemá někdo zkušenosti se studiem vysoké školy kompletně online?Možná radši zkus založit nové vlákno, tohle se celkem zvrhlo ve flame war a už ho asi nikdo moc nečte...
Konkrétně například: https://www.iu.org/, ale klidně jakoukoli jinou univerzitu, která nabízí podobné služby.
Zajímala by mě náročnost, pozdější uznání titulu v ČR a nějaké postřehy.
Děkuji
Ahoj, nemá někdo zkušenosti se studiem vysoké školy kompletně online?
Konkrétně například: https://www.iu.org/, ale klidně jakoukoli jinou univerzitu, která nabízí podobné služby.
Zajímala by mě náročnost, pozdější uznání titulu v ČR a nějaké postřehy.
Děkuji
alert(Math.round(34.675 * 100) / 100 )
cerstvy dokaz toho, ze k programovanie neradno pustat ludi bez aspon doktoratu :) :
Javascript odpadnuvsi od ruky vyskokoskolsky vzdelanemu cloveku riesiacemu zaokruhlovanie na dve desatinne miestaalert(Math.round(34.675 * 100) / 100 )
(uvedeny kus kodu pochopitelne presiel cez code-rewiev ineho vyskokoskolsky vzdelaneho cloveka, kedze to dodala solidna firma a nie nejaky pristipkar)
Tak mi prezradte, co ine by pouzil nevzdelany stredoskolak?
Je to řešení, které na stackowerflow získalo nejvíc "lajků" :)“Tak mi prezradte, co ine by pouzil nevzdelany stredoskolak?”
https://stackoverflow.com/questions/11832914/how-to-round-to-at-most-2-decimal-places-if-necessary
Tak mi prezradte, co ine by pouzil nevzdelany stredoskolak?To druhé nejpopulárnější řešení na SO se vám nelíbí?
Když chce číslo jen zaokrouhlit, tak jako použije toFixed a následně parseFloat? To na lepiče sedí :)Tak mi prezradte, co ine by pouzil nevzdelany stredoskolak?To druhé nejpopulárnější řešení na SO se vám nelíbí?
https://www.w3schools.com/jsref/jsref_tofixed.asp
Když chce číslo jen zaokrouhlit, tak jako použije toFixed a následně parseFloat? To na lepiče sedí :)
Jasně, když člověk nezná epsilony, nezbývá než stupidní Number.parseFloat(x.toFixed(2)) ::)Když chce číslo jen zaokrouhlit, tak jako použije toFixed a následně parseFloat? To na lepiče sedí :)stale lepsie funkcne drevorubacske riesenie, ako zistovanie, preco elegantne produkcne prostredie u zakaznika pocita blbosti :).
Když chce číslo jen zaokrouhlit, tak jako použije toFixed a následně parseFloat? To na lepiče sedí :)
stale lepsie funkcne drevorubacske riesenie, ako zistovanie, preco elegantne produkcne prostredie u zakaznika pocita blbosti :).
Provádět matematické operace konverzí na string a parsováním zpátky na číslo je prostě prasárna. Ačkoli kdo spoléhá na float typy tam, kde není přípustná jakákoli zaokrouhlovací chyba, ten si koleduje o průšvih tak jako tak...