Hlavne bych chtel, aby se aspon dve tri nase univerzity umistily v TOP500 aspon nad dvoustým místem, ideálně jedna v první stovce. Jak se na jedné takové špičkové světové škole (MIT) učí "výpočetní myšlení", to jsem taky odkázal.
Pak bys ale musel ukazat, ze je tim problemem (proc nejsme v TOP500) skutecne syllabus, a konkretne premira teorie, jak tvrdis (zda se), a nikoli jine problemy, jako treba fakt, ze CR je relativne mala zeme s uzkym kulturnim okruhem, nebo penize, politicka kultura atd.
Imho máš spíš ten problém, že dokud s tebou nebudu souhlasit, budeš remcat pořád - neumíš prostě přijmout, že má někdo na věc jiný pohled než ty.
Ne, ja bych rad, abys akceptoval fakta - MIT je vystavena na te "ruske metode", ktera zahrnuje hafo teorie.
Jinak, uz jsem trochu zminil, on je trochu rozdil mezi cilem "absolventi najdou dobre placenou praci" a cilem "narod se dostane na spicku". K tomu prvnimu staci umet ta Cisca a Microsofty, kdezto k tomu druhemu je naopak potreba ta teorie. (Jinak receno, muzeme byt dobre placenymi - ve srovnani se zbytkem mistni populace - otroky nekoho jineho.)
Snažit se učit všechny všechno vede jenom k tomu, že nikdo neumí pořádně nic.
To je hezka myslenka, ale pochybuji, ze se ta regionalni prakticka skola pro "ty blbejsi" dostane do tech TOP500. To je prave to, v cem si protirecis.
No jeste porad jsi nedodal ten konkretni priklad. Az ho dodas, tak treba uznam, ze je.
To nebyla pointa meho argumentu, protoze jsem se chtel tehle detinske hre vyhnout. :-)
Ale dejme tomu. Pavel uz priklady dodal.
Takže pokud se naučíš formálně dokázat, že problém zastavení TS nejde na TS řešit, o problému řešitelnosti zastavení PC na PC ti to (formálně) neříká vůbec nic.
Ale rika! Minimalne to, jakou cestou se jit neda. A o tom to je - aby nekdo netravil zbytecne cas resenim problemu, ktere uz bud teorie resi lepe nebo naopak ukazuje, ze se lepe resit nedaji.
Za dostatečný příklad budu považovat, když mi někdo ukáže konkrétní aplikaci konkrétní netriviální teorie, bez jejíž znalosti tu správu paměti nikdo nebude schopen napsat. Nebo ji aspoň napíše řádově hůř.
Ale to je hloupe postaveny problem. Neznalost teorie nezabranuje nalezeni reseni (napriklad evoluce resi spoustu problemu dobre a zadnou teorii nepotrebuje). To k cemu je dobra teorie je to, aby se neztracel cas resenim problemu, ktere uz byly vyresene (alespon negativne). Takze tvuj priklad je nesmyslny, protoze abychom videli vyhody teorie, musime porovnavat dobu, jakou potrva, nez ten nekdo napise tu konkretni aplikaci v konkretni kvalite.
Po praktické stránce ze složitosti potřebuješ (hlavně) vědět, co to je asymptotická, průměrná nebo amortizovaná složitost. Hodí se znát pár postupů, jak se dá spočítat ta amortizovaná složitost a jak se počítá složitost rekurzivních algoritmů. Dobré je také umět ukázat, že problém je NP-úplný. Ale to všechno lze prakticky zvládnout, aniž bys musel cokoliv vědět o turingově stroji.
To by me zajimalo, jak to chces provest. Musis mit nejaky vypocetni model, na kterem to delas, a umet ukazat, ze je platny pro procesor/jazyk, s kterym pracujes. Nevim, jak bys to chtel delat bez TS nebo ekvivalentu. I kdyz je fakt ze treba takovy Kozen: Design and Analysis of Algorithms se TS elegantne vyhne, a to resi dost zbesile veci (NP-uplnost, pravdepodobnostni algoritmy). Ale v uvodu tu slozitost mirne nastinuje a rika, ze pocitac ma RAM a tak..
Ale stejne mi pripada absurdni, jak tu oba dva machrujete s teorii, abyste dokazali jeji neuzitecnost. :-) "Proc by se nekdo bez znalosti teorie pokousel resit problem zastaveni? Takova blbost, vzdyt je z teorie jasne, ze musi prijmout nasledujici dodatecne predpoklady.."