VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1005 kdy: 20. 10. 2012, 20:57:57 »
Ty sam to nevies(!) a odo mna chces, aby som to vedel?
No pochopitelně!

Já jsem uvedl fakt, který odporuje tvojí teorii. Je na tobě, abys ho věrohodně vyvrátil. To mám jako vyvracet sám sebe nebo jak?

Nehledě na to, že bys u vyvracení neměl zůstat a měl bys především uvést něco, co tu tvoji teorii podporuje. Ovšem ne nějaké dojmy typu "historická zkušenost" nebo "já i Venca si myslíme, že to tříbí mozek", ale jasně doložitelná fakta.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1006 kdy: 20. 10. 2012, 20:58:32 »
ale jasně doložitelná fakta.
Pardon, mělo být "doložená a ověřitelná".

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1007 kdy: 20. 10. 2012, 21:00:48 »
To je trochu podceňuješ.

Nepodceňuju, pamatuju si to ze své vlastní zkušenosti. Samozřejmě se může probírat nějaká light verze, o tom není sporu, ale pořád to neeliminuje potřebu VŠ učiliště.
Také ji eliminovat nechci, ale říkám, že 6 let na učilisti je v pohodě na odborníka pro praxi.

Nic na to neříkám. Ontologii jsem četl pouze od Heideggera a tam mi to nepřišlo až tak zajímavé z hlediska ontologie, ale spíše z hlediska, jak se na věci díval.
Jémine, ontologii začít Heideggerem! :)

Hele, nebylo by fakt lepší, kdybys narovinu přiznal, že tvoje znalosti filosofie jsou asi tak na úrovni "večer si přečtu, co mi tak přijde pod ruku a přijde mi to zajímavý?"

Doufám, že to tak nemáš i s tou matematikou, i když jsem docela nakloněnej si myslet, že spíš jo...
Proč bych nemohl? Zjistím, že to není úplně pro začátečníky a podívám se jinde.

Proč přiznal? Jaké by měly být? Filosofii se věnuju jako IT a matematice. Jelikož IT je jediná oblast, kterou se dá vydělat, tak mám alespoň tam ukazatel, že to nedělám špatně. Hlavně si musíš vždy spočítat, jestli se ti vyplatí se teď rok věnovat jen filosofii s tím, že za ten rok se na trhu práce nikam neposuneš.

Platy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1008 kdy: 20. 10. 2012, 21:07:04 »
Ty sam to nevies(!) a odo mna chces, aby som to vedel?
No pochopitelně!

Já jsem uvedl fakt, který odporuje tvojí teorii. Je na tobě, abys ho věrohodně vyvrátil. To mám jako vyvracet sám sebe nebo jak?

Nehledě na to, že bys u vyvracení neměl zůstat a měl bys především uvést něco, co tu tvoji teorii podporuje. Ovšem ne nějaké dojmy typu "historická zkušenost" nebo "já i Venca si myslíme, že to tříbí mozek", ale jasně doložitelná fakta.

Ehm? Nic typu  "historická zkušenost" som nepouzil. Takisto si nepamatam na ziadny fakt, ktorym by si ty mne nieco vyvratil. Ty tvrdis, ze tvoj prieskum je reprezentativny. Ja tvrdim, ze nie je a dodal som fakty, ktore to podla mna potvrdzuju. Ty musis dokazat, ze ja mam v mojej uvahe chyby. Myslim, ze si pleties ludi a jednotlive prispevky.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1009 kdy: 20. 10. 2012, 21:08:12 »
Filosofii se věnuju jako IT a matematice.
Toho jsem se obával.

A nejmenuš se náhodou Michal Kolesa? :)


Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1010 kdy: 20. 10. 2012, 21:08:52 »
Také ji eliminovat nechci, ale říkám, že 6 let na učilisti je v pohodě na odborníka pro praxi.

A já říkám tak 4 roky něco jako gympl a další 3-5 let něco jako VŠ.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1011 kdy: 20. 10. 2012, 21:09:56 »
Ehm? Nic typu  "historická zkušenost" som nepouzil. Takisto si nepamatam na ziadny fakt, ktorym by si ty mne nieco vyvratil. Ty tvrdis, ze tvoj prieskum je reprezentativny. Ja tvrdim, ze nie je a dodal som fakty, ktore to podla mna potvrdzuju. Ty musis dokazat, ze ja mam v mojej uvahe chyby. Myslim, ze si pleties ludi a jednotlive prispevky.
Víš vůbec, co znamená pojem "reprezentativní"?

Víš co, necháme to koňovi, jo?

poiu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1012 kdy: 20. 10. 2012, 21:10:14 »
A čo napríklad nemá šancu zvládnuť 14 ročný len z dôvodu veku?

Průměrný 14ti letý nezvládne správně pochopit ani kompletní problematiku OOP a SQL, jistě se shodneme na tom že by to v IT měl umět každý, natož něco pokročilejšího třeba vlákna.
K slovu "průměrný": na škole zameranej na IT by som určite nechcel len priemerných ľudí  - asi by som chcel aj aspoň nejaké predpoklady alebo aspoň záujem, čím by som vylúčil automechanikov, pekárov, právnikov, ľudí čo nezvládli 9. ročník ZŠ a podobne.

Nepoznám 14 ročného, čo by sa učil OOP a ani neviem, čo sa myslí kompletnou problematikou, ale ak sa myslia aj najnovšie papery o niečom súvisiacom s OOP, potom to nezvláda asi žiaden firemný programátor. Ak sa myslí nejaké rozumné rozdelenie problému medzi objekty, tak to je podľa mňa oveľa viac závislé od počtu naprogramovaných a odladených riadkov ako od veku. S nejakým počtom riadkov to "príde samo" a myslím si, že toto by ťažko učil ľubovolný učiteľ.

Naproti tomu u SQL to podľa mňa nie je problém, lebo ešte v o niečo menšom veku som sa stretol s Visual FoxPro, kde som robil malé databázy na evidenciu všetkého možného od magnetofónových kaziet a kníh až po evidenciu nákupných bločkov a súčty, ako sa darí domácnosti. Tam boli reporty a výbery z tabuliek plné SQL a JOINov, takže nejaké základy som mal a na VŠ som sa naučil naviac len niečo o concurrency. Netušil som síce, čo sú to normálne formy, ale aj tak som ich spĺňal "rozumným návrhom" tak, aby sa mi s tým dobre pracovalo.

A vlákna, tam asi má ísť asi hlavne o synchronizáciu. Tam je podľa mňa rozdiel medzi "naučiť sa fungovanie" a "používať to bez chýb pri reálnom programovaní". Prvé by asi zvládol aj 14 ročný; u druhého by to bol veľký problém. Na druhú stranu sa v tom v praxi môže pomýliť asi každý*, takže tam by nebola nejaká strata proti VŠ.

S ostatným napísaným súhlasím.
==
*) to bolo pravdepodobne aj niekde v Linuxe alebo v Ubuntu dodatkoch, lebo ešte pred pár rokmi mi tak pri štarte skoro vždy zmrzol počítač, ale dalo sa tomu predchádzať náhodným búšením do klávesnice alebo hýbanám myšou.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1013 kdy: 20. 10. 2012, 21:10:34 »
A já říkám tak 4 roky něco jako gympl a další 3-5 let něco jako VŠ.
Prostě tak, jak to normálně funguje na západ od nás :)

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1014 kdy: 20. 10. 2012, 21:11:54 »
Filosofii se věnuju jako IT a matematice.
Toho jsem se obával.

A nejmenuš se náhodou Michal Kolesa? :)

OMG, proč Kolesa? To se běžně používá na fórech jako "dobrý" argument :D A čeho ses jako obával?

Také ji eliminovat nechci, ale říkám, že 6 let na učilisti je v pohodě na odborníka pro praxi.

A já říkám tak 4 roky něco jako gympl a další 3-5 let něco jako VŠ.
Něco jako gympl je obecné a něco jako VŠ má být super náročné. Nebo myslíš něco jako VŠ a tím ten učňák? To je moc málo na praxi.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1015 kdy: 20. 10. 2012, 21:24:20 »
Naproti tomu u SQL to podľa mňa nie je problém, lebo ešte v o niečo menšom veku som sa stretol s Visual FoxPro, kde som robil malé databázy na evidenciu všetkého možného od magnetofónových kaziet a kníh až po evidenciu nákupných bločkov a súčty, ako sa darí domácnosti. Tam boli reporty a výbery z tabuliek plné SQL a JOINov, takže nejaké základy som mal a na VŠ som sa naučil naviac len niečo o concurrency. Netušil som síce, čo sú to normálne formy, ale aj tak som ich spĺňal "rozumným návrhom" tak, aby sa mi s tým dobre pracovalo.

A vlákna, tam asi má ísť asi hlavne o synchronizáciu. Tam je podľa mňa rozdiel medzi "naučiť sa fungovanie" a "používať to bez chýb pri reálnom programovaní". Prvé by asi zvládol aj 14 ročný; u druhého by to bol veľký problém.

Nepochybuji o tom, že 14ti leté dítě je schopno něco upatlat, ale do odborných znalostí to má velmi, velmi daleko.
S těmi vlákny jsi to trefil správně, to je velký problém.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1016 kdy: 20. 10. 2012, 21:32:58 »
Něco jako gympl je obecné a něco jako VŠ má být super náročné. Nebo myslíš něco jako VŠ a tím ten učňák? To je moc málo na praxi.

Opakujeme to pořád dokola, co na tom furt nechápeš ?
Na něco jako gymplu 15-19 let by se děcka naučily všeobecné záležitosti a běžnou matematiku a logiku v dnešním SŠ rozsahu a na VŠ učilišti 19-22 nebo 19-24 let by se naučily konkrétní IT praktické záležitosti + vybrané mikročásti matematiky a informatiky co se ještě do té doby nestihlo, ale neztrácel by se čas současnou teoretickou matematikou a informatikou a podobně.

poiu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1017 kdy: 20. 10. 2012, 22:08:14 »
Nepochybuji o tom, že 14ti leté dítě je schopno něco upatlat, ale do odborných znalostí to má velmi, velmi daleko.
Súhlasím s tým, že išlo o patlanie čo sa týka úrovne kódu, ale aj škola je hlavne na to, aby to žiaka naučila a nie na to, aby tam prišiel odborník. Ostatne, podobne na VŠ spolužiaci na začiatku z môjho pohľadu väčšinou tiež len patlali, ale časom sa to zlepšilo.


Opakujeme to pořád dokola, co na tom furt nechápeš ?
Na něco jako gymplu 15-19 let by se děcka naučily všeobecné záležitosti a běžnou matematiku a logiku v dnešním SŠ rozsahu a na VŠ učilišti 19-22 nebo 19-24 let by se naučily konkrétní IT praktické záležitosti + vybrané mikročásti matematiky a informatiky co se ještě do té doby nestihlo, ale neztrácel by se čas současnou teoretickou matematikou a informatikou a podobně.
Nezdá sa vám, že dnešný SŠ rozsah je veľmi malý?

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1018 kdy: 20. 10. 2012, 22:15:52 »
Súhlasím s tým, že išlo o patlanie čo sa týka úrovne kódu, ale aj škola je hlavne na to, aby to žiaka naučila

Proti tomu nejsem, klidně se může dělat light verze, ale nesmí se tvrdit že ve 14ti to lze zvládnout všechno.

Nezdá sa vám, že dnešný SŠ rozsah je veľmi malý?

Zdá, ale nebudu se tím tady a teď zabývat, založ si novou diskuzi 8)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1019 kdy: 20. 10. 2012, 22:39:03 »
Nezdá sa vám, že dnešný SŠ rozsah je veľmi malý?
Zdá, ale nebudu se tím tady a teď zabývat, založ si novou diskuzi 8)
To je fakt, dneska už se skoro nikde neučí ani řečtina a latina :)