VŠ z trochu jiného úhlu

Platy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #990 kdy: 20. 10. 2012, 17:33:52 »
====
...tím spíš, že podle mě doktorandi do toho průzkumu vůbec zařazení nebyli - ale to už je na něm, aby dokázal, že jeho argumentace je správná, já to přece za něj dělat nebudu.
=====

Hmm, opat - povodna otazka bola, ako vysvetlim rozdiel, nie tu nieco pocitat. Spocitat presne sa to neda. Ty tu uvadzas jeden prieskum, o ktorom nevies ziadne parametre (nap. ci sa pocitaju doktoranti alebo nie). Ty sam to nevies(!) a odo mna chces, aby som to vedel? Ja som len poukazal na to, ze ten prieskum moze byt z danych pricin zavadzajuci. Nic viac, nic menej. Ty ten prieskum pouzivas, takze ty musis dokazat, ze tam nie su tieto chyby. Obracat logiku vie kazdy, skus sa raz niecomu postavit celom.

Co sa tyka poctu doktorantov a ucitelov, atd, tam ide primarne o to, ze MFF nie je iba o informatikoch, takze prieskum o platoch z MFF nie je o platoch informatikov z MFF. Take tazke to pochopit? Predtym, ako spustis nejake ine "zvasty", ja reagujem len a len na ten prieskum, ten zvysok ma nezaujima. Dufam, ze to nie je take tazke pochopit.


poiu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #991 kdy: 20. 10. 2012, 19:13:37 »
Rozdíl je v náročnosti a ve specializaci. Nemůžeš chtít do 14ti letých puberťáků rvát moc náročnou látku.
Čo si predstavuješ pod tým "moc náročná látka"? Je jej veľa? Je zle pochopiteľná?
Keby sa brali len tie navrhované praktickejšie veci a dalo by sa dalo vyhnúť väčšine matematiky podľa tvojho návrhu, tak si neviem predstaviť nič tak zložité. Množstvo učiva by tam bolo, ale toho sme mali aj gympli viac ako na vysokej škole - akurát na gympli to stačilo vedieť naspamäť.

A nemůžeš chtít, aby se ve 13ti rozhodovali, co budou celý řivot dělat. To je prostě moc brzo.
Aj tak sa tak rozhodujú kuchárky, automechanici, elektrikári a vlastne skoro všetci, ktorí nejdú na VŠ. V minulosti, keď na VŠ chodilo menej ľudí, bolo také rozhodnutie skoro samozrejmé a neviem o tom, že by proti tomu niekto protestoval.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #992 kdy: 20. 10. 2012, 19:23:23 »

Aj tak sa tak rozhodujú kuchárky, automechanici, elektrikári a vlastne skoro všetci, ktorí nejdú na VŠ. V minulosti, keď na VŠ chodilo menej ľudí, bolo také rozhodnutie skoro samozrejmé a neviem o tom, že by proti tomu niekto protestoval.
Všichni se tak rozhodují, pokud jim jde o svoji budoucnost. Jestli jdeš na VŠ, musíš se rozhodovat kolem 5. třídy na základce, protože rovnou můžeš jít na víceleté gymnázium. Stejně tak si nevybereš automechanika, když víš, že chceš jít na MFF. A zároveň i v 25 po VŠ si můžeš vybrat úplně jiný obor a ten začít studovat. Takže žádný problém pro IT základky.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #993 kdy: 20. 10. 2012, 19:33:41 »
Čo si predstavuješ pod tým "moc náročná látka"? Je jej veľa? Je zle pochopiteľná?
Keby sa brali len tie navrhované praktickejšie veci a dalo by sa dalo vyhnúť väčšine matematiky podľa tvojho návrhu, tak si neviem predstaviť nič tak zložité.

Protože o IT zřejmě nic nevíš, tak si naivně představuješ že to není složité. Složitost je srovnatelná s vysokoškolskou matematikou a 14ti leté děcko to nemá šanci zvládnout. Bavíme se samozřejmě o programátorech, ne o IT technicích tam by to možné bylo.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #994 kdy: 20. 10. 2012, 19:42:28 »
Čo si predstavuješ pod tým "moc náročná látka"? Je jej veľa? Je zle pochopiteľná?
Keby sa brali len tie navrhované praktickejšie veci a dalo by sa dalo vyhnúť väčšine matematiky podľa tvojho návrhu, tak si neviem predstaviť nič tak zložité.

Protože o IT zřejmě nic nevíš, tak si naivně představuješ že to není složité. Složitost je srovnatelná s vysokoškolskou matematikou a 14ti leté děcko to nemá šanci zvládnout. Bavíme se samozřejmě o programátorech, ne o IT technicích tam by to možné bylo.

Základy programování, systémů a třeba sítí snad bez problémů zvládnou, ne? Stejně jako tu VŠ matiku, když se nebudou učit zbytečnosti. Hlavně jde jen o základy, které budou později rozvíjet.


Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #995 kdy: 20. 10. 2012, 19:45:16 »
Základy programování, systémů a třeba sítí snad bez problémů zvládnou, ne? Stejně jako tu VŠ matiku, když se nebudou učit zbytečnosti. Hlavně jde jen o základy, které budou později rozvíjet.

Základy zvládnou nepochybně, v žádném případě to ale u základů nesmí skončit a bude třeba VŠ učiliště.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #996 kdy: 20. 10. 2012, 19:48:51 »
Myslíš to po základní škole?

poiu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #997 kdy: 20. 10. 2012, 20:04:21 »
Možno som to neuviedol explicitne, ale zostávam u toho, že to má byť použiteľné pre väčšinu absolventov a že to má byť len s minimom matiky. Prvá časť vylučuje pozície ako SW architekt, vedúci a podobne, lebo tých býva menej ako programátorov a teda ich určite nebude väčšina. Druhá časť vylučuje teoretickejšie pohľady.

Protože o IT zřejmě nic nevíš, tak si naivně představuješ že to není složité. Složitost je srovnatelná s vysokoškolskou matematikou a 14ti leté děcko to nemá šanci zvládnout. Bavíme se samozřejmě o programátorech, ne o IT technicích tam by to možné bylo.
Ja si myslím, že mladší človek toho zvládne oveľa viac ako starší* - ak teda dostane rovnaké základy ako starší. A čo napríklad nemá šancu zvládnuť 14 ročný len z dôvodu veku?
---
*) to je založené na empirickom pozorovaní mňa samého, takže u iných to možno platí inak a s vekom rastie ich schopnosť učiť sa.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #998 kdy: 20. 10. 2012, 20:20:40 »
A čo napríklad nemá šancu zvládnuť 14 ročný len z dôvodu veku?

Průměrný 14ti letý nezvládne správně pochopit ani kompletní problematiku OOP a SQL, jistě se shodneme na tom že by to v IT měl umět každý, natož něco pokročilejšího třeba vlákna.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #999 kdy: 20. 10. 2012, 20:26:31 »
Proč by to nemohl zvládnout? Záleží na tom, co myslíš kompletí problematikou, ale v OOP toho zase tak na začátku není a speciality stejně většina programátorů nezná a ještě se liší podle jazyka.

Jestli nebude problém v tom průměrném. Průměrný žák bude totiž docela hloupý. Ale pokud se bavíme o IT učňácích, šlo nám přece o kvalitní IT odborníky. I dnes není IT pro každého a později by se měla kvalita o dost zlepšit.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1000 kdy: 20. 10. 2012, 20:26:57 »
1000.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1001 kdy: 20. 10. 2012, 20:36:25 »
Proč by to nemohl zvládnout? Záleží na tom, co myslíš kompletí problematikou, ale v OOP toho zase tak na začátku není a speciality stejně většina programátorů nezná a ještě se liší podle jazyka.

Nezvládnou správně ani virtuální metody a i kdyby tak spolehlivě vyhoří na vláknech, to zvládne ve 14ti tak 1 z okresu. To prostě není soustruh nebo cukrárna.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1002 kdy: 20. 10. 2012, 20:46:29 »
To je trochu podceňuješ. Minimálně jim můžeš říct, k čemu to je a jak to funguje. Ale nevím, na čem by se mohli zaseknout. U vláken také není moc co řešit, pokud jde o základ. Složitější synchronizace zůstanou náročné vždycky, ale to tam ani brát nemusí. Stačí řešit nějaké jednoduché společná data a zámky.

A nebo můžeš obojí vyřadit, protože se u plno úloh bez toho obejdeš. Proč to nebrat až v prvním ročníku na střední (IT učňáku atd.)?

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1003 kdy: 20. 10. 2012, 20:51:42 »
To je trochu podceňuješ.

Nepodceňuju, pamatuju si to ze své vlastní zkušenosti. Samozřejmě se může probírat nějaká light verze, o tom není sporu, ale pořád to neeliminuje potřebu VŠ učiliště.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1004 kdy: 20. 10. 2012, 20:52:58 »
Nic na to neříkám. Ontologii jsem četl pouze od Heideggera a tam mi to nepřišlo až tak zajímavé z hlediska ontologie, ale spíše z hlediska, jak se na věci díval.
Jémine, ontologii začít Heideggerem! :)

Hele, nebylo by fakt lepší, kdybys narovinu přiznal, že tvoje znalosti filosofie jsou asi tak na úrovni "večer si přečtu, co mi tak přijde pod ruku a přijde mi to zajímavý?"

Doufám, že to tak nemáš i s tou matematikou, i když jsem docela nakloněnej si myslet, že spíš jo...