Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

j

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #90 kdy: 18. 04. 2017, 09:56:47 »
...
Ty zjevne nezvladas ani pocty prvni tridy ZS zejo? Ja bych chtel videt, jak tema 400W na osobu nabijes i jen telefon ... meles naprosto z cesty.

V CR je MILION aut ... pri predpokladu hodne usporny jizdy potrebujes 20kW na kazdych 100km. Pokud by stredni najezd toho milionu aut byl i jen 50km/den (a jsou v tom zahrnuty i vsechny nakladaky) ... tak potrebujes kazdej den 10kW ... a to sou cisla naprosto nesmyslny, protoze ve skutecnosti je to nasobek.

A vis kolik to ty tatare da? +300kW per jedno auto. Tzn 800kW na domacnost je zcela realnej odhad, protoze prumerna domacnost ma ted neco kolem 1,7 auta.

A fakt bych chtel videt to auto, co jezdi za 20kW/100km .... fakt jo.

Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Nejen to, ono je to jeste lepsi ... kdyz si objednas dopravu vlakem (kontejner), tak narozdil od dopravy tehoz kamionem ti nikdo nerekne ani den, kdy ti to dorazi, zato kdyz to dorazi, tak si to musis do hodiny odvezt ... takze musis honem nekde sehant ten kamion a jerab/nakladac/.... a proto vsichni vozej vsechno kamionama pres 1/2 zemekoule.

Takze kdybys chtel jet vlakem, a dopravit to auto, tak to by ti prislo tak tyden potom, co by ses ty uz vratil domu ...

Konečně debata, která je docela zajímavá.. :)

Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu. ...
Proc maj lidi auto ... predevsim proto, ze maji 24/7 k dizpozici dopravni prostredek, a nejsou vazany na to, kdy nejakej pitomec naplanoval nebo nenaplanoval spoj ... a na mnoha mistech i proto, ze tam uz jinak ani nejde dojet.

Mrkni se treba do prahy ... reklo by se pomerne velky mesto, tak tam MHD prece musi bejt vpohode ... jo, je ... pokud start i cil tvy cesty je stanice metra. Jakmile musis nekde prestoupit na bus/tram ... tak se uz zacinaj veci komplikovat ...

A ted si predstav takoyho beznyho "prazaka" ... bydli nekde lehce za prahou (okrajovy sidliste, pripadne "satelit") ... na nejblizsi konecnou metra to ma rekneme 20 minut autobusem. Dalsi rekneme 1/2 hodinu v metru ... a dalsi 1/2 hodinu tramvaji ... a sme na hodine a pul (zahrnuju i prestupy a cekani). Za hodinu a pul se dostanes autem v praze skoro kamkoli i v dopravni spicce, pokud ale nemusis zrovna tema proflaknutejma trasama, tak bezne jezdis za 1/2 ... tzn kazdej den pri ceste autem mas minimalne hodinu zisk.

...
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
...
Ja souhlasim s tim vodikem, jadro taky nema budoucnost, stepnych materialu mame velmi omezene mnozstvi (nekdo si dal tu praci a spocital, ze kdyby melo jadro nahradit ropu, tak sme za 20let na dne). Vodik se da prakticky "zadarmo" vyrabet treba prave ze slunce, nevadi ze nesviti v noci ... vyrobi se pres den. A protoze ta energie je "zadarmo" (cena panelu de razantne dolu a uz dneska se vyplati elektrinu z nich spotrebovat), tak ani ta vyroba vodiku temer nic nestoji. Navic je to uzavrenej cyklus ... vodik se zpatky slouci s kyslikem na vodu, ze ktery se obratem muze vyrabet vodik.

Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.
Tak hlavne ze pro nabijeni telefonu vybrali soudruzi ten nejhorsi moznej konektor vubec ... u ntb a spol pak pravidelne ten konektor menej (uplne vsichni) aby sis s novym notesem musel koupit i novy nabijecky, ktery nanic nepotrebujes ... kazdej telefon/notes/... ma jinej vlastni format aku ... vlasne i v kazdym aute mas jinej akumulator, jen se nejakym rizenim shodli vischni aspon na tech 12V ... ( i kdyz ...)

Jsi mimo realitu. Z čeho koukaj peníze, to se falšuje. Kdo zaručí pravost těch informací. Nevšiml sis že se např. stáčejí tachometry?
Hlavne bych chtel videt, jak ti bekdo bude garantovat nejakej dojezd ... ono kdyz potrebuejs dojet 100km ... tak je ti informace ze s tim aku dojedes neco mezi 50-150km ... naprosto khovnu. A presne takhle fungujou naprosto vsechny akumulatory, jen kdyz mas ten "svuj", tak mas nejak "ve voku" kolik asi tak vydrzi ... jenze to nemas v aute. Mas to v ntb nebo telefonu, a jedno ani druhy prevazne nepouzivas v mrazech nebo vedrech.

Kdyz nalejes do nadrze ... tak je dojezd +- 10% jistej ... u aku to mas jako hrat sportku.


prezek

  • ***
  • 229
    • Zobrazit profil
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #91 kdy: 18. 04. 2017, 10:32:05 »
potrebujes 20kW na kazdych 100km

Tak šup zpátky do školní lavice. Zopakovat si kalorie, jouly, watty, watthodiny, ....

Ladislav Michl

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #92 kdy: 18. 04. 2017, 12:19:20 »
...
Ty zjevne nezvladas ani pocty prvni tridy ZS zejo? Ja bych chtel videt, jak tema 400W na osobu nabijes i jen telefon ... meles naprosto z cesty.

V CR je MILION aut ... pri predpokladu hodne usporny jizdy potrebujes 20kW na kazdych 100km. Pokud by stredni najezd toho milionu aut byl i jen 50km/den (a jsou v tom zahrnuty i vsechny nakladaky) ... tak potrebujes kazdej den 10kW ... a to sou cisla naprosto nesmyslny, protoze ve skutecnosti je to nasobek.

A vis kolik to ty tatare da? +300kW per jedno auto. Tzn 800kW na domacnost je zcela realnej odhad, protoze prumerna domacnost ma ted neco kolem 1,7 auta.

A fakt bych chtel videt to auto, co jezdi za 20kW/100km .... fakt jo.
Chápu, že motání energie a výkonu je třeba zatlouct notnou dávku sprostoty, ale to už tak nějak patří k místnímu koloritu, což?
Pravděpodobně máte na mysli 20kWh/100km. Tak jestli ty internety nelžou, docela přehledná tabulka je tu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Specifikace
Jinak se ovšem myšlénky ubírají správným směrem:
Zase z jiného internetu:
http://www.denik.cz/ekonomika/spotreba-pohonnych-hmot-v-cesku-loni-mezirocne-vzrostla-20160302.html
No a teď se to může přes průměrnou účinnost spalovacího motoru převést na spotřebu elektrické enerie. Volitelně to můžete přes účinnost tepelné elektrárny převést na spotřebu uhlí, uranu, atp. Až to číslo budeme mít, lze si jen spolu s Václavem Cílkem povzdechnout, že tudy cesta nevede, protože potřebné centrální zdroje se ani nezačaly budovat a ty distribuované alternativní u každého baráku nemají z čeho brát.

hugochavez

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #93 kdy: 18. 04. 2017, 14:00:30 »
Tezko rict jestli je Tesla predrazena, je to auto komplet cely z hliniku ...

By mne zajimalo, co to udela pri bouracce.
no budes hezky zabalenej do stribrneho plaste a az prijedou hasici a pokropej to cely vodou tak budes i luxusne ugrilovanej  ;D

Turi

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #94 kdy: 18. 04. 2017, 14:26:12 »
Nemám potřebu řešit osobní útoky nebo dávat doučování ze základoškolské fyziky ohledně jednotek. Protože jsem pro vás ale v dřívějším postu vypočetl v konkrétních číslech téma el. spotřeby elektromobilů, které se tu teď začalo znovu probírat ve vágních pojmech a dojmech, dovoluji si ho ocitovat znovu.

----

Průměrná spotřeba elektřiny v ČR na osobu je zhruba 800 W, z toho na spotřebu domácností připadá jen 160 W (mimochodem, většina ze spotřeby el. v domácnosti se tupě spotřebuje na vytápění).

Protože v ČR spotřebujeme ca. 6 miliard kg nafty+benzínu ročně, připadá na osobu "panák" paliva za hodinu, tj. tepelný výkon pohonných hmot zase zhruba 800 W. Nahrazení spalovacího motoru elektrickým motorem by tento automobilový příkon ještě snížilo odhadem na polovinu s ohledem na vyšší účinnost.

Tohle jsou docela zajímavá a představitelná čísla, která stojí za to si zapamatovat, aby měl člověk aspoň hrubý odhad.

Chci se tedy pana "j" optat, zda navýšení el. spotřeby z 800 W/osobu na řekněme 1200 W/osobu stále pokládá za "naprosto mimo realitu", nebo jak to myslel. (Podotýkám, že podobný nárůst spotřeby ČSSR prožila např. mezi lety 1960-1990, ale tehdy to bylo doprovázeno i rostoucím hladem po ropě, ne jejím nahrazením.)


seznam

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #95 kdy: 18. 04. 2017, 14:39:18 »
mam asi nejake problemy se ctenim, vidim tam jenom ..blablabla... "zhruba"  ...blablabla "jenom" blabla "tupe" blabla "vyssi ucinnost" ... a nechybi strhujici zaver :)

FYI - nejaky vypocet (ackoliv je manik taky asi trochu mimo) lze nalezt zde http://dfens-cz.com/elektromodebilita/

Turi

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #96 kdy: 18. 04. 2017, 15:01:54 »
mam asi nejake problemy se ctenim, vidim tam jenom ..blablabla... "zhruba"  ...blablabla "jenom" blabla "tupe" blabla "vyssi ucinnost" ... a nechybi strhujici zaver :)

To je ale politováníhodné. Tak si ta slova třeba zakryjte prstem a přečtěte si zbytek textu pozorněji. Dává smysl i bez nich a s trochou snahy tam dokonce najdete i nějaká čísla založená na reálných datech.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #97 kdy: 18. 04. 2017, 15:11:44 »
Ackoliv chapu obecnou skepsi k elektromobilite, pokrok se ne vzdy odrazi od prostych fyzikalnich vypoctu. Me treba kdysi presvedcil fakt ze vyvoj (nikoliv nejake pokusy ve trech-peti lidech, ale seriozni vyvoj za stamiliony) delaji vsechny nejvetsi svetove automobilky a to uz jen tezko muze byt omyl. Proste uz se do toho vrhli vsichni a nebudou ty investice chtit jen tak odepsat, coz je naprosto jina situace nez pred deseti, patnacti lety kdy s tim experimetovali jen ti nejodvaznejsi... Ackoliv se zasadni promena individualni automobilove dopravy neodehraje naraz a oba pohony budou  jeste dlouho koexistovat (zvlaste na odlehlych ci ridce osidlenych mistech kde se ted nevyplati stavet dobijeci stanice), ale zacatek je zcela jiste tady. Je docela mozne ze se to za nejaky cas zadrhne na urovni nekolik malo procent elektro a zbytek spalovani ale to uz s tim budou zkusenosti a bude na vlade zda to bude chtit postouchnout dal (treba zpoplatnenim vjezdu spalovacich aut do center, danovym zvyhodnenim elektriny, a pod.). Spalovani nebude treba vytlacit uplne, ale spis ho casem zdrazit natolik aby ho provozoval jen ten kdo ho skutecne potrebuje, nebo ten kdo opravdu MOC chce. Kazdopadne je to proces na desetileti. Prvni automobily u nas vyjely na prelomu stoleti, ale jeste v sedmdesatych letech minuleho stoleti slo bezne potkat na ulicich mensich mest konsky povoz.

Turi

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #98 kdy: 18. 04. 2017, 15:47:30 »
Spalovani nebude treba vytlacit uplne, ale spis ho casem zdrazit natolik aby ho provozoval jen ten kdo ho skutecne potrebuje, nebo ten kdo opravdu MOC chce.

Rozhodně není kam spěchat. Pokud má někdo za domem v garáži už dvacet let škodovku, se kterou najezdí ročně 1000 km na nákupy, tak ho ani nenapadne pořizovat ani nejlacinější elektromobil.

Smysl to má pro časté řidiče-dojíždějící, dálkové řidiče (i když pro dálkové cesty se ekonomicky můžou a nemusí prosadit autopůjčovny nebo autovlaky), MHD a možná traktory (!).

Cena pohonných hmot sice zahrnuje daň, ale dodnes není společenská shoda na tom, jak vysoká je cena externalit - tedy to, co všichni v autě i mimo auto skrytě platí za závislost na ropných kartelech, za nárůst konc. CO2 i za dopady spalin na zdraví lidí. Započtení těchto dopadů by možná zvýšilo cenu fosilních paliv natolik, že by je používal málokdo.

ES

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #99 kdy: 18. 04. 2017, 16:07:06 »
Je mi 36 auto jsem nikdy nemel, nemam a nechci. ty 3-5 pripadu za rok kdy by se hodilo resim jinak.

Nejvic se smeju kdyz "sportovec" prijede z druhy strany vesnice na upranenou cyklostesku tak hodinu beha dokolecka
a pak zase odjede pul kilometru domu.

V prvni rade by se melo resit jestli potrebuju opravdu jet autem? neni lepsi rychlejsi pohodlnejsi alternativa? ve meste urcite ano.
Mimo mesto. Potrebuju kravske SUV ktere se skoro ani nevejdou na silnici jenom proto ze jedu pro deti do skolky?
...atd atd...

teprv potom resit jestli benzin, elektrinu vodik.

Cek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #100 kdy: 18. 04. 2017, 16:30:42 »
Je mi 36 auto jsem nikdy nemel, nemam a nechci. ty 3-5 pripadu za rok kdy by se hodilo resim jinak.

Nejvic se smeju kdyz "sportovec" prijede z druhy strany vesnice na upranenou cyklostesku tak hodinu beha dokolecka
a pak zase odjede pul kilometru domu.

V prvni rade by se melo resit jestli potrebuju opravdu jet autem? neni lepsi rychlejsi pohodlnejsi alternativa? ve meste urcite ano.
Mimo mesto. Potrebuju kravske SUV ktere se skoro ani nevejdou na silnici jenom proto ze jedu pro deti do skolky?
...atd atd...

teprv potom resit jestli benzin, elektrinu vodik.

Kdyz ono to SUVecko obcas zere min nez Fabie v nejnizsi motorizaci.....pak se to dost blbe posuzuje ;-)

seznam

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #101 kdy: 18. 04. 2017, 17:09:23 »
a predevsim ( i kdyz odbornik na externality Turi nam asi bude tvrdit opak) fyziku nevochcijete, takze tezky SUV poskytuje lepsi ochranu vasich blizkych, nez malicka Micra.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #102 kdy: 18. 04. 2017, 17:29:56 »
Mezi externality spalovacich motoru bych zaradil take zdravotni rizika hluku ktery produkuji, spolu s naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich.

tisnik

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #103 kdy: 18. 04. 2017, 17:31:08 »
Je mi 36 auto jsem nikdy nemel, nemam a nechci. ty 3-5 pripadu za rok kdy by se hodilo resim jinak.

Nejvic se smeju kdyz "sportovec" prijede z druhy strany vesnice na upranenou cyklostesku tak hodinu beha dokolecka
a pak zase odjede pul kilometru domu.

V prvni rade by se melo resit jestli potrebuju opravdu jet autem? neni lepsi rychlejsi pohodlnejsi alternativa? ve meste urcite ano.
Mimo mesto. Potrebuju kravske SUV ktere se skoro ani nevejdou na silnici jenom proto ze jedu pro deti do skolky?
...atd atd...

teprv potom resit jestli benzin, elektrinu vodik.

Nojo docela ti zavidim. Sice jezdim prakticky celorocne do prace na kole (pres mesto), ale auto mam, protoze rodina si to zada. Kdyby zalezelo ciste na me, tak se toho zbavim a na tech par vyletu si pujcim emobil, ktery tady v Brne uz pujcuji za rozumny penize.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #104 kdy: 18. 04. 2017, 17:43:36 »
Rozhodně není kam spěchat. Pokud má někdo za domem v garáži už dvacet let škodovku, se kterou najezdí ročně 1000 km na nákupy, tak ho ani nenapadne pořizovat ani nejlacinější elektromobil.

Pokud to nekdo takhle skutecne ma, tak by se mu spis vyplatil taxik. 1000km rocne stoji jen na povinnem ruceni cca 4000,-kc, plus rozpocitat cenu a vymenu nebezpecnych pneumatik za hranici zivostnosti (provozni zivotnost 6 let), plus (seniori) behat kazde dva roky po zdravotnich prohlidkach, plus vymena autolekarnicky po exporaci, atd...