Na prurezy medi to pri tomhle napeti je porad jeste dost v pohode, v beznym pasmu, kde se rekneme dilenska (ani ne prumyslova) instalace pohybuje.
Tesla Supercharger nabíjí až 120kW jedno auto - viz - https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_station#Technology . Taky jsem na to před nedávnem pop přečtení jednoho blogu od uživatele Tesly S koukal..
Dost by mě zajímalo, jak to tam bude s napětím a proudem. Na 400 V jako současný supercharger to už asi nebude, víc než 300 A se těmi kabely neprotlačí…
Třeba by pomohlo ty kontakty namazat galiem - není o moc dražší než stříbro, nerezaví, zastudena je pevné a při ohřátí nad 30 stupňů se rozteče a udělá dokonalý kovový kontakt, a to i v prašném prostředí.Jak bys to pak rozpojil? Horkovzdušnou pistolí?
Třeba by pomohlo ty kontakty namazat galiem - není o moc dražší než stříbro, nerezaví, zastudena je pevné a při ohřátí nad 30 stupňů se rozteče a udělá dokonalý kovový kontakt, a to i v prašném prostředí. Ale to jsem zatím nikde neviděl.
... není to moc hustý kafe?...Je, zkus si predstavit, ze takhle bude chtit dobijet smesnych 100 lidi nekde na parkovisti pred kanclem ... a pak si predstav 1M jen v CR ... elektricky auta nemaj zadnou budoucnost, tohle je naprosto mimo realitu. Ono i kdyby ty lidi rekli, ze si vystacej s 10A pri 230V (tzn pres noc bys dostal nejakych 20kWh) ... tak je to nerealny.
Třeba by pomohlo ty kontakty namazat galiem - není o moc dražší než stříbro, nerezaví, zastudena je pevné a při ohřátí nad 30 stupňů se rozteče a udělá dokonalý kovový kontakt, a to i v prašném prostředí. Ale to jsem zatím nikde neviděl.
Mám obavu, že galium je nejen toxické (podobně jako např. rtuť), ale že rozleptává další kovy.
... není to moc hustý kafe?...Je, zkus si predstavit, ze takhle bude chtit dobijet smesnych 100 lidi nekde na parkovisti pred kanclem ... a pak si predstav 1M jen v CR ... elektricky auta nemaj zadnou budoucnost, tohle je naprosto mimo realitu. Ono i kdyby ty lidi rekli, ze si vystacej s 10A pri 230V (tzn pres noc bys dostal nejakych 20kWh) ... tak je to nerealny.
Vem si, za aktualni stredni odber domacnosti muze bejt rekneme 200kWh ... mesicne a ty bys ho (pri tech 10A) zvednul na 800kWh mesicne ...
A jakou uvazujete ucinnost pri spalovani uhli v elektrarne a pri ztratach v prenosove soustave?
Elektromobil ma vyfuk v Tusimicich a Prunerove... kdyz se podivam dnes z okna- prsi a je osklivo, takze slunicko nic nevyrobi a vitr taky nefouka :'( az se setmi, bude to pojistene zase jenom uhlim.
A jakou uvazujete ucinnost pri spalovani uhli v elektrarne a pri ztratach v prenosove soustave?...a jádrem a vodou.
Elektromobil ma vyfuk v Tusimicich a Prunerove... kdyz se podivam dnes z okna- prsi a je osklivo, takze slunicko nic nevyrobi a vitr taky nefouka :'( az se setmi, bude to pojistene zase jenom uhlim.
Je, zkus si predstavit, ze takhle bude chtit dobijet smesnych 100 lidi nekde na parkovisti pred kanclem
a pak si predstav 1M jen v CR ... elektricky auta nemaj zadnou budoucnost, tohle je naprosto mimo realitu.
U osobaku s zeleznici - Vhodne upravene vagony na (mezitim) modernizovanych (elektrifikovanych) tratich budou auto behem jizdy dobijet, takze za par hodin z vagonu sjedete o tisic kilometru dal s plnymi bateriemi. Zdrzeni zpusobene neplynulosti zeleznicni dopravy vykompenzuje odpadnuti vicenasobneho dobijeni po ceste. Autonomni auta uz to zaridi sama: Zadate v Praze pokyn k jizde do Ostravy a auto nevyrazi na D1 nybrz (s mirnou nadsazkou) na Hlavni nadrazi.
Co se často podceňuje je to, že osobní (individuální) doprava není jen o dopravě osob z místa A na místo B, ale také o dopravě nějakého nákladu. Do vozítka velikosti CityGo/SMART v podstatě nic nedám. Nehledě na komfort při cestování od cca 60 km dále. A že takových míst mimo dosah železnice je u nás stále více než dost.
Další věc je - kolik aut dáte do jednoho vlaku? Kolik jich v jednom okamžiku jede na stejné trase zhruba odpovídající trase železniční trati?
Další věc je - kolik aut dáte do jednoho vlaku? Kolik jich v jednom okamžiku jede na stejné trase zhruba odpovídající trase železniční trati?
Na prurezy medi to pri tomhle napeti je porad jeste dost v pohode, v beznym pasmu, kde se rekneme dilenska (ani ne prumyslova) instalace pohybuje.
Průřez je daný proudem, ne napětím. Napětím je daná tloušťka izolace.
Vlakove spoje jsou v tomhle smeru extremni krok zpatky - pomale krome rychlovlaku, ve kterych dopravovat auta by byla ekonomicka sebevrazda, pravidelne jizdni rady s pevne danymi prijezdy/odjezdy.....komu tohle nevadi, jezdi hromadnou dopravou uz dneska.
A, jak jsem psal vyse, cekani na odjezd vlaku Vam vykompenzuje absence dobijecich zastavek na dalnici (bavime se o elektromobilite).
A, jak jsem psal vyse, cekani na odjezd vlaku Vam vykompenzuje absence dobijecich zastavek na dalnici (bavime se o elektromobilite).
K čemu je potřeba čekat na dobíjecích stanicích? Swapnu prázdnou baterku za plnou, nebo třeba když jdu na benzínku pro plyn, vyměním prázdnou lahev za plnou, a jestli se bomba plní a baterka nabíjí půl hodiny nebo třeba den mě vůbec nezajímá.
K čemu je potřeba čekat na dobíjecích stanicích? Swapnu prázdnou baterku za plnou, nebo třeba když jdu na benzínku pro plyn, vyměním prázdnou lahev za plnou, a jestli se bomba plní a baterka nabíjí půl hodiny nebo třeba den mě vůbec nezajímá.Potíž je v tom, že baterka je jednak výrazně dražší než nějaká ocelová flaška, druhak má výrazně kratší životnost. To v kombinaci znamená, že podle stavu opotřebení, se finanční hodnota baterií bude lišit o desetitisíce, možná až statisíce Kč. Ale od oka stav nepoznáš, to až minimálně po jednom cyklu. Kdo bude ochoten baterky takto měnit kus za kus? Prachy sem, prachy tam.
průměrnou rychlost 56 kW
Rychlost 56 kW? To je nějaká nová fyzika?Rychlost přísunu energie v Joulech za sekundu, co je na tom k nepochopení?
Aha. Tak to pak jo. Mě fyzika nikdy moc nešla.Rychlost 56 kW? To je nějaká nová fyzika?Rychlost přísunu energie v Joulech za sekundu, co je na tom k nepochopení?
...a jádrem a vodou.
Nez (pokud vubec) u nas bude milion elektrickych aut, tak to jeste nejakou dobu potrva a rozvodna soustava se mezitim prizpusobi.
Myslim ze bude vhodne to kombinovat:
U osobaku s zeleznici - Vhodne upravene vagony na (mezitim) modernizovanych (elektrifikovanych) tratich budou auto behem jizdy dobijet, takze za par hodin z vagonu sjedete o tisic kilometru dal s plnymi bateriemi. Zdrzeni zpusobene neplynulosti zeleznicni dopravy vykompenzuje odpadnuti vicenasobneho dobijeni po ceste. Autonomni auta uz to zaridi sama: Zadate v Praze pokyn k jizde do Ostravy a auto nevyrazi na D1 nybrz (s mirnou nadsazkou) na Hlavni nadrazi.
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Spousta lidi nerada ridi na dalnici (na D1 obzvlast) kde radi vybrzdovaci, hrozi nehody, uzavirky, kolony, muze prset, snezit, atd...
S ČD také hrozí všelijaké nečekané zážitky.
Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu.
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...
A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?
A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...
A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?
A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.
Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).
A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?
Singleticket na vlaky pres evropu podstatne prodrazuje nekolik faktu.Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...
A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?
A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.
2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.
Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).
Otazkou spis je, jestli zeleznice jako takova je skutecne ekologicky cistejsi, co se tyka osobni dopravy.
50kW , to je 17kW fázi, to při troše štěstí to zvládne 4x 16mm2 kabel, horší to bude se zásuvkou 80A třífázová zástrčka se vytahuje dost těžko.
Je, zkus si predstavit, ze takhle bude chtit dobijet smesnych 100 lidi nekde na parkovisti pred kanclem ... a pak si predstav 1M jen v CR ... elektricky auta nemaj zadnou budoucnost, tohle je naprosto mimo realitu. Ono i kdyby ty lidi rekli, ze si vystacej s 10A pri 230V (tzn pres noc bys dostal nejakych 20kWh) ... tak je to nerealny.Prave kvoli tomuto nevidim v tom u nas moc buducnost. Niekde som cital ze elektrarne vyprodukuju LEN nejakych 10% globalnej energie. Zvysok patri predovsetkym motorom na fosilne paliva. Viete si teda predstavit aky upgrade by musela dostat elektricka siet, vratane stavby novych elektrarni. V bohatsich krajinach to zrejme bude realne, avsak uz teraz sa vravi o probleme nedostatku prvku Li (litium).
Vem si, za aktualni stredni odber domacnosti muze bejt rekneme 200kWh ... mesicne a ty bys ho (pri tech 10A) zvednul na 800kWh mesicne ...
Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
2. jadrovy pohon
CitacePokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.
Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.
(Hm, nekdo by mel pocitat vahu medi a hliniku na stejny proud pri maximalni uredne schvalene proudove hustote, aby se vyjasnilo, ktere mene vazi).Tak mně vyšlo, že drát z hliníku bude vážit méně než polovinu.
Pokud by ten "drat" z Al nevypadal jako kruhovej vodic typu AY, ale treba jako pasek vyriznutej z 5mm plechu, prichycenej radne plosnejma podlozkama a prirubama, mohlo by to mit smysl.
CitacePokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.
Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.
Hliník vychází při stejném proudu výrazně lehčí. Proto (a ještě kvůli ceně) s stále používá.CitacePokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.
Coz by pri jejich vaze nicemu nevadilo.CitaceDufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.
To je ovsem proto, ze byly normalne zasroubovane do svorkovnice a hlinik tece, takze tam za chvili je blby kontakt. Oficialne se mely ty svorkovnice kazdeho pul roku utahnout. Pochopitelne s na to sralo, uz vidim, jak nekdo obleza cely panelak, rozebira zasuvky, jistice atd a utahuje az do nemoty.
Jinak na hlinikove kabely lze vhodne pridelat koncovky z jineho kovu (asi nejak privarit) a nasledne vas problem tekouciho hliniku uz neotravuje. Mate draty, ze by vam je i v Sovetskem svazu zavideli a nevazi skoro nic. (Hm, nekdo by mel pocitat vahu medi a hliniku na stejny proud pri maximalni uredne schvalene proudove hustote, aby se vyjasnilo, ktere mene vazi).
Pokud by ten "drat" z Al nevypadal jako kruhovej vodic typu AY, ale treba jako pasek vyriznutej z 5mm plechu, prichycenej radne plosnejma podlozkama a prirubama, mohlo by to mit smysl. Pruser je s ohejbanim, ale to je asi resitelny tepelnym pusobenim pri/po tvareni. Pokud by slo o propoje spousty baterek s menicem a menice s motorem, videl bych to jako schudny reseni. Nejpodobnejsi tomu vec jsem videl v repasovany 6MW lokomotive s FETama (jen na fotkach, zel) a tam byly teda pouzity hromadi medi.S FETama? Tím myslíš jako tranzistory (Field Effect Transistor) použité v měničích? Kdes prosímtě viděl 6MW loko s měničema z FETů?
S FETama? Tím myslíš jako tranzistory (Field Effect Transistor) použité v měničích? Kdes prosímtě viděl 6MW loko s měničema z FETů?
Na 6MW u lokomotiv? Rozhodně IGBT a ne MOSFET. Leda že by už měli nějaké SiC MOSFET, ale těch je zatím na VN opravdu poskrovnu a lokomotivu s nimi, pokud vím, zatím nikdo nemá.S FETama? Tím myslíš jako tranzistory (Field Effect Transistor) použité v měničích? Kdes prosímtě viděl 6MW loko s měničema z FETů?
Co jiného, než MOSFETy, bys dnes chtěl používat ve výkonových měničích?
Když už, tak 4 systémy. :) Ten třetí žádná v tuzemsku se vyskytující se moderní lokomotiva nezvládá, ale nikomu to nevadí. A na ten čtvrtý by zas neměla jak pod dráty dojet (leda oklikou přes Rakousko). Unifikace se ovšem dočkáme, už se chystá. Začne se jižně od Přerova.2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.Ten treti system bych ani nezminoval, to je takova mistni rarita (24km), trosku jako JH uzkorozchodka :-) Jinak vsechny lokomotivy, co tahaji IC/EC na koridoru, to samozrejme zvladaji a asi se unifikace nedockame (kazdy system ma sve nevyhody)
No tak v podstate tedy vlastne ctyri systemy kdyz na to prijde:) Nicmene to uz je skoro technologicky bulvar novinaru z Prahy:) Unifikace se jednou dockame. Cestou je mit zatim dvojsystemove lokomotivy a postupne prepinat jednotlive useky na stridave napeti. S modernim polovodicovym usmernovanim nevyhody stridave trakce a slozitejsich lokomotiv padaji. Nehlede na to ze dnes nelze stavet usmernovaci drazni stanice, narozdil od komancu, kdekoliv. No a jednosystemove DC lokomotivy odejdou do srotu samy postupnou vymenou.2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.
Ten treti system bych ani nezminoval, to je takova mistni rarita (24km), trosku jako JH uzkorozchodka :-) Jinak vsechny lokomotivy, co tahaji IC/EC na koridoru, to samozrejme zvladaji a asi se unifikace nedockame (kazdy system ma sve nevyhody). Co spis schazi, je infrastruktura okolo, propojeni informacnich systemu (porad je to bida) atd. Otazkou spis je, jestli zeleznice jako takova je skutecne ekologicky cistejsi, co se tyka osobni dopravy.
Vice jak dvousystemove lokomotivy zajizdi do CR. Veta se slovem "provozovane" je pomerne nejednoznacna nebot nevim zda-li tim myslis provozovana trvale dopravci v CR a nebo provozovana dopravci ze zahranici kteri do CR jen zajizdi / projizdi.Když už, tak 4 systémy. :) Ten třetí žádná v tuzemsku se vyskytující se moderní lokomotiva nezvládá, ale nikomu to nevadí. A na ten čtvrtý by zas neměla jak pod dráty dojet (leda oklikou přes Rakousko). Unifikace se ovšem dočkáme, už se chystá. Začne se jižně od Přerova.2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.Ten treti system bych ani nezminoval, to je takova mistni rarita (24km), trosku jako JH uzkorozchodka :-) Jinak vsechny lokomotivy, co tahaji IC/EC na koridoru, to samozrejme zvladaji a asi se unifikace nedockame (kazdy system ma sve nevyhody)
... a technologicke uvahy nad indukcnim napajenim pod asfaltem.
No tak v podstate tedy vlastne ctyri systemy kdyz na to prijde:) Nicmene to uz je skoro technologicky bulvar novinaru z Prahy:) Unifikace se jednou dockame. Cestou je mit zatim dvojsystemove lokomotivy a postupne prepinat jednotlive useky na stridave napeti. S modernim polovodicovym usmernovanim nevyhody stridave trakce a slozitejsich lokomotiv padaji. Nehlede na to ze dnes nelze stavet usmernovaci drazni stanice, narozdil od komancu, kdekoliv. No a jednosystemove DC lokomotivy odejdou do srotu samy postupnou vymenou.2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.
Ten treti system bych ani nezminoval, to je takova mistni rarita (24km), trosku jako JH uzkorozchodka :-) Jinak vsechny lokomotivy, co tahaji IC/EC na koridoru, to samozrejme zvladaji a asi se unifikace nedockame (kazdy system ma sve nevyhody). Co spis schazi, je infrastruktura okolo, propojeni informacnich systemu (porad je to bida) atd. Otazkou spis je, jestli zeleznice jako takova je skutecne ekologicky cistejsi, co se tyka osobni dopravy.
Navic ministerstvo uz rozhodlo, hit... ehm EU rozhodl ze jezdit se bude na stridavy, dopravci to chteji, masiny se prirozene obnovi, ekonomicke plusy v teto dobe rizeni pohonu prevazuji nad minusy a diskuse vyhodach a nevyhodach AC je tedy o nicem.
V nejblizsich 20ti letech budou dalsi na rade tramvaje,trolejbusy, metro a technologicke uvahy nad indukcnim napajenim pod asfaltem.
Bude to tedy 25kV/50Hz nebo 15kV/16,7Hz?
Ten koncept sa uz pred casom skusal,....... ako pilot boli vybrane Izrael (pretoze politicky deklarovana snaha nezavislosti od (spravidla nepriatelskych okolitych) ropnych statov) a Dansko (pretoze politicky deklarovane tlaky na ekologiu (zistite si kolko zaplatite dan za prve prihlasenie vozidla v krajine), technologia aut od Renaultu (mal byt sedan a nejaka dodavka, nakoniec sa konal iba e-Fluence), baterii od GE, vymena baterii roboticka, ekonomika postavena na platbe za SLUZBU - cize clovek si mal kupovat energiu/mobilitu/km bud ako pausal (s limitom), alebo ako prepaid limit z ktoreho sa umazavalo. Baterie (a/alebo aj auta) ostavali vo vlastnictve spolocnosti. ......
Nevravim, ze to nema logiku, ze je to PRI SUCANOSM STAVE technologie baterii TECHNICKY ELEGANTNEJSIE riesenie ako rychlonabijacky,........., ale zial musi to mat KRITICKY STARTOVACI OBJEM, ktory sa nekonal (stovky aut su jednoducho malo) a preto to nefungovalo
docela zajimavej doplnek.....ale ta cena.........holt klasik ma pravdu
V nejblizsich 20ti letech budou dalsi na rade tramvaje,trolejbusy, metroMetro si ještě dokážu představit – zvlášť lehká metra typu City tunel v Lipsku (https://en.wikipedia.org/wiki/Leipzig_City_Tunnel) – která jsou unifikovaná s železničním provozem. Ale pro tramvaje a trolejbusy asi nepředstavuje střídavé napájení skoro žádnou výhodu – trakční vedení se opravuje pod napětím a to i za nepříznivých povětrnostních podmínek, takže tam není možné výrazně zvyšovat napětí. Navíc je u střídavého napájení problém s operativním propojováním sekcí při poruchách a vůbec s úsekovými děliči. A pak tu máme problém s nerovnoměrným zatěžováním třífázové energetické soustavy. Takže oproti stejnosměrnému systému zbývá vlastně jen odolnost proti galvanické korozi a to asi není dostatečný argument pro změnu (ostatně, ta se dá vylepšit i prostým přepólováním ss napájení, jako to mají v Brně).
Je to tak, zkouseli to tady= auto najelo "na spot" a zpod podvozku vytahla ruka celej panel (podobnej jako tvori spodek u Tesly) a zasunula jinej dobitej. Operace stejne rychla jako kdyz by Lojza tankoval.
........
Problemem ale u vsech el-aut je dojezd a vybudovani dostatecne huste site techhle vymennych stanic (uvazovalo se ze by to melo bejt jako soucast pump) stoji ranec a na to je potreba "kriticky startovaci objem" ktery ale neprijde pokud lidi nemaj kde flexibilne vymenovat baterky....
Cili klasickej zacarovanej kruh a na tom to taky zrejme shorelo.
Je to tak, zkouseli to tady= auto najelo "na spot" a zpod podvozku vytahla ruka celej panel (podobnej jako tvori spodek u Tesly) a zasunula jinej dobitej. Operace stejne rychla jako kdyz by Lojza tankoval.
........
Problemem ale u vsech el-aut je dojezd a vybudovani dostatecne huste site techhle vymennych stanic (uvazovalo se ze by to melo bejt jako soucast pump) stoji ranec a na to je potreba "kriticky startovaci objem" ktery ale neprijde pokud lidi nemaj kde flexibilne vymenovat baterky....
Cili klasickej zacarovanej kruh a na tom to taky zrejme shorelo.
Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.
Neresi to pro ty maly domaci gadgety USB? Protoze pokud budes mit neco jinyho nez 5V, tak ti stejnej jack se stejnou polaritou nepomuze, kdyz jedno zarizeni chce napriklad 20V, jine 12, dalsi 3,3 atd.
Jinak me tedy vymena akumulatoru na 'benzince' pripadne taky trosku jako utopie, ale spis z hlediska toho, za co bych vlastne platil. Mozna tak jedine, ze by dojezd auta byl placeny jako "service".
Jinak me tedy vymena akumulatoru na 'benzince' pripadne taky trosku jako utopie, ale spis z hlediska toho, za co bych vlastne platil. Mozna tak jedine, ze by dojezd auta byl placeny jako "service".
Asi by každý akumulátor musel mít svůj elektroměr a platilo by se za odebranou energii.
Moderní aku mají už integrovanou elektroniku, která sleduje I historická data. Tesla to tak má. Vlastně i baterie pro nové boeingy;) Takže nechápu co resis a proc vymyslis kolo.Jsi mimo realitu. Z čeho koukaj peníze, to se falšuje. Kdo zaručí pravost těch informací. Nevšiml sis že se např. stáčejí tachometry?
Tohle už je detail detail něco co je 20 let vyreseno.
Moderní aku mají už integrovanou elektroniku, která sleduje I historická data. Tesla to tak má. Vlastně i baterie pro nové boeingy;)
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost.
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost.
Li-Ion se vybíjí pár procent měsíčně. Benzínka asi nebude sklad baterek a bude je dost rychle točit, takže to je nezajímavé. A i kdyby, tak elektronika může mít hodiny, že.
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost. Ale ... uvidime, treba nekdo dostane zajimavy napad.
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost. Ale ... uvidime, treba nekdo dostane zajimavy napad.
No a? Zaplatím jen za energii, kterou z článku jako zákazník odeberu. Nějaké samovybíjení mě zajímat nemusí, protože to probíhá mimo elektroměr.
native-path: BAT0
vendor: LGC
model: 42T4912
serial: 16686
power supply: yes
updated: Po 17. duben 2017, 21:10:42 CEST (15 seconds ago)
has history: yes
has statistics: yes
battery
present: yes
rechargeable: yes
state: fully-charged
energy: 9,4794 Wh
energy-empty: 0 Wh
energy-full: 9,4794 Wh
energy-full-design: 93,5952 Wh
energy-rate: 0 W
voltage: 12,713 V
percentage: 100%
capacity: 10,1281%
technology: lithium-ion
docela zajimavej doplnek.....ale ta cena.........holt klasik ma pravdu
Tak uz jenom staci udelat z Tesly podobne cool vec jako nakousnuty jabko a lidi to budou hned kupovat i predrazeny (byt pomerne kvalitni) Marketing je mocny sluha....
Tezko rict jestli je Tesla predrazena, je to auto komplet cely z hliniku ...
...Ty zjevne nezvladas ani pocty prvni tridy ZS zejo? Ja bych chtel videt, jak tema 400W na osobu nabijes i jen telefon ... meles naprosto z cesty.
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.Nejen to, ono je to jeste lepsi ... kdyz si objednas dopravu vlakem (kontejner), tak narozdil od dopravy tehoz kamionem ti nikdo nerekne ani den, kdy ti to dorazi, zato kdyz to dorazi, tak si to musis do hodiny odvezt ... takze musis honem nekde sehant ten kamion a jerab/nakladac/.... a proto vsichni vozej vsechno kamionama pres 1/2 zemekoule.
Konečně debata, která je docela zajímavá.. :)Proc maj lidi auto ... predevsim proto, ze maji 24/7 k dizpozici dopravni prostredek, a nejsou vazany na to, kdy nejakej pitomec naplanoval nebo nenaplanoval spoj ... a na mnoha mistech i proto, ze tam uz jinak ani nejde dojet.
Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu. ...
...Ja souhlasim s tim vodikem, jadro taky nema budoucnost, stepnych materialu mame velmi omezene mnozstvi (nekdo si dal tu praci a spocital, ze kdyby melo jadro nahradit ropu, tak sme za 20let na dne). Vodik se da prakticky "zadarmo" vyrabet treba prave ze slunce, nevadi ze nesviti v noci ... vyrobi se pres den. A protoze ta energie je "zadarmo" (cena panelu de razantne dolu a uz dneska se vyplati elektrinu z nich spotrebovat), tak ani ta vyroba vodiku temer nic nestoji. Navic je to uzavrenej cyklus ... vodik se zpatky slouci s kyslikem na vodu, ze ktery se obratem muze vyrabet vodik.
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
...
Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.Tak hlavne ze pro nabijeni telefonu vybrali soudruzi ten nejhorsi moznej konektor vubec ... u ntb a spol pak pravidelne ten konektor menej (uplne vsichni) aby sis s novym notesem musel koupit i novy nabijecky, ktery nanic nepotrebujes ... kazdej telefon/notes/... ma jinej vlastni format aku ... vlasne i v kazdym aute mas jinej akumulator, jen se nejakym rizenim shodli vischni aspon na tech 12V ... ( i kdyz ...)
Jsi mimo realitu. Z čeho koukaj peníze, to se falšuje. Kdo zaručí pravost těch informací. Nevšiml sis že se např. stáčejí tachometry?Hlavne bych chtel videt, jak ti bekdo bude garantovat nejakej dojezd ... ono kdyz potrebuejs dojet 100km ... tak je ti informace ze s tim aku dojedes neco mezi 50-150km ... naprosto khovnu. A presne takhle fungujou naprosto vsechny akumulatory, jen kdyz mas ten "svuj", tak mas nejak "ve voku" kolik asi tak vydrzi ... jenze to nemas v aute. Mas to v ntb nebo telefonu, a jedno ani druhy prevazne nepouzivas v mrazech nebo vedrech.
potrebujes 20kW na kazdych 100km
Chápu, že motání energie a výkonu je třeba zatlouct notnou dávku sprostoty, ale to už tak nějak patří k místnímu koloritu, což?...Ty zjevne nezvladas ani pocty prvni tridy ZS zejo? Ja bych chtel videt, jak tema 400W na osobu nabijes i jen telefon ... meles naprosto z cesty.
V CR je MILION aut ... pri predpokladu hodne usporny jizdy potrebujes 20kW na kazdych 100km. Pokud by stredni najezd toho milionu aut byl i jen 50km/den (a jsou v tom zahrnuty i vsechny nakladaky) ... tak potrebujes kazdej den 10kW ... a to sou cisla naprosto nesmyslny, protoze ve skutecnosti je to nasobek.
A vis kolik to ty tatare da? +300kW per jedno auto. Tzn 800kW na domacnost je zcela realnej odhad, protoze prumerna domacnost ma ted neco kolem 1,7 auta.
A fakt bych chtel videt to auto, co jezdi za 20kW/100km .... fakt jo.
no budes hezky zabalenej do stribrneho plaste a az prijedou hasici a pokropej to cely vodou tak budes i luxusne ugrilovanej ;DTezko rict jestli je Tesla predrazena, je to auto komplet cely z hliniku ...
By mne zajimalo, co to udela pri bouracce.
mam asi nejake problemy se ctenim, vidim tam jenom ..blablabla... "zhruba" ...blablabla "jenom" blabla "tupe" blabla "vyssi ucinnost" ... a nechybi strhujici zaver :)
Spalovani nebude treba vytlacit uplne, ale spis ho casem zdrazit natolik aby ho provozoval jen ten kdo ho skutecne potrebuje, nebo ten kdo opravdu MOC chce.
Je mi 36 auto jsem nikdy nemel, nemam a nechci. ty 3-5 pripadu za rok kdy by se hodilo resim jinak.
Nejvic se smeju kdyz "sportovec" prijede z druhy strany vesnice na upranenou cyklostesku tak hodinu beha dokolecka
a pak zase odjede pul kilometru domu.
V prvni rade by se melo resit jestli potrebuju opravdu jet autem? neni lepsi rychlejsi pohodlnejsi alternativa? ve meste urcite ano.
Mimo mesto. Potrebuju kravske SUV ktere se skoro ani nevejdou na silnici jenom proto ze jedu pro deti do skolky?
...atd atd...
teprv potom resit jestli benzin, elektrinu vodik.
Je mi 36 auto jsem nikdy nemel, nemam a nechci. ty 3-5 pripadu za rok kdy by se hodilo resim jinak.
Nejvic se smeju kdyz "sportovec" prijede z druhy strany vesnice na upranenou cyklostesku tak hodinu beha dokolecka
a pak zase odjede pul kilometru domu.
V prvni rade by se melo resit jestli potrebuju opravdu jet autem? neni lepsi rychlejsi pohodlnejsi alternativa? ve meste urcite ano.
Mimo mesto. Potrebuju kravske SUV ktere se skoro ani nevejdou na silnici jenom proto ze jedu pro deti do skolky?
...atd atd...
teprv potom resit jestli benzin, elektrinu vodik.
Rozhodně není kam spěchat. Pokud má někdo za domem v garáži už dvacet let škodovku, se kterou najezdí ročně 1000 km na nákupy, tak ho ani nenapadne pořizovat ani nejlacinější elektromobil.
... vymena autolekarnicky po exporaci, atd...Obecne rozsirenej blud, nic takovyho delat nemusis .... v zakone mas uvedeno, ze ...
Další důvěryhodná informace od tebe jako ta, se spotřebou v kW? Děkuji, nechci.... vymena autolekarnicky po exporaci, atd...Obecne rozsirenej blud, nic takovyho delat nemusis .... v zakone mas uvedeno, ze ...
"(6) ... Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. ..."
Coz vubec neznamena, ze to musis vymenovat, jen povinost (pro prodejce/vyrobce) to znacit. Navic jak ti kazdej doktor nebo zachranar potvrdi, kdyz mas nekoho zachranovat, je uplne jedno jestli na to pouzijes hadr na podlahu.
Mezi externality spalovacich motoru bych zaradil take zdravotni rizika hluku ktery produkuji, spolu s naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich.Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné.
Další důvěryhodná informace od tebe jako ta, se spotřebou v kW? Děkuji, nechci.Copak, dalsi negramotnej blb co neumi ani pouzit guugl?
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej. Specielne nektery benziny neslysis temer vubec ani kdyz auto stoji, je to casto tissi nez sici stroj.
No tak daleko jsem nepátral, tak by to bylo 4x25. Navíc uvnitř zařízení na krátké vzdálenosti se dá jít s průřezem o stupeň níž, takže zase na 16 , ale o je spíš otázka pro zkušebnu :) Možná z důvodu oteplení by se muselo jít spíš o stupeň výš :)50kW , to je 17kW fázi, to při troše štěstí to zvládne 4x 16mm2 kabel, horší to bude se zásuvkou 80A třífázová zástrčka se vytahuje dost těžko.
Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?
CitacePokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.
Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.Rekl bych ze kdyby tam popojizdely elektromobily tak bys moh klidne spat protoze bys je neslysel-pri nizkych rychlostech (=mesto) napr Teslu je vzdycky driv videt nez slyset-pokud se poradne nerozhlidnes, klidne ji vlezes pod kola (vlastni zkusenost) Tipuju ze kdyby po meste jezdila vetsina elektromobilu tak krome toho ze by se nasim usim podstatne ulevilo, urcite by si lidi zvykli i na to poradne se rozhlizet a ridici na to ze je chodci proste "neslysi"......jde jen o zvyk.
Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.
Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
U nakladaku hybrid dieselu s trakci - https://www.youtube.com/watch?v=oO-URbPbodM
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.Ano. V případě, kdy auta jen popojíždí je zdrojem většiny hluku z automobilové dopravy motor. A autorádio.
Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.
Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
Neboj, za pár let budou všechny nové elektromobily povinně vybavené zdrojem hluku aby byly v městské provozu slyšet. Naprosto tiché auto je totiž velmi nebezpečné pro ostatní účastníky provozu (chodci, cyklisté, ...).Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.Rekl bych ze kdyby tam popojizdely elektromobily tak bys moh klidne spat protoze bys je neslysel-pri nizkych rychlostech (=mesto) napr Teslu je vzdycky driv videt nez slyset-pokud se poradne nerozhlidnes, klidne ji vlezes pod kola (vlastni zkusenost) Tipuju ze kdyby po meste jezdila vetsina elektromobilu tak krome toho ze by se nasim usim podstatne ulevilo, urcite by si lidi zvykli i na to poradne se rozhlizet a ridici na to ze je chodci proste "neslysi"......jde jen o zvyk.
Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.
Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
BTW-protoze je v Tesle uvnitr nadherny ticho, je to uplne jinej pozitek kdyz si clovek pusti hudbu ;o)
....vede akustický hluk + hluk z pneu. ....
Překlep, samozřejmě mělo být aerodynamický.......vede akustický hluk + hluk z pneu. ....
Hm, akusticky hluk.... On existuje take nejaky jiny?
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.
A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.
Vím, je složité říct "jasně, máš pravdu, to jsem si neuvědomil". To je lepší kolem toho vést spoustu keců. Ale někteří už prostě jsou takoví."Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.
psal jsem:
"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."
Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne."Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.
psal jsem:
"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."
Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Někdy si k té dálnici stoupni.Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne."Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.
psal jsem:
"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."
Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Jak vite ze v tom co slysite nejsou take motory? Nerikam ze tam jsou, ptam se jak vite ze tam nejsou?
Někdy si k té dálnici stoupni.Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne."Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.
Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.
psal jsem:
"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."
Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Jak vite ze v tom co slysite nejsou take motory? Nerikam ze tam jsou, ptam se jak vite ze tam nejsou?
Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy ...
Nikdo netvrdí, že tam ten zvuk od motoru vůbec není. Ale jeho poměrné zastoupení v celkovém hluku je minimální. A troufnu si tvrdit že u běžných vozidel (nákladních i osobních) v rychlostech cca 90-100 km/h a výše v podstatě motor není rozeznatelný (kromě snad prudších stoupání).
Někdy si k té dálnici stoupni.
Jezdim na kamaradovu chalupu 900m od D1. Dalnice je tam slyset (hlavne v noci) ale rozhodne bych si netroufl nad tim co slysim bez pristroju udelat frekvencni analyzu a tvrdit co ten zvuk hluk neobsahuje. Motory od nakladaku v tom rozeznam s vysokou pravdepodobnosti....
Nikdo netvrdí, že tam ten zvuk od motoru vůbec není. Ale jeho poměrné zastoupení v celkovém hluku je minimální. A troufnu si tvrdit že u běžných vozidel (nákladních i osobních) v rychlostech cca 90-100 km/h a výše v podstatě motor není rozeznatelný (kromě snad prudších stoupání).
Někdy si k té dálnici stoupni.
Jezdim na kamaradovu chalupu 900m od D1. Dalnice je tam slyset (hlavne v noci) ale rozhodne bych si netroufl nad tim co slysim bez pristroju udelat frekvencni analyzu a tvrdit co ten zvuk hluk neobsahuje. Motory od nakladaku v tom rozeznam s vysokou pravdepodobnosti....
Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h
Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).
OK. Trasa Aš - Aléria. 2 dospělí dvě děti + pes + věci na dovolenou. S tím, že v cílové destinaci chci s autem do terénu (Désert des Agriates), takže chci svoje auto.
Data existujou, pragl, magistrala, omezeni na 50 ... po vymene asfaltu pokles celkovyho hluku o 5-10dB ... coz je neco mezi 30 - 10% puvodniho stavu. Tudiz zjevny je, ze motor je naprosto zanedbatelna soucast toho hluku.Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h
Zkušenost - tu mají nějakou všichni. Hodnověrná data pro podkladovou studii tady ale nemá asi nikdo.
Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h (průjezd vesnicí) ?
Motor je slyšet tak akorát, když někdo začne prudce zrychlovat, má „vytuněný tédéíčko“ nebo u motorek.
OK. Trasa Aš - Aléria. 2 dospělí dvě děti + pes + věci na dovolenou. S tím, že v cílové destinaci chci s autem do terénu (Désert des Agriates), takže chci svoje auto.
Ještě se sjednoťte na tom, jestli chcete diskutovat současnou dobu a příslusnou infrastrukturu přizpůsobenou současnému stavu techniky, nebo třeba za deset nebo třicet let.
Anebo co trochu do minulosti? Není to tak dávno, co by nejpraktičtějším dopravním prostředkem byl dobře živený, zdravý kůň a kontakty na přátele z Janovského přístavu. Autem byste po prašných cestách skoro nikam nedojeli, překážely by vám tam formanské vozy a ani zlaté mince na trajekt by vám nebyly k ničemu...
OK. Trasa Aš - Aléria. 2 dospělí dvě děti + pes + věci na dovolenou. S tím, že v cílové destinaci chci s autem do terénu (Désert des Agriates), takže chci svoje auto.
Ještě se sjednoťte na tom, jestli chcete diskutovat současnou dobu a příslusnou infrastrukturu přizpůsobenou současnému stavu techniky, nebo třeba za deset nebo třicet let.
Anebo co trochu do minulosti? Není to tak dávno, co by nejpraktičtějším dopravním prostředkem byl dobře živený, zdravý kůň a kontakty na přátele z Janovského přístavu. Autem byste po prašných cestách skoro nikam nedojeli, překážely by vám tam formanské vozy a ani zlaté mince na trajekt by vám nebyly k ničemu...
Tak vzhledem k tomu, že Korsičani mají rozum a nedomrví si ostrov solárníma nesmyslama, uhlí se tam netěží a jaderku tam asi taky stavět nebudou, tak s infrastrukturou moc nenadělaj. A kde berete informaci, že s autem po prašných cestách nikam nedojedu? Prašná cesta ja naprosto v pohodě, nevadí ani brody do 80cm...