Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #75 kdy: 17. 04. 2017, 11:48:46 »
Je to tak, zkouseli to tady= auto najelo "na spot" a zpod podvozku vytahla ruka celej panel (podobnej jako tvori spodek u Tesly) a zasunula jinej dobitej. Operace stejne rychla jako kdyz by Lojza tankoval.
........
Problemem ale u vsech el-aut  je dojezd a vybudovani dostatecne huste site techhle vymennych stanic (uvazovalo se ze by to melo bejt jako soucast pump) stoji ranec a na to je potreba "kriticky startovaci objem" ktery ale neprijde pokud lidi nemaj kde flexibilne vymenovat baterky....
Cili klasickej zacarovanej kruh a na tom to taky zrejme shorelo.

Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.


atarist

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #76 kdy: 17. 04. 2017, 12:47:51 »
Je to tak, zkouseli to tady= auto najelo "na spot" a zpod podvozku vytahla ruka celej panel (podobnej jako tvori spodek u Tesly) a zasunula jinej dobitej. Operace stejne rychla jako kdyz by Lojza tankoval.
........
Problemem ale u vsech el-aut  je dojezd a vybudovani dostatecne huste site techhle vymennych stanic (uvazovalo se ze by to melo bejt jako soucast pump) stoji ranec a na to je potreba "kriticky startovaci objem" ktery ale neprijde pokud lidi nemaj kde flexibilne vymenovat baterky....
Cili klasickej zacarovanej kruh a na tom to taky zrejme shorelo.

Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.

Neresi to pro ty maly domaci gadgety USB? Protoze pokud budes mit neco jinyho nez 5V, tak ti stejnej jack se stejnou polaritou nepomuze, kdyz jedno zarizeni chce napriklad 20V, jine 12, dalsi 3,3 atd. Jinak me tedy vymena akumulatoru na 'benzince' pripadne taky trosku jako utopie, ale spis z hlediska toho, za co bych vlastne platil. Mozna tak jedine, ze by dojezd auta byl placeny jako "service".

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #77 kdy: 17. 04. 2017, 12:53:50 »
Neresi to pro ty maly domaci gadgety USB? Protoze pokud budes mit neco jinyho nez 5V, tak ti stejnej jack se stejnou polaritou nepomuze, kdyz jedno zarizeni chce napriklad 20V, jine 12, dalsi 3,3 atd.

To sice jo, ale dost me sere, kdyz treba mam dva adaptery na stejne napeti a se stejnym vykonem, ale maji opacnou polaritu. A jeste vic me sere, kdyz mam zarizeni, ke kteremu potrebuji adapter, mam adapter vyhovujicich parametru, ale s opacnou polaritou.

Kit

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #78 kdy: 17. 04. 2017, 13:37:48 »
Jinak me tedy vymena akumulatoru na 'benzince' pripadne taky trosku jako utopie, ale spis z hlediska toho, za co bych vlastne platil. Mozna tak jedine, ze by dojezd auta byl placeny jako "service".

Asi by každý akumulátor musel mít svůj elektroměr a platilo by se za odebranou energii.

Trident

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #79 kdy: 17. 04. 2017, 14:39:59 »
Moderní aku mají už integrovanou elektroniku, která sleduje I historická data. Tesla to tak má. Vlastně i baterie pro nové boeingy;) Takže nechápu co resis a proc vymyslis kolo.
Tohle už je detail detail něco co je 20 let vyreseno.




atarist

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #80 kdy: 17. 04. 2017, 14:43:48 »
Jinak me tedy vymena akumulatoru na 'benzince' pripadne taky trosku jako utopie, ale spis z hlediska toho, za co bych vlastne platil. Mozna tak jedine, ze by dojezd auta byl placeny jako "service".

Asi by každý akumulátor musel mít svůj elektroměr a platilo by se za odebranou energii.

nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost. Ale ... uvidime, treba nekdo dostane zajimavy napad.

P_V

  • ***
  • 227
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #81 kdy: 17. 04. 2017, 14:52:01 »
Moderní aku mají už integrovanou elektroniku, která sleduje I historická data. Tesla to tak má. Vlastně i baterie pro nové boeingy;) Takže nechápu co resis a proc vymyslis kolo.
Tohle už je detail detail něco co je 20 let vyreseno.
Jsi mimo realitu. Z čeho koukaj peníze, to se falšuje. Kdo zaručí pravost těch informací. Nevšiml sis že se např. stáčejí tachometry?

Jenda

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #82 kdy: 17. 04. 2017, 15:08:27 »
Moderní aku mají už integrovanou elektroniku, která sleduje I historická data. Tesla to tak má. Vlastně i baterie pro nové boeingy;)

Hlavně to už mají 15 let baterie pro notebooky a poslední dobou i mobily.

nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost.

Li-Ion se vybíjí pár procent měsíčně. Benzínka asi nebude sklad baterek a bude je dost rychle točit, takže to je nezajímavé. A i kdyby, tak elektronika může mít hodiny, že.

atarist

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #83 kdy: 17. 04. 2017, 15:15:25 »
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost.

Li-Ion se vybíjí pár procent měsíčně. Benzínka asi nebude sklad baterek a bude je dost rychle točit, takže to je nezajímavé. A i kdyby, tak elektronika může mít hodiny, že.

Ano a ne :-) Pár procent (podle často opakovaných dat od výrobců 2-3%/měsíc) je to za předpokladu dodržení podmínek skladování, což je přibližně toto: nabití na 40% a teplota skladování pod 20C. Jakmile někde držíš pro zákazníky aku nabité na 100% a je to navíc v létě, tak je problém - jak s klesající životností článků, tak i se samovybíjením. U ntb nebo telefonů to nikdo moc neřeší, ale při "točení" baterií to už je sofistikovanější problém - mít připravené články pro všechny zákazníky (i v době dovolených) nebo prostě riskovat, že se na někoho nedostane a tím pádem jízdu skončil? :-)

[už vůbec neuvažujeme "strategické rezervy", ale to je problém úředníků]

Kit

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #84 kdy: 17. 04. 2017, 15:25:49 »
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost. Ale ... uvidime, treba nekdo dostane zajimavy napad.

No a? Zaplatím jen za energii, kterou z článku jako zákazník odeberu. Nějaké samovybíjení mě zajímat nemusí, protože to probíhá mimo elektroměr.

atarist

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #85 kdy: 17. 04. 2017, 21:13:22 »
nojo jenze napriklad Li Ion se vybiji samy, takze jeste zalezi, jak dlouho to na stanici jen tak lezi. Rozdily muzou byt klidne v radech desitek procent, coz uz je dost. Ale ... uvidime, treba nekdo dostane zajimavy napad.

No a? Zaplatím jen za energii, kterou z článku jako zákazník odeberu. Nějaké samovybíjení mě zajímat nemusí, protože to probíhá mimo elektroměr.

Aha takze na zaklade udaju, co ti da cip z baterky? Hmm pokud se tomu da verit, ze si to panove neprecipuji. Btw jak dopadaji Li-Ionky, toto je vystup na mem notasu, co si toho ...pravda... uz dost zazil, ale i tak. Ta baterka je prakticky mrtva:


  native-path:          BAT0
  vendor:               LGC
  model:                42T4912
  serial:               16686
  power supply:         yes
  updated:              Po 17. duben 2017, 21:10:42 CEST (15 seconds ago)
  has history:          yes
  has statistics:       yes
  battery
    present:             yes
    rechargeable:        yes
    state:               fully-charged
    energy:              9,4794 Wh
    energy-empty:        0 Wh
    energy-full:         9,4794 Wh
    energy-full-design:  93,5952 Wh
    energy-rate:         0 W
    voltage:             12,713 V
    percentage:          100%
    capacity:            10,1281%
    technology:          lithium-ion

hugochavez

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #86 kdy: 17. 04. 2017, 22:53:56 »
docela zajimavej doplnek.....ale ta cena.........holt klasik ma pravdu

Tak uz jenom staci udelat z Tesly podobne cool vec jako nakousnuty jabko a lidi to budou hned kupovat i predrazeny (byt pomerne kvalitni) Marketing je mocny sluha....

Tezko rict jestli je Tesla predrazena, je to auto komplet cely z hliniku a ten stoji ranec= udajne je to nejdrazsi polozka pri vyrobe pokud si to dobre pamatuju - je dobrej dokument o cely jeho vyrobe + kdo jsou hlavni lidi co delali Tesla design atd.
Jmenuje se to
Tesla Motors - The Future of Electric Cars (National Geographic)
V tom filmu se samozrejme taktne pomlci o tom, ze kdyby Elon Musk nedostal par miliard statnich dotaci tak by nikdy vyrobu nebyl schopen  rozjet, na druhou stranu kdo v tom aute sedel anebo ho aspon videl tak musi uznat ze je to nadhera.
Ty 2 kufry me fakt dostaly :o))) =sem chtel od znamyho aby mi ukazal motor...........tak se jen chechal ze "k nemu se prece neda vubec dostat a na co taky?" v tom filmu je to videt jak je malej, takze do novejsich modelu ted uz davaj rovnou 2, pro kazdou napravu jeden.
No a pokud clovek neni prase tak se v servisu nemusi ukazat jak je rok dlouhej........coz penezenka jiste uvita.
Dojezd je samozrejme dukazem toho jak se vyvoj skladovani elektriny za poslednich 20let vicemene neposunul.
Pro me osobne je pojem auto to samy jako "svoboda pohybu" =se slzou v oku vzpominam na uzasnou karu kterou sem pred X lety jezdil ->
 http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=129327 
i kdyz na stitku bylo BMW 325E tak to byl 2.7litrovej 6ti valec kterej ale zral+se choval jako diesel (to E tam prave bylo protoze jako Economic)
Na dlouhy streky a s rozumnou nohou sem dokazal udelat prumer 5.6l/100 a po meste cca8.5-9l/100 =nikdy sem nejezdil stylem brzda-plyn.
A to je ten rozdil =po 2minutovym tankovani se dalo ujet skoro 1.000km  ale Tesla potrebuje sosat celou noc a ujede pak tretinu (pokud si clovek nezapne klima anebo topeni+svetla) pak jde dojezd jeste rychlejc do kytek, takze "svoboda pohybu" se zcvrkla na pojizdeni po meste +blizkem okoli. V principu se s tim neda udelat ani Pha-Brno na otocku.
Coz je neprakticky.

PS: to BMW dokazalo najet 1/4mil km nez se muselo menit tesneni pod hlavou a kdyz mechanik otevrel motor tak me volal at se prijedu podivat (tak me mirne zamrazilo) ale to jen abych videl ze valce jsou jako zrcadlo - tohle auto se soudruhum u BMW jednoduse povedlo na 1+


hugochavez


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #89 kdy: 18. 04. 2017, 08:35:13 »
Tezko rict jestli je Tesla predrazena, je to auto komplet cely z hliniku ...

By mne zajimalo, co to udela pri bouracce.