Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #45 kdy: 14. 04. 2017, 10:16:55 »
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.

Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...

A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?

A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.


atarist

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #46 kdy: 14. 04. 2017, 10:55:19 »
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.

Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...

A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?

A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.

Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).

atarist

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #47 kdy: 14. 04. 2017, 10:58:32 »
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.

Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...

A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?

A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.

Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).

Jinak se divam, ze ty ceny nejsou zase tak vysoke: http://www.slovakrail.sk/sk/autovlak.html a zkusenosti s cestovanim autem do Kosic jsou takove ze uz viekrat radeji ne :)

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #48 kdy: 14. 04. 2017, 11:21:35 »
A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?

Jak uz tu bylo nekolikrat receno, tento model je urceny pro kratsi auta, ktera se vedou do vagonu nastorc. Takova auta muzou do pristaveneho vagonu z vhodne rampy najizdet takrka soucasne (a v pripadne zastavce pak temer okamzite po zastaveni vyjizdet). Pokud budete chtit mit auto vetsi (treba proto, aby lepe vyjadrovalo Vas spolecensky status), pocitejte s delsi manipulaci a vyssi cenou. Jinymi slovy bude to na Vas....

Trident

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #49 kdy: 14. 04. 2017, 11:24:03 »
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.

Jak tak koukam tak Praha-Ostrava stoji singleticket ca 400,- a to podle me ve dvou autem vyjde taktak, ...

A kolik stoji singleticket, kdyz si s sebou vezmu auto? Protoze o tom je tu rec. A jak dlouho budu cekat, nez mi to auto nalozi a vylozi?

A single ticket pres pul Evropy uz by me asi vysel levneji letadlem, pokud nebudu trvat na letu nekde ve spicce, ktera by ostatne nafoukla i cenu rychlovlaku, pac tam prodavaji listky jak kdyby to bylo letadlo. Single ticket na vlak pres Evropu, kdyz si s sebou necham nalozit auto, by me pak docela zajimal. Chci videt, jak to bude levnejsi, nez kdybych do toho auta sedl a jel, i kdybych s sebou nebral dalsi lidi.
Singleticket na vlaky pres evropu podstatne prodrazuje nekolik faktu.
1. Kazda zeme ma v evrope svuj vlastni system vlakoveho zabezpeceni,sve vlastni predpisy, jine vysky nastupist, jine prujezdove profily vlaku a i treba modifikace navestidel. To vyresi az ERTMS
2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny. A to nepocitam specificke pripady draznich vozidel jako uzkokolejky,vlecky,metra nebo tramvaje.
3. Stale se zcela neshodneme v evrope v rozchodu koleji. Ze rusko ma sirsi koleje vime. Ale treba Spanelsko ma jeste sirsi.
4. OK. Dejme tomu ze se pojede pres vysokorychlostni trate ktere jsou uz normalizovane. Stale je tam treba mit aspon dva kvalifikovane strojvudce a lokomotivu vybavenu narodnim+cizim zabezpecovacim vybavenim pripadne narodnim+ERTMS a strojvudce s dvoji kvalifikaci. Takovy obvykle uz nejezdi v monterkach, ale v kosili a kravate a nebude mu 60.

Proto na vlak pres evropu potrebujete nekolik lokomotiv a nekolik strojvudcu. Celkem bezne jsou lokomotivy koly pro dvoje blizke rozchody ci dvoje typy koleji, nebo vlak s podvozkem i na tramvajove koleje a tramvajovou vybavou (provozuje napr. u nas Viamont a prejizdi jako tramvaj v nemecku).

Toto by mel resit jednotny system ERTMS ve spojeni s jednotnymi provoznimi normami, predpisy, s technologiemi jako GSM-R. Nicmene je to zalostne pozadu. Deutsche Bahn tudiz radeji k nam jesti svymi vlaky vybavenymi ceskym zabezpecovacim zarizenim.

Automobilova doprava se naproti tomu ridi asi tremi umluvami a neni tolik specifickych trhu.
Letecka doprava je na tom jeste lepe a kus co dodavate do US muzete dodat do EU take. Maximalne tam budou nejake financne malo podstatne detaily jako treba povinny frekvencni krok vysilacek v EU. Letecka doprava je diky palivovym nakladum take nejlepe organizovana. Vsechno je propojene a planovani timeslotu jede prakticky real-time s rezervacemi.


atarist

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #50 kdy: 14. 04. 2017, 11:51:31 »
2. Kazda zeme ma jiny napajeci system elektrifikovanych trati. Jen u nas se provozuji tri ruzne napajeci systemy na zeleznici!!! Jen nekolik lokomotiv je zvladne vsechny.

Ten treti system bych ani nezminoval, to je takova mistni rarita (24km), trosku jako JH uzkorozchodka :-) Jinak vsechny lokomotivy, co tahaji IC/EC na koridoru, to samozrejme zvladaji a asi se unifikace nedockame (kazdy system ma sve nevyhody). Co spis schazi, je infrastruktura okolo, propojeni informacnich systemu (porad je to bida) atd. Otazkou spis je, jestli zeleznice jako takova je skutecne ekologicky cistejsi, co se tyka osobni dopravy.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #51 kdy: 14. 04. 2017, 12:02:34 »
Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).

Dobre, jedu z Prahy do Bruselu (=bez dalnicnich poplatku, ceskou nalepku zanedbame) a beru si s sebou male auto stylu Skoda Fabia. Pak jedu jeste jednou a beru si s sebou Skodu Oktavii, polododavku. Letenku na tohle sezenu tak okolo 50 az 100€ (auto si neberu), po dalnici autem spalim tak 80 az 100 litru benzinu podle auta a podle vahy praveho chodidla.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #52 kdy: 14. 04. 2017, 12:36:10 »
Otazkou spis je, jestli zeleznice jako takova je skutecne ekologicky cistejsi, co se tyka osobni dopravy.

Neni, ale muze byt. Ovsem za podminky ze CD budou privatizovany, radne zainvestuji do automatizace a informatizace, a (vhodnou cenovou politikou a slusnym zakanickym servisem) dobre vytizi trate (asi predevsim kargem).

Bubo

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #53 kdy: 14. 04. 2017, 14:37:19 »
50kW , to je 17kW  fázi, to při troše štěstí to zvládne 4x 16mm2 kabel, horší to bude se zásuvkou 80A třífázová zástrčka se vytahuje dost těžko.

Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?

asdsdf

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #54 kdy: 14. 04. 2017, 19:09:27 »
Je, zkus si predstavit, ze takhle bude chtit dobijet smesnych 100 lidi nekde na parkovisti pred kanclem ... a pak si predstav 1M jen v CR ... elektricky auta nemaj zadnou budoucnost, tohle je naprosto mimo realitu. Ono i kdyby ty lidi rekli, ze si vystacej s 10A pri 230V (tzn pres noc bys dostal nejakych 20kWh) ... tak je to nerealny.

Vem si, za aktualni stredni odber domacnosti muze bejt rekneme 200kWh ... mesicne a ty bys ho (pri tech 10A) zvednul na 800kWh mesicne ...
Prave kvoli tomuto nevidim v tom u nas moc buducnost. Niekde som cital ze elektrarne vyprodukuju LEN nejakych 10% globalnej energie. Zvysok patri predovsetkym motorom na fosilne paliva. Viete si teda predstavit aky upgrade by musela dostat elektricka siet, vratane stavby novych elektrarni. V bohatsich krajinach to zrejme bude realne, avsak uz teraz sa vravi o probleme nedostatku prvku Li (litium).
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
2. jadrovy pohon
Jadrovy pohon priamo vo vozidlach je samozrejme nerealny nielen kvoli bezpecnosti, ale by z vozidiel spravil velke parne stroje. Staci si nastudovat princip jadrovej elektrarne. Navyse by tieto vozidla prisli o vyhodu velkych chladiacich vezi, na ktorych 80% vody kondenzuje a vracia sa do obehu. Kvoli tomuto je to MOZNO realne len vo vzdialenej buducnosti, ked sa doriesia tieto 2 hlavne problemy.
Co sa tyka vodikoveho pohonu, videl som nejaky dokument, ale neviem do akej miery sa zaklada na pravde. https://www.youtube.com/watch?v=n3cdKwgSfVk
Vdaka ropnym spolocnostiam a vladam jednotlivych krajin sa budu fosilne paliva vyuzivat do kedy sa nevycerpa ropa/plyn. U nas ma vdaka spotrebnym daniam benzin/nafta takmer dvojnasobnu cenu. Viete si predstavit ako na tom ryzuju (resp. maju co rozkradat).

mln

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #55 kdy: 14. 04. 2017, 20:18:35 »
Citace
Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?
Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.

Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #56 kdy: 14. 04. 2017, 21:16:44 »
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
2. jadrovy pohon

Zapomnel jste na:
3. Konsky pohon
3 Slapaci pohon.

Oboji dlouhodobe vidim jako perspektivnejsi.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #57 kdy: 14. 04. 2017, 21:22:51 »
Citace
Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?
Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.

Coz by pri jejich vaze nicemu nevadilo.

Citace
Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.

To je ovsem proto, ze byly normalne zasroubovane do svorkovnice a hlinik tece, takze tam za chvili je blby kontakt. Oficialne se mely ty svorkovnice kazdeho pul roku utahnout. Pochopitelne s na to sralo, uz vidim, jak nekdo obleza cely panelak, rozebira zasuvky, jistice atd a utahuje az do nemoty.

Jinak na hlinikove kabely lze vhodne pridelat koncovky z jineho kovu (asi nejak privarit) a nasledne vas problem tekouciho hliniku uz neotravuje. Mate draty, ze by vam je i v Sovetskem svazu zavideli a nevazi skoro nic. (Hm, nekdo by mel pocitat vahu medi a hliniku na stejny proud pri maximalni uredne schvalene proudove hustote, aby se vyjasnilo, ktere mene vazi).
« Poslední změna: 14. 04. 2017, 21:24:26 od JardaP . »

Jenda

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #58 kdy: 14. 04. 2017, 23:52:19 »
(Hm, nekdo by mel pocitat vahu medi a hliniku na stejny proud pri maximalni uredne schvalene proudove hustote, aby se vyjasnilo, ktere mene vazi).
Tak mně vyšlo, že drát z hliníku bude vážit méně než polovinu.

robotron

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #59 kdy: 15. 04. 2017, 02:40:11 »
Pokud by ten "drat" z Al nevypadal jako kruhovej vodic typu AY, ale treba jako pasek vyriznutej z 5mm plechu, prichycenej radne plosnejma podlozkama a prirubama, mohlo by to mit smysl. Pruser je s ohejbanim, ale to je asi resitelny tepelnym pusobenim pri/po tvareni. Pokud by slo o propoje spousty baterek s menicem a menice s motorem, videl bych to jako schudny reseni. Nejpodobnejsi tomu vec jsem videl v repasovany 6MW lokomotive s FETama (jen na fotkach, zel) a tam byly teda pouzity hromadi medi.