Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

Jenda

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #30 kdy: 13. 04. 2017, 15:44:49 »
A, jak jsem psal vyse, cekani na odjezd vlaku Vam vykompenzuje absence dobijecich zastavek na dalnici (bavime se o elektromobilite).

K čemu je potřeba čekat na dobíjecích stanicích? Swapnu prázdnou baterku za plnou, nebo třeba když jdu na benzínku pro plyn, vyměním prázdnou lahev za plnou, a jestli se bomba plní a baterka nabíjí půl hodiny nebo třeba den mě vůbec nezajímá.


Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #31 kdy: 13. 04. 2017, 15:59:59 »
A, jak jsem psal vyse, cekani na odjezd vlaku Vam vykompenzuje absence dobijecich zastavek na dalnici (bavime se o elektromobilite).

K čemu je potřeba čekat na dobíjecích stanicích? Swapnu prázdnou baterku za plnou, nebo třeba když jdu na benzínku pro plyn, vyměním prázdnou lahev za plnou, a jestli se bomba plní a baterka nabíjí půl hodiny nebo třeba den mě vůbec nezajímá.

Myslenka dobra, ale z nejakeho duvodu se v evrope (co jsem mel moznost videt) staveji dobijeci, nikoliv vymenovaci stanice.

P_V

  • ***
  • 227
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #32 kdy: 13. 04. 2017, 16:11:18 »
K čemu je potřeba čekat na dobíjecích stanicích? Swapnu prázdnou baterku za plnou, nebo třeba když jdu na benzínku pro plyn, vyměním prázdnou lahev za plnou, a jestli se bomba plní a baterka nabíjí půl hodiny nebo třeba den mě vůbec nezajímá.
Potíž je v tom, že baterka je jednak výrazně dražší než nějaká ocelová flaška, druhak má výrazně kratší životnost. To v kombinaci znamená, že podle stavu opotřebení, se finanční hodnota baterií bude lišit o desetitisíce, možná až statisíce Kč. Ale od oka stav nepoznáš, to až minimálně po jednom cyklu. Kdo bude ochoten baterky takto měnit kus za kus? Prachy sem, prachy tam.

gespa

Re: battery swap - nihil novum sub sole
« Odpověď #33 kdy: 13. 04. 2017, 17:03:40 »
Ten koncept sa uz pred casom skusal, zagooglite si Better Place
AKo podmienka bol maly region (pretoze vymenitelnu bateriu nenacpete do kazdeho kuta karoserie ako u Tesly, takze ma mensiu kapacitu) s hustou existujucou infrastrukturou, ako pilot boli vybrane Izrael (pretoze politicky deklarovana snaha nezavislosti od (spravidla nepriatelskych okolitych)  ropnych statov)  a Dansko (pretoze politicky deklarovane tlaky na ekologiu (zistite si kolko zaplatite dan za prve prihlasenie vozidla v krajine), technologia aut od Renaultu (mal byt sedan a nejaka dodavka, nakoniec sa konal iba e-Fluence), baterii od GE, vymena baterii roboticka, ekonomika postavena na platbe za SLUZBU - cize clovek si mal kupovat energiu/mobilitu/km bud ako pausal (s limitom), alebo ako prepaid limit z ktoreho sa umazavalo. Baterie (a/alebo aj auta) ostavali vo vlastnictve spolocnosti. Dalsi krok mali byt megapolisy s vysokou hustotou osidlenia v USA a Australii.
Auta mali zafinancovat leasingove spolocnosti, auta mali byt za hubicku (dotovane), peniaze by boli v poplatkoch za jazdenie (model ktory pozname od telekomunikacnych operatorv a tym to predsa funguje roky rokuce).
Zabudlo sa na to, ze telekomunikacie su REGULOVANE odvetvie s defacto monopolmi (licencie udelovane statom) a monopolizovanymi cenami, co akosi u aut velmi neslo.... 


Napriek podpore od politikov to slo do /dev/null
(bola problematicka, na urovni premiera a parlamentu OK, nizsi uradnici ale uz robili obstrukcie s povolenkami na stavbu vymennych stanic, kde by sa baterie aj dobijali a servisovali (a teda poriadne pripojky na el. distribucnu siet).

Bolo to jednoducho prilis ambiciozne hype,  s nulovym priestorom na chybu/prekazky, uplne mimo ekonomiku (vygenerovana strata 812 mil. USD)

Nevravim, ze to nema logiku, ze je to PRI SUCANOSM STAVE technologie baterii TECHNICKY ELEGANTNEJSIE riesenie ako rychlonabijacky, ktore Vam skracuju zivotnost extremne drahych (drahych prave pretoze musia zniest rychlonabijanie) baterii (navyse so sklonom zo samozapaleniu pri super-rychlonabijani), ale zial musi to mat KRITICKY STARTOVACI OBJEM, ktory sa nekonal (stovky aut su jednoducho malo) a preto to nefungovalo 

Franta Flinta

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #34 kdy: 13. 04. 2017, 17:44:51 »
průměrnou rychlost 56 kW

Rychlost 56 kW? To je nějaká nová fyzika?


P_V

  • ***
  • 227
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #35 kdy: 13. 04. 2017, 18:19:48 »
Rychlost 56 kW? To je nějaká nová fyzika?
Rychlost přísunu energie v Joulech za sekundu, co je na tom k nepochopení?

host

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #36 kdy: 13. 04. 2017, 19:04:03 »
Dnešní state of the art superchargery jsou schopné dávat až 300 kW. Chce to samozřejmě chlazené kabely a další "hospodářství".

Franta Flinta

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #37 kdy: 13. 04. 2017, 19:25:11 »
Rychlost 56 kW? To je nějaká nová fyzika?
Rychlost přísunu energie v Joulech za sekundu, co je na tom k nepochopení?
Aha. Tak to pak jo. Mě fyzika nikdy moc nešla.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #38 kdy: 13. 04. 2017, 19:30:17 »
...a jádrem a vodou.

Vodou moc ne, ta dnes staci tak na pokryti odberovych spicek.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #39 kdy: 13. 04. 2017, 19:34:41 »
Nez (pokud vubec) u nas bude milion elektrickych aut, tak to jeste nejakou dobu potrva a rozvodna soustava se mezitim prizpusobi.

Toz kdyz se lidi nauci nabijet v noci a budou pripojeni napriklad pres spinac ovladany z rozvodne soustavy, aby se nabijelo jen tolik aut, kolik to momentalne utahne, tak by se aspon vyuzil nocni proud, ktery je jinak vetsinou na hovno.

Citace
Myslim ze bude vhodne to kombinovat:

U osobaku s zeleznici - Vhodne upravene vagony na (mezitim) modernizovanych (elektrifikovanych) tratich budou auto behem jizdy dobijet, takze za par hodin z vagonu sjedete o tisic kilometru dal s plnymi bateriemi. Zdrzeni zpusobene neplynulosti zeleznicni dopravy vykompenzuje odpadnuti vicenasobneho dobijeni po ceste. Autonomni auta uz to zaridi sama: Zadate v Praze pokyn k jizde do Ostravy a auto nevyrazi na D1 nybrz (s mirnou nadsazkou) na Hlavni nadrazi.

Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.


Jenda

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #41 kdy: 13. 04. 2017, 22:47:28 »
Spousta lidi nerada ridi na dalnici (na D1 obzvlast) kde radi vybrzdovaci, hrozi nehody, uzavirky, kolony, muze prset, snezit, atd...

S ČD také hrozí všelijaké nečekané zážitky.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #42 kdy: 13. 04. 2017, 23:10:49 »
S ČD také hrozí všelijaké nečekané zážitky.

Pokud stabari neshodi pred rychlik rozestaveny most, vetsinou pri nich nejde o zivot......

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #43 kdy: 14. 04. 2017, 00:02:21 »
Konečně debata, která je docela zajímavá.. :)

Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu. Přičemž osobně si myslím, že je pravděpodobnější jeho změna. Vlastnictví auta ve velkém městě není žádné terno už teď. V těch největších městech jako třeba NYC už ve městě naprostá většina vlastním autem nejezdí, protože stejně nikde nezaparkuje. Všichni jezdí taxíkem, přičemž těch taxíků je tam tolik, že je ani nemusíte objednávat a nahrazují městskou dopravu.

A teď si do toho promítněte samořiditelná auta. Požitek z řízení mizí, ve své podstatě to je takový malý autobus. Vyjdete z domu, do mobilu zadáte kam jedete, a do minuty máte přistavené auto, které vás tam odveze. Při zadání vyberete, jestli chcete jet sám, nebo jste ochoten jet s jinými pasažéry. Počítač vybere optimální trasu. Městská doprava tak jak ji známe dnes neexistuje (až na opravdu hlavní tahy), všude jezdí jen auta pro 4-6 lidí. Prostě neco jako v tom NYC, ale s vyšším vytížením, auta jsou provozována dopravní společností. Auto pro vlastní potřebu mají jen opravdu velmi bohatí, nebo ti co žijí mimo města. Celkové množství aut klesne o řád.

Fantazie? Možná. Ale je potřeba to mít na paměti. Nedávno v televizi vzpomínali, jak se na přelomu předminulého a minulého století řešilo, jak se ve velkých městech vypořádat s koňským trusem. Za 15 let už to nikoho netrápilo.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #44 kdy: 14. 04. 2017, 01:44:08 »
Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu.

Vlastnicky model se zmeni tak maximalne u aut ktera slouzi vyhradne pro dopravu osob, ale tech zas tolik nebude. Vemte si kolik uzitecnych ci pracovnich veci si v aute bezne nechavate (nemuseji byt drahe), remeslnici je pak mivaji plna vercajku a materialu, atd. Ale u male casti aut to asi nastane...