...
Ty zjevne nezvladas ani pocty prvni tridy ZS zejo? Ja bych chtel videt, jak tema 400W na osobu nabijes i jen telefon ... meles naprosto z cesty.
V CR je MILION aut ... pri predpokladu hodne usporny jizdy potrebujes 20kW na kazdych 100km. Pokud by stredni najezd toho milionu aut byl i jen 50km/den (a jsou v tom zahrnuty i vsechny nakladaky) ... tak potrebujes kazdej den 10kW ... a to sou cisla naprosto nesmyslny, protoze ve skutecnosti je to nasobek.
A vis kolik to ty tatare da? +300kW per jedno auto. Tzn 800kW na domacnost je zcela realnej odhad, protoze prumerna domacnost ma ted neco kolem 1,7 auta.
A fakt bych chtel videt to auto, co jezdi za 20kW/100km .... fakt jo.
Tak to jsem celej ziskuchtivej. Kdyz uz dnes chteji za listek na vlak tolik, ze letadlo nebo cesta autem ve vice lidech jsou levnejsi, tak cesta vlakem i s autem by stala tolik, ze se na to vsichni vykaslou.
Nejen to, ono je to jeste lepsi ... kdyz si objednas dopravu vlakem (kontejner), tak narozdil od dopravy tehoz kamionem ti nikdo nerekne ani den, kdy ti to dorazi, zato kdyz to dorazi, tak si to musis do hodiny odvezt ... takze musis honem nekde sehant ten kamion a jerab/nakladac/.... a proto vsichni vozej vsechno kamionama pres 1/2 zemekoule.
Takze kdybys chtel jet vlakem, a dopravit to auto, tak to by ti prislo tak tyden potom, co by ses ty uz vratil domu ...
Konečně debata, která je docela zajímavá.. 
Ty výlety do budoucnosti většiny diskutujících mají jednu chybu. Předpokládají neměnnost stávajícího vlastnického modelu. ...
Proc maj lidi auto ... predevsim proto, ze maji 24/7 k dizpozici dopravni prostredek, a nejsou vazany na to, kdy nejakej pitomec naplanoval nebo nenaplanoval spoj ... a na mnoha mistech i proto, ze tam uz jinak ani nejde dojet.
Mrkni se treba do prahy ... reklo by se pomerne velky mesto, tak tam MHD prece musi bejt vpohode ... jo, je ... pokud start i cil tvy cesty je stanice metra. Jakmile musis nekde prestoupit na bus/tram ... tak se uz zacinaj veci komplikovat ...
A ted si predstav takoyho beznyho "prazaka" ... bydli nekde lehce za prahou (okrajovy sidliste, pripadne "satelit") ... na nejblizsi konecnou metra to ma rekneme 20 minut autobusem. Dalsi rekneme 1/2 hodinu v metru ... a dalsi 1/2 hodinu tramvaji ... a sme na hodine a pul (zahrnuju i prestupy a cekani). Za hodinu a pul se dostanes autem v praze skoro kamkoli i v dopravni spicce, pokud ale nemusis zrovna tema proflaknutejma trasama, tak bezne jezdis za 1/2 ... tzn kazdej den pri ceste autem mas minimalne hodinu zisk.
...
Buducnost vidim v 2 typoch pohonu vdaka ich efektivite (alebo skor len v jednom):
1. vodikovy pohon
...
Ja souhlasim s tim vodikem, jadro taky nema budoucnost, stepnych materialu mame velmi omezene mnozstvi (nekdo si dal tu praci a spocital, ze kdyby melo jadro nahradit ropu, tak sme za 20let na dne). Vodik se da prakticky "zadarmo" vyrabet treba prave ze slunce, nevadi ze nesviti v noci ... vyrobi se pres den. A protoze ta energie je "zadarmo" (cena panelu de razantne dolu a uz dneska se vyplati elektrinu z nich spotrebovat), tak ani ta vyroba vodiku temer nic nestoji. Navic je to uzavrenej cyklus ... vodik se zpatky slouci s kyslikem na vodu, ze ktery se obratem muze vyrabet vodik.
Tak ja si dost neumim predstavit, jak by se vyrobci dohodli na standardu pro baterie, kdyz ti pitomci nejsou schopni se shodnout ani na polarite napeti na napajecich jack konektorech na vselijakych adapterech.
Tak hlavne ze pro nabijeni telefonu vybrali soudruzi ten nejhorsi moznej konektor vubec ... u ntb a spol pak pravidelne ten konektor menej (uplne vsichni) aby sis s novym notesem musel koupit i novy nabijecky, ktery nanic nepotrebujes ... kazdej telefon/notes/... ma jinej vlastni format aku ... vlasne i v kazdym aute mas jinej akumulator, jen se nejakym rizenim shodli vischni aspon na tech 12V ... ( i kdyz ...)
Jsi mimo realitu. Z čeho koukaj peníze, to se falšuje. Kdo zaručí pravost těch informací. Nevšiml sis že se např. stáčejí tachometry?
Hlavne bych chtel videt, jak ti bekdo bude garantovat nejakej dojezd ... ono kdyz potrebuejs dojet 100km ... tak je ti informace ze s tim aku dojedes neco mezi 50-150km ... naprosto khovnu. A presne takhle fungujou naprosto vsechny akumulatory, jen kdyz mas ten "svuj", tak mas nejak "ve voku" kolik asi tak vydrzi ... jenze to nemas v aute. Mas to v ntb nebo telefonu, a jedno ani druhy prevazne nepouzivas v mrazech nebo vedrech.
Kdyz nalejes do nadrze ... tak je dojezd +- 10% jistej ... u aku to mas jako hrat sportku.