Uplatnění v IT jako bývalý učitel

Petr

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #15 kdy: 14. 03. 2017, 22:18:17 »

Problémem asi je, že .. jsem takový patlal, co nic neumí. Mluvím sice plynule anglicky (C1), zvládám relativně solidně němčinu a francouzštinu (B1) a nebojím se mluvit a prezentovat před lidmi (práce s lidmi mě baví a to byl důvod jít učit). Co se týče IT řekl bych, že mám všeobecný přehled o všem... a o ničem.
Jako děvečka pro všechno vyděláš možná něco málo víc než ty tvoje nekvalifikované "kamarádky" od pokladny.

Nabízí se jediná možná otázka. Tedy: "PROČ ZROVNA IT"? Jazyky umící, technicky uvažující a k lidem člověk? To je spíš na nějakou lepší pozici než oprašovatel Windows. Typu obchodní zástupce ,nějaký koordinátor prací, školitel ... něco kde uplatníš ten vztah k lidem a jazyky,

Tímhle směrem jsem moc nepřemýšlel, to je pravda. Stylem uvažování mě dost ovlivňuje IT jako takové, jelikož mám výšku Učitelství IT a na výuce jsme byli vždy spojení s normálními informatiky. Tudíž mám kamarády většinou z tohoto sektoru, a tak nějak (možná na škodu) automaticky jsem to bral tudy.


gfdgdgdrg

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #16 kdy: 14. 03. 2017, 23:15:19 »
pokial mas do 30 rokov, mozes v klude nastupit na juniora ...Ked si sikovny, za 2 roky si plnohodnotny senior a si spat v hre  :D

27
Dnes to jde rychle. Junior, za dva roky senior, za další dva CIO a pak už to dotáhnout na ředitele planety ... .

Senior

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #17 kdy: 14. 03. 2017, 23:39:24 »
Po třech letech ve školství (státním i soukromém) mám pocit, že nikam nesměřuji a nikam se neposouvám.
Myslím, že ti rozumím. Je ale třeba si uvědomit, že "posouvat se" může mít pro každého různý význam. Když už jsme u sítí, tak např. práce s Checkpoint/Cisco/Juniper/Mikrotik/apod. tě průběžně "posouvá" k tomu, být schopen vytvořit/nastavit/spravovat určitou skupinu problémů na určité skupině zařízení. Přestože je problematika stejná pro všechny, uskutečňuje se jinak podle typu výrobce. Vyjmenoval jsem tu několik firem, ale na trhu je jich mnohem více, přičemž způsob konfigurace v řádce (a dnes i grafice) je na každém z nich poměrně odlišný. Po několika letech se firma rozhodne v akvizici získat nový produkt a hurá, všichni na školení nových konfiguračních možností. Jasně, praxí se to učí nejlíp, ale kdo tě k tomu (a ještě za prachy) pustí, když tu máme pracovníky z východní Evropy, kteří nejen mají nižší nároky, ale především několikaletou praxi. Otázky tedy znějí: "Těší mě a) posouvat se ve znalosti mnoha principů a systémů, z nichž mnohé za několik let zastarají a b) obětovat tomu velké množství svého volného času? Představuji si takto mé směřování?" (dalo by se filosoficky pokračovat: "Je to můj smysl života? Co od života očekávám?")

Zvažuji dát v červnu výpověď, takže budu mít dva měsíce na hledání práce a zároveň klid na učení se (prázdniny).
Moje zkušenost z firem (lokálních SMB i globálních) je, že "se" očekává, že si všechno nastuduješ po večerech doma, obvykle ještě z materiálů, které si seženeš sám; jsi-li movitý, pak za ně zaplatíš, jinak jsi nucen přistoupit k ilegalitě (Otázka zní: "Proč?"). Úspěšně složené zkoušky, které sice seniorní pracovníci u pohovorů nevyžadují (oni v několika dotazech zjistí, zda tomu rozumíš), ale rekruiteři ano, jelikož nerozeznají rozdíl mezi zkratkami PHP, PGP a BGP. Proto je pro ně mnohem snazší vybrat někoho, kdo se honosí zkratkami CCSA, CCDP, JNCIE atd. Platit si tyto certifikace, které se obvykle skládají z několika zkoušek v ceně několika stovek USD (tisíce CZK), je už skutečně jen pro bohaté adepty o zaměstnání (měly by to platit firmy, ale moje zkušenost je odlišná, tj. platí maximálně za zkoušku, ale málokdy za školení či alespoň školicí materiály). Třeba ale budeš mít štěstí a budou nejen brát nezkušené nováčky, kteří se rozhodli změnit kariéru a jsou zapáleni pro věc, ale ještě jim zaplatí i potřebná školení.

Je evidentní, že celé to je o tom, kolik máš zdrojů (hlavně času a peněz). Držím ti palce, ať už se rozhodneš jakkoliv.

balki

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #18 kdy: 14. 03. 2017, 23:58:13 »
Co je product manager? Pocujem to prvy krat.

To je taky ten, co pracuje na obchodnom oddeleni?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Product_manager

Zjednodušeně řečeno chlápek, který vezme nesmyslné požadavky zákazníka a předtransformuje je vývojářům na něco rozumného. Pak si od nich vyslechne, že takovou hovadinu rozhodně dělat nebudou a když už teda ano, bude to trvat rok. Zákazníkovi vysvětlí, že vlastně chce úplně něco jiného a vývojáře přesvědčí, že to budou mít za týden. Za měsíc z vývoje něco vypadne, to ukáže zákazníkovi a celé se to opakuje. Práce snů ;).

To je biznis analytik, to som robil, je to robota na maslu. Stale neviem, co je product manager :)

balki

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #19 kdy: 15. 03. 2017, 00:05:12 »
@lopata
Ale ten wikipediovy link asi bude stacit, dik :). U nas vo firme je to skor rola, nez pozicia.


javaman ()

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #20 kdy: 15. 03. 2017, 00:35:24 »
pokial mas do 30 rokov, mozes v klude nastupit na juniora ...Ked si sikovny, za 2 roky si plnohodnotny senior a si spat v hre  :D

27
Dnes to jde rychle. Junior, za dva roky senior, za další dva CIO a pak už to dotáhnout na ředitele planety ... .

Nic jako junior a senior v IT není. Senior je člověk věkem.

asdf111

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #21 kdy: 15. 03. 2017, 01:45:08 »
praca v IT nieje len programovanie a pozicie spojene okolo product developmentu :) existuje tu aj support, konzultacie, procesy(ITIL a spol), quality management... to vsetko su pozicie v ktorych sa staci zdokonalit samostudiom a skusit to na nejakom pohovore :) s velkou sancou uspiet

Dzindy

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #22 kdy: 15. 03. 2017, 03:18:40 »
existuje tu aj support, konzultacie, procesy(ITIL a spol), quality management...

OP se ale ptal na práci, kde se posune dopředu. Možná ho to ale posune... :-)

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #23 kdy: 15. 03. 2017, 08:06:26 »
No jo, delat ve statni sprave it je jako vysoka skola, kdyz chces, muzes si leccos vyzkouset, naucit, vymyslet, zrealizovat atd. Nebo ten cas muzes proflakat....

Tak to dělám asi ve špatném státu:) Ano, můžeš si něco vyzkoušet, příjdeš k celkem zajímavým věcem a technologiím ale aby jsi mohl něco zrealizovat je konkrétně v mém případě véééliký problém.
Od návrhu něčeho co chci nebo by ulehčilo práci - ze strany nadřízených radost a nadšení a tvrzení že se bez toho neobejdeme...
přes vymyslení jak by to mělo fungovat a zajištění nabídek od různých firem - o to se nadřízení nezajímají - jen říkají ať už to je....
po konečnou fázi, kdy přednesu koncept, jak by to mělo fungovat vč. sw a hw požadavů, nabízených cenových nabídek a tím to končí... z 99% slyším od nadřízených, že nejsou a nebudou peníze a pokud tohle opravdu potřebujeme ať si to před radou obhájím sám.

Tak asi tak....a nepracuji v Solálsku nebo podobné rozvojové zemi...ale v ČR.

fvdsfds

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #24 kdy: 15. 03. 2017, 08:55:48 »
No jo, delat ve statni sprave it je jako vysoka skola, kdyz chces, muzes si leccos vyzkouset, naucit, vymyslet, zrealizovat atd
To je úplná blbost. Většinou je vše připraveno a vymyšleno a běžný oprašovač windows používá zavedené postupy a mění náplně. Člověk co vymýšlý je trochu výš.

Fantomas

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #25 kdy: 15. 03. 2017, 09:25:20 »
To je úplná blbost. Většinou je vše připraveno a vymyšleno a běžný oprašovač windows používá zavedené postupy a mění náplně. Člověk co vymýšlý je trochu výš.
Nevytrhuj z kontextu, psal jsem, ze to zavisi na aktivite jedincu, nekdo zustane oprasovacem windows a nekdo dokaze vymyslet a realizovat vlastni napady. Pokud to nechapes, nereaguj.

fvdsfds

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #26 kdy: 15. 03. 2017, 09:49:24 »
To je úplná blbost. Většinou je vše připraveno a vymyšleno a běžný oprašovač windows používá zavedené postupy a mění náplně. Člověk co vymýšlý je trochu výš.
Nevytrhuj z kontextu, psal jsem, ze to zavisi na aktivite jedincu, nekdo zustane oprasovacem windows a nekdo dokaze vymyslet a realizovat vlastni napady. Pokud to nechapes, nereaguj.
Jen že člověk bez praxe se bude škrábat dloho protože na úřadech dělaji krysi co se tam drží co to jde ... . To už je lepší začít v privátním sektoru kde je fluktuace lidí vyšší. Pokud to nechapes, nereaguj.

asdf111

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #27 kdy: 15. 03. 2017, 17:47:20 »
existuje tu aj support, konzultacie, procesy(ITIL a spol), quality management...

OP se ale ptal na práci, kde se posune dopředu. Možná ho to ale posune... :-)
praca ucitela zahrna ucenie od zakladnej skoly az po pracu na vysokej skole s ambiciou ziskat nobelovu cenu :) Tak isto praca v IT nemusi byt len o tvoreni aplikacii, zakaznici si platia dost velke sumy za support. Platy v tomto odvetvi sa hybu v nasobkoch tisicov eur. Pracovne zameranie to je pestre, ziadna nuda. Ale len som sa snazil povedat, ze IT nieje len programovanie :)

Petr

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #28 kdy: 15. 03. 2017, 17:48:18 »
Po třech letech ve školství (státním i soukromém) mám pocit, že nikam nesměřuji a nikam se neposouvám.
Myslím, že ti rozumím. Je ale třeba si uvědomit, že "posouvat se" může mít pro každého různý význam. Když už jsme u sítí, tak např. práce s Checkpoint/Cisco/Juniper/Mikrotik/apod.

Zrovna tyhle hračky, konkrétně Checkpoint a Cisco tu na škole máme (jsme vlastně holding tří škol, takže se tu sítě řeší ve větším).

Petr

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #29 kdy: 15. 03. 2017, 17:52:52 »
Samozřejmě tady nikomu nebudu lhát, ale posunul bych se rád i finančně. Momentálně mám tabulkových 23 hrubého a ty budu vídat následujících pět let. Zpočátku mi to ani tak nevadilo, když jsem ještě míval pár stovek bokem jako příplatek za správce. Ale situace se změnila a příplatek není. Na Ostravsku sice není tak drahé bydlení, i tak vysypu 60 % výplaty do bydlení.

Ale to už jsme samozřejmě jinde. Primárně mi jde o to, že učitel se nemá kam posunovat a slibovaný kariérní řád dopadl přesně tak, jak všichni tušili. Tedy nijak.