No to jsme dospěli když na údržbáře jsou najímáni vysokoškoláci, dřív se na to brali lidi s učňákem (to není nic degradujícího, jenom je to prostě jiná profese s jinak orientovanými nároky).
Já netvrdím, že mají VŠ dělat údržbáře, ale i tyto zkušenosti je mohou posunout dále. Navíc ne každý VŠ hned může nastoupit jako teamleader, senior či super excelent ....
Osobně mám 22let zkušeností s těmito pracemi, a ani na to nemám školu.... měl jsem být konstruktér.... ale po prvních 10ti letech učení od starších, a 12let vlastní praxe, už mám alespoň elementární základy
Takže vím, že LPT se hodně blbě bez redukce strká do USB, a čtveratý konektor do kulatého nejde
Takže na vysoké škole by nejlíp se měla učit instalace driverů Windows XP, a mělo by to být spíš na Katedře čtění, nebo Katedře psaní, a nebo na Fakultě počtů - oddělení Zkracování a prodlužování, a následného tahání síťových kabelů?
Ne takto jsem to nemyslel. Ale dějepis by se učit mohli. Stejně jako všeobecný přehled.
Mám takový pocit, že jim vtloukají do hlavy něco podobného jako nám na střední:
"Až dostudujete, tak v každé fabrice se stáváte okamžitě mistři dílny, a předčíte všechny co tam budou dělat"
Realita je jiná. Ten maník co u toho soustruhu je 20 let ví sakra lépe jak se to má dělat, než někdo kdo viděl soustruh 6x 30minut za poslední 4 roky.
Na druhou stranu. Zastávám názor, že každý programátor, by měl alespoň půl roku dělat tu práci, pro kterou dělá program.
Je tragédie, když vidím některé programátorské výtvory (např. účetní SW), kdy tvůrce SW nikdy účetnictví nedělal, a tedy neudělá pro tu práci optimalizaci. A tak různě.
Ale nemám nic proti mladým, taky jsem byl mladý. Pouze zastávám názor stejný jako zde jiní, že bez zkušeností se nedá udělat na poprvé nic dokonale. Protože dokonalost vychází z předchozích nezdarů, zkušenost z předchozích chyb.