Lišta o blokování reklamy

Statistik

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #195 kdy: 06. 06. 2014, 09:31:21 »
Jen bych ještě asi měl upřesnit že režim Privacy:ON (zachovávání soukromí), co se reklamy týká znamená že se načetli i některé statické GIF obrázky z iInfa, které nepovažuji přímo za klasickou reklamu a dotvářejí ucelený vzhled webu.

Jinak mne ale celkem zarazilo to, že při vypnutém JS a vypnutém soukromí (Privacy:OFF), kdy lze stahovat i více obsahu i z cizích domén (záleží na způsobu) je přeneseno výrazně méně dat než při bránění tomuto (Privacy: ON). Doba načítání webu se také prodlouží.
Myslím, že by to mohlo znamenat, že pokud web Rootu "zjistí" (web je tak prostě napsán - staticky), že je bráněno načítání externího obsahu začne se zobrazovat jiný (z nepochopitelného důvodu) datově náročnější kód. Asi to budu muset prozkoumat (o co přesně jde), ale měřil jsem to několikrát a chyba by měla být vyloučena.


brk

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #196 kdy: 06. 06. 2014, 09:35:43 »
Pod tohle se podepíši a rád bych takto rootu pomohl. Za čtení bez reklam rád zaplatím. Nevím, osobně mi totiž částka několik tisíc na návštevníka přijde poněkud přehnaná, takže také pochybuji, že zapnutí reklam přinese rootu víc peněz.

Tiez sa pripajam. Rad si zaplatim. O reklamy nemam zaujem, nepovazujem to za normalny sposob zarabania, skor za pokrivenost podnikania na internete(svinstvo , ktore google doviedol neskutocnych rozmerov) a blokovat ich budem aj nadalej.

Tomu nevěřím. Ochota platit za obsah je typicky velmi nízká. Třeba Spotify má cca 40 milionů předplatitelů a z toho jen deset milionů  platí. Zbytek raději reklamu a nižší kvalitu streamu. Přitom zrovna v hudbě je ta reklama dle mého názoru opravdu rušivá.

Tady si ten banner prostě odscrooluji mimo viditelnou oblast a při četní o něm nevím. Za paušální streaming platím, za tohle preferuji současný model. Silácké řeči, že já si raději zaplatím, než koukat na reklamu, možná působí na někoho tak, že pak hrdě hlásí, že on by udělal totéž, ale realita bude patrně dost jinde. Nevíc nejde jen o to, zaplatit totéž, co reklama. Musí to zaplatit úpravy, provoz platebního systému a někoho, kdo se o to bude starat. Potom z toho vylezou takové zhovadilé čísla jako na Digizone, které asi pár firem zaplatí, ale pro běžného čtenáře je 50 Kč za článek s DPH nebo 3 900 Kč za rok bez DPH těžce mimo a nerad bych se dočkal toho, že časem zajímavé články budou mít podobě ujetou cenovku.


Eskymák_

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #197 kdy: 06. 06. 2014, 09:41:52 »
Myslim, ze by nebylo tezke, aby si kazdych deset minut vygenerovali nove nahodne jmeno toho skriptu a ty si toho addblocku moc neuzijes.

Taky jsem měl ten nápad ale nebylo by lepší tohle aplikovat na všechny prvky na stránce včetně reklam? Pak by to bylo hůře blokovatelné.

死神

  • ***
  • 159
    • Zobrazit profil
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #198 kdy: 06. 06. 2014, 09:55:36 »
Jak jsem psal, je to nedodělané, neotestované, rozepsané. Vyhrnulo se to omylem s jinými věcmi. Budeme to samozřejmě na testovacím serveru zkoušet horem dolem. I ten AdBlock si kvůli tomu cvičně nainstaluju.

Mno, hlavně to je/bude silně kontraproduktivní a to i dodělané a otestované.

死神

  • ***
  • 159
    • Zobrazit profil
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #199 kdy: 06. 06. 2014, 09:59:00 »
Na Rootu blokuje reklamu 48 % lidí, což už je masakr a výrazně nás to poškozuje.

A kolik procent to bylo krátce předtím, co jste tu začali zobrazovat tu celostránkovou? Třeba pro mne to byl jednoznačný impuls začít reklamu blokovat (do té doby jsem se o ni nestaral).


Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #200 kdy: 06. 06. 2014, 10:00:39 »
A kolik procent to bylo krátce předtím, co jste tu začali zobrazovat tu celostránkovou?

To bylo kdy? Nepamatuju se, že by tu v posledních letech něco takového bylo.

Každopádně věřím tomu, že statistika ukáže významný pokles a že se najde dost lidí, kteří to pochopí. Teď mi třeba napsal jeden čtenář, že vůbec nevěděl, že mu prohlížeč něco blokuje, až lišta ho na to upozornila. Zeptal se na detaily a pak to pravidlo našel a odstranil.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #201 kdy: 06. 06. 2014, 10:05:52 »
Měl bych dotaz na pana Krčmáře. Psal jste, že máte 150 tisíc čtenářů měsíčně a jinde zase, že jeden čtenář přináší několik tisíc Kč v příjmech za rok. Několik znamená minimálně dva, zůstaneme u toho. Chápu tedy dobře, že 150 tisíc čtenářů (průměr za měsíc musí být stejný jako průměr za rok) krát minimálně 2000Kč dělá 300 milionů příjmů z reklamy za rok?

DK

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #202 kdy: 06. 06. 2014, 10:14:49 »
Měl bych dotaz na pana Krčmáře. Psal jste, že máte 150 tisíc čtenářů měsíčně a jinde zase, že jeden čtenář přináší několik tisíc Kč v příjmech za rok. Několik znamená minimálně dva, zůstaneme u toho. Chápu tedy dobře, že 150 tisíc čtenářů (průměr za měsíc musí být stejný jako průměr za rok) krát minimálně 2000Kč dělá 300 milionů příjmů z reklamy za rok?
to bohuzel ne, temer polovina ctenaru blokuje reklamu, prijmy tedy delaji pouze 150 milionu

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #203 kdy: 06. 06. 2014, 10:17:44 »
Taky jsem psal, že je velmi těžké ta čísla určit. Ono totiž je čtenář a čtenář. Část lidí přijde z vyhledávače a hned odejde. Pokud se budeme bavit o pravidelně vracejících se čtenářích (ekvivalent předplatitele), těch bude výrazně méně. Ale žádná čísla nemám, finance nejdou přes redakci, ale řeší je primárně obchodní oddělení. My máme jen hrubý přehled o situaci, případně jsou s námi konzultovány některé detaily. Zeptal jsem se na to a bylo mi řečeno „to se moc špatně odhaduje, nedá se to vztáhnout na měsíčního návštěvníka... je to řádově několik tisíc korun ročně“.

Ovšem to je celkem nepodstatné, protože tady funguje statistika velkých čísel. Ta velká skupina čtenářů přináší nějaké peníze. Někdo klikne na reklamu, někdo jiný vidí reklamu placenou za zobrazení a dohromady dorazí nějaké peníze z nějakých reklamních systémů. Nedá se z toho automaticky předpokládat, že kdyby každý čtenář poslal měsíčně pět korun, bylo by to stejné. Právě z toho důvodu, že velká část návštěvníků je náhodných nebo nepravidelných. Kdybychom uvažovali, že jen 20 % čtenářů je skutečně „tvrdé jádro“ a jen 10 % z nich by poslalo nějaké peníze, pak se bavíme o úplně jiných částkách (alespoň v řádu vysokých stokorun).

死神

  • ***
  • 159
    • Zobrazit profil
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #204 kdy: 06. 06. 2014, 10:22:25 »
A kolik procent to bylo krátce předtím, co jste tu začali zobrazovat tu celostránkovou?

To bylo kdy? Nepamatuju se, že by tu v posledních letech něco takového bylo.

Přesné datum Vám neřeknu, už je to delší dobu, ale pamatuju si to velice dobře, protože v ten den jsem zapnul na rootu adblock. Byla tady kolem toho taky celkem slušná diskuse.

noname

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #205 kdy: 06. 06. 2014, 10:26:12 »
Myslim, ze by nebylo tezke, aby si kazdych deset minut vygenerovali nove nahodne jmeno toho skriptu a ty si toho addblocku moc neuzijes.

Taky jsem měl ten nápad ale nebylo by lepší tohle aplikovat na všechny prvky na stránce včetně reklam? Pak by to bylo hůře blokovatelné.

Pak by se na Root zaručeně vykašlala většina čtenářů. Všimněte si, co udělal jeden obyčejný proužek na obrazovce.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #206 kdy: 06. 06. 2014, 10:26:32 »
Aha, tak to bude už poměrně dávno. I tak se ale taková reklama ukáže vždycky jen jednou, stačí ji zavřít a do cookie se uloží, že už ji čtenář viděl a už ho to neotravuje.

Hyn sa hukáže

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #207 kdy: 06. 06. 2014, 10:37:00 »
Víte co Petře udělejte? Vyzvěte "čtenáře" aby neblokovali reklamu a povolili JS (minimálně pro Root a weby dodavatele reklamy - pak upozornění zmízí, respektive měl by snad měl stačit zmíněný adOcean což nemám ověřeno, ale příjde mi to jeden podvodník jako druhý zločinec a hajzl) a následně zaveďte onu zvrácenost i sem do fóra. Myslím, že budete mít do konce týdne jasno a možná i po problému.

Palo M.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #208 kdy: 06. 06. 2014, 10:48:16 »
Ja si tiež myslím, že takéto vybiehajúce lišty sú kontraproduktívne.
Tipujem, že "vytočených lištou" (rátam medzi nich aj seba) bude nakoniec viac, než tých, čo po takomto ozname povolia reklamy v Adblocku a špicľovanie v Ghostery...
Ak na root.cz naozaj chodí výrazne viac ľudí so zapnutým Adblock+Ghostery než na iné servery iinfo, tak to jasne naznačuje zámer užívateľov (ťažko na to len pozabudli) - a je to aj logické vzhľadom na zameranie servera. Ľudia, čo chodia na root.cz, skrátka blokujú reklamy/trackery väčšinou s presvedčenia a "žobravá lišta" to výrazne nezmení - a iinfo by malo tento fakt zobrať na vedomie.

Ja to s tými reklamami tiež beriem tak trocha ako boj: ak bude reklama úspešná, tak síce to bude prospešné pre servery ako root.cz, ale zároveň to bude prospešné aj pre reklamné systémy, pre ktoré bude o to vyššia motivácia tlačiť čoraz viac reklamy... Mohol som vlastne použiť aj minulý čas namiesto podmieňovacieho spôsobu, lebo toto presne sa s celým internetom už stalo - a ďalšou podporou reklamy sa to bude iba zhoršovať. Takisto, ak by reklamou (od veľkých hráčov) nebol zasvinený celý net, tak by ani nebola použiteľná na masívne špehovanie... A skrátka povolením reklám by som išiel proti sebe samému. Takže sorry, ale u seba to nepovolím, ani keby to nakoniec malo znamenať zánik root.cz.

Tiež som trocha skeptický k tomu, ako ľudia sľubujú v diskusii, že by prispeli finančne. Ľudia toho nasľubujú, ale potom je skutočnosť iná. Niekto by iste prispel, ale IMHO to dokopy nebude žiadne terno. Asi by sa dalo odhadnúť z nedávno zrušeného Flattr tlačidla, či teraz vydávaných e-kníh, aká časť čitateľov je ochotná poslať peniaze len tak pre dobrý pocit.
Možno ak by k tomu bola nejaká pridaná hodnota, napríklad mail na doméne root.cz plus nejaký grafický symbol označujúci finančného prispievateľa na fóre/v diskusii pod článkom/na blogu a podobné veci (niečo, čo veľa nestojí, ale zvyšuje motiváciu poslať finančný príspevok), tak by sa snáď zvýšilo množstvo prispievajúcich - ale vždy by to bola len výrazná menšina čitateľov...

blizzard

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #209 kdy: 06. 06. 2014, 10:59:30 »
nevidim problem v tom, aby bol subezne zavedeny pristup, v ktorom za platbu nebudu zobrazene reklamy. ako pociatocny prieskum trhu, kolko ludi ma len reci a kolko by platilo.

o liste si myslim, co vecsina ludi tu, citatelia nie su "sprosti", pokym chcu reklamy blokovat, asi na to maju nejaky dovod a budu ich blokovat aj nadalej alebo sem prestanu chodit.

ostatne, funguje to tak aj inde, pre priklad nemusim chodit daleko - na slovensku su dane stale zvysovane a v dosledku toho je ich vyber stale mensi (zivostnici to radsej zabalia, lebo nestihaju; viac zamestnavania nacierno; viac predaja bez blokov; apod.).