reklama

Pomohl vám titul k lepší práci?

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #510 kdy: 13. 01. 2014, 21:26:58 »
Hm, me tedy prijde ze je tam vic teorie nez meli Bakalari IT u nas na FJFI.. to je prave ten problem, ty rikas, jak je teorie spatna, a jak je MIT dobry, ale konkretni syllaby mluvi o uplne necem jinem.
Jasně, je to samá teorie. Vždyť je to taky škola vystavená na ruské metodě, ne?

Stačí se podívat třeba na "foundation subjects":

Třeba takový Computation Structures. The problem sets and lab exercises are intended to give students "hands-on" experience in designing digital systems;
Elements of Software Construction: how to write software that is safe from bugs, easy to understand, and ready for change. testing, test-case generation, and coverage
Introduction to Algorithms: Emphasizes the relationship between algorithms and programming, and introduces basic performance measures and analysis techniques for these problems. - uč. materiál http://www.amazon.com/Introduction-Algorithms-Thomas-H-Cormen/dp/0262033844/ref=dp_ob_title_bk - stupidní výčet algoritmů pro idioty, to nemá smysl učit! Vždyť to zapomenou!

Ok, co tam máme dál?

Design and Analysis of Algorithms: emphasizing methods useful in practice - ruská metoda, kámo!
Computer System Engineering: Case studies of working systems and readings from the current literature provide comparisons and contrasts. Two design projects. Students engage in extensive written communication exercises.

Řeknu ti teda, ta ruská metoda, to musí být peklo!

reklama


Zvedavej

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #511 kdy: 13. 01. 2014, 21:30:04 »
Odvedu téma ke statistice. Odkaz: http://dsia.uiv.cz/vystupy/vu_vs_f4.html

Jsou to údaje z MŠMT, doporučuji tabulku F42 a v xls si najděte technické vědy a nauky. Pak sečtěte absolventy za mgr. studium v roce 2001 a v roce 2012 a porovnejte výsledek.

Nějak mi vychází, že se to studium vyplatit musí, protože absolventů je překvapivě málo.

P.S.: Ruská metoda je toto: http://knihy.abz.cz/prodej/sbirka-uloh-a-cviceni-z-matematicke-analyzy

Pavel...

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #512 kdy: 13. 01. 2014, 21:40:29 »
V jakém směru nepomáhají? Když studentům ukážu na konkrétních příkladech z praxe, kde se ta teorie opravdu používá, tak to "nepomůže" čemu?

v tom, ze ked student stretne nieco co dovtedy nevidel ani z rychliku, tak to ide do hlavy velmi stuha.
typicky priklad je pochopenie 2+2 nad Z_5, cvika tomu pomahaju, ale neriesia zakladny problem, ze to chce cas.
(teda aspon to je moje pozorovanie)

Cože? Z toho, že to na tebe nějak působí, vyvozuješ, že to nějaké je? Nebo jaké opravnění/zdůvodnění má ta druhá věta?

Nezvyknem pisat, ze viem, ze nieco je pravda, ked je to moj subjektivny pocit.
Dovod je v tom, ze ocividne je to uvodny kurz (nic to nevyzaduje dopredu) a ocakavam, ze vzdelavanie tohto stupna ma par semestrov.
Pokusny kurz ktory je urceny zaciatocnikom a deklaruje, ze ide len po povrchu rozhodne nepovazujem za vhodnu ukazku cielovych vedomosti absolventa.

Ten kurz 6.080 nevyzera ako intelektualny vrchol daneho stupna vzdelavania aj vzhladom na zoznam http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/. Takze ano, aj na druhy pohlad to vyzera ako uvodny kurz s planom pokracovat dalej.

P.S.: Ruská metoda je toto: http://knihy.abz.cz/prodej/sbirka-uloh-a-cviceni-z-matematicke-analyzy

Kazdy normalny vzdelanec chape, ze prax robi majstra.
Skuste najst nieco lepsie, ked chcete fakt vediet matematicku analyzu.

Pavel...

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #513 kdy: 13. 01. 2014, 22:01:47 »
...

btw. tak som sa zamyslel (to tak ked clovek sedi a caka kym dobehne SQL napisane clovekom co IT na skole nevidel :) )

ok, dany kurz ocividne je zhruba to co popisujete, ze sa vam vidi ako svaty gral spravnosti vzdelavania v IT.
to co je ale ocividne nedostatocne je fakt, ze vzdelavanie na tejto urovni nie je jeden jednosemestrovy kurz.
Co zvysnych ~120 semestrohodin?
Este aj na tom MIT dany kurz je experimentalny a ocividne typovo v mensine.

Z Vasho ponatia, chapem, ze dany kurz beriete ako intelektualny vrchol vhodny do piateho (predposledneho) semestra.
Tak dumam, ze co by sa mal v takom pripade ucit student tie prve styri semestre :). Asi ho nenechate ratat toho Demidovica ;).

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #514 kdy: 13. 01. 2014, 22:05:30 »
Z Vasho ponatia, chapem, ze dany kurz beriete ako intelektualny vrchol vhodny do piateho (predposledneho) semestra.
Hm. Tak to je pak těžký o něčem diskutovat.

reklama


Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #515 kdy: 13. 01. 2014, 22:55:22 »
Hm. Tak to je pak těžký o něčem diskutovat.

Nicméně ať nekončíme tak smutně, můžeme si dát ještě jeden slavný úvodní kurz do computer science:

http://youtu.be/oWDKy0sKFyQ?t=16m31s

...akorát teda to není žádná computer science, vždyť se tam ukazuje jakejsi kód a mluví se o core dumpech! JS, kde jsi? Napiš jim, že jsou pitomci, protože to žádná CS není. Je to nějaká stupidní univerzita kde si v Horní Dolní - Harbard nebo tak nějak se to jmenuje.

Ten idiot, co to učí, se jmenuje David J. Malan a představ si, že kromě téhle békoviny učí třeba ještě předmět "XML with Java, Java Servlet, and JSP" http://cs259.tv/2007/fall/ - no nejsou to imbecilové? Takovýhle konkrétní technologie?! No prostě klasickej učňák pro cvičený opice.

TomuVer!

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #516 kdy: 13. 01. 2014, 23:22:51 »
Computer science je 6-3. Proklikej si to sám, kolik je tam teorie. A hlavně se podívej na sylaby, ty šroubováku...

Hm, me tedy prijde ze je tam vic teorie nez meli Bakalari IT u nas na FJFI.. to je prave ten problem, ty rikas, jak je teorie spatna, a jak je MIT dobry, ale konkretni syllaby mluvi o uplne necem jinem.
Čo si Vy tak predstavujete pod pojmom teória? Ja napríklad pozerám prednášky z lineárnej algebry na MIT. Prednášajúci (Gilbert Strang) tam vysvetľuje, že je jedno, ako daný výraz uzátvorkujeme, že vždy výjde to isté. Zrazu použije slovo ASOCIATIVITA. Chvíľu sa zamyslí a potom povie, aby študenti zabudli na to škaredé slovo, ale aby si zapamätali podstatu veci...ak to ešte furt nechápete, čo sa Mirek Prýmek snaží povedať, tak potom sa nečudujte, že svetu vládne USA a nie ČR, čo by podľa vašich rečí mala, pretože zjavne vaše školy produkujú oveľa schopnejších ľudí, ako školy americké (ale aj ruské, nemecké, čínské...) a taktiež viac lákajú všetkých schopných ľudí z celého sveta. (uvedené platí aj pre SVK a ešte viac, len aby som nebol obvinený z protičechovstva alebo takého nejakého nezmyslu).

Podstata sú výsledky. A tie MIT má a ČR/SR školstvo nemá. Tak kde sa stala chyba? Je potreba ešte viac teórie, čo? :)

LS

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #517 kdy: 13. 01. 2014, 23:36:17 »
@Mirek Prýmek

prednasi pekne, pokud to takto maji vsude (ocekaval bych) tak asi docela pecka...
...nadruhou stranu, to co prednasi se u nas bralo na gymplu, v prvnim nebo druhym roce (ne takto perfektne, nicmene dobre predneseno), takze co dal na VS?

A neni to nic co by nebylo na FITu v teto forme - usuzuji proklikani par dalsich tydnu toho kurzu, tim konkretne myslim prednasky A. Smrcky.

JS

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #518 kdy: 14. 01. 2014, 14:19:38 »
No, jestli to chapu spravne tak po nich chteji bud 18.03 nebo 18.06, a oboji ma jako predpoklad Calculus 2, tedy vicerozmernou analyzu. Ekvivalent 18.06 jsme meli na FJFI pod nazvem Teorie matic, a bylo to o dost pokrocilejsi nez obycejna linearni algebra co se uci v prvaku.

Na MIT jsem nestudoval, takze nevim, jak ty sylaby spravne cist. Ale pochybuji, ze nemusi umet matematickou analyzu.

Mozna by bylo lepsi priklad vyberu predmetu od nekoho, kdo tam studoval, nez sylabus (popravde receno, me ta prilisna volitelnost na VS prijde spis jako minus, ale dejme tomu - byl jsem na FJFI zrovna kdyz prechazeli na kreditni system ze systemu povinnych a volitelnych predmetu v kazdem rocniku - to mi prislo prehlednejsi).

Tomáš Marný

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #519 kdy: 14. 01. 2014, 19:08:36 »
Computer science je 6-3. Proklikej si to sám, kolik je tam teorie. A hlavně se podívej na sylaby, ty šroubováku...

Hm, me tedy prijde ze je tam vic teorie nez meli Bakalari IT u nas na FJFI.. to je prave ten problem, ty rikas, jak je teorie spatna, a jak je MIT dobry, ale konkretni syllaby mluvi o uplne necem jinem.
Čo si Vy tak predstavujete pod pojmom teória? Ja napríklad pozerám prednášky z lineárnej algebry na MIT. Prednášajúci (Gilbert Strang) tam vysvetľuje, že je jedno, ako daný výraz uzátvorkujeme, že vždy výjde to isté. Zrazu použije slovo ASOCIATIVITA. Chvíľu sa zamyslí a potom povie, aby študenti zabudli na to škaredé slovo, ale aby si zapamätali podstatu veci...ak to ešte furt nechápete, čo sa Mirek Prýmek snaží povedať, tak potom sa nečudujte, že svetu vládne USA a nie ČR, čo by podľa vašich rečí mala, pretože zjavne vaše školy produkujú oveľa schopnejších ľudí, ako školy americké (ale aj ruské, nemecké, čínské...) a taktiež viac lákajú všetkých schopných ľudí z celého sveta. (uvedené platí aj pre SVK a ešte viac, len aby som nebol obvinený z protičechovstva alebo takého nejakého nezmyslu).

Podstata sú výsledky. A tie MIT má a ČR/SR školstvo nemá. Tak kde sa stala chyba? Je potreba ešte viac teórie, čo? :)

Vzhledem k počtu amerických škol, jejich absolventů a financí do nich tekoucích můžeme bez nadsázky říci, že americké školství patří mezi jedno z nejNEefektivnějších. Mají tam pár hodně dobrých škol a hodně hodně špatných. U nás sice zastoupení špatných škol (tj. těch, jejichž absolventi nenacházejí uplatnění ve svých oborech a mají problémy se zaměstnáním i všeobecně) taky výrazně vzrostlo, stále to však není tak tragické, jako v Americe. Přihlédneme-li navíc k úspěšnosti našich studentů a absolventů právě na těch amerických nejlepších školách a ve špičkovém výzkumu (nejen) v amerických firmách a institucích, musíme konstatovat, že situace vůbec nebyla tak špatná, jak se nám tu někteří snaží předestírat - i když i zde se to postupně zhoršuje.
Pokud jde jmenovitě o M.I.T., tak mi bylo referováno člověkem, jenž tam nějakou dobu strávil, a v podstatě i nezávisle na něm vzpomínkami jiných, např. v rámci různých rozhovorů, že člověk potřebuje IQ aspoň 150, aby si tam nepřipadal jako úplný idiot. Rozhodně zapomeň na to, že by tam studenti Computer Sciences neabsolvovali metalýzu, lingebru, numeriku atd.

Pokud jde o technologickou převahu, tak i zde bych byl velmi opatrný. Letmým pohledem do historie zjišťujeme, že z dlouhodobého hlediska dominují země jako Německo, Francie, Velká Británie a zejména u té první (stačí si jen vzpomenout na její technologie ve 2. sv. válce) se rozhodně nedá tvrdit, že by neměla ráda tvrdý dril ve školách.

A na závěr bych si dovolil jedno malé pozorování - na prestižních amerických technikách najdete Američany především v dílnách s kladivem, v kuchyni s vařečkou nebo na trávníku se sekačkou. S vědeckým personálem se obvykle vedle angličtiny můžete dorozumívat i rusky, německy, francouzsky, japonsky, čínsky a indickými jazyky.

txt

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #520 kdy: 14. 01. 2014, 19:35:53 »
Co říkáte na dánské bezplatné školství? http://scandinavianstudy.com/cs/partnerske-univerzity/a-z-studijni-obory/
Letmo jsem to projel a vypadalo to vcelku zajímavě. Řešení projektů ve skupinách (soft skill potřebujou i technici!). Míň předmětů za víc kreditů(když mě něco zajímá můžu se tomu věnovat víc do hloubky). Minimum předmětů co nesouvisej se specializací.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #521 kdy: 14. 01. 2014, 20:32:45 »
Co říkáte na dánské bezplatné školství? http://scandinavianstudy.com/cs/partnerske-univerzity/a-z-studijni-obory/
Letmo jsem to projel a vypadalo to vcelku zajímavě. Řešení projektů ve skupinách (soft skill potřebujou i technici!). Míň předmětů za víc kreditů(když mě něco zajímá můžu se tomu věnovat víc do hloubky). Minimum předmětů co nesouvisej se specializací.
Co jsem zažil a viděl z Aalborgu, tak mi to připomělo naše nástavby - něco mezi naší střední a naší výškou. Té teorie tam určitě měli méně, nicméně trochu schopnější studenty lifrovali do ciziny a měli víc a déledobějších doktorandů.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #522 kdy: 14. 01. 2014, 20:42:11 »
že člověk potřebuje IQ aspoň 150, aby si tam nepřipadal jako úplný idiot.
Na tom není nic zvláštního - lidí s IQ nad 150 je v populaci cca 0.1% a tady jde o školu, která je metou pro lidi z celýho světa. Asi těžko tam bude studovat fotbalista Lojza Vobtáhlo aby nemusel na vojnu.

Rozhodně zapomeň na to, že by tam studenti Computer Sciences neabsolvovali metalýzu, lingebru, numeriku atd.
1. z výš napsaného těžko můžeš vyvozovat tohle, páč to je důkaz kruhem

2. Nikdo netvrdil, že to tak není. Jenom reaguju na to, jak tady neustále někdo píše "přece je nebudem učit technologie?" A hle, ani tak elitní škola jako MIT nemá problém učit základy pomocí Pythonu, udělat speciální kurz "matematika pro informatiky" a z pohledu na curriculum nemám pocit, že by to byla nějaká 100% teorie. Spíš je jí tak zhruba stejně jako u nás. Ovšem u nás mluvíme o školách, kde je v ročníku 300 lidí a kolik z nich má IQ přes 150, to si můžeš odhadnout za D.Ú. Pokud bysme se bavili o českém elitním studijním oboru, kde je pět nejtalentovanějších lidí z republiky, tak ať se tam učí co chtějí a ani bych nepípnul. Už jsem to říkal asi stokrát, tak je to zřejmě potřeba zdůraznit po stoprvní.

3. O tom, jak výuka vypadá, si nemusíme vymýšlet báchorky, že jedna paní povídala, že druhá slečna slyšela, ale může se na to kdokoli sám podívat: http://youtu.be/NuGDkmwEObM?t=22m50s

txt

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #523 kdy: 14. 01. 2014, 21:06:27 »
Co říkáte na dánské bezplatné školství? http://scandinavianstudy.com/cs/partnerske-univerzity/a-z-studijni-obory/
Letmo jsem to projel a vypadalo to vcelku zajímavě. Řešení projektů ve skupinách (soft skill potřebujou i technici!). Míň předmětů za víc kreditů(když mě něco zajímá můžu se tomu věnovat víc do hloubky). Minimum předmětů co nesouvisej se specializací.
Co jsem zažil a viděl z Aalborgu, tak mi to připomělo naše nástavby - něco mezi naší střední a naší výškou. Té teorie tam určitě měli méně, nicméně trochu schopnější studenty lifrovali do ciziny a měli víc a déledobějších doktorandů.
Vypadá to něco jako české VOŠ, nebo německé Hochschule(ty jsou prý celkem praktické).
Byl jsi (jste?) tam na erasmu? Naučil ses tam něco přínosného?

Když už tyhlety základy algebry, statistiky a nepočítaně různých matematicko technických směrů znám z českýho školství a nemám akademický ambice, tak  by to mohlo dávat smysl na navazujícím studiu.

student

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #524 kdy: 14. 01. 2014, 22:13:17 »
A hle, ani tak elitní škola jako MIT nemá problém učit základy pomocí Pythonu, udělat speciální kurz "matematika pro informatiky" a z pohledu na curriculum nemám pocit, že by to byla nějaká 100% teorie. [...]
Tak na MFF CUNI si clovek zapise, co chce. Prakticke prednasky tykajuce sa priamo pocitacov su na D3S, matematicke prednasky dotykajuce sa skor algoritmov (ale v praxi) su na KAM. Ked chce niekto viac teorie, tak si da nieco z KTIML. (Toto tu vacsinou plati, aj ked su aj nejake vynimky)

Kde je tu problem alebo co chces docielit? Kazdy si moze vybrat podla svojich preferencii.

 

reklama