Na tom není nic zvláštního - lidí s IQ nad 150 je v populaci cca 0.1% a tady jde o školu, která je metou pro lidi z celýho světa. Asi těžko tam bude studovat fotbalista Lojza Vobtáhlo aby nemusel na vojnu.
Tak abych to upřesnil, lidé, kteří mohou M.I.T. porovnávat třeba s Caltechem a jinými se vyjadřují v tom smyslu, že M.I.T. je doménou Sheldonů Cooperů, zatímco na těch jiných technikách je atmosféra poněkud lidštější.
1. z výš napsaného těžko můžeš vyvozovat tohle, páč to je důkaz kruhem
2. Nikdo netvrdil, že to tak není. Jenom reaguju na to, jak tady neustále někdo píše "přece je nebudem učit technologie?" A hle,
ani tak elitní škola jako MIT nemá problém učit základy pomocí Pythonu, udělat speciální kurz "matematika pro informatiky" a z pohledu na curriculum nemám pocit, že by to byla nějaká 100% teorie. Spíš je jí tak zhruba stejně jako u nás. Ovšem u nás mluvíme o školách, kde je v ročníku 300 lidí a kolik z nich má IQ přes 150, to si můžeš odhadnout za D.Ú. Pokud bysme se bavili o českém elitním studijním oboru, kde je pět nejtalentovanějších lidí z republiky, tak ať se tam učí co chtějí a ani bych nepípnul. Už jsem to říkal asi stokrát, tak je to zřejmě potřeba zdůraznit po stoprvní.
3. O tom, jak výuka vypadá, si nemusíme vymýšlet báchorky, že jedna paní povídala, že druhá slečna slyšela, ale může se na to kdokoli sám podívat:
http://youtu.be/NuGDkmwEObM?t=22m50s[/quote]
No tak tedy věz, že ten "hard calculus" se na CS na M.I.T. opravdu normálně vyučuje. Samozřejmě, že je nabízena hromada různých kursů s různým zaměřením pro různé cílové skupiny, ale to, co tam odpovídá naší informatice á la FEI/FEL/FJFI/MFF, se opravdu s těmi našimi školami co do obsahu do značné míry překrývá. V některých kursech se opravdu základy vysvětlují na Pythonu (proč ne?), v jiných zase na Scheme (proč ne?).
Co je pravda - je to složení studentů. Ale to u nás není chybou škol, ale systému jako takového, který nutí přijímat hromady studentů a chrlit hromady absolventů kvůli kapitační dotaci. Z důvodu uvedeného v předešlém bych se v tomto ohledu v žádném případě nesnažil inspirovat americkým školstvím, ale spíše švýcarským, s kterým mám určité zkušenosti a kde je princip kapitační dotace pouze jedním z mnoha faktorů mající vliv na finance, ale není nejdůležitější - podle jejich vlastních slov "buď chceš mít školu a její akademickou obec na úrovni, nebo z toho cheš mít hampejz a černou díru na státní peníze; obojí najednou nejde". Převedeno na naše poměry - není řešením otevírat stále další a další kuriosní obory, jako informatika a management v cestovním ruchu a podobné voloviny na různých obskurních "vysokých" školách a ždímat na ně od státu peníze, ale vzhledem k nízké poptávce ze strany studentů naopak zredukovat počet škol a množství přijímaných studentů s důrazem na kvalitu, což by samozřejmě platilo i o pedagogickém sboru.