Pomohl vám titul k lepší práci?

Jakub Galgonek

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #525 kdy: 14. 01. 2014, 22:38:17 »
Kde je tu problem alebo co chces docielit? Kazdy si moze vybrat podla svojich preferencii.

Jen pro informaci, sice to dost osekali, ale nějakých devět semestrů matematiky je pořád povinných.


student

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #526 kdy: 14. 01. 2014, 23:03:28 »
Kde je tu problem alebo co chces docielit? Kazdy si moze vybrat podla svojich preferencii.

Jen pro informaci, sice to dost osekali, ale nějakých devět semestrů matematiky je pořád povinných.
Namiesto "semestru" asi ma byt "predmetu", ale aj tak sa mi to zda byt vela na to, co som mal realne povinne...

Na druhu stranu, nejake zaklady by mali byt - a clovek, ktory netusi nic o orientovanych grafoch alebo zakladoch zlozitosti algoritmov asi nema sancu uspiet ani v dalsom studiu. A ked uz chceme zlozitost algoritmov, tak treba aj nejaku matiku. Mozno je to podla niekoho chyba, ale matika sa zase neuci stylom "toto plati, naucte sa", ale veci sa dokazuju, co ma podla mna dost velky vplyv na kriticke myslenie ziakov a hladanie chyb v prednaskach.

Priklad prinosnosti matiky: Uz som stretol aj cloveka, ktoremu pri upravovani vyslo, ze 6*tg(x/6) = tg(x). Analyza by mala odstranit tych, podla ktorych to plati vzdy a ostatnych by mala naucit, kedy si to mozu dovolit spravit len pri malej strate presnosti.

JPu

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #527 kdy: 14. 01. 2014, 23:06:30 »
Vyhoda byt studentom: dostanete na 90 dni pristup na pluralsight, kde je dost uzitocnych informacii, ktore na ziadnej skole nedostanete :).

Jakub Galgonek

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #528 kdy: 14. 01. 2014, 23:09:52 »
Namiesto "semestru" asi ma byt "predmetu",

devět předmětů po jednom semestru = devět semestrů

ale aj tak sa mi to zda byt vela na to, co som mal realne povinne...

Záleží na oboru: http://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/ib3x42.htm

Tomáš Marný

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #529 kdy: 14. 01. 2014, 23:19:24 »
Na tom není nic zvláštního - lidí s IQ nad 150 je v populaci cca 0.1% a tady jde o školu, která je metou pro lidi z celýho světa. Asi těžko tam bude studovat fotbalista Lojza Vobtáhlo aby nemusel na vojnu.

Tak abych to upřesnil, lidé, kteří mohou M.I.T. porovnávat třeba s Caltechem a jinými se vyjadřují v tom smyslu, že M.I.T. je doménou Sheldonů Cooperů, zatímco na těch jiných technikách je atmosféra poněkud lidštější.

1. z výš napsaného těžko můžeš vyvozovat tohle, páč to je důkaz kruhem

2. Nikdo netvrdil, že to tak není. Jenom reaguju na to, jak tady neustále někdo píše "přece je nebudem učit technologie?" A hle, ani tak elitní škola jako MIT nemá problém učit základy pomocí Pythonu, udělat speciální kurz "matematika pro informatiky" a z pohledu na curriculum nemám pocit, že by to byla nějaká 100% teorie. Spíš je jí tak zhruba stejně jako u nás. Ovšem u nás mluvíme o školách, kde je v ročníku 300 lidí a kolik z nich má IQ přes 150, to si můžeš odhadnout za D.Ú. Pokud bysme se bavili o českém elitním studijním oboru, kde je pět nejtalentovanějších lidí z republiky, tak ať se tam učí co chtějí a ani bych nepípnul. Už jsem to říkal asi stokrát, tak je to zřejmě potřeba zdůraznit po stoprvní.

3. O tom, jak výuka vypadá, si nemusíme vymýšlet báchorky, že jedna paní povídala, že druhá slečna slyšela, ale může se na to kdokoli sám podívat: http://youtu.be/NuGDkmwEObM?t=22m50s
[/quote]

No tak tedy věz, že ten "hard calculus" se na CS na M.I.T. opravdu normálně vyučuje. Samozřejmě, že je nabízena hromada různých kursů s různým zaměřením pro různé cílové skupiny, ale to, co tam odpovídá naší informatice á la FEI/FEL/FJFI/MFF, se opravdu s těmi našimi školami co do obsahu do značné míry překrývá. V některých kursech se opravdu základy vysvětlují na Pythonu (proč ne?), v jiných zase na Scheme (proč ne?).
Co je pravda - je to složení studentů. Ale to u nás není chybou škol, ale systému jako takového, který nutí přijímat hromady studentů a chrlit hromady absolventů kvůli kapitační dotaci. Z důvodu uvedeného v předešlém bych se v tomto ohledu v žádném případě nesnažil inspirovat americkým školstvím, ale spíše švýcarským, s kterým mám určité zkušenosti a kde je princip kapitační dotace pouze jedním z mnoha faktorů mající vliv na finance, ale není nejdůležitější - podle jejich vlastních slov "buď chceš mít školu a její akademickou obec na úrovni, nebo z toho cheš mít hampejz a černou díru na státní peníze; obojí najednou nejde". Převedeno na naše poměry - není řešením otevírat stále další a další kuriosní obory, jako informatika a management v cestovním ruchu a podobné voloviny na různých obskurních "vysokých" školách a ždímat na ně od státu peníze, ale vzhledem k nízké poptávce ze strany studentů naopak zredukovat počet škol a množství přijímaných studentů s důrazem na kvalitu, což by samozřejmě platilo i o pedagogickém sboru.


Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #530 kdy: 15. 01. 2014, 00:57:48 »
Záleží na oboru: http://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/ib3x42.htm
To je přece výborný studijní plán - pro programátora je přeci 6krát důležitější matika než Unix, ne? A tělák 4krát :))

Samozřejmě, že je nabízena hromada různých kursů s různým zaměřením pro různé cílové skupiny,
Hele, pane bezejmenný, když mně Kuba spočítal, kolik jsem v sousedním vláknu napsal příspěvků, tak jsem se zhrozil. Na plácání stylem "no todle tam mají no, ale i něco jinýho!" fakt už nemám náladu. Byl jsem jedinej, kdo dal konkrétní odkaz na studijní plán http://web.mit.edu/catalog/degre.engin.ch6.html, dva odkazy na videa z dvou povinných předmětů (z celkových šesti) a nějaké odkazy na doporučovanou literaturu. O MIT nevím nic víc, než jsem se dočetl, jak jsem koupil, tak prodávám. Jestli mě chceš vyvést z nějakého omylu, tak udělej aspoň to minimum, abys to něčím hmatatelným podložil. Historky, žes mluvil s někým, kdo viděl někoho, jehož babička dělala na Harvardu toaletářku mě fakt nezajímají.

A hlavně mě se prosímtě nedobývej do otevřených dveří. Nabídka volitelných kurzů s libovolnou náplní je opravdu mimo téma.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #531 kdy: 15. 01. 2014, 01:12:18 »
Co je pravda - je to složení studentů. Ale to u nás není chybou škol, ale systému jako takového, který nutí přijímat hromady studentů a chrlit hromady absolventů kvůli kapitační dotaci.
A ten systém školy nutí do všech prát teorii, ze které nic pořádného mít nebudou? Systém je nutí dávat formální jazyky na obor "grafika a design"? Znemožňuje jim 300 studentů rozdělit na 280 praktiků a 20 teoretiků? Možná jo, já nevím, do financování škol moc nevidím, ale spíš mi to připomíná pořekadlo mojí máti: kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Převedeno na naše poměry - není řešením otevírat stále další a další kuriosní obory, jako informatika a management v cestovním ruchu a podobné voloviny na různých obskurních "vysokých" školách
Ne, to opravdu není. Řešením by bylo otevřít pořádné praktické obory úzce spolupracující s komerční sférou, jejichž absolventi by prostě nastoupili a hned věděli, co a jak mají dělat a ne že si sednou za stůl a zečnou se snažit deployment aplikace řešit integrálama.

Jakub Galgonek

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #532 kdy: 15. 01. 2014, 01:25:38 »
Ne, to opravdu není. Řešením by bylo otevřít pořádné praktické obory úzce spolupracující s komerční sférou, jejichž absolventi by prostě nastoupili a hned věděli, co a jak mají dělat a ne že si sednou za stůl a zečnou se snažit deployment aplikace řešit integrálama.

Jen čistě pro zajímavost, nevím, jak to je přesně teď, ale před pár lety se ozývaly hlasy, že by se MFF UK měla  "praktické" informatiky zbavit a nechat si jen teoretickou, protože tu praktickou ostatní obory dotují.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #533 kdy: 15. 01. 2014, 01:34:45 »
Jen čistě pro zajímavost, nevím, jak to je přesně teď, ale před pár lety se ozývaly hlasy, že by se MFF UK měla  "praktické" informatiky zbavit a nechat si jen teoretickou, protože tu praktickou ostatní obory dotují.
No ale to bude spíš záležitost "vnitro-podnikového" rozdělování peněz, ne? U nás se to taky donekonečna řešilo a řeší, jak se to má počítat, jak spravedlivě rozdělovat peníze mezi ty, kdo se věnují spíš vědě (a tím získávají větší množství peněz), kdo spíš studentům... To je věčnej boj, úplně stejnej jako na státní úrovni, jenom v menším.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #534 kdy: 15. 01. 2014, 01:43:19 »
Mimochodem, ony by totiž ty praktické obory neměly nouzi o peníze, kdyby něco skutečně použitelného produkovaly. Jeden solidní patent nebo produkt a menší labák z toho může žít deset let... Jenže to by tam ti praktici museli být žejo... a kde by se tam vzali, když prakticky použitelné věci se absolventi zhusta naučí až v zaměstnání... a jsme zase zpátky na začátku. (Plus jsou tam samozřejmě i různé systémové klacky pod nohy, abych zas nebyl tak jednostrannej ;)

PH

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #535 kdy: 15. 01. 2014, 02:25:30 »
Computer science je 6-3. Proklikej si to sám, kolik je tam teorie. A hlavně se podívej na sylaby, ty šroubováku...

Hm, me tedy prijde ze je tam vic teorie nez meli Bakalari IT u nas na FJFI.. to je prave ten problem, ty rikas, jak je teorie spatna, a jak je MIT dobry, ale konkretni syllaby mluvi o uplne necem jinem.
Čo si Vy tak predstavujete pod pojmom teória? Ja napríklad pozerám prednášky z lineárnej algebry na MIT. Prednášajúci (Gilbert Strang) tam vysvetľuje, že je jedno, ako daný výraz uzátvorkujeme, že vždy výjde to isté. Zrazu použije slovo ASOCIATIVITA. Chvíľu sa zamyslí a potom povie, aby študenti zabudli na to škaredé slovo, ale aby si zapamätali podstatu veci...ak to ešte furt nechápete, čo sa Mirek Prýmek snaží povedať, tak potom sa nečudujte, že svetu vládne USA a nie ČR, čo by podľa vašich rečí mala, pretože zjavne vaše školy produkujú oveľa schopnejších ľudí, ako školy americké (ale aj ruské, nemecké, čínské...) a taktiež viac lákajú všetkých schopných ľudí z celého sveta. (uvedené platí aj pre SVK a ešte viac, len aby som nebol obvinený z protičechovstva alebo takého nejakého nezmyslu).

Podstata sú výsledky. A tie MIT má a ČR/SR školstvo nemá. Tak kde sa stala chyba? Je potreba ešte viac teórie, čo? :)

Školy a instituty v USA produkují hrstku velice chytrých a úspěšných lidí a kvanta blbečků, co by u nás neměli ani na maturitu. MIT a pár dalších jsou výjimka v tom, že blb se tam nedostane. V ČR má světovou úroveň UK (a některé ústavy Akademie věd). Problém malých zemí obecně je, že jejich nejlepší studenti zpravidla mizí v zahraničí. Někteří se vrátí, někteří ne.

Tomáš Marný

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #536 kdy: 15. 01. 2014, 02:56:39 »
Co je pravda - je to složení studentů. Ale to u nás není chybou škol, ale systému jako takového, který nutí přijímat hromady studentů a chrlit hromady absolventů kvůli kapitační dotaci.
A ten systém školy nutí do všech prát teorii, ze které nic pořádného mít nebudou? Systém je nutí dávat formální jazyky na obor "grafika a design"? Znemožňuje jim 300 studentů rozdělit na 280 praktiků a 20 teoretiků? Možná jo, já nevím, do financování škol moc nevidím, ale spíš mi to připomíná pořekadlo mojí máti: kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Převedeno na naše poměry - není řešením otevírat stále další a další kuriosní obory, jako informatika a management v cestovním ruchu a podobné voloviny na různých obskurních "vysokých" školách
Ne, to opravdu není. Řešením by bylo otevřít pořádné praktické obory úzce spolupracující s komerční sférou, jejichž absolventi by prostě nastoupili a hned věděli, co a jak mají dělat a ne že si sednou za stůl a zečnou se snažit deployment aplikace řešit integrálama.

Jo, nutí, neboť existenci takových škol připouští. "Grafika a design" rozhodně nepatří na VŠ. Pokud je poptávka po takových oborech, nechť vznikají příslušné střední odborné školy, náklady na něž jsou pochopitelně nižší. Není důvodu otevírat vysokoškolské programy "zdění a štukování" jen kvůli tomu, že to vypadá lépe než učňák. Na to opravdu peníze nejsou a nikdy nebudou a když, tak budou stejně vyhozené, jako ty na kritizovaných školách. Na Computer Science integrály rozhodně zapotřebí jsou (1), pro většinu firem u nás je absolvent CS překvalifikovaný (2), absolventů takového oboru stačí každoročně celkem nemnoho (3). Jaký smysl má učit to v Ostravě nebo Hradci Králové? Výsledkem bude jen pochybná kvalita absolventů, kteří nebudou ani ryba (CS experti), ani rak (úžeji zaměření praktici), neboť stejně pochybná je i úroveň pedagogů, a to celé za nemalé erární peníze. Ale na to by musela akreditační komise nastavit tvrdé podmínky a vyjma jedné, dvou škol dát nemilosrdnou stopku.

A co se týče té ultrapraxe - ono některé věci mimo firemní prostředí, na škole, zkrátka naučit nejde vůbec. Ovšem pro studenta kvalit srovnatelných se studenty M.I.T. nemůže být problém zvládnout tyto praktické mechanismy během několika týdnů. Jednak se to liší od firmy k firmě a v rámci firmy i během její historie, jednak je opravdu mnohem jednodušší za chodu, na reálném life-cyklu produktů, si takové věci osvojit, než si za chodu osvojovat integrály, pokud by jich bylo třeba k řešení problému. Nadto existují i firmy (dosti velké), jež naopak raději přijímají absolventy "nepošpiněné" provozními, praktickými zvyklostmi z jiných firem, aby si své zaměstnance mohli přitesat snadno a rychle potřebám svých interních procesů. To je spíš doména menších firem, chtít za málo peněz člověka se zkušenostmi, jako by v dané firmě už 3 roky pracoval a ještě nadávat na školy, že jim takové nejsou schopny dodat. Ve světě se to řeší spoluprací firem a škol. Jenže ta vypadá tak, že firma spolufinancuje vzdělávání a nabízí praxe studentům, kdežto naše firmy si to představují obráceně - že ze spolupráce se školami k nim odtečou nějaké ty státní peníze, ušetří za výzkum a vývoj a ještě získají levné zaměstnance.

Takže stále dokolečka - buď pár spíše obecněji orientovaných expertů a řádově více praktiků de facto i de iure o jeden až dva řády kvalifikačně níže, nebo hromada de iure expertů, kteří de facto neumějí pořádně ani tu teorii ani tu praxi, celé za hromadu peněz a zaměstnanou hromadu lidí, kteří mají stejný profil jako absolventi - nehoděj se pro praxi a teorii taky nijak zvlášť nehověj.

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #537 kdy: 15. 01. 2014, 07:55:43 »
"Grafika a design" rozhodně nepatří na VŠ.
Ajo, ty seš tenhleten druh! Tak to už další diskuse postrádá smysl.

K úplnému obrázku už bych potřeboval vědět jenom, co jsi vystudoval a kde a na jaké pozici pracuješ, ale to se od pana bezjmenného nedozvím... Takže fajn, dál není o čem diskutovat. Za diskusi bohužel poděkovat nemůžu, nebylo by to upřímný.

JPu

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #538 kdy: 15. 01. 2014, 09:51:08 »
Dnes som dal taky mensi rozhovor na FB s kamaratom. Som mu spominal, ze rozmyslam ist pracovat, nez radsej sediet na prednaske a pocuvat povinne blaboli. On nato: "no ak chces byt cely zivot len koder. moje ciele su vyssie. riaditel projektu napr. ale ja osobne mam skor plan zalozit si vlastnu firmu ako bezpecak, takze budem lepsie vystupovat s titulom" LOOL ten dnes teda zaperlil  ;D ;D

JPu

Re:Pomohl vám titul k lepší práci?
« Odpověď #539 kdy: 15. 01. 2014, 09:59:12 »
dalsie perlicky, ktore vypustil: "ale ide o to, ze ked si zakaznik a jednas s niekym kto je Bc alebo Ing/Mgr, mas inu doveru k tomu cloveku, aj ini ludia budu s tebou raz jednat, uvidis. som bol v banke, pracoval so mnou Bc., hned som po nom kukal ze wtf". Ten to ma akesi popletene :D