Computer science je 6-3. Proklikej si to sám, kolik je tam teorie. A hlavně se podívej na sylaby, ty šroubováku...
Hm, me tedy prijde ze je tam vic teorie nez meli Bakalari IT u nas na FJFI.. to je prave ten problem, ty rikas, jak je teorie spatna, a jak je MIT dobry, ale konkretni syllaby mluvi o uplne necem jinem.
Čo si Vy tak predstavujete pod pojmom teória? Ja napríklad pozerám prednášky z lineárnej algebry na MIT. Prednášajúci (Gilbert Strang) tam vysvetľuje, že je jedno, ako daný výraz uzátvorkujeme, že vždy výjde to isté. Zrazu použije slovo ASOCIATIVITA. Chvíľu sa zamyslí a potom povie, aby študenti zabudli na to škaredé slovo, ale aby si zapamätali podstatu veci...ak to ešte furt nechápete, čo sa Mirek Prýmek snaží povedať, tak potom sa nečudujte, že svetu vládne USA a nie ČR, čo by podľa vašich rečí mala, pretože zjavne vaše školy produkujú oveľa schopnejších ľudí, ako školy americké (ale aj ruské, nemecké, čínské...) a taktiež viac lákajú všetkých schopných ľudí z celého sveta. (uvedené platí aj pre SVK a ešte viac, len aby som nebol obvinený z protičechovstva alebo takého nejakého nezmyslu).
Podstata sú výsledky. A tie MIT má a ČR/SR školstvo nemá. Tak kde sa stala chyba? Je potreba ešte viac teórie, čo?
Vzhledem k počtu amerických škol, jejich absolventů a financí do nich tekoucích můžeme bez nadsázky říci, že americké školství patří mezi jedno z nejNEefektivnějších. Mají tam pár hodně dobrých škol a hodně hodně špatných. U nás sice zastoupení špatných škol (tj. těch, jejichž absolventi nenacházejí uplatnění ve svých oborech a mají problémy se zaměstnáním i všeobecně) taky výrazně vzrostlo, stále to však není tak tragické, jako v Americe. Přihlédneme-li navíc k úspěšnosti našich studentů a absolventů právě na těch amerických nejlepších školách a ve špičkovém výzkumu (nejen) v amerických firmách a institucích, musíme konstatovat, že situace vůbec nebyla tak špatná, jak se nám tu někteří snaží předestírat - i když i zde se to postupně zhoršuje.
Pokud jde jmenovitě o M.I.T., tak mi bylo referováno člověkem, jenž tam nějakou dobu strávil, a v podstatě i nezávisle na něm vzpomínkami jiných, např. v rámci různých rozhovorů, že člověk potřebuje IQ aspoň 150, aby si tam nepřipadal jako úplný idiot. Rozhodně zapomeň na to, že by tam studenti Computer Sciences neabsolvovali metalýzu, lingebru, numeriku atd.
Pokud jde o technologickou převahu, tak i zde bych byl velmi opatrný. Letmým pohledem do historie zjišťujeme, že z dlouhodobého hlediska dominují země jako Německo, Francie, Velká Británie a zejména u té první (stačí si jen vzpomenout na její technologie ve 2. sv. válce) se rozhodně nedá tvrdit, že by neměla ráda tvrdý dril ve školách.
A na závěr bych si dovolil jedno malé pozorování - na prestižních amerických technikách najdete Američany především v dílnách s kladivem, v kuchyni s vařečkou nebo na trávníku se sekačkou. S vědeckým personálem se obvykle vedle angličtiny můžete dorozumívat i rusky, německy, francouzsky, japonsky, čínsky a indickými jazyky.