VŠ z trochu jiného úhlu

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #945 kdy: 20. 10. 2012, 14:19:22 »
Pořád je ale matika efektivnější v postupech. Nemusíš nic investovat do vybavení, stačí ti na to papír a během chvíle můžete řešit zajímavé problémy. U počítačů se to už komplikuje. Samozřejmě nikdo po tobě v práci nic z tý matematiky chtít nebude. S velkou pravděpodobností. U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná. Když budeš chttí místo IT v půlce přejít na fyziku, tak s tím problém nebude. Když budeš chtít na ekonomii, také s tím problém nebude. Pokud bys ale uměl jen mainframy a milion jazyků špatně, málo z toho využiješ jinde.

A kdybychom měli dost peněz a nemožnost přestupu na jiný obor bychom brali jako kolaterální ztráty, tak by to šlo zabývat se na VŠ IT místo matematiky záležitosti z počítačů ?


KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #946 kdy: 20. 10. 2012, 14:24:01 »
Samozřejmě nikdo po tobě v práci nic z tý matematiky chtít nebude. S velkou pravděpodobností. U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná. Když budeš chttí místo IT v půlce přejít na fyziku, tak s tím problém nebude. Když budeš chtít na ekonomii, také s tím problém nebude.

To jsou žvásty, co když budu chtít přejít na medicínu? To mi matika k ničemu nebude!
V tom případě by bylo nejlepší na té škole učit anorganickou chemii, protože pak by byl přechod na lékaře nebo chemika daleko snazší.
 ::)

Už chápu, proč naše školství vypadá tak jak vypadá, ryba smrdí od hlavy a když to tady vidím, tak už mi je jasné, proč smrdí.

Vezměme si takový obor BC, u někoho s titulem BC se nepředpokládá, že bude dělat nějaký úber výzkum, ale že bude dělat práci = bude dělat eventuálně řídící práci, musí znát systémy a byl "v první linii". Pokud neděláte výzkum, je Vám matika prakticky k hovnu. Tam by stačil jeden semestr a nazdar, zbylou matiku probrat tam, kde se to hodí.

Pak tu jsou lidé, u kterých se předpokládá, že budou dělat výzkum a v ti by měli znát podstatně víc teorie než praxe, tam ta matika má naprosto nezastupitelnou roli. Ale paradoxně matika se vesměs dělá v prvních čtyřech semestrech, kdy na ní všichni kašlou.  ::)

....jak u blbejch na půdě

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #947 kdy: 20. 10. 2012, 14:26:28 »
Pořád je ale matika efektivnější v postupech. Nemusíš nic investovat do vybavení, stačí ti na to papír a během chvíle můžete řešit zajímavé problémy. U počítačů se to už komplikuje. Samozřejmě nikdo po tobě v práci nic z tý matematiky chtít nebude. S velkou pravděpodobností. U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná. Když budeš chttí místo IT v půlce přejít na fyziku, tak s tím problém nebude. Když budeš chtít na ekonomii, také s tím problém nebude. Pokud bys ale uměl jen mainframy a milion jazyků špatně, málo z toho využiješ jinde.

A kdybychom měli dost peněz a nemožnost přestupu na jiný obor bychom brali jako kolaterální ztráty, tak by to šlo zabývat se na VŠ IT místo matematiky záležitosti z počítačů ?
Šlo, ale nelíbí se mi tam to VŠ. VŠ by měla být spíše teoretická, ale to je pouze můj dojem. Ty tvoje praktické znalosti bych dal jinam. On je totiž problém s časem. Nemůžeš se za pár let učit všechno. Matematiku bych probíral pomaleji než teď, aby to nebylo jen naučení se nazpaměť. Tím bychom přišli o další čas. Praktická část by mohla být nějaká nástavba nad VŠ, kde by pak byla jistota, že jsi jak kvalitní teoretik, tak jsi dostal sadu kvalitních vědomostí do praxe. I kvalitní laboratoře by tam byly. Takže 18-23 teoretická příprava a pak třeba 4 roky praktická příprava (+ ta vaše IT teorie by tam byla). V nějakých 27 bys vyšel jako kvalitní člověk pro IT, který ale ještě potřebuje opravdovou praxi. Ve 30 bys mohl být už někde mezi špičkou.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #948 kdy: 20. 10. 2012, 14:30:15 »
Samozřejmě nikdo po tobě v práci nic z tý matematiky chtít nebude. S velkou pravděpodobností. U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná. Když budeš chttí místo IT v půlce přejít na fyziku, tak s tím problém nebude. Když budeš chtít na ekonomii, také s tím problém nebude.

To jsou žvásty, co když budu chtít přejít na medicínu? To mi matika k ničemu nebude!
V tom případě by bylo nejlepší na té škole učit anorganickou chemii, protože pak by byl přechod na lékaře nebo chemika daleko snazší.
 ::)

Už chápu, proč naše školství vypadá tak jak vypadá, ryba smrdí od hlavy a když to tady vidím, tak už mi je jasné, proč smrdí.
Jak nebude, myslíš, že doktor může být úplně blbý? Že se to teď stává, je právě chyba absence té matematiky.

V tom případě by právě bylo lepší začínat matikou.

Naše školství vypadá tak tragicky, protože tam nejsou peníze a lidi se tam chodí jen ulejvat. Jak studenti, tak učitelé.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #949 kdy: 20. 10. 2012, 14:36:38 »
Šlo, ale nelíbí se mi tam to VŠ. VŠ by měla být spíše teoretická, ale to je pouze můj dojem. Ty tvoje praktické znalosti bych dal jinam. On je totiž problém s časem. Nemůžeš se za pár let učit všechno. Matematiku bych probíral pomaleji než teď, aby to nebylo jen naučení se nazpaměť. Tím bychom přišli o další čas. Praktická část by mohla být nějaká nástavba nad VŠ, kde by pak byla jistota, že jsi jak kvalitní teoretik, tak jsi dostal sadu kvalitních vědomostí do praxe. I kvalitní laboratoře by tam byly. Takže 18-23 teoretická příprava a pak třeba 4 roky praktická příprava (+ ta vaše IT teorie by tam byla). V nějakých 27 bys vyšel jako kvalitní člověk pro IT, který ale ještě potřebuje opravdovou praxi. Ve 30 bys mohl být už někde mezi špičkou.

VŠ stupeň Bc., Ing. a Mgr. je příprava na budoucí povolání, tedy příprava pro praxi, žádná bašta teoretiků nebo výzkumníků. Líbit se ti to nemusí, ale je to tak.
Tvůj návrh je jednoduše mylný, protože těch 5 let teoretického studia s matematikou 18-23 nevyužiješ ani v tvé nástavbě, ani v praxi a jsme tam kde jsme byli.
Pokud aplikujeme poznatek, že mozek lze trénovat rovnou na záležitostech ohledně počítačů, stihlo by se to nahrásně za standardních 5 let.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #950 kdy: 20. 10. 2012, 14:40:24 »
Hmm, ja viem, ze cislo 117 z 891 nie je asi velmi konkretne. Takisto PhD stipendium od 5000 - 9000 nie je konkretne. Ak ti tieto cisla nestacia, tak neviem, co chces. Obavam sa, ze ked sa ti to nehodi, tak cisla ignorujes. Jednoducho si si povedal "dalsi blby matik" a tak sa spravas. Ja som reagoval len na otazku o platoch, zvysok ma nezaujima - nech si kazdy mysli co chce.

Představ si zkoušku z matematiky:

Zadání: vypočitejte, o kolik sníží PhD. studenti, učitelé a fyzici průmerný plat absolventů po 4. roce studia a jestli je tento rozdíl natolik velký, aby vysvětlil rozdíl mezi absolventy VŠE a MFF.

Tvoje řešení: v prvním roce PhD. studia je vela z absolventů, konkrétně teda 15%, ale nevím, jestli se do toho počítají nebo ne. No každopádně průměr sníží.

Nevím, co bys za takový "výpočet" dostal na tvé škole, ale na mé bez diskuse za F. Kde máš počet doktarandů po 4. roce? To mlčky předpokládáš, že s tím žádný nesekne? Kde máš ty učitele a fyziky? Kde máš (údajně nízký) plat fyziků? Kde máš počty doktorandů na VŠE? atd. atd. atd.

Když neumíš pořádně ani kupecké počty, tak se tady prosímtě pěkně neoháněj důležitostí matematiky.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #951 kdy: 20. 10. 2012, 14:41:18 »
Šlo, ale nelíbí se mi tam to VŠ. VŠ by měla být spíše teoretická, ale to je pouze můj dojem. Ty tvoje praktické znalosti bych dal jinam. On je totiž problém s časem. Nemůžeš se za pár let učit všechno. Matematiku bych probíral pomaleji než teď, aby to nebylo jen naučení se nazpaměť. Tím bychom přišli o další čas. Praktická část by mohla být nějaká nástavba nad VŠ, kde by pak byla jistota, že jsi jak kvalitní teoretik, tak jsi dostal sadu kvalitních vědomostí do praxe. I kvalitní laboratoře by tam byly. Takže 18-23 teoretická příprava a pak třeba 4 roky praktická příprava (+ ta vaše IT teorie by tam byla). V nějakých 27 bys vyšel jako kvalitní člověk pro IT, který ale ještě potřebuje opravdovou praxi. Ve 30 bys mohl být už někde mezi špičkou.

VŠ stupeň Bc., Ing. a Mgr. je příprava na budoucí povolání, tedy příprava pro praxi, žádná bašta teoretiků nebo výzkumníků. Líbit se ti to nemusí, ale je to tak.
Tvůj návrh je jednoduše mylný, protože těch 5 let teoretického studia s matematikou 18-23 nevyužiješ ani v tvé nástavbě, ani v praxi a jsme tam kde jsme byli.
Pokud aplikujeme poznatek, že mozek lze trénovat rovnou na záležitostech ohledně počítačů, stihlo by se to nahrásně za standardních 5 let.

Tak to můžeme matematiku zrušit úplně a tituly dávat jen za prezenci. Stejně jako to je na středních a většině VŠ. A smysl?

V nástavbě to samozřejmě využiješ, protože jsi prokázal, že umíš přemýšlet. V praxi také. Ze stejného důvodu.

Lze trénovat, ale ne tak dobře a zabere to více času - menší efektivita. Proto se na to přejde až později, kdy se s tím můžeš zdržovat nebo ne.

Plus je samozřejmě možnost dělat Mirkovi učňáky. od 14 do 20 by byl lepší učňák a vyšel by z něj kvalitní údržbář přímo do praxe.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #952 kdy: 20. 10. 2012, 14:44:16 »
V Česku je podstatou strednej školy robiť niečo zle? Alebo kde je ten rozdiel v podstate školy? [...] A na vysokú sa chodí z tej strednej školy, takže tam nie je taký rozdiel. Alebo si tým chcel povedať niečo iné?
Rozdíl je v náročnosti a ve specializaci. Nemůžeš chtít do 14ti letých puberťáků rvát moc náročnou látku. A nemůžeš chtít, aby se ve 13ti rozhodovali, co budou celý řivot dělat. To je prostě moc brzo.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #953 kdy: 20. 10. 2012, 14:50:12 »
Kde máš počet doktarandů po 4. roce?

Za posledních pět let (vztaženo k roku 2011) dokončilo doktorské studium na informatice MFF 79 lidí.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #954 kdy: 20. 10. 2012, 14:50:51 »
Tak to můžeme matematiku zrušit úplně a tituly dávat jen za prezenci. Stejně jako to je na středních a většině VŠ. A smysl?

V nástavbě to samozřejmě využiješ, protože jsi prokázal, že umíš přemýšlet. V praxi také. Ze stejného důvodu.

Lze trénovat, ale ne tak dobře a zabere to více času - menší efektivita. Proto se na to přejde až později, kdy se s tím můžeš zdržovat nebo ne.

Plus je samozřejmě možnost dělat Mirkovi učňáky. od 14 do 20 by byl lepší učňák a vyšel by z něj kvalitní údržbář přímo do praxe.

O titulu za prezenci nebyla řeč. Už týden se tady plká o zrušení teoretické matematiky typu Gauss-Ostrohradský a nahradit to něčím bližším IT. Můžu ti garantovat, že architektura současných počítačů a záležitostí s tím souvisejících je složitá velmi, tedy jako trenažér mozku je dostatečná. Případný propad efektivity vynahradí fakt že máš dvě v jednom, potrénuješ mozek i se současně něco přiučíš užitečného.
Upgradovat učnák není možné, těch informací je tolik že by se to nestihlo a opět jsme dokonvergovali na VŠ učiliště  :)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #955 kdy: 20. 10. 2012, 14:54:39 »
Přínos matematiky pro praxi je velký.
Drogy jsou špatné, ááááno?

1000 příspěvků je tu proto, že se tu jen tak plácá pořád dokola. Nikam to nesměřuju.
Citování dogmat ani nikam směřovat nemůže. Diskuse je založena na předkládání argumentů založených na faktech.

Můžou to být různé části matematiky. Je to jedno, co to konkrétně bude, ale mělo by to být po celou dobu studia.
Ty neumíš odpovědět ani na takhle konkrétní otázku? Ani vyjmenovat oblasti matematiky, které si myslíš, že jsou pro informatika podstatné?

To je úplně ukázkové pseudonáboženské myšlení.

U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná.
Víš, co je ještě obecnější? Filosofie. Učme tedy informatiky deset semestrů buddhismus! To je nejlepší průprava pro IT.

To už se vážně nedá komentovat jinak, než že jsi úplný zoufalec, postižený náboženským blouzněním a vůbec nechápu, proč se tady s tebou vůbec bavíme, když to je jak do vrby. Navíc mám podezření, že jsi tou matematikou ani pořádně neprošel, protože jinak bys nemlžil stylem "no já nevím, co se učit, ale něco určitě" a "na VŠ se pokud vím učí zajímavé věci".

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #956 kdy: 20. 10. 2012, 14:56:15 »
Za posledních pět let (vztaženo k roku 2011) dokončilo doktorské studium na informatice MFF 79 lidí.
Já to za něj počítat nebudu ;)

...tím spíš, že podle mě doktorandi do toho průzkumu vůbec zařazení nebyli - ale to už je na něm, aby dokázal, že jeho argumentace je správná, já to přece za něj dělat nebudu.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #957 kdy: 20. 10. 2012, 14:58:36 »
O titulu za prezenci nebyla řeč. Už týden se tady plká o zrušení teoretické matematiky typu Gauss-Ostrohradský a nahradit to něčím bližším IT. Můžu ti garantovat, že architektura současných počítačů a záležitostí s tím souvisejících je složitá velmi, tedy jako trenažér mozku je dostatečná. Případný propad efektivity vynahradí fakt že máš dvě v jednom, potrénuješ mozek i se současně něco přiučíš užitečného.
Upgradovat učnák není možné, těch informací je tolik že by se to nestihlo a opět jsme dokonvergovali na VŠ učiliště  :)

Složitá ano, ale ne dostatečně obecná. Pokud matematikou potrénoval mozek více, je to jako teoretická příprava lepší. Praktickými "blbostmi" se budeš zabývat celý život.

Těch informací tolik právě není a je na to 6 let. Matematika se na středních bere, teď bys měl 6 let. Takže asi tak dvojnásobek látky při kvalitnějším probírání. Analýza a algebra se dnes běžně bere, takže máš i první semestry na VŠ. Zase můžeš na střední vyházet plno blbostí, ani nevím, co se tam bere, ale nějaké zeměpisy, češtiny, dějepisy a tak. Zase nějaký čas ušetříš. Těch 6 let je myslím akorát, ale klidně přidej ještě rok nebo dva, aby to byla jistota. Po tom získáš skvělého odborníka, který je ideální do práce a na dnešní poměry by měl mít nástup kolem 35k,-.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #958 kdy: 20. 10. 2012, 15:00:53 »
Já to za něj počítat nebudu ;)

...tím spíš, že podle mě doktorandi do toho průzkumu vůbec zařazení nebyli - ale to už je na něm, aby dokázal, že jeho argumentace je správná, já to přece za něj dělat nebudu.

Jeden profesor hodinu zkoušel studenta a nakonec ho vyhodil. Kolega se ho poté zeptal: "Proč jsi ho zkoušel tak dlouho, mně bylo jasné už po 10 minutách, že tomu nerozumí." Zkoušející odpověděl: "Mně to bylo také hned jasné, ale chtěl jsem, aby to bylo jasné i tomu studentovi!"

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #959 kdy: 20. 10. 2012, 15:01:25 »

Můžou to být různé části matematiky. Je to jedno, co to konkrétně bude, ale mělo by to být po celou dobu studia.
Ty neumíš odpovědět ani na takhle konkrétní otázku? Ani vyjmenovat oblasti matematiky, které si myslíš, že jsou pro informatika podstatné?

To je úplně ukázkové pseudonáboženské myšlení.

U matematiky máš ale výhodu, že je dostatečně obecná.
Víš, co je ještě obecnější? Filosofie. Učme tedy informatiky deset semestrů buddhismus! To je nejlepší průprava pro IT.


Protože mně na tom nezáleží. Každá oblast matematiky je z pohledu praxe podobně přínosná.

Ano, já jsem vždycky byl pro filosofii na technikách. Nakonec se třeba shodneme.