Velmi detailně popisuješ filozofii open source požadovaného eshopu, ale nikde se nezmiňuješ o technických požadavcích. Opravdu bys dal přednost eshopu, který by splňoval "filozofické" požadavky, ale byl by to po technické stránce šmejd nebo by pro tvůj eshop byl nevhodný (např. kvůli počtu položek v eshopu)?
Například?
Třeba enterprise eshopy se dělají v Magento, ale pro pár položek v eshopu by to bylo vyhazování peněz (kanón na vrabce). Pro menší počet položek by ti stačil eshop ve Wordpresu. No a s tím samozřejmě souvisí: náklady na eshop, SEO, PPC, affiliate, newslettery, napojení na účetní programy, vícejazyčnost, import feedů od dodavatelů, rychlost načítání atd.
Pokud tvůj eshop bude ve výsledku něčím unikátní (např. vyhledávací filtry, napojení na mobilní appku) a hrozí, že daný eshopový framework budeš pořád jen ohýbat, tak je lepší si zvolit jen programovací framework a udělat eshop od začátku. Ale to bys asi nedělal jako one man show.
Co budu potřebovat, můžu doprogramovat.
Pokud to bereš jako námět na bakalářku tak nic proti, ale eshop je primárně určen na vydělávání peněz a musíš si rozmyslet jestli chceš programovat nebo obchodovat.
Zažil jsem stavbu eshopu na Prestashopu a než se to dopilovalo, tak to trvalo rok. Zákazník si pořád něco vymýšlel, s novou funcionalitou vznikaly problémy při napojení na účetní program apod. Nakonec skončil u komerčního řešení u firmy, která mimo to, že pronajímá vlastní eshopy, tak dělá i eshopy na míru. Myslím, že od dané firmy stejně utekli zase jinam. Jiný zákazník stavěl řešení na vlastním frameworku a když zjistil, že programování modulů ho stojí příliš mnoho peněz, tak vlastně zjistil, že žádnou speciální funcionalitu (oproti eshopům, které již existují) nepotřebuje a skončil u Shoptetu.
Jako fandím tvému nadšení pro opensource, ale měl bys opravdu hodit na papír spíše technické a finanční specifikace a hlavně termín do kdy má být eshop spuštěn a až podle této specifikace vybírat eshop.