V rámci školení od dealera firmy prodávající značku NB na písmenko M, máme přesná doporučení, komu NB té značky doporučit.
Nemám moc chuť se nějak moc rozepisovat, takže to popíšu stručně, jak to cca řekl.
Jsou základní typy zákazníků:
- brouk pytlík: (znak IQ 70~80) zásadně nakupuje NB podle komponent, chce nejrychlejší grafiku, největší disk, největší paměť a to všechno za co nejnižší cenu, je to obvyklý typ debi*a, který má pocit, že nejlevnější NB, který obsahuje HW co on chce, mu nahradí stolní PC a při každodenním používání vydrží dlouhé roky. To je nejnebezpečnější typ blba, který zboží reklamuje.
Doporuční: Reklamace neuznávat, nenechal si poradit, koupil si špatné zboží, které pro jeho účel není vhodné.
- mamlas: Zásadně kupuje zboží na doporučení svých kamarádů. Kamarád, který NB používá na to a to, mu řekne, že jemu jeho NB slouží skvěle. Mamlas ho chce používat ale na něco jiného, což už v tom není zohledněno. Zde je nutné uvážit, jak moc velký mamlas to je a případně říct ,,nemáme". Kamarád: Má NB na víkendové použití (roky - což je v pořádku), ale mamlas jím chce nahradit stolní PC. Doporučení: Říct, že to co si vybral není skladem, ale zrovna tu zítra může být zboží, které mu bude plně vyhovovat. (Takové, které mu bude dlouho a dobře sloužit.) Buď odejde a nebo si koupí něco, s čím nebude otravovat.
- novinkový fetišista: (sem tam plná peněženka) Chce to nejnovější, i když každý nový HW má svoje mouchy a často trvá 5-6 biosů a jednu dvě revize, než se povede NEDODĚLÁVKY vychytat.
Toto bývá výborný zákazník, většinou nemá moc velké nároky a proto mu částečné nefunkčnosti často ani nevadí. NB prodá ještě v záruce a koupí si zase nějakou novinku. Pravidelný zákazník.
Hloupý prodavač ho může zaměnit s typem zákazníka mamlas.
- tukan: Přijde s blbým nápadem, ale nechá si poradit. Zde je potřeba uvážit, jestli se mu prodá nějaký shit, který leží na krámě, nebo je na tom velká marže.
- mistr: Tváří se, že tomu rozumí lépe než kdokoliv jiný, ale stud mu většinou nedovolí přiznat chybu, reklamace si proto raději řeší sám. Sám si taky nadává, že si koupil krám a nenechal si poradit. Dost možná přijde znovu ,ale zase si nenechá poradit.
- BFU: Ideální skupina pro tuto značku NB, NB zapínají občas, mají větší radost z toho, že ho mají, než z toho, že ho používají. Dělí se na BFU mamlas - když v NB něco(cokoliv) nejde, přijde to reklamovat a BFU OK - když v NB něco nejde, myslí si, že něco dělá blbě.
A další skupiny, ale to bych se moc rozepisoval.
Asi takhle nám to ten člověk popisoval a v mnoha ohledech měl pravdu.
Za nás mohu říct, že kdyby šéf prodával lidem to co chtějí (vesměs chtějí kraviny, co je budou zlobit) vydělal by víc, než když se je snaží přemlouvat, aby používali mozek a koupili si to, co jim bude opravdu sloužit. Bohužel, šéf nemá tu přesvědčovací schopnost, aby přemluvil navedeného idiota, že ,,cvičky do hlubokého sněhu opravdu nejsou". A taky nemá to srdce mu ty cvičky prodat.
Proto prodáváme daleko méně, než bychom mohli.
Prodavač by měl být ideálně stejný jako zákazník.
Jak jako prodavače zaměstnáte někoho, kdo tomu opravdu rozumí, jdou kšefty do háje, protože většina lidí (70%) si opravdu nenechá poradit. Buď odejdou, nebo vrtí hlavou, že my se pleteme a jeho 10-ti letý syn má pravdu. (Ale přejme otcům syny.)
------------------------------- a teď z jiného soudku -------------------------------
Dobrý NB:
Co to je dobrý NB?
Jsou NB co nahradí stolní počítač, NB co můžete občas tahat sebou na chatu, NB co vydrží plnou zátěž.
NB co můžete občas tahat sebou a přitom Vám vydrží roky:
ACER, MSI -- když ho pustíte 1-2x do týdne na chatě, chováte se k němu DOSTATEČNĚ OPATRNĚ, vydrží Vám roky a bude Vás stát málo.
NB co vydrží plnou zátěž - to jsou NB BUSINESS třídy.
Obchoďák ho může tahat všude sebou.
A ještě se dělí do 3 skupin.
První skupina - to jsou prakticky všechny NB určené pro firemní použití.
Druhá skupina - to jsou třeba notebooky IBM řady T.
Třetí skupina - to jsou nb pro vojenské využití.
NB Z TÉTO SKUPINY NELZE NAKUPOVAT PODLE TOHO, CO JE UVNITŘ ZA KOMPONENTY NEKUPOVAT NOVINKY! NB VYROBENÝ 6 MĚSÍCŮ PO UVEDENÍ NA TRH JE IDEÁLNÍ!
NB co nahradí stolní počítač:
To je stolní počítač + netbook.
Nejlepší varianta.
Dále doplním:
Baterie je spotřební materiál, záruka na baterie je často 6 měsíců.
Podsvícení je bráno jako součástka, která se významným způsobem opotřebovává, proto i při rozšířené záruce se nemusí oprava vztahovat na podsvícení.
Rozšířená záruka se často nevztahuje právě na baterii(skoro nikdy) a display.
REFURBISHED: to je hodně DELLová záležitost.
Refurbished díly jsou díly, které byly vymontovány jako nefunkční, očištěny a bajvoko zkontrolovány. Díl co nefunguje v západní Evropě se vyčistí a pak se ho pokusí udat(jako náhradní díl) ve střední Evropě, když nefunguje ani tady, opět se vyčistí, proměří a znovu se zkusí udat v Rusku. Tyto informace mám přímo od servisáků DELL, jestli jsou pravdivé nevím.
http://www.kupmac.cz/refurbishedMohl bych se tu víc rozepsat, ale myslím, že to je úplně jedno a nikdo o to vlastně nestojí.
Maximálně by se semnou jen někdo hádal, že nemám pravdu a on ano.
No, tak o to nemám zájem, na to jsem už moc starej, unavenej a zkušenej.