Fórum Root.cz

Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: Haylie 31. 05. 2011, 10:19:34

Název: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 10:19:34
Zdravim
Mam menši problem s notebookem (MSI GX633)
Byl sem s nim 3x v reklamaci a tedka při zapinani se zapne vsechno krome displaye ale jen obcas , kdyz sem stim prisel do obchodu nebudu jmenovat , kvuli tomu ze by to byla 4-ta reklamace tak by mi museli vratit penize ,akorat kdyz tam pridu tak mi rikaj ze stim notebookem nekdo manipuloval ze klavesnice vypada nejak divne ,at zavolam na MSI a objednam kuryra a poslu si to tam sam.

Tak se chci zeptat jak se da vyreklamovat notebook abyho na 100 % vzali
nebo jak se da neco nejak udelat aby to uznali ? ;) vim jeto neprijemny ale potreboval bych se ho zbavit  tech problemu je snim vic ,tak potrebuju aby to prijali ;)
diky

 
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 31. 05. 2011, 10:50:43
Reklamaci musej vzít v obchodě, v kteryms to kupoval. Běž tam ještě jednou a vem si svědka. Jestli Tě nutěj ke kurírovi, řekni jim, ať si proň pošlou sami, že ty máš právo reklamovat tady. Najdi a vytiskni si patřičnej paragraf z občanskýho zákoníku a argumentuj jím. Pokud notebook ani tak nepřijmou, tak nevyhověli náležitostem z kupní smlouvy a myslím že tím nedodržely podmínky kupní smlouvy (dané zákonem) a tedy můžeš podat žalobu na její neplatnost, ale může to bejt na dlouhý lokte. Ale někdy pomůže podání žaloby - poplatky e platěj do 14 dnů, takže než je zaplatíš, tak stačí donést žalobu orazenou soudní podatelnou a většinou prý vyměknou.

Pak maj 30 dní na vyřízení, pokud to do tý doby nevyříděj, trvej na vrácení peněz, pokud nebudou souhlasit, dej jim to písemně a nech si to podepsat, pokud to nebudou chtít, tak doporučenej dopis.

Pokud to stihnou a reklamaci uznaj a bude 4., tak opět stejným způsobem trvej na vrácení peněz, pokud to chtěj řešit jinak, pokud s reklamací nebudou souhlasit, tak trvej na tom, že nesouhlasíš s vyřízením reklamace a nech si to od nich písemně potvrdit do protokolu o reklamaci. Tady Ti ale už pak nezbejvá nic jiný než soudní znalec a žaloba, popř. rozmáznutí přes média.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: DarkKnight 31. 05. 2011, 11:23:31
hlavně řekni předem že chceš vrátit peníze a trvej na zapsání do reklamačního protokolu
to že klávesnice vypadá divně není důvod pro odmítnutí reklamace (ty ji klidne i můžeš vyměnit)

případně pohrození ČOIkou taky pomáhá :)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Pavouk106 31. 05. 2011, 11:27:37
Logik má pravdu, nenechat se ojebat.

ALE musíš počítat s tim, že s Tebou může ještě vyjebat servis. Se mnou tay chtěl (Acer), nakonec jsem alespoň dosáhnul toho, že mi HDD vyměnili a důrazně vysvětlili, že příště už jim to posílat nemam. NTB byl po záruce, HDD byl ale měněnej = měl delší záruku, kvůli němu to tam jelo a i když závada byla jinde, tak HDD mi novej dali - což je taky nepochopitelný... :-D Ale nebyl jsem zrovna milej, tak možná proto...

Nenech se ojebat.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 12:05:26
Diky za vsechny rady
este se chci zeptat esli nevite o neajkym zpusobu jak se da poskodit notebook aby uznali reklamaci protoze kdyz tam pridu a on se zrovna zapne tak me posilaj do ... ;)
sou to svine tak budu taky ;)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: 123 31. 05. 2011, 12:46:42
Diky za vsechny rady
este se chci zeptat esli nevite o neajkym zpusobu jak se da poskodit notebook aby uznali reklamaci protoze kdyz tam pridu a on se zrovna zapne tak me posilaj do ... ;)
sou to svine tak budu taky ;)
KDyž si sám svině, tak nečekj nesviňácký chování od jinejch, aneb nečiň jiným, to co nechceš, aby oni činili tobě.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 13:43:37
Diky za vsechny rady
este se chci zeptat esli nevite o neajkym zpusobu jak se da poskodit notebook aby uznali reklamaci protoze kdyz tam pridu a on se zrovna zapne tak me posilaj do ... ;)
sou to svine tak budu taky ;)
KDyž si sám svině, tak nečekj nesviňácký chování od jinejch, aneb nečiň jiným, to co nechceš, aby oni činili tobě.
Si to trochu nepochopil
Oni si zacali prvni vymlouvat a vycouvavat protoze vedi kdyz prijmou reklamaci tak musej vratit penize 
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Pavouk106 31. 05. 2011, 14:06:17
Tak tohle je závada, která se nemusí projevit na první pohled. Nemluvě o tom, že závadu bude posuzovat servis, ne prodejce (ten chlapík za kompem). S timhle je taky můžeš poslat do patřičných míst, oni nejsou servis a nejsou na svym místě od toho, aby dělali závěry.

Musíš přijít s jasnýma požadavkama a ty musíš mít napsaný na reklamačnim protokolu. Když tam nebude něco, co jsi tam chtěl jako zákazník mít, tak ať ho vypíšou znova... Určitě tam nebudeš chtít mít napsáno "Zákazník trvá na záruční opravě, i když se při předání chyba neprokázala", ale spíš něco jako "Zákazník udává, že při zapínání NTB se přístroj v 7/10 případů nezapne". Ty musíš trvat na tom, co v protokolu bude.

A záměrný poškození Ti servis omlátí o hlavu, s tim bych to rozhodně nezkoušel. Já měl špatnej konektor na HDD na základní desce, a to jsem NIKDY HDD z NTB nevyndaval, ani jsem s NTB nezacházel hrubě (stál mě velký peníze, tak jsem si ho sakra vážil!), a servis mi dal jasně najevo, co si myslí. Samozřejmě mi nic nevyměnili (to proto, protože jsem odmítal platit, deska nebyla v záruce, HDD jo)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Oliverppp 31. 05. 2011, 14:20:45
Ja sem se jendou chtel zbavit notebooku taky pac byl uplne naprd, jedou vada s prehrivanim jendou grafika (spolu sem ho vlastnil asi 5 mesicu z otho 2 ho meli oni (2x 30 dni na reklamaci)) ... no a na treti pokus sem chcel prachy - ale nic mu nebylo ...

tak sem vysrouboval CDromku, otocil ji, nasel ten malej kablik co pohani laser (byl uchycen jenom takovou zapadkou) a povytahl sem ho, tak aby byl jakoze vevnitr ale kontakty chybeli ...

bum reklamace dalsi den, chci prachy, nechteli, rikam COIka, oni ze nee, ja ze jooo, a oni ze ucet? ja ze tady a oni ze tu mas
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 14:34:09
No ja sem notebook mel v reklamaci celkem 3x
Vymenily mi Invertboard,neco delali s flashbiosem,chladic CPU , neco u displaye (dole nepamatuju co presne) ,HDD , ventilator ,zakladni desku .
Hrozne se prehrejval , jednou vubec nefungoval a pak este neco
a tedka se obcas se nezapina .
proste uz se ho chci zbavit stal 19 tisic a fakt nepotrebuju mit z 4 mesice notebook v reklamaci

Protoze takhle mi muzou notebook vratit po 30 dnech ze neuznali reklamaci proto potrebuju neco aby uznali na 100 % :)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: nikdo 31. 05. 2011, 14:41:58
Kvůli takovým hajzlům jako je oliverppp s tím dělají všichni prodejci a servis takové kejkle.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 31. 05. 2011, 14:43:13
Dělej co chceš. Ale každý záměrný poškození se dá svalit na to, že je to záměrný poškození. Zatímco jestli tam máš nějakou skutečou vadu, tak peníze dostaneš (byť třeba vysoudíš) zpátky určitě.

A last but not least, je to nemorální, ať to okecáš jak chceš.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Blaazen 31. 05. 2011, 17:29:00
Já mám MSI GX623 a šlape jak hodinky. Koupen v červnu 2009, takže jsem si teď uvědomil, že mi zrovna prochází záruka. Akorát se chystám na výměnu ventilátoru + čištění.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: PCnity 31. 05. 2011, 17:37:23
Ked uz chces byt taky zly... Zober piezo krystal a par krat daj supku ramke alebo na zakladku. Samotny impulz doda tak maly prud ze poskodenie nie je vidiet, niektore komponenty to vsak nemusia prezit.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: rohlik 31. 05. 2011, 17:44:08
Dělej co chceš. Ale každý záměrný poškození se dá svalit na to, že je to záměrný poškození. Zatímco jestli tam máš nějakou skutečou vadu, tak peníze dostaneš (byť třeba vysoudíš) zpátky určitě.

A last but not least, je to nemorální, ať to okecáš jak chceš.

To je hezke, ze existujou lidi, ke kterym je svet ferovej.
Tazateli bych vsak doporucil nektery z popisovanych postupu. Jen poznamenam, ze elektroniku znicis napetim. Viditelne poskozeni zpusobis proudem.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 20:10:16
Já mám MSI GX623 a šlape jak hodinky. Koupen v červnu 2009, takže jsem si teď uvědomil, že mi zrovna prochází záruka. Akorát se chystám na výměnu ventilátoru + čištění.
Kezby me to slapalo jak hodinky ;)
ne kazdymu to funguje ;) navic mas jinej typ :)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 20:12:39
Dělej co chceš. Ale každý záměrný poškození se dá svalit na to, že je to záměrný poškození. Zatímco jestli tam máš nějakou skutečou vadu, tak peníze dostaneš (byť třeba vysoudíš) zpátky určitě.

A last but not least, je to nemorální, ať to okecáš jak chceš.

To je hezke, ze existujou lidi, ke kterym je svet ferovej.
Tazateli bych vsak doporucil nektery z popisovanych postupu. Jen poznamenam, ze elektroniku znicis napetim. Viditelne poskozeni zpusobis proudem.
Souhlasim s tebou s tim zivotem :)
a diky za radu :)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Procházející 31. 05. 2011, 21:45:15
Já opravuji notebooky v jednom servisním středisku a můžu říct, že většinou už poznám pokud někdo záměrně notebook poškodí a málokomu se podaří dostat peníze. Všichni jen vyhrožujou a plácají nesmysly. Na Vás opravdu nejsem zvědavý, něco si koupíte, opotřebujete a pak chcete peníze a ještě se chvástáte jak značku nepodporujete koupí dalšího nb. To jsme přesně my Češi - Co můžeš urvi, co nemůžeš to sk*rvi. Někdy se fakt za nás stydím.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 22:09:46
Já opravuji notebooky v jednom servisním středisku a můžu říct, že většinou už poznám pokud někdo záměrně notebook poškodí a málokomu se podaří dostat peníze. Všichni jen vyhrožujou a plácají nesmysly. Na Vás opravdu nejsem zvědavý, něco si koupíte, opotřebujete a pak chcete peníze a ještě se chvástáte jak značku nepodporujete koupí dalšího nb. To jsme přesně my Češi - Co můžeš urvi, co nemůžeš to sk*rvi. Někdy se fakt za nás stydím.
Tak to vas docela chci videt ze ste tak spravedlivej ,az budete mit s notebookem potize od sameho zacatku tak mi prosim neco rikejte .... diky ;)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: PCnity 31. 05. 2011, 22:14:04
Nikto predsa nebude zbytocne poskodzovat dobry ntbk. Ale pokial ti na tom furt nieco odchadza, chapem ten postoj.
Poskodenie statickym vybojom alebo piezo krystalom nie je mozne zdetegovat. Tato informacia pochadza od autorizovaneho servisu spotrebnej elektroniky.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 31. 05. 2011, 22:21:55
Nikto predsa nebude zbytocne poskodzovat dobry ntbk. Ale pokial ti na tom furt nieco odchadza, chapem ten postoj.
Poskodenie statickym vybojom alebo piezo krystalom nie je mozne zdetegovat. Tato informacia pochadza od autorizovaneho servisu spotrebnej elektroniky.
Diky za radu a za pochopeni ;)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: KapitánRUM 01. 06. 2011, 11:13:38
MSI/ACER .... doporučuji nekupovat.

Je spousta možností, proč by Vám reklamaci nemusí uznat, tak, jako lidi co si koupí MSI/ACER posílají do patřičných míst i u nás.

Nedivím se, tohle je prostě spotřebák, když se to rozbije, máte to hodit do koše(elektroodpadu).
Kdo by šel reklamovat 20 měsíců nošené otahané a smradlavé boty, které si zjevně rozbil sám?

Ty výrobky jsou dimenzovány na určitou zátěž, ideální vytížení je vytáhnout ho 1x týdně na chalupě a vydrží Vám roky, proto i MSI a ACER má spoustu spokojených uživatelů.

Ale nějaký denní provoz?
No tam už to je kus od kusu, obecně bych tyto značky pro tak vysokou zátěž V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDOPORUČIL!

Jak to přesto vyreklamovat?

Jít na jinou pobočku té firmy ,,Ale já bydlím tady a..." ...a doufat, že tu bude někdo s lepší náladou. Vrácení peněz obvykle neprojde, výměna zboží (rozbil se 4x, tak si připlatím na lepší kus) často projde.

No a noťas co už něco vydrží?

Koupit si BUSINESS třídu od HP/Lenovo/Fujitsu.
Opakuji BUSINESS třídu!! Ne ty nejlevnější!

Ale divit se může jen debil ,,Koupil jsem si noťas za 10 000 a nemá ty samé titanové panty jako model za 30 000, proč?????"

V Akci (a tím nemyslím akci v Globusu!!!!!) se dá pořídit NB z BUSINESS třídy uvedených značek často za cenu křápu.

To ovšem nic nemění na tom, že řadě lidem ty křápy slouží.

Je to asi tak, jako když si koupíte boty od Vietcongu.
Je to problém Váš, že se Vám boty v dešti rozlepí?  Tušili jste přeci, že nemáte chodit v dešti!
Nebo to je problém těch bot, které jsou podivně udělané.
A přesto se bot těchto bot prodávají spousty (jsou jich plné tržnice, kdyby se neprodávaly, vystavovali by jiné zboží) a spoustě lidí dobře slouží.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Ela 01. 06. 2011, 11:32:34
Tyhle tvoje rady, podporuciku Koralko  ;D jsou mozna prakticke, leccem i uzitecne (krome toho, ze misty vulgarni, nadavas-li nekomu do debilu :o, i kdyby prohloupil nebo se spletl), ale i ti rakosnici se musi drzet O.z., tedy musi vzit reklamaci1

Mam s nimi zkusenosti a vim, ze s nimi se vzdy da dohodnout, vzdy mi ty tenisky, ktere se rozlepili po 2,3,4 mesicich vzali a nabidly jine. V poho, vala si jine a treba po dalsich par mesicich si 'opet vymenila' za nove :D

Vyhodou tzv. znackovych obchodu, kdyz se bavime o obuvi je snad jen v tom, ze od nich vam ty body treba vydrzi prave celou zarucni dobu, nebo je vymenite po vic, nez 203.4 mesicich, jinak je vetsinou vse jeden ausus delany v Cine :P

A k notebookum: udobre uz radili na 1. strance, nebudu se opakovat.

Snad se zdari uspet s reklamaci! ;)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Pavouk106 01. 06. 2011, 11:34:54
KapitánRUM> s Těma botama to není nejlepší přirovnání, ale přesto souhlasím s tím, že nelze od některých typů NTB dobrou kvalitu (myšleno dlouhodobou výdrž HW, včetně smotných plastů).

Klasickej velkej NTB za 10 tisíc je téměř jasnej, ale pro Ty, kdo chtějí oponovat - NTB za 20 tisíc (i5 s ATI grafikou) je víceméně to samý. Platíte tam těch 10 klacků navíc za ty lepší díly, ne za lepší zpracování. Takovej NTB má v sobě díly, který v plný palbě mají TDP 70W a to se nemůže zvládnout odvětrávat dlouhodobě a tím pádem to není dost chlazeno a tím pádem je to náchylnější k poškození. Takže i dražší NTB nejsou záruka kvality (pokud jsou úměrně dražší kvůli lepšímu HW vybavení).

Lenovo nebo DELL, toho bych se nebál co se výdrže týče. U ostatního bych holt počítal s tím, že to nevydrží (mě vydržel Acer z roku 2005 za 33 tisíc do roku 2010, pak už odešel úplně - mezitim se ale závady taky trousily).

K záměrnýmu poškození nemám co víc dodat, než že to neschvaluju.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Ivo Peterka 01. 06. 2011, 12:19:58
Já nevím, ale vždy, když jsem šel něco reklamovat, tak jsem jen popsal závadu, a k reklamaci mi to vzali. Možná je to taky o celkovém vystupování - člověk musí být důsledný, ale za všech okolností slušný. A taky si člověk musí umět vybrat prodejce a nakupovat u těch slušných.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Ivan 01. 06. 2011, 12:55:13
Pokud nechcete mit s Nt problemy tak dell :) + next bussines day.

Ale z jineho soudku vcera jsem sel reklamovat grafickou kartu (stari 4 mesice), restartuje se neustale graficky adapter no a zatim jsem jen docilil toho ze mi to na reklamaci nevezmou, protoze prodavac nemohl najit s/n - potom jsem se dozvedel ze byl nalepen na spodu GPU a teplem se mohl odlepit :D(to uz jsem ztracel slov ) ... no cekam na vyjadreni vyrobce ... tak pak dam vedet :).
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Laďa 01. 06. 2011, 16:58:28
Při reklamaci doporučuji chovat se věcně, slušně a konstruktivně. Mně se to vždy osvědčilo. Každý alespoň průměrný obchodník pozná člověka, kterého už jeho NTB omrzel a chce se ho "výhodně" zbavit.

K radám, které tu padly na "pomožení" závadě - s takovým postupem rozhodně nesouhlasím a považuji ho v podstatě za podvod/krádež.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: KapitánRUM 01. 06. 2011, 19:33:22
V rámci školení od dealera firmy prodávající značku NB na písmenko M, máme přesná doporučení, komu NB té značky doporučit.

Nemám moc chuť se nějak moc rozepisovat, takže to popíšu stručně, jak to cca řekl.

Jsou základní typy zákazníků:

- brouk pytlík: (znak IQ 70~80) zásadně nakupuje NB podle komponent, chce nejrychlejší grafiku, největší disk, největší paměť a to všechno za co nejnižší cenu, je to obvyklý typ debi*a, který má pocit, že nejlevnější NB, který obsahuje HW co on chce, mu nahradí stolní PC a při každodenním používání vydrží dlouhé roky. To je nejnebezpečnější typ blba, který zboží reklamuje.
Doporuční: Reklamace neuznávat, nenechal si poradit, koupil si špatné zboží, které pro jeho účel není vhodné.

- mamlas: Zásadně kupuje zboží na doporučení svých kamarádů. Kamarád, který NB používá na to a to, mu řekne, že jemu jeho NB slouží skvěle. Mamlas ho chce používat ale na něco jiného, což už v tom není zohledněno. Zde je nutné uvážit, jak moc velký mamlas to je a případně říct ,,nemáme". Kamarád: Má NB na víkendové použití (roky - což je v pořádku), ale mamlas jím chce nahradit stolní PC. Doporučení: Říct, že to co si vybral není skladem, ale zrovna tu zítra může být zboží, které mu bude plně vyhovovat. (Takové, které mu bude dlouho a dobře sloužit.) Buď odejde a nebo si koupí něco, s čím nebude otravovat.

- novinkový fetišista: (sem tam plná peněženka) Chce to nejnovější, i když každý nový HW má svoje mouchy a často trvá 5-6 biosů a jednu dvě revize, než se povede NEDODĚLÁVKY vychytat.
Toto bývá výborný zákazník, většinou nemá moc velké nároky a proto mu částečné nefunkčnosti často ani nevadí. NB prodá ještě v záruce a koupí si zase nějakou novinku. Pravidelný zákazník.
Hloupý prodavač ho může zaměnit s typem zákazníka mamlas.

- tukan: Přijde s blbým nápadem, ale nechá si poradit. Zde je potřeba uvážit, jestli se mu prodá nějaký shit, který leží na krámě, nebo je na tom velká marže.

- mistr: Tváří se, že tomu rozumí lépe než kdokoliv jiný, ale stud mu většinou nedovolí přiznat chybu, reklamace si proto raději řeší sám. Sám si taky nadává, že si koupil krám a nenechal si poradit. Dost možná přijde znovu ,ale zase si nenechá poradit.

- BFU: Ideální skupina pro tuto značku NB, NB zapínají občas, mají větší radost z toho, že ho mají, než z toho, že ho používají. Dělí se na BFU mamlas - když v NB něco(cokoliv) nejde, přijde to reklamovat a BFU OK - když v NB něco nejde, myslí si, že něco dělá blbě.

A další skupiny, ale to bych se moc rozepisoval.

Asi takhle nám to ten člověk popisoval a v mnoha ohledech měl pravdu.
Za nás mohu říct, že kdyby šéf prodával lidem to co chtějí (vesměs chtějí kraviny, co je budou zlobit) vydělal by víc, než když se je snaží přemlouvat, aby používali mozek a koupili si to, co jim bude opravdu sloužit. Bohužel, šéf nemá tu přesvědčovací schopnost, aby přemluvil navedeného idiota, že ,,cvičky do hlubokého sněhu opravdu nejsou". A taky nemá to srdce mu ty cvičky prodat.
Proto prodáváme daleko méně, než bychom mohli.

Prodavač by měl být ideálně stejný jako zákazník.
Jak jako prodavače zaměstnáte někoho, kdo tomu opravdu rozumí, jdou kšefty do háje, protože většina lidí (70%) si opravdu nenechá poradit. Buď odejdou, nebo vrtí hlavou, že my se pleteme a jeho 10-ti letý syn má pravdu. (Ale přejme otcům syny.)

------------------------------- a teď z jiného soudku -------------------------------

Dobrý NB:
Co to je dobrý NB?
Jsou NB co nahradí stolní počítač, NB co můžete občas tahat sebou na chatu, NB co vydrží plnou zátěž.

NB co můžete občas tahat sebou a přitom Vám vydrží roky:
ACER, MSI -- když ho pustíte 1-2x do týdne na chatě, chováte se k němu DOSTATEČNĚ OPATRNĚ, vydrží Vám roky a bude Vás stát málo.

NB co vydrží plnou zátěž - to jsou NB BUSINESS třídy.
Obchoďák ho může tahat všude sebou.
A ještě se dělí do 3 skupin.
První skupina - to jsou prakticky všechny NB určené pro firemní použití.
Druhá skupina - to jsou třeba notebooky IBM řady T.
Třetí skupina - to jsou nb pro vojenské využití.
NB Z TÉTO SKUPINY NELZE NAKUPOVAT PODLE TOHO, CO JE UVNITŘ ZA KOMPONENTY NEKUPOVAT NOVINKY! NB VYROBENÝ 6 MĚSÍCŮ PO UVEDENÍ NA TRH JE IDEÁLNÍ!

NB co nahradí stolní počítač:
To je stolní počítač + netbook.
Nejlepší varianta.

Dále doplním:
Baterie je spotřební materiál, záruka na baterie je často 6 měsíců.
Podsvícení je bráno jako součástka, která se významným způsobem opotřebovává, proto i při rozšířené záruce se nemusí oprava vztahovat na podsvícení.
Rozšířená záruka se často nevztahuje právě na baterii(skoro nikdy) a display.

REFURBISHED: to je hodně DELLová záležitost.
Refurbished díly jsou díly, které byly vymontovány jako nefunkční, očištěny a bajvoko zkontrolovány. Díl co nefunguje v západní Evropě se vyčistí a pak se ho pokusí udat(jako náhradní díl) ve střední Evropě, když nefunguje ani tady, opět se vyčistí, proměří a znovu se zkusí udat v Rusku. Tyto informace mám přímo od servisáků DELL, jestli jsou pravdivé nevím.
http://www.kupmac.cz/refurbished

Mohl bych se tu víc rozepsat, ale myslím, že to je úplně jedno a nikdo o to vlastně nestojí.
Maximálně by se semnou jen někdo hádal, že nemám pravdu a on ano.
No, tak o to nemám zájem, na to jsem už moc starej, unavenej a zkušenej.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: KapitánRUM 01. 06. 2011, 19:44:12
Poznámka pod čarou:
Tvrdit, že obchodníci vědí co prodávají, je nesmyslná.

Počítače prodává každý jeliman a každý se považuje za mistra světa.
A popravdě cca 90% z nich na to nemá IQ, kvalifikaci ani zkušenosti.
Najít někoho, kdo tomu opravdu rozumí, je velká vzácnost.

Taxa u nás: 320,- Kč/h
Taxa konkurence: i 160,- Kč/h (živnostník)
Taxa opraváře na plynové kotle: od 1000,- Kč výš, když máte štěstí, tak za polovinu a musíte trpělivě čekat, až si na Vás udělá čas.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Jose.D 01. 06. 2011, 19:44:48
KapitánRUM: jen se klidně rozepiš :)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 01. 06. 2011, 19:58:13
Co se týče záměrného poškození, přijde mi zbytečné (a nemorální) něco přidávat.

Už to tu bylo naznačeno: v případě požadavku na vrácení peněz se, tuším, nejedná o reklamaci. Řekne-li člověk, že to chce reklamovat, servis mu to, tuším, může opravit třeba i desetkrát a po opravě si (přinejmenším do další závady) může zákazník o vrácení peněz jen nechat zdát. Musí to formulovat jako požadavek na odstoupení od kupní smlouvy. Nevím, jak je to přesně v zákoně, řešul jsem to pár měsíců zpět, když mi servis nebyl naporuhé schopen opravit nefunkční mikrofon (vždy fungoval tak týden nebo dva) a takto nějak byl můj závěr.

Záruka na baterku je dobrá poznámka, já mám naštěstí roční, co jsem se dočetl (notebook je nějaký HP 4710s - přesný model je asi jedno), jinak bych měl asi s reklamací po necelém roce smůlu.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: pavel 01. 06. 2011, 20:08:23
Baterie je spotřební materiál, záruka na baterie je často 6 měsíců.
Tohle je pěkná sviňárna. Mám notebook, co po koupi vydržel na baterku 4 hodiny. Postupně mu klesala výdrž a po roce a čtvrt vydržel 15 minut. V záručním listu bylo tohle napsané, tak jsem si koupil novou baterku a po 2 letech se snížila výdrž z 6 hodin na 5 (původní byla 4 článková nová 6 článková). Z toho mi jasně vychází, že výrobce dal do notebooku zmetek, aby mě donutil koupit novou. A byla to ta slavná business class řada notebooků od HP.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 01. 06. 2011, 20:43:46
To bude IMHO spíše smolný případ než obecný přístup výrobce.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Blaazen 01. 06. 2011, 21:22:15
On je to vždycky smolný případ, když něco nefunguje.
Zdá se mi, že je tu kolem rozbitého notebooku trochu moc hysterie. Rozbít se může cokoliv, nějaká business class není jistota a naopak i nejlevnější železo by mělo záruční dobu přežít. Aby někoho prodejce odpálkoval s tím, že to měl  zapnuté častěji než dvakrát týdně je nesmysl.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: KapitánRUM 01. 06. 2011, 22:36:07
Když si koupíte boty do tanečních - tak to jsou boty do tanečních.
Nejsou stavěné na to, že v nich budete chodit od jara do zimy venku!!

Tedy: Pokud si koupím zboží, které na daný typ provozu není dimenzované, tak prostě můj nárok na záruku není oprávněný.

POKUD JSEM BYL NA TO BYL JAKKOLIV PROKAZATELNĚ UPOZORNĚN.

S NB to je stejné.

Je tu ale jedno velké ALE!

Standardně to je takto:
Prodejce se v dokladu(faktura/doklad) odvolává na své všeobecné obchodní podmínky.
Pokud obchodník není jelimán, pak se ve vlastních všeobecných obchodních podmínkách odvolá na příslušný doklad o způsobu používání toho HW(NB) od výrobce.
,,Zařízení bude používáno v souladu s ...."

A zde už je to o tom, jestli je reklamace oprávněná nebo není.

Pokud se doklad nebo VOP odvolávají na doporučený způsob použití zařízení od výrobce, pak je možné reklamaci shodit ze stolu.

Pokud se ale doklad ani VOP NEODVOLÁVAJÍ na doporučený způsob užití, pak je reklamace oprávněná. (Klid mají to tam skoro všichni!)

Ale - jeden prodejce - ani na dokladu ani ve VOP nespecifikoval záruční lhůty, proto se dvouletá záruční lhůta vztahovala i na baterku, kterou musel pěkně vyměnit.

Totiž: nikdo Vám nezakazuje prodávat ,,boty do tanečních" jako ,,boty na horskou tůru", ale ručíte si za ně! Pokud nespecifikujete omezení, předpokládá se, že žádná nejsou. Tedy až na nějaké absurdní situace, jako sušení koček v mikrovlnce, nebo žehlení šatů sám na sobě, které ale projdou jen u soudu v USA.

Lidé si dneska koupí auto a nepřečtou si kupní smlouvu k věci za 1/2 mega.
Tak kdo by čekal, že budou studovat smlouvu k NB - což zahrnuje přečíst si doklad, VOP firmy a pokud se na to firma odvolává, tak i dokumenty od výrobce NB.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Blaazen 01. 06. 2011, 23:14:36
Jinak tyhle GX633 prodává MSI jako "Gaming", jsou trochu těžší a mají uvnitř poměrně masivní hliníkový chladič, takže bych čekal, že vydrží větší zátěž a teploty, dokonce mají i hliníkové šasi.
Levný plasťák si koupili moji známí někde v supermarketu - byl to nějaký Asus. To ale byly opravdu "boty do tanečních". Přesto, že měl slabý procesor a int. grafiku se přehříval a navíc na to výrobce narval Visty. Dělat s tím byla děsivá zkušenost.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 01. 06. 2011, 23:25:04
V naproste vetsine souhlasim s kapitanem rumem a taky s nazorem, ze lidi, kteri simuliji poskozeni a pod. jsou ti, co diky nim jsou pak proejci a servisy paranoidni a naprosto zaslouzene. Jinak zaruka dle zakona u nas a tak i ve vetsine evropskych zemi 2 roky a to i na baterii. Ta se ovsem nevztahuje na jeji vydrz a vetsina vyrobcu je do sesti mesicu pri rapidnim  poklesu meni zdarma a to prave kvuli tem zminovanym vadnym kusum. Jinak dle zakona prodejce je stranou reklamacniho procesu a nesmi Vas posilat na byt autorizovany servis (muze ho doporucit, ale NESMI Vas odmitnout). Reklamaci musi prijmout a zaridit vyjadreni autorizovaneho strediska, byt by toto bylo placene a musi to udelat na vlastni naklady. Pokud bude reklamace zamitnuta, tak dostaneteprohlaseni od servisu s infem proc byla zamitnuta. V tomto pripade doporucuji koupi noveho, protoze soud je a) na dlouho b) posudek je hrozne drahej a sance na vitezstvi v procesu miziva. Jinak plati 4 ruzne nebo 3x stejna oprava = NAROK na odstoupeni od kupni smlouvy ci na nahradni jednotku, pokud si zakaznik preje. Na slovensku je to trochu jinak.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: dfasdfd 01. 06. 2011, 23:59:42
Ak je predajca rozumny clovek a poviete mu, o co ide, tak to vyreklamuje (mozno aj proti reklamacnemu poriadku).

Kamosovi po zasahu bleskom odisli zakladna doska, CPU a HDD. Pri reklamacii som popravde povedal, o co ide - predajca povedal, ze sa to pokusi vyreklamovat vo velkosklade, z ktoreho nakupoval. Vyreklamoval vsetko okrem harddisku - tam sa mu to nepodarilo "ukecat", lebo ten bol po zasahu na prvy pohlad mechanicky poskodeny.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: KapitánRUM 02. 06. 2011, 01:50:22
2 Blaazen: Opět, nějaký Franta si koupí levný NB, který konstrukčně pro jeho účel vůbec není vhodný a na základně toho jednoho kusu hodnotí značku. Nick odpovídá.

ASUS, MSI, ACER - to všechno jsou ,,budget" výrobci - levné - na občas!!
MSI nemá smysl vůbec hodnotit, ACER funguje dokud ho nenasadíte ve firmě, ASUS je na víkendy taky super. Ale myslím si, že se ASUS vůbec neměl do prodeje levných NB pod svou značkou pouštět a měl je prodávat pod značkou ASROCK (ASROCK je kvalitativně horší produkce zaměřená jako konkurence ECS - obojí je kus nad kvalitou MSI).

S MSI máme mnohaleté a absolutně úplně nejhorší zkušenosti.
Peklo si představuji tak, že se mám starat o 100 počítačů se základní deskou od MSI a 30 notebooků od MSI. BRRRRRRRRR!!!

Jak NB tak MB od MSI bych nikomu, kdo to nevyžaduje, v žádném případě nedoporučil - ale pokud počítač zapnete jen občas, tak ať si to klidně koupí, je jedno, na co se práší.

ASUS umí dělat základní desky! Takové, co vydrží provoz 24/7 - když se v tom trochu vyznáte, dají se na tom stavět servery i pracovní stanice. Cca 30 serverů s desktopovou základní deskou od ASUSu jsme postavili a poruchovost je NIŽŠÍ než už HP!
Ostatně HP dodává do svých značkových sestav(desktopů) právě desky buď svoje nebo od ASUSu.
Kromě Intelu je ASUS jediný výrobce, který dodává kvalitu v základních deskách.
(Ještě o Gigabyte by se dalo uvažovat.)
Pravda, MSI má často pěkné vychytávky, ale stejně se mi nejvíc líbí MSI namontovaná v koši.

Bohužel, ty NB od ASUSu - a i když jsou dle mých zkušeností DALEKO DALEKO LEPŠÍ než MSI, se kvalitou IBM/Lenovo nebo BUSSINES HPčkům moc nepřibližují. Možná bych je přirovnal někam do třídy AMILO od Fujitsu Siemens, ale to AMILO bych doporučil mnohem raději, než ten ASUS.
O MSI bych se s Vámi vůbec nebavil, pokud nemáte hůlku a rozkrok u kolen.
A i pak bych Vám dal asi raději slevu na ten ASUS :-D
Ne, kdy chcete NB na tahání, chce to něco trochu kvalitnějšího.

Tohle mi vyprávěl známý, já se tam dostal, až když došlo k nápravě.
Velká firma, 30 strojů, u každého 1 NB.
Prostředí nebylo nijak prašné a každý NB měl řídit svůj stroj.
Jako první se nasadili MSI, nebyl den, kdy by tam bylo všech 30 strojů v provozu.
Nakonec si je dodavatel za strašného nadávání odvezl a přivezl Fujitsu Siemens Amilo PRO.
Hele a najednou byl klid!
Teprve teď jsem se k tomu dostal (naštěstí!).
Všech 30 strojů běželo nonstop a jen cca za 2-3 měsíce se tam jel vyměnit pevný disk, které prostě odcházely. Tj. za 12 měsíců jsem tam byli 3x měnit pevný disk, jinak žádná porucha!

Dále se mi tu mihne sem tam nějaké to AMILO u studentů a lidí, co je tahají jako kočka koťata a ty notebooky VŠECHNY drží! Přitom AMILO není BUSINESS třída! Nevěřím, že takové zacházení by podle mých zkušeností ASUS nebo ACER vydržel. O MSI se nemá vůbec smysl bavit.

Za to AMILO bych dal ruku do ohně, i když to není BUSINESS třída.

To jsou moje zkušenosti, moje názory a nikomu je nevnucuji, modlete se k čemu chcete.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 02. 06. 2011, 03:18:39
Ja osobne mam s MB presne obracenou zkusenost. MSI jsem montoval do 99 procent kompu co jsem kdy postavil a reklamoval jsem jedinou a ani s podporou jsem nikdy nemel jedinej problem. Intel nepovazuju za vyrobce zakladnich desek a sem nazoru, ze by meli pokracovat ve vyrobe procesoru. Asus je takovej prumer. Ani neurazi, ani nenadchne. S nazorem na notebooky souhlasim vesmes. MSI se nemelo cpat do vyroby notebooku a v praxi do firemniho pouziti je to proste nesmysl stejne jako Asus. Fujitsu a toshiba jeste vyrabeji cenove zajimave notebooky do firemniho sektoru a drive semtam vyrobil pouzitelnej model i acer.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 02. 06. 2011, 18:33:20
Lidi tohle je vsechno pekny jak mi kazdej pise ze umslne poskozeni notebooku je svinarna ,
dobre chapu koupil sem notebook o kterem sem toho moc nevedel (nejsem vseved ze ano ? )
Kdyz si neco koupite tak necekate ze po mesici pouzivani vam zdechne (po zakoupeni za mesic priblizne sem ho odnesl na reklamaci a byla uznana) kdyz si koupite notebook za 19 tisic + jak tady uz nekdo rikal MSI s oznacenim GX je herni a ma neco vydrzet tak necekate ze vam nezvladne ani nejakych 30fps u her starych tak rok/dva , a taky neocekavate ze budete mit notebook  3x v reklamaci a ze si na nem ani nezahrajete .
mozna dokud vam vsechno v pohode funguje rikejte si tohle je totalni (debil) jen si na neco stezuje a snazi se zbavit neceho co koupil

ano budu , kdyz si koupite nove boty do tanecnich ze si v nich ani nezatancite a ze se rozpadnou po par tancich ?

prosim piste k tematu a ne k reklamacnim zakonum diky
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 02. 06. 2011, 18:47:29
Este pro informaci

Vymenene casti po reklamacich

Komentare servisu :

Provedena vymena  zakladni desky,cpu ventilatoru  a mechanicke casti
Provedena vymena invertboardu flash bios ,vycisteni chladice
Provedena vymena HDD ,LCD covers , ventilatoru

Mozna je blby to poskozovat ale kdyz se vam posere tolik veci tak neco neni v poradku a myslim ze nikdo z vas by nechtel mit stejne potize ...
+ po vsech opravach notebook je stale nepouzitelny napriklad na Photoshop prehrejvase na cca 98 stupnu a vypnese ,nedase nic hrat , a koukat na filmy je taky hruza
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: zorbon 02. 06. 2011, 21:01:41
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Haylie 02. 06. 2011, 22:01:55
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.
Prave ja taky tedka mam s Alzou
tak koukam nejsem sam
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: zorbon 02. 06. 2011, 22:11:20
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.
Prave ja taky tedka mam s Alzou
tak koukam nejsem sam

Ale tvůj přístup se záměrným poškozováním je odsouzeníhodná sviňárna, kvůli který na to doplácí ostatní, kterým se opravdu něco stalo.
V*ser se na to a postupuj a drž se zákonů. Mně se to povedlo i když jsem tomu musel obětovat čas, který jsem mohl věnovat důležitějším věcem jako je studium nebo zájmy.

Pokud tě tvoje názory a metody "zub za zub" nepustí doporučuji aby jsi se přestěhoval do islámských zemí kde uplatňují právo Šaríja. Za chvíly by ses vrátil s pahýly.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: MadQuaker 02. 06. 2011, 23:47:09
Zdravíčko, já mám MSI GX623.
Jedna reklamace, chyba na grafické kartě.
Druhá reklamace, znova chyba na grafické kartě, samovolné vypínání a přehřejvání.
Po druhý reklamaci byl jako z nebe, telpota nešla nad 70 stupňů a krásně jel, ALE po měsíci už je zase včudu, padá a přehřejvá se !
Chci se zeptat, můžu jít do prodejny a požadovat vrácení peněz ? Mám plný zuby posílání nb do polska a čekat až mi ho vrátěj na další měsíc a pak abych ho poslal znova !
Díky
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 02. 06. 2011, 23:57:32
Jit do prodejny muzes, pozadovat vraceni penez taky, ale narok ti vznikne az pokud se projevi po treti stejna vada, protoze pak se da notebook posuzovat jako neopravitelny. Cekat tedy budes muset urcite na vyjadreni servisu.

to Haylie:
Nic neposkozuj, odnes to tam a mas narok na odstoupeni od kupni smlouvy pokud se vada projevi.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 03. 06. 2011, 06:32:19
Pokud jde o třetí vadu stejného druhu, bývá obvyklé tomu vyhovět.

Ještě dodám, že odstoupení od smlouvy při třetí vadě stejného druhu nebo čtvrté vadě libovolného druhu není, tuším, zakotveno v zákoně i s konstantami (teoreticky by obchodník mohl vyhovět požadavku až u většího počtu vad), ale bývá to obvyle používané a mnoho obchodníků má tyto konstanty takto ve svých podmínkách.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 03. 06. 2011, 08:15:18
Konstanty zakotveny v zakone jsou na rozdil od Slovenskeho zakona, kde se jedna o definici vicero vad stejneho typu a tam se to da vylozit ruzne.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 03. 06. 2011, 13:09:49
smoofy: a můžu se zeptat v jakyým zákoně? IMHO si totiž vymýšlíš. Nicméně jsou stanovené zvykově. A nějakejma judikátama.
Co se týče toho, co je v obchodních podmínkách, tak ty jsou v tomto případě v podstatě irelevantní (leda by tam obchodník dal ještě pro něj restriktivnější podmínky), stejně jako
nějaké vymýšlení si většího počtu vad: zákon je vždy silnější.
Takže žádný vymýšlení nehrozí, respektive je to snadno vysouditelné a žádný obchodník by do takového soudního sporu nešel.

Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 03. 06. 2011, 13:33:27
Muzes mi prosimte vysvetlit a nejak prelozit o cem to tady pises? Ja bych velice rad reagoval, ale nejsem si jisty jestli tvuj prispevek chapu uplne korektne. Dekuji
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 03. 06. 2011, 15:00:26
Já si to už přesně nepamatuju, ale hleddal jsem k tomu nějaké podrobnosti pár měsíců zpět a tehdy můj závěr byl, že konstanty sice zákon nestanovuje, ale obchodní podmínky konkrétního prodejce ano. Zdroje jsem si nezapisoval a hledat se mi to znovu nechce.

Prodejce by tedy teoreticky asi mohl i nastavit vyšší konstanty, než je obvyklé, pokud je zákon nestanovuje. Ale nechtěl bych se soudit v případě, že si tyto podmínky prodejce nestanoví...

Každopádně, ještě jsem se nedoslechl o tom, že by s tím byl v praxi nějaký problém. Teoreticky ale může.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 03. 06. 2011, 17:43:36
http://www.coi.cz/cs/legislativa/prava-kupujicich.html

Citace
Jde-li o vadu neodstranitelnou, rozlišuje zákonná úprava dva případy. Především jde o vady neodstranitelné, které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady. Po výskytu takové vady má kupující právo dle svého uvážení buď na výměnu věci nebo může odstoupit od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se potřetí vyskytne tatáž vada, která již byla dvakrát záruční opravou odstraněna, stejně jako v případě, kdy se současně projeví alespoň tři různé odstranitelné vady, pro něž není možné věc řádně užívat.Pokud se na věci projeví neodstranitelné vady, které však nebrání řádnému užívání věci, může kupující kromě výměny věci a odstoupení od smlouvy požadovat přiměřenou slevu z ceny věci.

Tohle je muj zdroj. Nemam potrebu si nic vymyslet a jestli jsou informace COI chybne, tak pak preji hodne stesti ceskym spotrebitelum. Nic to nemeni na faktu, ze

zakon c. 40/1964 Sb. §622 odst. 2 veta druha rika:

Citace
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Dle toho presneho zneni zakona lze odstoupeni od smlouvy ucinit jiz po druhe oprave stejne vady takze mi ted, mily logiku, vysvetli, v cem si vlastne vymyslim a v cem se mnou nesouhlasis.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 03. 06. 2011, 20:07:49
To, co píše ČOI je právě založeno na "zvykovém" právu a judikátech, tj. na běžném výkladu zákona, nikoli na formulaci zákona samotném. Sám jsi našel zákon, kde se žádné "konstanty" nepíšou.
Prostě, to třikrát není dané zákonem (jak jsi tvrdil), tam je jen obecná formulace "více vad", "opakované vyskytnutí", to třikrát je dané judikáty nejvyššího soudu.

Rozdíl oproti tomu, kdyby to bylo dané zákonem je v tom, že v ČR není precedenční systém a tedy judikát je pouze vodítko, jak rozhodovat, nikoli nutná věc. Pokud tedy soudce svůj verdikt patřičně odůvodní, není tímto judikátem vázán a může rozhodnout jinak (což by v případě zákona nebylo možné).

PS: A to pouze dvakrát je špatná interpretace - musí to být opakovaný výskyt bránící věc řádně užívat, což se běžně vykládá jako třikrát (ale opět, je to na soudci).
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 03. 06. 2011, 20:50:08
OK, to ze to tam neni uznavam a je to v poradku, stale ale jeste nic nemeni na faktu, ze at uz to tam je nebo ne tak ma narok na odstoupeni od smlouvy jak jsem psal a ver tomu, ze zkouset u soudu, jestli to projde nebo ne po druhe oprave to bude malokdo, protoze ty vydaje jsou tak vysoke, ze si to kazdy nekolikrat rozmysli. Spatne jsem formuloval myslenku, ale pro praxi je to jasne, po treti oprave se s Vami nikdo hadat nebude
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 03. 06. 2011, 21:54:34
šesták: myslím, že si prodejce v podmínkách ty konstanty nemůže stanovit tak, jak chce. Dikce zákona je jasná: je to tolikrát, že Ti to znemožní výrobek řádně užívat. Tady může být otázkou soudního sporu, kolikrát to je (dvakrát? pětkrát?), rozhodně ale to číslo ale naprosto nezávisí na tom, co si někam prodejce napíše (to, že tam bude napsáno desetkrát přeci nic nezmění na tom, jak budeš nebo nebudeš schopen danou věc užívat). Takže k tomu ani soud nebude přihlížet.
 

smoofy: S první větou souhlasím, a ctí Tě, že dokážeš uznat chybu (byť jen jednu - to, že stačí dvě stejné vady také není pravda), akorát to dost kazí ten celý zbylý odstavec plný výmluv.

Nemám potřebu se tady s Tebou hádat, jestli Ti dělá dobře překroutit své stanovisko aby to vypadalo, jako žes měl celou dobu pravdu, posluž si.
Prostě Tě ČOIka spletla, ty si tvrdil blbiny a někdo Tě opravil. Netřeba to dál rozvádět. Ok?


Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 03. 06. 2011, 23:40:32
Mas pravdu. Rad bych te tedy pozadal, abys mi vnesl do zivota trochu svetla a osvetlil mi tedy, jak ze se to s tema opravama ma. Rad bych si v tom udelal jasno a to ne svojim hadanim a cekanim na tvou odpoved jestli pravdu mam nebo nemam, ale bylo by od tebe vcelku hezke, kdybys to mne, a dalsim hezky vysvetlil at se tim uz nemusime zatezovat.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 04. 06. 2011, 08:38:39
Všechno, co není uvedeno přesně v zákonu, může být IMHO nějakým způsobem dodefinováno v podmínkách. Ale nejsem právník a jde jen o moji interpretaci.

Jinak bězný postup u opakovaných vad IMHO bývá, že jsou nejdříve dvě úspěšné reklamace (s opravou) a při třetím výskytu té stejné vady není reklamace, ale požadavek na odstoupení od smlouvy. Takže de facto po dvou opravách, pokud to pak stále zlobí. Tak to probíhalo i u mého mobilu. Potřetí tedy nedochází (aspoň z pohledu zákazníka) k opravě, protože zákazník předem uvedl, že chce od smlouvy odstoupit. (Samozřejmě, výrobce to může pak opravit a prodat někomu dalšímu, ale z pohledu zákazníka, který odstupuje od smlouby, je to jedno.)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 04. 06. 2011, 14:49:36
To by pak výrobce mohl do obchodních podmínek např. napsat, že výrobek nemá vady. A žádnou reklamaci by neuznal. V zákoně také přeci není přesně uvedeno, co je vada a co ne.
V zákoně je uvedeno, že při opakovaném výskytu vad takovém, které brání užívání. A soud tedy bude posuzovat to, zdali opakovaný výskyt vady brání řádnému užívání. A v této otázce opravdu nezávisí na tom, co má prodejce někde napsaný. Užívat ji přeci můžeš úplně stejně, ať by tam prodejce napsal třikrát, nebo desetkrát.

Upravit lze všechno, co není zákonem určené - ale tady přesné kritérium uvedené je, akorát nikoli ve formě čísla, ale výčtem nutných znaků. Zde není žádná "nespecifikovaná zóna", kterou by mohl prodejce přesněji určit. Buď výskyt vad brání v řádném užívání, nebo nebrání, něco "mezi", nějaký nedefinovaný stav, kdy to tak může být a nemusí neexistuje.
Kdyby bylo v zákoně při třetím až šestém výskytu vady, tak by to prodejce mohl specifikovat, že jde třeba o pátý výskyt vady, tady žádnou takovou možnost nemá.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Vít Šesták (v6ak) 04. 06. 2011, 15:00:02
No už jsem viděl, tuším, něco ve smyslu, že určité vlastnosti nejsou brány za vadu. To, že je bez vad, by asi neprošlo, přinášelo by to možnosti, aby pevný disk neumožňoval ukládat a číst data apod. IMHO to projde jen jako zhoršení kvality a ne jako ztráta základní vlastnosti. Ale nejsem právník a nerad bych to musel opravdu řešit.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Logik 04. 06. 2011, 15:23:25
No co může výrobce deklarovat jsou vlastnosti výrobku. Pokud např. deklaruje, že výrobek nesmí pod vodu, jinak se rozbije, tak to není vada. Stejně tak pokud stanoví, že se výrobek opotřebovává.
Tyto deklarace jsou ale někdy na hraně, myslím, že nemohou jít proti účelu výrobku: tzn. lze stanovit, že domácí bačkory nejsou vhodné na vysokohorské túry, totéž u pohor by ale už asi platné nebylo.
Ale máš pravdu, že tydle otázky rozhodně nejsou jednoduché a kdybys sehnal pět právníků. tak Ti řeknou šest právních názorů, co ještě a co už ne... :-)
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 04. 06. 2011, 16:07:46
Nemoznost zapisu ci cteni dat z disku ti prci brani v beznem uzivani treba v tomto pripade notebooku. Sporne situace nevznikaji diky takovymto vadam, ale napriklad nakrapnuty display, vypadnuta klavesa apod. ktere servisni stredisko bude povetsinou povazovat za fyzicke poskozeni. Z tohoto prameni nejvetsi nozstvi sporu. Spory typu neuznani reklamace u prodejce vznikaji vetsinou z neznalosti pracovnika reklamacniho oddeleni, ktery nedostal od zamestnavatele patricne skoleni a nebo dostal spatne instrukce. Tady uz se dostavame k americkemu strkani kocek do mikrovlnky apod. Neni v nicich silach, aby vypsal presne, k cemu vyrobec urcen je a k cemu neni. To je naprosti nesmysl. Vetsinou pak prodejci davaji doporuceni k uzivani napr. v neprasnych a nevlhkych prostorech apod. pokud potom ale poslete jednotku do servisu s tim ze se prehriva a samovolne vypina, coz je jeden z nejcastejsich problemu notebooku tak vam to vyrobce na 99% opravi, protoze se kvuli vycisteni notebooku a pripadne vymene ventilatoru s vama prece nebude hadat, jestli jste jednotku pouzivali ve stodole u cirkularky nebo obyvaku s chladici podlozkou. Pri rozhodovani pak vice zalezi na slusnosti a selskem rozumu, protoze zakony, byt by byli napsany sebelepe, nemuze znat kazdy, byt se rika, ze neznalost neomlouva a navic nemuzou obsahnou presne jadro problemu. Problem je, ze toho samozrejme velka spousta lidi zneuziva a snazi se system podvest, z toho potom vznikaji na prvni pohled nesmyslne pozadavky servisu. Nerikam ze servisy jsou bezproblemove a chovani vyrobcu ferove, jako zakaznik si ale toho vyrobce muzu vybrat, jako vyrobce si zakaznika nevyberu a nejakej chytrolin, co se bude snazim me ocurat se vzdycky najde. Je to stejne jako autorska dan na zaznamova media apod.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: Tomas 04. 06. 2011, 17:55:37
K tomuto mozem len tolko mne sa prave vratil HP G62 s tym ze sa samovolne vypina je to 3 ntb co mam v tejto rade vymena chladica vycistenie a vymena baterie. Pred tym pol roka vymena disku takze zatial celkom spokojnost. K tomu chladicu mam ho doma na sklenenom stole neprasne prostredie. 1Hp ide uz 2 roky totalka v pohode. A posledne co som kupoval hned ako som ho zapol vadni pixel. Na druhy den som ho siel vymenit bez problemu este v predajni somho zapol vadni pixel na inom mieste dalsi to iste to ma uz prechadzala chut na to mi predajca ponukol vymenu za inu znacku resp, radu alebo vratenie penazi dalsi ntb uz bol v pohode. Takze tak to je aspon vyhoda nakupu v kamennom obchode.
Název: Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
Přispěvatel: smoofy 04. 06. 2011, 18:17:31
Tak tady je potreba jeste upozornit na fakt, ze i zdanlive neprasne prostredi je ve skutecnosti prasne. Prach je temer vsude a je jen otazkou casu a systemu vetrani kdy se notebook zanese a ci vubec. Obecne se da asi rici, ze cim mensi a vykonejsi, tim je vetsi pravdepodobnost vyskytu problemu a neni tajemstvi, ze nektere modely HP a DELL maji s prehrivanim pomerne caste problemy. Presto si ale myslim, ze patri spolecne s LENOVO a jablkama k absolutni spicce mezi notebooky. U vadnych pixelu je to horsi, vetsina vyrobcu ma normy poctu vadnych pixelu na rozliseni ktere jsou tkzv. v norme. Samozrejme ze treba u vyrobce jako je treba EIZO clovek muze ocekavat bezvadnost a servis asi nebude nic namitat (nemam osobni zkusenost, jenom osobni odhad) protoze je to soucasti image znacky a cena tomu odpovida. Ostatni servisy se ale budou cukat a tam uz to bude chtit asi vice zatlacit.