Odmítli mi reklamaci notebooku

Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #60 kdy: 04. 06. 2011, 15:23:25 »
No co může výrobce deklarovat jsou vlastnosti výrobku. Pokud např. deklaruje, že výrobek nesmí pod vodu, jinak se rozbije, tak to není vada. Stejně tak pokud stanoví, že se výrobek opotřebovává.
Tyto deklarace jsou ale někdy na hraně, myslím, že nemohou jít proti účelu výrobku: tzn. lze stanovit, že domácí bačkory nejsou vhodné na vysokohorské túry, totéž u pohor by ale už asi platné nebylo.
Ale máš pravdu, že tydle otázky rozhodně nejsou jednoduché a kdybys sehnal pět právníků. tak Ti řeknou šest právních názorů, co ještě a co už ne... :-)


smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #61 kdy: 04. 06. 2011, 16:07:46 »
Nemoznost zapisu ci cteni dat z disku ti prci brani v beznem uzivani treba v tomto pripade notebooku. Sporne situace nevznikaji diky takovymto vadam, ale napriklad nakrapnuty display, vypadnuta klavesa apod. ktere servisni stredisko bude povetsinou povazovat za fyzicke poskozeni. Z tohoto prameni nejvetsi nozstvi sporu. Spory typu neuznani reklamace u prodejce vznikaji vetsinou z neznalosti pracovnika reklamacniho oddeleni, ktery nedostal od zamestnavatele patricne skoleni a nebo dostal spatne instrukce. Tady uz se dostavame k americkemu strkani kocek do mikrovlnky apod. Neni v nicich silach, aby vypsal presne, k cemu vyrobec urcen je a k cemu neni. To je naprosti nesmysl. Vetsinou pak prodejci davaji doporuceni k uzivani napr. v neprasnych a nevlhkych prostorech apod. pokud potom ale poslete jednotku do servisu s tim ze se prehriva a samovolne vypina, coz je jeden z nejcastejsich problemu notebooku tak vam to vyrobce na 99% opravi, protoze se kvuli vycisteni notebooku a pripadne vymene ventilatoru s vama prece nebude hadat, jestli jste jednotku pouzivali ve stodole u cirkularky nebo obyvaku s chladici podlozkou. Pri rozhodovani pak vice zalezi na slusnosti a selskem rozumu, protoze zakony, byt by byli napsany sebelepe, nemuze znat kazdy, byt se rika, ze neznalost neomlouva a navic nemuzou obsahnou presne jadro problemu. Problem je, ze toho samozrejme velka spousta lidi zneuziva a snazi se system podvest, z toho potom vznikaji na prvni pohled nesmyslne pozadavky servisu. Nerikam ze servisy jsou bezproblemove a chovani vyrobcu ferove, jako zakaznik si ale toho vyrobce muzu vybrat, jako vyrobce si zakaznika nevyberu a nejakej chytrolin, co se bude snazim me ocurat se vzdycky najde. Je to stejne jako autorska dan na zaznamova media apod.

Tomas

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #62 kdy: 04. 06. 2011, 17:55:37 »
K tomuto mozem len tolko mne sa prave vratil HP G62 s tym ze sa samovolne vypina je to 3 ntb co mam v tejto rade vymena chladica vycistenie a vymena baterie. Pred tym pol roka vymena disku takze zatial celkom spokojnost. K tomu chladicu mam ho doma na sklenenom stole neprasne prostredie. 1Hp ide uz 2 roky totalka v pohode. A posledne co som kupoval hned ako som ho zapol vadni pixel. Na druhy den som ho siel vymenit bez problemu este v predajni somho zapol vadni pixel na inom mieste dalsi to iste to ma uz prechadzala chut na to mi predajca ponukol vymenu za inu znacku resp, radu alebo vratenie penazi dalsi ntb uz bol v pohode. Takze tak to je aspon vyhoda nakupu v kamennom obchode.

smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #63 kdy: 04. 06. 2011, 18:17:31 »
Tak tady je potreba jeste upozornit na fakt, ze i zdanlive neprasne prostredi je ve skutecnosti prasne. Prach je temer vsude a je jen otazkou casu a systemu vetrani kdy se notebook zanese a ci vubec. Obecne se da asi rici, ze cim mensi a vykonejsi, tim je vetsi pravdepodobnost vyskytu problemu a neni tajemstvi, ze nektere modely HP a DELL maji s prehrivanim pomerne caste problemy. Presto si ale myslim, ze patri spolecne s LENOVO a jablkama k absolutni spicce mezi notebooky. U vadnych pixelu je to horsi, vetsina vyrobcu ma normy poctu vadnych pixelu na rozliseni ktere jsou tkzv. v norme. Samozrejme ze treba u vyrobce jako je treba EIZO clovek muze ocekavat bezvadnost a servis asi nebude nic namitat (nemam osobni zkusenost, jenom osobni odhad) protoze je to soucasti image znacky a cena tomu odpovida. Ostatni servisy se ale budou cukat a tam uz to bude chtit asi vice zatlacit.