Odmítli mi reklamaci notebooku

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #30 kdy: 01. 06. 2011, 19:58:13 »
Co se týče záměrného poškození, přijde mi zbytečné (a nemorální) něco přidávat.

Už to tu bylo naznačeno: v případě požadavku na vrácení peněz se, tuším, nejedná o reklamaci. Řekne-li člověk, že to chce reklamovat, servis mu to, tuším, může opravit třeba i desetkrát a po opravě si (přinejmenším do další závady) může zákazník o vrácení peněz jen nechat zdát. Musí to formulovat jako požadavek na odstoupení od kupní smlouvy. Nevím, jak je to přesně v zákoně, řešul jsem to pár měsíců zpět, když mi servis nebyl naporuhé schopen opravit nefunkční mikrofon (vždy fungoval tak týden nebo dva) a takto nějak byl můj závěr.

Záruka na baterku je dobrá poznámka, já mám naštěstí roční, co jsem se dočetl (notebook je nějaký HP 4710s - přesný model je asi jedno), jinak bych měl asi s reklamací po necelém roce smůlu.


pavel

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #31 kdy: 01. 06. 2011, 20:08:23 »
Baterie je spotřební materiál, záruka na baterie je často 6 měsíců.
Tohle je pěkná sviňárna. Mám notebook, co po koupi vydržel na baterku 4 hodiny. Postupně mu klesala výdrž a po roce a čtvrt vydržel 15 minut. V záručním listu bylo tohle napsané, tak jsem si koupil novou baterku a po 2 letech se snížila výdrž z 6 hodin na 5 (původní byla 4 článková nová 6 článková). Z toho mi jasně vychází, že výrobce dal do notebooku zmetek, aby mě donutil koupit novou. A byla to ta slavná business class řada notebooků od HP.

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #32 kdy: 01. 06. 2011, 20:43:46 »
To bude IMHO spíše smolný případ než obecný přístup výrobce.

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #33 kdy: 01. 06. 2011, 21:22:15 »
On je to vždycky smolný případ, když něco nefunguje.
Zdá se mi, že je tu kolem rozbitého notebooku trochu moc hysterie. Rozbít se může cokoliv, nějaká business class není jistota a naopak i nejlevnější železo by mělo záruční dobu přežít. Aby někoho prodejce odpálkoval s tím, že to měl  zapnuté častěji než dvakrát týdně je nesmysl.

KapitánRUM

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #34 kdy: 01. 06. 2011, 22:36:07 »
Když si koupíte boty do tanečních - tak to jsou boty do tanečních.
Nejsou stavěné na to, že v nich budete chodit od jara do zimy venku!!

Tedy: Pokud si koupím zboží, které na daný typ provozu není dimenzované, tak prostě můj nárok na záruku není oprávněný.

POKUD JSEM BYL NA TO BYL JAKKOLIV PROKAZATELNĚ UPOZORNĚN.

S NB to je stejné.

Je tu ale jedno velké ALE!

Standardně to je takto:
Prodejce se v dokladu(faktura/doklad) odvolává na své všeobecné obchodní podmínky.
Pokud obchodník není jelimán, pak se ve vlastních všeobecných obchodních podmínkách odvolá na příslušný doklad o způsobu používání toho HW(NB) od výrobce.
,,Zařízení bude používáno v souladu s ...."

A zde už je to o tom, jestli je reklamace oprávněná nebo není.

Pokud se doklad nebo VOP odvolávají na doporučený způsob použití zařízení od výrobce, pak je možné reklamaci shodit ze stolu.

Pokud se ale doklad ani VOP NEODVOLÁVAJÍ na doporučený způsob užití, pak je reklamace oprávněná. (Klid mají to tam skoro všichni!)

Ale - jeden prodejce - ani na dokladu ani ve VOP nespecifikoval záruční lhůty, proto se dvouletá záruční lhůta vztahovala i na baterku, kterou musel pěkně vyměnit.

Totiž: nikdo Vám nezakazuje prodávat ,,boty do tanečních" jako ,,boty na horskou tůru", ale ručíte si za ně! Pokud nespecifikujete omezení, předpokládá se, že žádná nejsou. Tedy až na nějaké absurdní situace, jako sušení koček v mikrovlnce, nebo žehlení šatů sám na sobě, které ale projdou jen u soudu v USA.

Lidé si dneska koupí auto a nepřečtou si kupní smlouvu k věci za 1/2 mega.
Tak kdo by čekal, že budou studovat smlouvu k NB - což zahrnuje přečíst si doklad, VOP firmy a pokud se na to firma odvolává, tak i dokumenty od výrobce NB.


Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #35 kdy: 01. 06. 2011, 23:14:36 »
Jinak tyhle GX633 prodává MSI jako "Gaming", jsou trochu těžší a mají uvnitř poměrně masivní hliníkový chladič, takže bych čekal, že vydrží větší zátěž a teploty, dokonce mají i hliníkové šasi.
Levný plasťák si koupili moji známí někde v supermarketu - byl to nějaký Asus. To ale byly opravdu "boty do tanečních". Přesto, že měl slabý procesor a int. grafiku se přehříval a navíc na to výrobce narval Visty. Dělat s tím byla děsivá zkušenost.

smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #36 kdy: 01. 06. 2011, 23:25:04 »
V naproste vetsine souhlasim s kapitanem rumem a taky s nazorem, ze lidi, kteri simuliji poskozeni a pod. jsou ti, co diky nim jsou pak proejci a servisy paranoidni a naprosto zaslouzene. Jinak zaruka dle zakona u nas a tak i ve vetsine evropskych zemi 2 roky a to i na baterii. Ta se ovsem nevztahuje na jeji vydrz a vetsina vyrobcu je do sesti mesicu pri rapidnim  poklesu meni zdarma a to prave kvuli tem zminovanym vadnym kusum. Jinak dle zakona prodejce je stranou reklamacniho procesu a nesmi Vas posilat na byt autorizovany servis (muze ho doporucit, ale NESMI Vas odmitnout). Reklamaci musi prijmout a zaridit vyjadreni autorizovaneho strediska, byt by toto bylo placene a musi to udelat na vlastni naklady. Pokud bude reklamace zamitnuta, tak dostaneteprohlaseni od servisu s infem proc byla zamitnuta. V tomto pripade doporucuji koupi noveho, protoze soud je a) na dlouho b) posudek je hrozne drahej a sance na vitezstvi v procesu miziva. Jinak plati 4 ruzne nebo 3x stejna oprava = NAROK na odstoupeni od kupni smlouvy ci na nahradni jednotku, pokud si zakaznik preje. Na slovensku je to trochu jinak.

dfasdfd

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #37 kdy: 01. 06. 2011, 23:59:42 »
Ak je predajca rozumny clovek a poviete mu, o co ide, tak to vyreklamuje (mozno aj proti reklamacnemu poriadku).

Kamosovi po zasahu bleskom odisli zakladna doska, CPU a HDD. Pri reklamacii som popravde povedal, o co ide - predajca povedal, ze sa to pokusi vyreklamovat vo velkosklade, z ktoreho nakupoval. Vyreklamoval vsetko okrem harddisku - tam sa mu to nepodarilo "ukecat", lebo ten bol po zasahu na prvy pohlad mechanicky poskodeny.

KapitánRUM

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #38 kdy: 02. 06. 2011, 01:50:22 »
2 Blaazen: Opět, nějaký Franta si koupí levný NB, který konstrukčně pro jeho účel vůbec není vhodný a na základně toho jednoho kusu hodnotí značku. Nick odpovídá.

ASUS, MSI, ACER - to všechno jsou ,,budget" výrobci - levné - na občas!!
MSI nemá smysl vůbec hodnotit, ACER funguje dokud ho nenasadíte ve firmě, ASUS je na víkendy taky super. Ale myslím si, že se ASUS vůbec neměl do prodeje levných NB pod svou značkou pouštět a měl je prodávat pod značkou ASROCK (ASROCK je kvalitativně horší produkce zaměřená jako konkurence ECS - obojí je kus nad kvalitou MSI).

S MSI máme mnohaleté a absolutně úplně nejhorší zkušenosti.
Peklo si představuji tak, že se mám starat o 100 počítačů se základní deskou od MSI a 30 notebooků od MSI. BRRRRRRRRR!!!

Jak NB tak MB od MSI bych nikomu, kdo to nevyžaduje, v žádném případě nedoporučil - ale pokud počítač zapnete jen občas, tak ať si to klidně koupí, je jedno, na co se práší.

ASUS umí dělat základní desky! Takové, co vydrží provoz 24/7 - když se v tom trochu vyznáte, dají se na tom stavět servery i pracovní stanice. Cca 30 serverů s desktopovou základní deskou od ASUSu jsme postavili a poruchovost je NIŽŠÍ než už HP!
Ostatně HP dodává do svých značkových sestav(desktopů) právě desky buď svoje nebo od ASUSu.
Kromě Intelu je ASUS jediný výrobce, který dodává kvalitu v základních deskách.
(Ještě o Gigabyte by se dalo uvažovat.)
Pravda, MSI má často pěkné vychytávky, ale stejně se mi nejvíc líbí MSI namontovaná v koši.

Bohužel, ty NB od ASUSu - a i když jsou dle mých zkušeností DALEKO DALEKO LEPŠÍ než MSI, se kvalitou IBM/Lenovo nebo BUSSINES HPčkům moc nepřibližují. Možná bych je přirovnal někam do třídy AMILO od Fujitsu Siemens, ale to AMILO bych doporučil mnohem raději, než ten ASUS.
O MSI bych se s Vámi vůbec nebavil, pokud nemáte hůlku a rozkrok u kolen.
A i pak bych Vám dal asi raději slevu na ten ASUS :-D
Ne, kdy chcete NB na tahání, chce to něco trochu kvalitnějšího.

Tohle mi vyprávěl známý, já se tam dostal, až když došlo k nápravě.
Velká firma, 30 strojů, u každého 1 NB.
Prostředí nebylo nijak prašné a každý NB měl řídit svůj stroj.
Jako první se nasadili MSI, nebyl den, kdy by tam bylo všech 30 strojů v provozu.
Nakonec si je dodavatel za strašného nadávání odvezl a přivezl Fujitsu Siemens Amilo PRO.
Hele a najednou byl klid!
Teprve teď jsem se k tomu dostal (naštěstí!).
Všech 30 strojů běželo nonstop a jen cca za 2-3 měsíce se tam jel vyměnit pevný disk, které prostě odcházely. Tj. za 12 měsíců jsem tam byli 3x měnit pevný disk, jinak žádná porucha!

Dále se mi tu mihne sem tam nějaké to AMILO u studentů a lidí, co je tahají jako kočka koťata a ty notebooky VŠECHNY drží! Přitom AMILO není BUSINESS třída! Nevěřím, že takové zacházení by podle mých zkušeností ASUS nebo ACER vydržel. O MSI se nemá vůbec smysl bavit.

Za to AMILO bych dal ruku do ohně, i když to není BUSINESS třída.

To jsou moje zkušenosti, moje názory a nikomu je nevnucuji, modlete se k čemu chcete.

smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #39 kdy: 02. 06. 2011, 03:18:39 »
Ja osobne mam s MB presne obracenou zkusenost. MSI jsem montoval do 99 procent kompu co jsem kdy postavil a reklamoval jsem jedinou a ani s podporou jsem nikdy nemel jedinej problem. Intel nepovazuju za vyrobce zakladnich desek a sem nazoru, ze by meli pokracovat ve vyrobe procesoru. Asus je takovej prumer. Ani neurazi, ani nenadchne. S nazorem na notebooky souhlasim vesmes. MSI se nemelo cpat do vyroby notebooku a v praxi do firemniho pouziti je to proste nesmysl stejne jako Asus. Fujitsu a toshiba jeste vyrabeji cenove zajimave notebooky do firemniho sektoru a drive semtam vyrobil pouzitelnej model i acer.

Haylie

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #40 kdy: 02. 06. 2011, 18:33:20 »
Lidi tohle je vsechno pekny jak mi kazdej pise ze umslne poskozeni notebooku je svinarna ,
dobre chapu koupil sem notebook o kterem sem toho moc nevedel (nejsem vseved ze ano ? )
Kdyz si neco koupite tak necekate ze po mesici pouzivani vam zdechne (po zakoupeni za mesic priblizne sem ho odnesl na reklamaci a byla uznana) kdyz si koupite notebook za 19 tisic + jak tady uz nekdo rikal MSI s oznacenim GX je herni a ma neco vydrzet tak necekate ze vam nezvladne ani nejakych 30fps u her starych tak rok/dva , a taky neocekavate ze budete mit notebook  3x v reklamaci a ze si na nem ani nezahrajete .
mozna dokud vam vsechno v pohode funguje rikejte si tohle je totalni (debil) jen si na neco stezuje a snazi se zbavit neceho co koupil

ano budu , kdyz si koupite nove boty do tanecnich ze si v nich ani nezatancite a ze se rozpadnou po par tancich ?

prosim piste k tematu a ne k reklamacnim zakonum diky

Haylie

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #41 kdy: 02. 06. 2011, 18:47:29 »
Este pro informaci

Vymenene casti po reklamacich

Komentare servisu :

Provedena vymena  zakladni desky,cpu ventilatoru  a mechanicke casti
Provedena vymena invertboardu flash bios ,vycisteni chladice
Provedena vymena HDD ,LCD covers , ventilatoru

Mozna je blby to poskozovat ale kdyz se vam posere tolik veci tak neco neni v poradku a myslim ze nikdo z vas by nechtel mit stejne potize ...
+ po vsech opravach notebook je stale nepouzitelny napriklad na Photoshop prehrejvase na cca 98 stupnu a vypnese ,nedase nic hrat , a koukat na filmy je taky hruza

zorbon

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #42 kdy: 02. 06. 2011, 21:01:41 »
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.

Haylie

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #43 kdy: 02. 06. 2011, 22:01:55 »
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.
Prave ja taky tedka mam s Alzou
tak koukam nejsem sam

zorbon

Re: Odmítli mi reklamaci notebooku
« Odpověď #44 kdy: 02. 06. 2011, 22:11:20 »
Zdravím,
taky se připojím s mojí nedávnou zkušeností s reklamací u Alzy. Abych to zde vše nevypisoval, tak jsem ještě našel link na tehdy napsaný blog.

http://reklamace-alza.bloger.cz/

Doporučuji při problémech napsat slušně někomu "vejš" se kterým se dá bavit.
Důležité je být hlavně slušný a mít "našprtán" občanský a obchodní zákoník co se týče reklamací a práv spotřebitele.
Prave ja taky tedka mam s Alzou
tak koukam nejsem sam

Ale tvůj přístup se záměrným poškozováním je odsouzeníhodná sviňárna, kvůli který na to doplácí ostatní, kterým se opravdu něco stalo.
V*ser se na to a postupuj a drž se zákonů. Mně se to povedlo i když jsem tomu musel obětovat čas, který jsem mohl věnovat důležitějším věcem jako je studium nebo zájmy.

Pokud tě tvoje názory a metody "zub za zub" nepustí doporučuji aby jsi se přestěhoval do islámských zemí kde uplatňují právo Šaríja. Za chvíly by ses vrátil s pahýly.