Ja mam so scrum-om pozitivnu skusenost. Cca tri roky v jednej vacsej spolocnosti. Skusim popisat, ako "sa to robilo u nas". V kazdom pripade, za tie tri roky tam bol citelny posun vo veciach a hladali sa optima...
Dvojtyzdenny sprint, standup primarne ako rekapitulacia a naznak co je v plane dnes. Ak niekto tri dni robil na tom istom, zvacsa sa ozval specialista na dany problem a len si kyvli, ze si daju parovu session/diskusiu a vyriesia to za polhodku. V kazdy tyzden bol jeden predplaning (kludne aj dvojhodinovy meeting s kartickami) a jeden planing. Zhruba rovnaka napln. Vpodstate bola snaha mat lepsie pripravene ulohy a lepsie definovane DefinitionOfDone, ci AcceptanceCriteria, ale tu sme sa kus motali. Samotny project owner nam do sprintu zvacsa nahodil tak 5 uloh a povedal ktore by mal rad spravene "navyse". Podla aktualneho technical dept-u sme si prihodili ako tim cca 5 az 15 uloh zvacsa technologickych, ci prevadzkovych (predsa sme DevOps a aj ked nik nevie s databazami, tak si ich budeme manazovat sami

. Samozrejma retrospektiva (snaha aby kazdy povedal aspon jednu pozitivnu a jednu negativnu vec). Zvacsa sme sa tu motali v podobnych veciach, ktore boli bud personalneho charakteru, alebo "bad luck" charakteru a nevedeli sme ich odstranit. Ziadne akcie, co scrummaster navrhol nezafungovali :/ Vnimali sme ale retrospektivu (cca 30 az 50 minutove boli) ako plus, kde sme si otvorene povedali, co sme (pripadne kto

posrali tento sprint a pripadne ako to v buducnosti nespravit rovnako. Ulohy sme si vzdy vyberali sami a vzdy po jednej. Tiez zaradovane (tie technologicke) boli primarne podla timu. Ak sa nejaky clovek, co ma na starosti zalohovanie DB ohlasil, ze by potreboval daco prerobit, tak to nahodil do backlogu a nasledne na planingu sa to ohodnotilo a demokraticky dohodlo na zaradeni... Co sa tykastorypointov (karticiek), tak tam sa nerobil ziaden priemer. Kazdy ukazal a scrummaster bud povedal, ze vstupy 2, 3, 3, 5, 7 znamenaju, ze to dame za 5, alebo sa spytal dvojky a sedmicky, ze "preco". Tam sa niekedy zistilo, ze zadanie je nejednoznacne a upravilo sa znova sme tasili karticky. Vpodstate vzdy sme dospeli k spolocnemu cislu. Aj ked napriklad ulohu vsetci videli ako dvojku, ale ja ako patku, tak to niekedy skoncilo na tom, ze sa to da za tri (alebo 5) a spravim to so silnou ucastou kolegu, ktory by to mozno zvladol za jednotku... Co sa tyka dema, tak jednu dobu sme mali (fitnesse framework na testy a nasledne inhouse scalatest based framework s podobnym vlastnym vystupom) kvalitne demo, kde sme naozaj ukazovali nejake "end to end" testy (pre nas end bol backendovy rest call, alebo nejaky zaznam v databaze, ktoru sme monitorovali a ine legacy veci). Neskor sa dema zrusili a potom sa opat zaviedli, ale do podoby, kedy trvalo demo cca 5 minut a obsahovalo "Sprint sme nestihli, lebo choroba clenov timu a zaroven nam tim X nedodal nacas daco a este jeden bug, ktory trval dlhsie ako sme mali buffer...".
PS: Dakde som zachytil, ze storypointy vychadzaju z mody a lepsi pristup je, ze si na planingu ludia povedia pocitovo, ci tam tie tasky vojdu a daju ich tam tolko, aby to bolo OK. Teda idealne, ze sa dlzka sprintu nastavi na "zhruba 7 pracovnych dni", lebo "zhruba 4 pracovne dni" a nahadzu sa veci do sprintu a potom sa sprintuje.