Prosel jsem nekolika firmami. Spravne implementovat neni vubec jednoduche a predpoklada to disciplinu vsech zucastnenych a kvalitni zpracovani firemnich procesu, ktere musi byt striktne dodrzovany. Zazil jsem i to, ze se zavedl scrum, ale postupne se polevovalo a polevovalo, az se doslo zpet k vychozimu bodu. Takze duslednost a vymahat dodrzovani procesu.
Jinak idealni delka sprintu je podle mne jeden tyden. Zazil jsem i dva tydny, ale to bylo podle mne uz moc a bylo to celkove mene pruzne. Velkym prinosem jsou kazdy den standup meetings. Pomuze to pracovnikovi naladit mozek na praci a zorientovat se v tom, co resi kolegove. Pripadne lze na standupu zjistit, za jakym kolegou zajit pro pomoc. Standup by mel byt rano, kdyz jsou vsichni jiz v kancelari a jsou po prvnim kafi, takze jeste dostatecne cerstvi. Podle meho by na jednoho clena teamu mely pripadnout maximalne 2 minuty casu v ramci standupu. Chyba je, kdyz se ze standupu stane delsi porada. To pak ji pracovnici zacnou brat jako nudnou buzeraci, pri ktere musi stat. Proc by meli deset minut poslouchat podrobnosti o issue, ktere resi kolega? Staci jim par vet. Zbytek se musi resit na adhoc meetings.
Planning je v podstate zbytecny. Kvalitne zpracovane issue handling procesy ho mohou nahradit - jednoduchy uvod do issue na standupu od scrum mastera, zbytek pripadne na adhoc meetingu. Opet plati neobtezovat ostatni pracovniky. Maximalne vyuzivat issue tracking tools - jira je skvela.
Scrum a kanban boards se mi neosvedcilo. Moc barevnych papirku, na ktere kazdy kasle.
Happy end index? To neznam, ale mozna se jedno o nejaky teambuilding s happy endem...
Retrospektiva. Zde nemam jednoznacny nazor. Pokud je rozumna a kratka, muze to byt prinosne. Nekolika hodinova buzerace, ktera nic v podstate ani nemuze vyresit, je obtezujici a k nicemu.