Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?

odesílání

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #30 kdy: 12. 07. 2018, 21:25:55 »
Máte pravdu, IB jedno z posledních normálních. Bohužel poměrně špatná klientská zkušenost jako fyzická i právnická osoba. Obávám se, že tuhle banku jen jako poslední v ČR.

Skoro vše jde udělat v IB, včetně změn adres, karet, ...
Na pobočce něco super - např. smlouva za 15 minut, 2 x A4 textu. Něco otřesné.
Celkový dojem +++, protože mi stačí jen to IB.

FIO je nejlepsi. Vyzkousel jsem hodne. Vyuzil jsem mBank nez dosahla kriticke urovne stupidity. In the meantime FIO zvitezilo a doufam ze nezpychnou. Jinak pobocka FIO Veveri super service!


bf

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #31 kdy: 12. 07. 2018, 21:46:01 »
... In the meantime FIO ... super service!
Stupidita je hlavně používání anglických slov protože to rozhodně neni "cool".

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #32 kdy: 13. 07. 2018, 07:50:00 »
Nezdá se vám, že jde internetové bankovnictví jaksi do prrdele? ... Aktuálně Česká Spořitelna přechází na George a inspirace debilitami z mBank je evidentní. ...

No přestože obecně jsem konzerva, mám rád věci "postaru" a mám chodidla v pěst z dnešních nepřehledných webů co morphujou před očima, namísto stránkování donekonečna scrollujou, místo jasného strukturovaného menu a bohatých formulářů nutí člověka do nepřehledných a nekonzistentních wizardů (jedno tlačíko na full HD obrzovce) apod...

Tak zrovna tady mám pocit, že servis24.cz normálně dál funguje. Máte důvod se domnívat, že se ho ČS chystá zaříznout?

A děkuji - díky Vám konečně vím, kdo otapetoval billboardy v celé republice tím záhadným géčkem. Zadat vlastníkům reklamních ploch nějaké to tapetování, to by jim šlo... Děkuji za varování, ušetřil jste mi jeden nepodstatný infarkt asi z 350 za poslední půlrok (pokud by mi to ČS nabídla a já byl zvědavej - což se zatím nestalo).

Obecně pokud ČS vyrobila alternativní iBanking pro iLidi s matlacími iDestičkami, tak asi palec nahoru, každé zboží má svého kupce, a poslední dobou mívám pocit, že jsem v menšině. Pokud zůstane možnost volby, můžeme být spokojeni všichni - matlající frikulíni i my o pět let starší...

kkt1

  • *****
  • 796
    • Zobrazit profil
Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #33 kdy: 13. 07. 2018, 08:30:53 »
Servis24 samozrejme casem zanikne, v nejake rozhovoru nejaky typek z CS rikal i jejich plan co se tyce do kdy planuji migrovat fyzicke osoby a do kdy bude k dispozici pro pravnicke osoby

Adblocek

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #34 kdy: 13. 07. 2018, 08:48:57 »
Servis24 samozrejme casem zanikne, v nejake rozhovoru nejaky typek z CS rikal i jejich plan co se tyce do kdy planuji migrovat fyzicke osoby a do kdy bude k dispozici pro pravnicke osoby

https://finance.idnes.cz/ceska-sporitelna-george-internetove-bankovnictvi-servis24-pa4-/sporeni.aspx?c=A180627_102209_sporeni_sov

tady je zdroj této informace


anonym

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #35 kdy: 13. 07. 2018, 08:49:49 »
Příčina je jendoduchá, hromadný přechod na javascriptové frameworky jako je Angular. Tam to buďto  dělali původně backenďáci a neumí to, nebo to dostali úplně do režie javascriptoví patláci co dělají rutinně webky. Od těch nějaké inženýrské zamyšlení se nad tím co dělají moc nečekejte.

anonym

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #36 kdy: 13. 07. 2018, 08:53:02 »
Jo pozor, oni se ti webovkáři taky inženýrsky umí zamýšlet, ale nad tím, jak vyřešit nefungující Vpřed a Zpět když tam použili js framework, a jak uživatele dostat na stejný předchozí řádek když tam použili takový ten js lazyloading informací na stránce.

Ještě může být příčina problému to, že banka si to nechala udělat u nějaké webovkářské firmy. V jedné takové jsem pracoval než jsem zdrhnul. Ti takhle dostanou utažené množství mandays za jaké to něco musí stihnout a vleze se co se vleze.

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #37 kdy: 13. 07. 2018, 08:55:20 »
Dalo by se pokračovat donekonečna, prostě čím hloupější tím lepší. V ostatních bankovních ústavech je to po inovacích dost podobné. Zbyl tu ještě někdo normální?

popravde jsi me potesil. porad jsem mel - po nasazeni noveho ibankingu u mBanky a nadsenem hykani mych mladsich kolegu nad gamifikacemi a spojenim s FB - pocit, ze jsem starej a konzervativni, kdyz bych si pral neco ve stylu FIA. Takze nejsem sam ;) Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #38 kdy: 13. 07. 2018, 10:04:50 »
Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

Jako že když kliknete na "Zpět" v prohlížeči po tom finálním potvrzení, tak se dostanete zpět na to finální potvrzení?

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #39 kdy: 13. 07. 2018, 10:10:16 »

https://finance.idnes.cz/ceska-sporitelna-george-internetove-bankovnictvi-servis24-pa4-/sporeni.aspx?c=A180627_102209_sporeni_sov

tady je zdroj této informace

Díky. Nojo... tak nic :-/ A pod článkem není povolena diskuse :-)

Ten "digitální šéf" by mohl pamatovat ze školy nějaký ten systematický přístup k designu informačních systémů. A zmiňuje pár věcí, které vypadají jako "cesta kupředu": možnost koukat na účty v jiných bankách a co já vím jaké další vychytávky. Ne že bych to potřeboval, ale viditelně se snaží "jít dopředu", inovovat - "digitální šéf" zcela jistě ve spolupráci s produkťáky a markeťáky.

Je půvabné, že místo "máte svého živého osobního bankéře na pobočce" (v retailové bance! Nikdy jsem ho nepotřeboval!) teď budou tlačit "máte svého osobního virtuálního digitálního asistenta, který rozumí Vašim potřebám". No potěš. To je fakt inovace. Nepřehledné wizardovité workflow obohatíme o Mr.Clippyho, abyste se necítili tak ztracení. Jak je to dlouho? 20 let? Kdypak nám zabili pana sponku? Jo aha, už v roce 2001...? Ten čas letí :-)

Dovedu pochopit, že se v technické rovině taky chtějí zbavit nějakého "legacy baggage". Pokud je ten systém fakt 17 let starý, možná to má závislosti na součástkách, kterým už skončil support, update na nové verze všeho kolem není úplně triviální (a v bankovní aplikaci je to minové pole apod.), možná je tam za léta změn v produktovém portfoliu milion dolepených interních obezliček a výjimek, které já jako BFU v uživatelském rozhraní ani vzdáleně netuším... = může být problém že to hrozně nabobtnalo v úrovni "aplikační logiky". A proto nastal čas na "forklift upgrade". Udělat tlustou čáru. Postavit to všecko znovu od základu. No snad to vzali za správný konec. Chci věřit, že mají v ČS dost erudice na to, aby to nehodili partě cvičených opic co znají jenom frikulínské trendy v UI designu. Důkazem mi budiž, že základní věci zjevně fungují správně. Co jsem zaslechl o fungování interního inkrementárního vývoje IS v bankovním sektoru, tak se osobně zdržuji zjednodušujících odsudků.

A je fakt, že kosmetický vzhled uživatelského rozhraní se "prodává" mnohem snáz, než kvalitní a stabilní technické řešení - prodává se snáz dovnitř do firmy (hlavně vzhůru nadřízeným) i navenek zákazníkům z řad ne-IT veřejnosti. Kde jsem to jen četl... když přinesete hezký prototyp uživatelského rozhraní, zákazník si myslí, že "je to hotové", a nikdo už Vám nechce zaplatit tu fůru práce, která Vás ještě čeká "pod kapotou" :-)

=> čas ukáže, jestli banka drobné nedostatky v uživatelském rozhraní a "množině fičur" svižně doladí, nebo se na to vykašle a prostě to nacpe uživatelům svou dominantní silou. Hehe naštěstí na internetbankingu nijak nezávisím.

Asi bych měl George napřed vyzkoušet, než budu dál kritizovat. Což se zatím nechystám. Takže budu končit :-)

Obecně tlak na "modernizaci kosmetiky webu" (modernizaci v zájmu boje proti "vzhledu co byl v módě před 5-10 lety" a dnes působí zatuchle, protože se zoufale okoukal) pozoruji na všech stranách. Pokud se jedná o službu retailovým zákazníkům, motivace "servírovat aplikaci na telefony" bohužel často převáží. Pokud se jedná o službu konzervativním zákazníkům (kteří pracují na počítači, nikoli na telefonu, a potřebují být produktivní), vidím často výsledek ve stylu "vlk v marketingu se nějak nažral a koza nakonec zůstala celá". Na začátku velkohubé PR ohlášení, odkaz na "nový a pokročilý" vzhled který při pokusu o praktickou práci skřípe... a po pár dnech ústup o půl kroku zpátky, skončí to v zásadě kosmetickým updatem původní "mechaniky" webu: vymění se font, přidá se víc prostoru mezi řádky v menu, pozmění se barvičky a styl rámečků, celý vzhled se posune vstříc "slepcům" co mají displej s vyšším DPI... doladí se chybky v uživatelském rozhraní (přeteklé konce řádků na tlačítkách v menu) a jede se dál.

Taky jsem viděl případy, kdy starý web se vyhodil, protože "byl nespravovatelný" (vysvětlivka: dodala ho před lety externí firma, která dávno neexistuje, a nechali jsme odejít interní zaměstnance, kteří s tím uměli dělat) a namísto něj se nasadí nový web, který dodala externí firma, co šla zrovna kolem a asi nabídla nejmíň, ten nový web je veskrze moderní a pokročilý, s použitím nejnovějších technologií, akorát na něm tak nějak chybí půlka věcí (zbyla kostra produktového portfolia, ale menu je "řidší", na obrazovku se toho vejde méně, struktura je zmatenější než bývala a chybí třeba supportí web s kompletním archivem starších verzí firmwaru, je problém se k nějakému supportu vůbec doklikat) a když se podíváte na vlastní web "tvůrce", který "náš" nový web dodal, tak zjistíte, že vzhled je navlas stejný, a navíc nápadně podobný jedné ze šablon v základní distribuci Wordpressu... včetně některých "inovativních a vychytávkových" elementů uživatelského rozhraní, které Vám na "koncovém zákaznickém" webu přijdou krajně svévolné a dementní :-) Ale jako zákazník dotyčné firmy si můžete stěžovat jak chcete, interní zákaznický support jenom předá stížnost někomu dalšímu uvnitř (komu? asi PR?) a reálně se nic nezlepší, protože firma mezitím vyrostla z "rodinné" dimenze, vlastníci a dřívější hybatelé odešli do důchodu, vedení najaté novými akcionáři a "zaměstnanci" v marketingu nemají pražádnou motivaci řešit stesky svých techno-konzervativních koncových zákazníků, kteří mají přece takové samé divné názory... Bohužel čím větší firma, tím kostrbatější je tento proces :-(

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #40 kdy: 13. 07. 2018, 13:01:13 »
Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

Jako že když kliknete na "Zpět" v prohlížeči po tom finálním potvrzení, tak se dostanete zpět na to finální potvrzení?

u operaci, kde je Zpet legalni bych to samozrejme ocekaval. Nebo priklad - vytvorim si filtr, kde zadam zobrazeni plateb nad 1000 korun za posledni 3 mesice a potom ho budu chtit upravit (zpet na dialog s kriterii). Hele kdysi jsme to hodne resili na jobs.cz a taky to fungovalo (tehdy, netusim jak dnes), takze technicky to problem neni.

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #41 kdy: 13. 07. 2018, 13:06:20 »
Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

Jako že když kliknete na "Zpět" v prohlížeči po tom finálním potvrzení, tak se dostanete zpět na to finální potvrzení?

u operaci, kde je Zpet legalni bych to samozrejme ocekaval. Nebo priklad - vytvorim si filtr, kde zadam zobrazeni plateb nad 1000 korun za posledni 3 mesice a potom ho budu chtit upravit (zpet na dialog s kriterii). Hele kdysi jsme to hodne resili na jobs.cz a taky to fungovalo (tehdy, netusim jak dnes), takze technicky to problem neni.

jeste si sam odpovim :)  https://baymard.com/blog/back-button-expectations

MD

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #42 kdy: 13. 07. 2018, 13:34:55 »
Citace
Tak třeba jsou notoricky známí porušováním zákona při card fraud. Odmítají připsat zpět ukradené prostředky (jak jim zákon ukládá) a udělají to až po pohrůžce finančním arbitrem.

Co jsem měl možnost vidět u mBank, informaci o podvodu přeposlali příslušné karetní společnosti a z jejich postoje bylo celkem zřejmé, že pokud ta peníze nevrátí, budou se cukat, co to půjde. V daném případě karetní společnost peníze vrátila, takže byly zpět připsány (z tohoto pohledu to banku ani nic nestálo).

Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #43 kdy: 13. 07. 2018, 13:43:21 »
Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

Jako že když kliknete na "Zpět" v prohlížeči po tom finálním potvrzení, tak se dostanete zpět na to finální potvrzení?

u operaci, kde je Zpet legalni bych to samozrejme ocekaval.

A to jsou prosím tě přesně které? Tahle funkce je v tomhle případě obecně naprosto nežádoucí, protože nikdo netouží po tom, aby nějakou operaci odeslal nechtěně dvakrát kvůli tomu, že omylem zmáčkne čudlík na myši nebo backspace, když je mimo focus ve formuláři. (Popsaný příklad  zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni pak už nedává smysl vůbec, kam by ses tam chtěl jako vracet?  ::))

odesílání

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #44 kdy: 13. 07. 2018, 14:26:13 »
... In the meantime FIO ... super service!
Stupidita je hlavně používání anglických slov protože to rozhodně neni "cool".

To bylo rozhodne k veci :-).

Me se libi i slova nemecka, treba gleichschaltování je krasne slovo.