reklama

Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?

qwertz

Nezdá se vám, že jde internetové bankovnictví jaksi do prrdele? Nejdřív přišla Nová mBank, kombinace ajaxového pekla s blikajícím cirkusem a nesmyslným chováním. Dneska je to snad standard, jedna banka vedle druhé, pokud má alespoň slušně fungující IB, nahrazuje to nesmyslem.
Aktuálně Česká Spořitelna přechází na George a inspirace debilitami z mBank je evidentní. Při jednorázové platbě musí uživatel povinně příjemce pojmenovat, přestože o to nestojí a jedná se o jednorázíovou platbu. Automaticky se mu tak plevelí seznam příjemců, kde měl dosud jen "adresář" těch, které potřeboval. Takže klient jak dement pojmenuje pomlčkou, zaplatí, vleze do adresáře a smaže. Vyhledávání soudruzi nahradili fulltextem. To je možná fajn doplněk, když člověk neví co hledá, ale jako náhrada standardního parametrizovaného hledání, kdy mu full text místo toho vrací google stylem výskyt řetězce všude, je to fakt idiotský nástroj. Dalo by se pokračovat donekonečna, prostě čím hloupější tím lepší. V ostatních bankovních ústavech je to po inovacích dost podobné. Zbyl tu ještě někdo normální?

reklama


trt

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #1 kdy: 21. 06. 2018, 20:39:45 »
Tak asi kazda lepsia banka ponuka API nad ktorym si vzdy mozes urobit svoje vlastne UI. V tvojom pripade asi take, ktore zvladnes obsluhovat cez curl/wget/links/lynx. Mozes ist aj o level vyssie a automatizovat to, napr. cez IFTTT. Priklad: https://monzo.com/blog/2018/06/07/monzo-on-ifttt/.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #2 kdy: 21. 06. 2018, 20:43:02 »
Zbyl tu ještě někdo normální?

Zkuste FIO. IB bez Ajaxu, funguje vpřed, zpět i reload. Mají jednoduché API. Transakce jsou vidět v reálném čase (po reloadu). Z mého pohledu okouzlující jednoduchost.

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #3 kdy: 21. 06. 2018, 20:51:52 »
Zkuste FIO. IB bez Ajaxu, funguje vpřed, zpět i reload.

Máte pravdu, IB jedno z posledních normálních. Bohužel poměrně špatná klientská zkušenost jako fyzická i právnická osoba. Obávám se, že tuhle banku jen jako poslední v ČR.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #4 kdy: 21. 06. 2018, 20:53:33 »
Máte pravdu, IB jedno z posledních normálních. Bohužel poměrně špatná klientská zkušenost jako fyzická i právnická osoba. Obávám se, že tuhle banku jen jako poslední v ČR.

Skoro vše jde udělat v IB, včetně změn adres, karet, ...
Na pobočce něco super - např. smlouva za 15 minut, 2 x A4 textu. Něco otřesné.
Celkový dojem +++, protože mi stačí jen to IB.


#

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #5 kdy: 21. 06. 2018, 21:47:48 »
Krome FIO mi prijde normalni i Equa, zadny odznacky nebo nesmyslny zpravy, prehledny.

V.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #6 kdy: 21. 06. 2018, 21:50:14 »
Měl jsem Expandii. Měl jsem e-Banku. Mam RB.
Vždycky se to dalo používat. Možná to bylo dřív lepší, ale pořád se to ještě dá používat a nemusím zde naříkat.

Takže ... nechcete šetřit na špatném místě?
Ano, o Komerčce jsem slyšel, jak ja zabitá, jak doslova kašlou na obyčejné zákazníky (viz blogy na iDnesu).
Platim míň než u Citibank (kdysi pořád něco vnucovali).
Technické řešení a "user experience" ujde. Použít a jít ...

A pokud to Rajfka zprasí, tak taky nevim, kam odejít.

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #7 kdy: 21. 06. 2018, 22:02:10 »
Zkuste FIO. IB bez Ajaxu, ...

A na tom jsi byl kde? Fio IB samozřejmě AJAX používá.

A funkčně patří mezi ty horší. Nedávno jsem potřeboval změnit cílový účet u trvalého příkazu. Ale to "nejde". Musel jsem příkaz zrušit a znova zadat a ještě jak blbec zbytek údajů opisovat, protože ani nejde založit jeden trvalý příkaz podle jiného...

slanger

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #8 kdy: 21. 06. 2018, 22:23:10 »
George? Co je to? To je slang ajťáků?

Jenda

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #9 kdy: 21. 06. 2018, 22:41:25 »
Bohužel poměrně špatná klientská zkušenost jako fyzická i právnická osoba.

Co mě může čekat? Mám od nich podnikatelský účet a eBroker, brmlab má účet jako právnická osoba, a zatím jsem žádný problém nepotkal.

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #10 kdy: 21. 06. 2018, 23:06:40 »
Co mě může čekat?

Tak třeba jsou notoricky známí porušováním zákona při card fraud. Odmítají připsat zpět ukradené prostředky (jak jim zákon ukládá) a udělají to až po pohrůžce finančním arbitrem.

nobody(ten pravej)

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #11 kdy: 21. 06. 2018, 23:49:27 »
Měl jsem Expandii. Měl jsem e-Banku. Mam RB.
[...] A pokud to Rajfka zprasí, tak taky nevim, kam odejít.
Mel sem Expandii od jejiho vzniku, pak totoznej IB/banka se prejmenovalo na eBanku, pak totozne IB koupila RB jako eKonto...
nicmene nedavno to prave Rajfka uz zprasila kdyz "Expandia IB" prekopala(=zahodila) na "Raifka zluta hruza IB" ;-)

za me doporucuju AirBanka, kde je sice Java ci co (nejde back, reload) ale je to pohodlne na pouzivani a stejne jako z Expandia v minulem stoleni mam pocit ze to navrhoval nekdo kdo vi co dela (btw: mozna je to i tim ze za tim stoji stejnej clovek(ok, samozrejme nevim nakolik v Expandia i AirBank do toho mluvil on :-)

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #12 kdy: 22. 06. 2018, 06:15:28 »
Co mě může čekat? Mám od nich podnikatelský účet a eBroker, brmlab má účet jako právnická osoba, a zatím jsem žádný problém nepotkal.

Ta banka doslova je minové pole. Četl jste třeba VOP?

článek XIX 6.
Banka je oprávněna použít peněžní prostředky klienta vedené na jakýchkoli účtech vedených bankou pro klienta k započtení své libovolné pohledávky, kterou banka má vůči klientovi, bez ohledu na to, zda tyto pohledávky vznikly v souvislosti s vedením účtu nebo ji nak. Banka je oprávněna i bez souhlasu klienta započíst vůči klientovi i promlčené pohledávky, nejisté a také neurčité, stejně jako pohledávky nesplatné.


https://www.fio.cz/docs/cz/OP_FB_180723.pdf

To dost protiklientské ujednání i na poměry zatuchlého bankovního rybníčku. Uvedeno doslovado praxe to znamená, že banka může skoupit váš neexistující dluh za jízdu na černo a strhout si to z účtu. Započtení neurčitých a nejasný pohledávek myslím dokonce zakazuje zákon, ale nejsem si jist, jestli se tohoto stejně jako promlčených pohledávek, nemůže idiot spotřebitel podepsáním smlouvy vzdát.

Další perla je povinnost minimálně jednou denně kontrolovat platební kartu:

článek IV. Preventivní opatření kochraně důvěrných údajů
Držitel karty je povinen ukládat platební kartu odděleně od jiné bankovní dokumentace na bezpečném místě, tj. na místě, které není volně přístupné třetím osobám a které je zabezpečeno před zásahem třetích osob. Dále je držitel karty povinen pravidelně, po každém použití platební karty a minimálně však 1 x denně kontrolovat držení platební karty a přijmout taková individuální bezpečnostní opatření, aby zabránil jejímu zneužití, ztrátě nebo odcizení.


https://www.fio.cz/docs/cz/OP_Karty_180723.pdf

kontrolujete si kartu 1x denně? Protože pokud ne, tak se dopouštíte porušení smlouvy (paradoxně je to i karta zavřená v trezoru) a pokud dojde ke zneužití karty o více než 24h 1s před nahlášením ztráty, může banka argumentovat, že jste hrubě porušil smlouvu, a za zneužití platebního protředku tak nenesete  ztrátu do 50EUR, ale nesete ji zcela (§116 zákona o platební styku)

Na téhle bance se jinak ukzuje základní problém lowcostu. Dokud vše funguje, OK. Jakmile nastane problém (a ten nasten v každé bance, je to jen otázkou česu), neestistuje u nich proces, jak to řešit. Zákaznická linka neexistuje, dovolat se na pobočku lze jen v pracovní době, ale většinou je obsazeno. Nemají žádný service-desk, kde by vám přiřadili číslo incidentu, abyste se pak mohl při další komunikaci s kýmkoli v bance naněj odkazovat. Klidně to dopadne tak, že měsíce sháníte po celé ČR v té bance někoho, kdo je kompetentní to řešit, protože si to nejsou schopni předat.

ZAJDAN

  • *****
  • 1 803
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #13 kdy: 22. 06. 2018, 08:45:50 »
1) divím se, že to vlákno ještě nezamkly!...stejné téma mě zamkly před měsícem s debilním vyjádřením
2) stejně takto děsně dopadla Komeční banka KB

Ještě před dvěmi měsíci jsem KB uctíval a ten ebanking byl fakt namáklej, to za co to v dubnu vyměnili je sterilní hnus postrádající zásadní informace.
Zrovna včera jsem se rozčílil když jsem potřeboval zjistit číslo účtu penzíjního připojištění, kde s doměním, že kliknu na aplet balíčku Penzijního připojištění a tam ho uvidím....nic...ani s asistencí člověka z KB se nám to nepodařilo najít.
Kfix proč stále má někdo tendence předělávat zaběhlé funkční a pěkné věci.
pokud nemáš trpělivost, pokud nemáš odpověď na dotaz, chceš ostatní posílat do kouta nebo je odrazovat, že na to nemají?...nemrhej síly a raději se nevyjadřuj...prostě to ignoruj

ZAJDAN

  • *****
  • 1 803
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #14 kdy: 22. 06. 2018, 08:46:33 »
zase se editací duplikuje editovaný příspěvek!!!

Jo a na FIO si dávejte bacha...né jednou jsem zažil zklamaní lidí u bankomatu, kterej s FIO nechtěl komunikovat, hned po nich jsem ze stejního bankomatu peníze vybral(KB). A zrovna včera se tak stalo.
« Poslední změna: 22. 06. 2018, 08:50:10 od ZAJDAN »
pokud nemáš trpělivost, pokud nemáš odpověď na dotaz, chceš ostatní posílat do kouta nebo je odrazovat, že na to nemají?...nemrhej síly a raději se nevyjadřuj...prostě to ignoruj

 

reklama