reklama

Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #15 kdy: 22. 06. 2018, 09:07:01 »
článek XIX 6.
Banka je oprávněna použít peněžní prostředky klienta vedené na jakýchkoli účtech vedených bankou pro klienta k započtení své libovolné pohledávky, kterou banka má vůči klientovi, bez ohledu na to, zda tyto pohledávky vznikly v souvislosti s vedením účtu nebo ji nak. Banka je oprávněna i bez souhlasu klienta započíst vůči klientovi i promlčené pohledávky, nejisté a také neurčité, stejně jako pohledávky nesplatné.


To nemusí mít ani v podmínkách, to je zcela běžný instrument občanského zákoníku. Když někdo dluží Vám a Vám se do ruky dostane něco jeho, můžete to jednostranně započíst. Konkrétně se jedná o § 1892, kde dochází k převzetí a (částečnému) zániku dluhu.

Započítávání promlčení je také běžné. Promlčením totiž nezaniká pohledávka jako taková, pouze se stává nevymahatelnou. Tedy, pokud Vám někdo dluží 5000 Kč a dluh se promlčí, ale za 30 let se stane příležitost, že dostanete do ruky jeho peníze nebo jinou hodnotu, můžete tím svůj, byť promlčený dluh uspokojit.

Započítávat nejisté nebo neurčité nebo nesplatné pohledávky také lze. Pokud se ale ukáže, že to nebylo oprávněné, pochopitelně máte právo na úrok z prodlení a náhradu škody. Opět, to není specifikum jen banky, ale to se děje i mezi běžnými osobami nebo firmami. Jedna dvě firmy si fakturují navzájem. Jedna faktura má splatnost o 30 dní dříve, než druhá. Sice teoreticky by měla nejdřív zaplatit první firma té druhé, a ta druhá až za 30 dní nazpět. V praxi se to ale jednostranně započítává, protože ve skutečnosti nejde o protiprávní jednání takového významu, aby šlo byť i jen o přestupek.

To dost protiklientské ujednání i na poměry zatuchlého bankovního rybníčku. Uvedeno doslovado praxe to znamená, že banka může skoupit váš neexistující dluh za jízdu na černo a strhout si to z účtu. Započtení neurčitých a nejasný pohledávek myslím dokonce zakazuje zákon, ale nejsem si jist, jestli se tohoto stejně jako promlčených pohledávek, nemůže idiot spotřebitel podepsáním smlouvy vzdát.

Vy se tím ničeho nevzdáváte. Občanský zákoník zakazuje taková ujednání smluv, která by znevýhodňovala postavení smluvních stran. Celé ustanovení této podmínky ve zkratce říká: Počítejte s tím, že my si své pohledávky uspokojíme z Vašeho účtu. (Co už nepíšou, ale vyplývá ze zákona: Pokud ale uděláme chybu, tak jsme samozřejmě odpovědni a musíme nahradit škodu a úroky).

Myslím, že jste jen špatně pochopil význam takového ustanovení. (Asi by bylo jednodušší, kdyby to tam nepsali a dělali to - protože to dělají úplně všechny banky).

článek IV. Preventivní opatření kochraně důvěrných údajů
Držitel karty je povinen ukládat platební kartu odděleně od jiné bankovní dokumentace na bezpečném místě, tj. na místě, které není volně přístupné třetím osobám a které je zabezpečeno před zásahem třetích osob. Dále je držitel karty povinen pravidelně, po každém použití platební karty a minimálně však 1 x denně kontrolovat držení platební karty a přijmout taková individuální bezpečnostní opatření, aby zabránil jejímu zneužití, ztrátě nebo odcizení.


kontrolujete si kartu 1x denně? Protože pokud ne, tak se dopouštíte porušení smlouvy (paradoxně je to i karta zavřená v trezoru) a pokud dojde ke zneužití karty o více než 24h 1s před nahlášením ztráty, může banka argumentovat, že jste hrubě porušil smlouvu, a za zneužití platebního protředku tak nenesete  ztrátu do 50EUR, ale nesete ji zcela (§116 zákona o platební styku)

To je tak zvaná proklamace. To ustanovení není vykonatelné a vymahatelné. Jedná se o to, že když ztratíte kartu, a pak se zjistí, že jste ji nechal ležet v šuplíku v práci a odjel jste na dovolenou, tak toto ustanovení dává měřítko, že to tak nemělo být. Pokud budete mít kartu v peněžence, kterou máte každý den v ruce, tím kartu kontrolujete. Když ji budete mít ve skříni doma a ukradne ji zloděj, opět jste nic neporušil. Pokud ji budete mít doma a ukáže se, že ji zneužil jiný člen domácnosti (byť se nezjistí který), naopak odpovědný jste, protože je jasné, že jste povinnost zanedbal. To je obdobné, jako když musíte zabezpečit zbraň "vhodným způsobem" a musíte její bezpečnost zajistit nepřetržite. Nemusíte ji mít ale ani v trezoru, ani ji nemusíte mít stále na očích.

Na téhle bance se jinak ukzuje základní problém lowcostu. Dokud vše funguje, OK. Jakmile nastane problém (a ten nasten v každé bance, je to jen otázkou česu), neestistuje u nich proces, jak to řešit. Zákaznická linka neexistuje, dovolat se na pobočku lze jen v pracovní době, ale většinou je obsazeno. Nemají žádný service-desk, kde by vám přiřadili číslo incidentu, abyste se pak mohl při další komunikaci s kýmkoli v bance naněj odkazovat. Klidně to dopadne tak, že měsíce sháníte po celé ČR v té bance někoho, kdo je kompetentní to řešit, protože si to nejsou schopni předat.

Přímo v IB je kontaktní formulář, a na místo helpdesku končí přímo v rukou vedoucího pobočky, kde máte účet. Podle mě je to naopak daleko vstřícněji nastavené. Nemám s FIO problém domluvit ani nadměrný výběr nebo vklad v hotovosti, dokonce lze po telefonu domluvit, že bude bez poplatku (např. pokladník řekne že má hotovosti dost a nedělá mu to problém). Naopak vždy, když potřebuji něco řešit, tak nehovořím s externím call centrem umístěným někde u hranic s Polskem, ale přímo se svojí pobočkou.

Podle mě neumíte číst podmínky a správně je interpretovat. Za prostými větami hledáte něco, co v nich není.

reklama


Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #16 kdy: 22. 06. 2018, 10:14:25 »
Započítávat nejisté nebo neurčité nebo nesplatné pohledávky také lze.

Ehm...

 § 1987

   (1)  K  započtení  jsou  způsobilé  pohledávky, které lze uplatnit před soudem.
   (2) Pohledávka nejistá nebo neurčitá k započtení způsobilá není.

Hmmm

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #17 kdy: 22. 06. 2018, 10:19:40 »
Nezdá se vám, že jde internetové bankovnictví jaksi do prrdele? Nejdřív přišla Nová mBank, kombinace ajaxového pekla s blikajícím cirkusem a nesmyslným chováním. Dneska je to snad standard, jedna banka vedle druhé, pokud má alespoň slušně fungující IB, nahrazuje to nesmyslem.
Aktuálně Česká Spořitelna přechází na George a inspirace debilitami z mBank je evidentní. Při jednorázové platbě musí uživatel povinně příjemce pojmenovat, přestože o to nestojí a jedná se o jednorázíovou platbu. Automaticky se mu tak plevelí seznam příjemců, kde měl dosud jen "adresář" těch, které potřeboval. Takže klient jak dement pojmenuje pomlčkou, zaplatí, vleze do adresáře a smaže. Vyhledávání soudruzi nahradili fulltextem. To je možná fajn doplněk, když člověk neví co hledá, ale jako náhrada standardního parametrizovaného hledání, kdy mu full text místo toho vrací google stylem výskyt řetězce všude, je to fakt idiotský nástroj. Dalo by se pokračovat donekonečna, prostě čím hloupější tím lepší. V ostatních bankovních ústavech je to po inovacích dost podobné. Zbyl tu ještě někdo normální?
Takto... Banky sa v sucasnej dobe snazia vyhoviet poziadavkam PSD2 direktivy, ktora zavadza povinnost mat API platformu dostupnu registrovanym vyvojarom. Nic ti nebrani poziadat banku o zaregistrovanie a potom si mozes vytvorit vlasnty internet banking.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #18 kdy: 22. 06. 2018, 10:27:48 »
Ehm...

 § 1987

   (1)  K  započtení  jsou  způsobilé  pohledávky, které lze uplatnit před soudem.
   (2) Pohledávka nejistá nebo neurčitá k započtení způsobilá není.

Vytrhl jste kontext. Ehm. Započítat si může každý co chce, a nemusí to ani psát do obchodních podmínek. Jen musí počítat s následky - tedy úroky, škodou. Tedy: i kdyby to v podmínkách neměli a udělali to, stejně máte jedinou možnost ohradit se, vyčíslit škodu a požadovat ji. To platí u banky i u kohokoliv jiného. Stejně, jako když někomu cokoliv neoprávněně zadržíte.

...v praxi se jedná o to, že banka se takto zachová k něčemu, o čem je přesvědčená že ve velmi krátké době způsobilé bude a spočítá si, že riziko je pro ni nulové... Typicky, problematický klient, který je neustále v mínusu, neplatí hypotéku. Banka už pracuje na zesplatnění hypotéky, které už v danou chvíli je kvalifikované (smí nastat), ale dokumenty ještě nejsou hotovy. Mezitím, problematickému klinetovi přistane na účtu větší suma. Banka ji zadrží (započte), čímž vznikne třeba jednodenní gap mezi zadržením peněz a úkonem, kterým vznikne započitatelná pohledávka.

O den později si sice zákazník může stěžovat, že postup nebyl "fér", ale ve skutečnosti mu nevznikla vůbec žádná škoda. Prostě byl donucen zaplatit to, co stejně zaplatit musel. Relkamaci v den č. 3 už Vám nikdo neuzná, protože dluh už je existentní a způsobilý.

V bankách je to poměrně běžná praxe, dělají to všechny.
« Poslední změna: 22. 06. 2018, 10:32:27 od Miroslav Šilhavý »

Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #19 kdy: 22. 06. 2018, 10:31:27 »
Vytrhl jste kontext. Ehm. Započítat si může každý co chce, a nemusí to ani psát do obchodních podmínek. Jen musí počítat s následky - tedy úroky, škodou.

Tak jasně. A proto mu to budu usnadňovat tím, že to odsouhlasím ve smlouvě, aby mi pak mohl namítat, že jsem s tím přece souhlasil. (A minimálně u firemních účtů tato námitka zřejmě bude úspěšná, u účtů nepodnikajících FO ne, s těmi nelze vyjebávat prostřednictvím paskviloidního NOZ tak snadno.)

 ::) ::) ::)


Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #20 kdy: 22. 06. 2018, 11:41:02 »
Tak jasně. A proto mu to budu usnadňovat tím, že to odsouhlasím ve smlouvě, aby mi pak mohl namítat, že jsem s tím přece souhlasil. (A minimálně u firemních účtů tato námitka zřejmě bude úspěšná, u účtů nepodnikajících FO ne, s těmi nelze vyjebávat prostřednictvím paskviloidního NOZ tak snadno.)

Právěže tímto nic neusnadňujete, banka se tím žádné odpovědnosti nezprošťuje. Ani nemůže, a není rozdíl, v tomto případě, jestli je to osoba nebo firma.

Mimochodem:

KB, článek 25:  Klient souhlasí s tím, že Banka je oprávněna započíst své pohledávky i proti takovým pohledávkám Klienta, které nejsou dosud splatné, které nelze postihnout výkonem rozhodnut

ČSOB, článek 20: ČSOB je oprávněna provést započtení svých splatných i nesplatných pohledávek, které má vůči Klientovi a které vznikly v souvislosti s vedením jeho účtů nebo z jiných bankovních obchodů. Tyto své pohledávky je ČSOB oprávněna započíst proti splatné i nesplatné pohledávce Klienta vůči ČSOB, která vznikla Klientovi v souvislosti s vedením jeho účtů nebo z jiného důvodu.

Česká spořitelna 8.3: Dohodli jsme se, že můžeme započíst jakoukoli naši splatnou peněžitou pohledávku, kterou za Vámi máme, proti jakýmkoli Vašim peněžitým pohledávkám, které máte za námi, a to bez ohledu na to, zda jsou tyto pohledávky splatné, či nikoli, a dále bez ohledu na jejich měnu a právní vztah, ze kterého vyplývají, a to včetně započtení proti nesplatné pohledávce z Vašeho účtu. To se týká jakéhokoli účtu, který pro Vás vedeme. Obdobné oprávnění pro započtení platí i pro Vás, pokud jde o Vaše pohledávky vůči nám. Započtení proti Vaší pohledávce z účtu můžeme provést i bez učinění prohlášení o započtení; informaci o takové úhradě naleznete na nejbližším výpisu z Vašeho účtu.



Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #21 kdy: 22. 06. 2018, 12:20:14 »
Právěže tímto nic neusnadňujete, banka se tím žádné odpovědnosti nezprošťuje. Ani nemůže, a není rozdíl, v tomto případě, jestli je to osoba nebo firma.

Prosím vás, neposkytujte právní rady, pokud tomu absolutně nerozumíte, ani poté, co vám byl problém vysvětlen. A když už si nemůžete pomoci, aspoň se u toho netvařte jako odborník, mohlo by to pro vás mít neblahé následky. (Pro vás ještě jednou extra - vzhledem k tomu, že z textu ani z důvodové zprávy naprosto není jasné, že by citované ustanovení bylo kogentní, sjednáním podobné hovadiny ve smlouvě si výrazně zhoršujete situaci, minimálně v případě, nejste-li spotřebitelem.)

Mimochodem:
...

Kde se tam přesně hovoří o možnosti započíst nejisté a neurčité pohledávky? Jo aha, nikde. Melete úplně mimo mísu, jako obvykle.

 ::) ::) ::)

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #22 kdy: 22. 06. 2018, 12:36:08 »
Kde se tam přesně hovoří o možnosti započíst nejisté a neurčité pohledávky? Jo aha, nikde. Melete úplně mimo mísu, jako obvykle.

KB: které nelze postihnout výkonem rozhodnutí
ČSOB: nebo z jiných bankovních obchodů, i nesplatné
ČS: bez ohledu na jejich měnu a právní vztah, ze kterého vyplývají, a to včetně započtení proti nesplatné pohledávce

Všechno toto vyjmenované jsou ta samá slova pro neurčitou nebo nejistou pohledávku.

Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #23 kdy: 22. 06. 2018, 12:52:45 »
Kde se tam přesně hovoří o možnosti započíst nejisté a neurčité pohledávky? Jo aha, nikde. Melete úplně mimo mísu, jako obvykle.

KB: které nelze postihnout výkonem rozhodnutí
ČSOB: nebo z jiných bankovních obchodů, i nesplatné
ČS: bez ohledu na jejich měnu a právní vztah, ze kterého vyplývají, a to včetně započtení proti nesplatné pohledávce

Všechno toto vyjmenované jsou ta samá slova pro neurčitou nebo nejistou pohledávku.

Kristova noho! Ne, pohledávka, která nepodléhá exekuci (např. nezabavitelná část mzdy, která vám přijde na účet), ani nesplatná pohledávka NENÍ totéž, co pohledávka neurčitá nebo nejistá. OMG, co si aspoň takhle přečíst ten OZ před publikováním totálních blábolů?

 >:( >:( >:(

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #24 kdy: 22. 06. 2018, 12:57:00 »
Kristova noho! Ne, pohledávka, která nepodléhá exekuci (např. nezabavitelná část mzdy, která vám přijde na účet), ani nesplatná pohledávka NENÍ totéž, co pohledávka neurčitá nebo nejistá. OMG, co si aspoň takhle přečíst ten OZ před publikováním totálních blábolů?

Nezle postihnout výkonem != !exekuce. Postihnout výkonem lze určitou a splatnou pohledávku, se kterou lze uspět u soudu, na jehož základě může být rozhodnutí vykonáno.

Opakem tvrzení je buďto nesplatná, nebo neurčitá pohledávka. Našli jen hezká slova pro totéž.

Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #25 kdy: 22. 06. 2018, 13:06:34 »
Nezle postihnout výkonem != !exekuce.

Člověče, vy jste opravdu unikátní blb. I když jsem přesně vysvětlil, co se tím myslí a kam tím ty VP míří, tak stejně plácnete totální kokotinu.

Opakem tvrzení je buďto nesplatná, nebo neurčitá pohledávka. Našli jen hezká slova pro totéž.

Ne, což vidí každý, kdo si přečetl těch pár § v OZ, tedy všichni krom Šilhavého. Ono kdyby to bylo totéž, tak by to ustanovení tam bylo zbytečné.

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #26 kdy: 22. 06. 2018, 17:21:31 »
Vytrhl jste kontext. Ehm. Započítat si může každý co chce, a nemusí to ani psát do obchodních podmínek. Jen musí počítat s následky - tedy úroky, škodou. Tedy: i kdyby to v podmínkách neměli a udělali to, stejně máte jedinou možnost ohradit se, vyčíslit škodu a požadovat ji. To platí u banky i u kohokoliv jiného. Stejně, jako když někomu cokoliv neoprávněně zadržíte.

Jo, takže se stanete klientem banky, která si do smlouvy dá ustanovení, že s vámi bude vyjebávat případně porušovat zákon?

BTW to omezení z § 1987 pokračuje v § 1989:
Promlčení pohledávky započtení nebrání, nastalo-li po době, kdy se pohledávky staly způsobilými k započtení.

Jinými slovy, nelze započíst promlčenou pohledávku proti takové, která vznikla až po promlčení. Takže váš případ je zcela zcestný, protože když se vám po promlčení dostane do ruky dlužníkův majetek, započíst ho nemůžete. A to nemluvě o tom, že by vám ho musel dlužník dobrovolně svěřit (zábor provést nelze!)

Mimochodem:

KB, ...ČSOB, ...Česká spořitelna ...

To je jak u blbejch.. Která z těch bank si vyhrazuje právo započíst promlčenou, nejistou nebo neurčitou pohledávku?

Nezkoumal jsem VOP všech bank, ale např. Česká Spořitelna nemá v podmínkách ani právo započíst nesplatnou pohledávku (minimálně pokud dodržujete smlouvu). Ono totiž i započtení nesplatné pohledávky je pěkná sviňárna.

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #27 kdy: 12. 07. 2018, 18:58:21 »
Má vůbec smysl, si v bance stěžovat, že ten jejich nový internetbanking je paskvil? Můžete argumentovat jak chcete, dokazovat zhoršení na měřitelných ukazatelích, ale i když existuje zákaznický kanál přímo pro tento účel, komunikace je plná naučených asertivních frází připomínající diskuzi s chatbotem.

Někdy fakt pochybuju, že v té bankce vědí, co vypustili na trh, protože zpětná vazba se k těm správným lidem vůbec nedostane. A nebo je jim to buřt.  >:(

meh

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #28 kdy: 12. 07. 2018, 20:48:50 »
Zkus N26 s debitnim Mastercardem. Vsechno jde v pohode pres mobil.

zdenek henek nereg

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #29 kdy: 12. 07. 2018, 21:22:44 »
Zkuste FIO. IB bez Ajaxu, funguje vpřed, zpět i reload.

Máte pravdu, IB jedno z posledních normálních. Bohužel poměrně špatná klientská zkušenost jako fyzická i právnická osoba. Obávám se, že tuhle banku jen jako poslední v ČR.

Bohuzel musim souhlasit, Fio a pristup k zakaznikum zda se mi velmi nestastny. Konkretne v mem pripade hypoteka. Pristup, ze se divim, ze nejakou hypoteku vubec jsou schopni vyridit. Po peti mesicich nic hotoveho. V jine bance za tri tydny hotovo.

 

reklama