reklama

Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #45 kdy: 13. 07. 2018, 14:37:49 »
A to jsou prosím tě přesně které? Tahle funkce je v tomhle případě obecně naprosto nežádoucí, protože nikdo netouží po tom, aby nějakou operaci odeslal nechtěně dvakrát kvůli tomu, že omylem zmáčkne čudlík na myši nebo backspace, když je mimo focus ve formuláři. (Popsaný příklad  zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni pak už nedává smysl vůbec, kam by ses tam chtěl jako vracet?  ::))

Ano a kdyz ten cudlik mysi zmackne ted, tak dostane hlaseni "blbe, nesmis pouzit back" a cely to spadne do uvodni obrazovky, fakt vychytany.

"pak už nedává smysl vůbec, kam by ses tam chtěl jako vracet?" - presne o krok zpet ze? Jinak to finalni potvrzeni nemusi byt. Normalne - zapisuji udaje do IB pro platbu (ted je to vychytanejsi - kod banky je spolecne s cislem uctu, uz tam neni vyhledavani???) a na konci v tom "finalnim review" zjistim, ze to mam blbe. Presne na to tam to review je, jeste jednou si overit, zda vse ok a kdyz ne, tak jit z5.

Btw. nekde to funguje lip; nektere starsi internetove obchody, web CD pri objednavani jizdenky to taky nekdy prezije, tak co

reklama


Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #46 kdy: 13. 07. 2018, 14:55:54 »
Normalne - zapisuji udaje do IB pro platbu (ted je to vychytanejsi - kod banky je spolecne s cislem uctu, uz tam neni vyhledavani???) a na konci v tom "finalnim review" zjistim, ze to mam blbe.

Aha. Takže ty zadáš SMS kód pro potvrzení platby a teprve pak zkoumáš, jestli jsi ji poslal tam, kam měla jít... To je naprosto normální, Uďo...  ;D ::)

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #47 kdy: 13. 07. 2018, 15:36:56 »
Tak zrovna tady mám pocit, že servis24.cz normálně dál funguje. Máte důvod se domnívat, že se ho ČS chystá zaříznout?

SERVIS24 pro retail skončí během tohoto roku, tzn. budete jej moci používat 0-5 měsíců, v závislosti na tom, kdy vás "převedou" (čti zakážou vám do něj přístup).

popravde jsi me potesil. porad jsem mel - po nasazeni noveho ibankingu u mBanky a nadsenem hykani mych mladsich kolegu nad gamifikacemi a spojenim s FB - pocit, ze jsem starej a konzervativni, kdyz bych si pral neco ve stylu FIA. Takze nejsem sam ;) Btw. proc nedokazou spravne implementovat "back()"? Tak zakladni funkce browseru si primo rika o to, aby to pouzili u vsech vicekrokovych operaci (platba: zadani udaju -> zadani SMS kodu -> finalni potvrzeni)?

Zrovna back/forward funguje v GEORGE normálně, alespoň jsem dosud nenarazil na žádný problém. Dokonce lze mít otevřeno více oken, na rozdíl od těch patlalů z Airbank. Problém GEORGE je v tom, že sice pár věcí oproti SERVIS24 vylepšili, další "vylepšili" a jiné rovnou totálně rozbili. Pomiňme fakt, že GEORGE spustili v době, kdy v něm polovina funcionality chybí. Větší průser v tom, co se rozhodli "vylepšit". Například standardní parametrické vyhledávání úplně zmizelo, takže hledat podle přesné efinice typu platby, čísla účtu, VS, KS, SS .... už nelze. Místo toho máte hustomegakrutopřísný google like full text, který vám při hledání VS 12345 vybleje výsledky obsahující tento řetězec v číslech účtů, VS, KS, poznámkách... takže totální chaos, a co jste hledali si v tom vytřiďte sám. Další dementovina je povinné pojmenování příjemce při jednorázové platbě - prý abyste si to pak snadno našel ve vyhledávání (možná proto, že normální vyhledávání zrušili), údajně jim volají klienti, že nemůžou najít nějakou platbu, tak jim tímtoi vycházejí vstříc. Jinými slovy, podle ČS je půlka jejich klientů neschopná nic dihledat v historii, tak se rozhodli totálně nasr4t tu druhou půlku tím, že jim automaticky zaplavelí seznam příjemců povinným přidáváním. Co na tom, že už na ten konkrétní účet nic nepošlete a v adresářui se po měsíci už nevyzná a prase. Ale možná je v tom ČS nevinně, DZORDZE vynalezli borci v ERSTE, takže v česku to dostali povinně. A teď už jen jak to vysvětlit nasraným uživatelům, že ten paskvil je pro jejich dobro.

GEORGE není ve všem špatný. Určitě pár užitečných funkcí přidali, jiné vylepšili. Bohužel přitom záměrně zařízli některou základní funkcionalitu, takže je z toho z poloviny nepoužitelný nesmysl.

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #48 kdy: 13. 07. 2018, 15:39:13 »
Normalne - zapisuji udaje do IB pro platbu (ted je to vychytanejsi - kod banky je spolecne s cislem uctu, uz tam neni vyhledavani???) a na konci v tom "finalnim review" zjistim, ze to mam blbe.

Aha. Takže ty zadáš SMS kód pro potvrzení platby a teprve pak zkoumáš, jestli jsi ji poslal tam, kam měla jít... To je naprosto normální, Uďo...  ;D ::)

a ty to uz nezkoumas? jsi si jisty, ze co jsi zadal o dva kroky driv je na 100% ok? ja si to tedy kontroluji, klidne si u vetsich platem udelam screenshot co by kdyby (v SMS ten udaj neni)

Lol Phirae

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #49 kdy: 13. 07. 2018, 16:35:05 »
a ty to uz nezkoumas? ... (v SMS ten udaj neni)

Ne. U normální banky je údaj o tom, kolik kam posíláš, právě v té SMS, spolu s tím kódem.


Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #50 kdy: 13. 07. 2018, 16:43:23 »
Ale možná je v tom ČS nevinně, DZORDZE vynalezli borci v ERSTE, takže v česku to dostali povinně. A teď už jen jak to vysvětlit nasraným uživatelům, že ten paskvil je pro jejich dobro.

Ahh... hlavočtverci. Kolik že do zisku Erste přispívá každoročně ČS? Ale i kdyby si pan digitální ředitel chtěl na to konto dupnout, tak je blbé, že projekt George na úrovni skupiny sám nevlastní/neřídí.

A ještě jeden citát z PR článku na iDnesu: "Odstranili jsme v Georgovi všechna hesla a odstranili jsme i nutnost potvrzovat platby prostřednictvím esemesky. To znamená, že nemáte co útočníkovi prozradit." (Spoiler: zbyla appka s klíčem. Já bych řekl "potěš koště".)

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #51 kdy: 13. 07. 2018, 16:57:45 »
Hloupý telefon a SMS autorizace jako jedna z možností zůstává. Autorizace klíčem v mobilní aplikaci je pohodlnější a bezpečnější varianta, nicméně není to povinné.

Pan ředitel by si dupnout jistě mohl. Nasazení DZORDZE ovlivnit jistě nemůže, ale dílčí změny nepochybně možné jsou, stejně jako parametrické vyhledávání. Je to jen dialog v prohlížeči a nějaký ten SQL dotaz.

Ale jistě, spořka zásadně vylepší data-mining na svých klientech a ti jí ještě zdarma ve svém volném čase zatřídí a kategorizují všechno, co nezvládl automat. Stačí klientům namluvit, že je to pro jejich blaho (před 10 lety by to blaho ještě zpestřili poplatečkem).  Nemá smysl jim psát, že výpis historie zobrazuje o 30-40% méně transakcí na monitoru a 50% původně viditelných informací pro každou transakci lze zobrazit jen na rozklidnutí. Místo toho máte obrovské ikonky a loga příjemců, tak co bystě ještě chtěl. A pokud se vám to nelíbí, jste jenom brblal, co nerad změny.

armabeton

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #52 kdy: 13. 07. 2018, 17:01:48 »
a ty to uz nezkoumas? ... (v SMS ten udaj neni)

Ne. U normální banky je údaj o tom, kolik kam posíláš, právě v té SMS, spolu s tím kódem.

jj uznavam. my jsme se bavili o mbance a tam frikulini do SMSky davaji jen castecne udaje, coz je presne ten duvod, proc to 2x kontroluju.

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #53 kdy: 13. 07. 2018, 17:18:42 »
Jako že když kliknete na "Zpět" v prohlížeči po tom finálním potvrzení, tak se dostanete zpět na to finální potvrzení?
u operaci, kde je Zpet legalni bych to samozrejme ocekaval.

Jenže to "Zpět" v prohlížeči se nedá nějak jednoduše dočasně zakázat. To funguje pořád. Pořešit se to dá, ale rozhodně to není trivka, pokud to má fungovat korektně. Ten postovaný článek tu problematiku docela slušně rozebírá, co jsem tak koukal. A vzhledem k tomu, kolik procent lidí je to schopno využít, tak je otázka, jestli neinvestovat energii radši někam jinam.

(Spoiler: zbyla appka s klíčem. Já bych řekl "potěš koště".)

Proč? Je to bezpečnější a je to jedna z věcí, co mě s**e na Fiu, že to ty matláci pořád ještě nezvládli dodělat a musím pořád jako k***t opisovat sms kódy, navíc nesmyslně dlouhé. (Akorát je mi divný, že v ČS nemají fallback pro exoty, co pořád oprašují starou 3310. U menší banky bych to chápal, ale tak velká banka IMHO nemůže hodit přes banku nějakou skupiny, i třebas tak marginální.)


qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #54 kdy: 13. 07. 2018, 17:47:49 »
Proč? Je to bezpečnější a je to jedna z věcí, co mě s**e na Fiu, že to ty matláci pořád ještě nezvládli dodělat a musím pořád jako k***t opisovat sms kódy, navíc nesmyslně dlouhé. (Akorát je mi divný, že v ČS nemají fallback pro exoty, co pořád oprašují starou 3310. U menší banky bych to chápal, ale tak velká banka IMHO nemůže hodit přes banku nějakou skupiny, i třebas tak marginální.)

Sice to tu píšu o dva příspěvky vedle, ale klidně vám to zopakuju. Autorizace SMS kódy zůstává. George klíč je jen volitelná, nikoliv povinná, možnost.

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #55 kdy: 13. 07. 2018, 18:07:38 »
Sice to tu píšu o dva příspěvky vedle, ale klidně vám to zopakuju. Autorizace SMS kódy zůstává. George klíč je jen volitelná, nikoliv povinná, možnost.

Evidentně vás nenapadlo, že když jsem začínal psát svoji reakci, váš příspěvek tam ještě nebyl. Nicméně děkuji za upřesnění.

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #56 kdy: 13. 07. 2018, 18:32:23 »
U odpovědi s odstupem 20 minut by to napadlo málokoho. Nicméně ČS spustila dokonce ověření hlasem  :D

L.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #57 kdy: 13. 07. 2018, 19:54:41 »
Holt ne každý má odpovídání na fóru jako primární činnost, které se věnuje :D

qwertz

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #58 kdy: 15. 07. 2018, 14:17:28 »
Další velká sranda je implementace kreditních karet. Nejen, že George nezobrazuje karetní/úvěrový účet (každá kreditka je samostatný produkt, i když jsou k jednomu účtu s jedním úvěrovým rámcem), ale v novém IB se vůbec nedozvíte, odkdy dokdy je stanoveno účetní období - tzn. klient nepozná, kdy je vystveno vyúčtpvání ani kdy mu končí bezúročné období. U kreditky docela bezvýznamný detail.  ;D

.

Re:Nabízí ještě nějaká banka normální internetbanking?
« Odpověď #59 kdy: 16. 07. 2018, 12:12:28 »
Další velká sranda je implementace kreditních karet. Nejen, že George nezobrazuje karetní/úvěrový účet (každá kreditka je samostatný produkt, i když jsou k jednomu účtu s jedním úvěrovým rámcem), ale v novém IB se vůbec nedozvíte, odkdy dokdy je stanoveno účetní období - tzn. klient nepozná, kdy je vystveno vyúčtpvání ani kdy mu končí bezúročné období. U kreditky docela bezvýznamný detail.  ;D
Klient nemá co vědět a zkoumat. Klient má platit jak mourovatý. Nedej bože ještě aby zaplatail částku v bezúročném období. Tak tohle jsme si nedomluvili.

 

reklama