Alza nechce uznat reklamaci telefonu

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #15 kdy: 16. 08. 2017, 06:57:23 »
Ještě jsem zapomněl na soudní poplatek, ten bude u telefonu činit 1000 Kč.


.

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #16 kdy: 16. 08. 2017, 08:05:34 »
Šilhavý, přestaň spekulovat, jak to asi funguje, když o tom víš kulový a mozek ti nefachčí.

Tomáš Marný

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #17 kdy: 16. 08. 2017, 08:25:21 »
Tuhle otázku klade kde kdo, ale odpověď slyšet nechce.

Vyzvat Alzu k bezplatné opravě telefonu s pohrůžkou soudu. Pokud neopraví, předat okamžité právníkovi a podat žalobu. Tyhle diskuze nikam nevedeou, a obchodníkům se zpravidla vyplatí se zákazníky vyjebávat, protože k soudu chodí málokdo.  Pokud v reklamačním protokolu není uvedeno rozbití displaye, je to jejich problém a i kdyby byl rozbitým těžko budou dokazovat, že ho nerozbili oni.

Toto není pravda. Lehce prokáží, že v protokolu nemohlo být poškození displeje, neboť bez rozebrání nebylo vidět.

Než se poženete k soudu, je důležité říct si, jestli byl telefon kupovaný na osobu - nepodnikatele, nebo na firmu (podnikatele). Tím se liší ochrana spotřebitele. Pak je důležité vědět, jestli se závada objevila do 6 měsíců od zakoupení, nebo později.

Pokud do 6 měsíců, pak je na dodavateli (Alze), aby prokázal, že jste vadu způsobil Vy používáním (protože v zákoně je položená fikce, že se má zato, že taková závada už byla ve výrobku skryta od doby koupě). I kdyby to neuznali, je pozice u soudu značně jednodušší, ale zdaleka ne jisté. Dá se očekávat, že dodavatel k soudu přinese znalecký posudek, který bude potřeba nejdřív zpochybnit, a případně dopracovat se k reviznímu posudku.

Pokud je to po více než 6 měsících, je na zákazníkovi, aby PROKÁZAL, že telefon nepoškodil, a že se jedná o vadu. To je samozřejmě složité, bude to chtít znalecký posudek (a znalci se nepohrnou do toho, aby to tvrdili s jistotou). V takovém případě bych se k soudu nehnal, a snažil bych se to prostě vykřičet.

Nepracujete náhodou u inkriminované společnosti? :-) Jakých 6 měsíců? Tohle je koupě, takže dle § 2112, odst. 1 do dvou let.

NooN

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #18 kdy: 16. 08. 2017, 08:36:56 »
Můžou ti neuznat reklamaci (pak bys řešil, jestli oprávněně) a nabídnout placenou opravu. Nemůžou udělat (zprostředkovat) placenou opravu bez tvého vědomí a souhlasu.

Pokud jsi to neodsouhlasil a nedá se s nimi domluvit, tak se klidně obrať na právníka a ceny se vůbec neboj. Vždycky ti předem řekne, co se dá dělat a kolik to bude stát. Prakticky zaplatíš pár korun za to, že jim pošle dopis.

Ak nemaju tvoj suhlas s platenou opravou, tak sa nemusis nicoho bat.

Miroslav Šilhavý

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #19 kdy: 16. 08. 2017, 08:41:35 »
Nepracujete náhodou u inkriminované společnosti? :-) Jakých 6 měsíců? Tohle je koupě, takže dle § 2112, odst. 1 do dvou let.

2 roky jsou záruka, ale prvních šest měsíců platí navíc fikce, která chrání kupujícího, že vada byla na výrobku už při převzetí. Jedná se o § 2161 odst. 2 OZ: Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.. V takovém případě má zákazník daleko lepší pozici pro případný spor, než po této lhůtě.

Zjednodušeně:
1. - 6. měsíc = dokazuje prodávající
7. - 24. měsíc = dokazuje kupující


Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #20 kdy: 16. 08. 2017, 08:46:04 »
Ak nemaju tvoj suhlas s platenou opravou, tak sa nemusis nicoho bat.

Zákazník se dokonce ani nemůže zavázat hradit náklady neoprávněné reklamace. Zákony vylučují platnost jakýchkoliv ujednání, které by zhoršovaly postavení spotřebitele. Tedy přinejmenším na to, aby prodávající řekl "uznávám / neuznávám" máte nárok bezplatně, a to i v případě, že výrobek posílá k dalšímu posouzení (to je jeho problém, že to neumí posoudit sám). V praxi bohužel reklamaci bez odůvodnění zamítnou, a spotřebitel je stejně nahraný.

qwertz

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #21 kdy: 16. 08. 2017, 08:50:21 »
Toto není pravda. Lehce prokáží, že v protokolu nemohlo být poškození displeje, neboť bez rozebrání nebylo vidět.

To prokáží velmi těžko. Display zvenku je chráněn tvrzeným sklem na které je prakticky nalepený. Mechanicky tak lze bez rozbití skla poškodit jen zevnitř, což je u telefonu nesmysl, protože vnitřek není uživatelsky přístupný.

I kdyby display mechanicky poškozen byl (o čemž tazatel evidentně pochybuje), jedná se o součástku uvnitř telefonu, kterou uživatel může mechanicky poškodit jen spolu s obalem. Jinak se k ní vůbec nedostane.

Zákazník se dokonce ani nemůže zavázat hradit náklady neoprávněné reklamace. Zákony vylučují platnost jakýchkoliv ujednání, které by zhoršovaly postavení spotřebitele. Tedy přinejmenším na to, aby prodávající řekl "uznávám / neuznávám" máte nárok bezplatně, a to i v případě, že výrobek posílá k dalšímu posouzení (to je jeho problém, že to neumí posoudit sám). V praxi bohužel reklamaci bez odůvodnění zamítnou, a spotřebitel je stejně nahraný.

Tady se nabízí spíš otázka, proč ještě dneska někdo nakupuje cokoli (mimo spotřebák či nějaké vyjímečné případy typu výprodej) na Alze. Zrovna reklamace telefonů jsou na Alze už přímo legendární a totožné stížnosti jak přes kopírák se objevují řadu let. Navíc ty ceny "po slevě" o 10% dražší než na trhu jsou směšné.

Miroslav Šilhavý

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #22 kdy: 16. 08. 2017, 08:57:45 »
To prokáží velmi těžko. Display zvenku je chráněn tvrzeným sklem na které je prakticky nalepený. Mechanicky tak lze bez rozbití skla poškodit jen zevnitř, což je u telefonu nesmysl, protože vnitřek není uživatelsky přístupný.

Já už to u svých telefonu zažil. Stačí šikovný pád "naplocho", a něco zevnitř zatlačí na displej. Na displeji pak není viditelné žádné poškození, a přesto je v háji. Tedy, 1) jim bude stačit fotka displeje zezadu, pokud je tam známka otlačení, 2) pokud je to po 6. měsíci od koupě, většinou servisy nevydávají žádné prohlášení, a prostě to zamítnou. Na spotřebiteli pak je zadat si posudek, který prokáže jeho tvrzení - a kolik lidí na to má čas, peníze a nervy?

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #23 kdy: 16. 08. 2017, 09:47:41 »
Šilhavý, vy jste skutečně kus vola. Tyhle rady nechat si srát na hlavu, stejně je to ztracené a ty a statisícové odhady nákladů čerpáte na mimibazaru?

Pro tazatele: Napiš email nebo nějaký kontakt, věc vyřídím zdarma. Je naprosto vyloučeno, aby si Alza fakturovala nevyžádanou a neodsouhlasenou opravu, dokonce i dle jejich vlastního reklamačního řádu (viz čl. III/5).

Jinak ze zkušeností s Alzou s výjimkou zjevně neoprávněných reklamací skutečně postačí jeden dopis od právníka, z něhož je zřejmě, že spotřebitel není pan Šilhavý a nenechá si nalít na hlavu kýbl exkrementů. Dokonce to zafungovalo i v případě nákupu na IČO, kde zákazník nebyl spotřebitelem.

P.S. A připojuju se k radě mobily na Alze nebrat, mají naprosto otřesné servisní partnery a reklamace mobilů jsou tam nepochopitelným problémem, se kterým jsem se u jiného zboží u nich nesetkal. Navíc cenově to fakt není žádný trhák.

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #24 kdy: 16. 08. 2017, 09:55:55 »
Jinak ze zkušeností s Alzou s výjimkou zjevně neoprávněných reklamací skutečně postačí jeden dopis od právníka, z něhož je zřejmě, že spotřebitel není pan Šilhavý a nenechá si nalít na hlavu kýbl exkrementů. Dokonce to zafungovalo i v případě nákupu na IČO, kde zákazník nebyl spotřebitelem.

Milý pane, Šilhavý je jeden z mála, který z principu tyto spory táhne až k soudu. Šilhavý píše, co taková legrace stojí, protože to zná. Firmy jako Alza se prostě někdy zaseknou a raději se soudí, jen aby nepřišly "o reputaci" - tedy aby se nerozneslo, jak reklamovat spotřební elektroniku.

Moje rada neustále zní: 1) snažit se vyhádat maximum (po dobrém, po zlém), 2) pokud soud, tak opravdu zvážit rizika, ne každý je ochotný a schopný je u soudu unést. Ad 2), pokud zvážit rizika, tak odlišit, v jaké pozici při reklamaci jsem.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #25 kdy: 16. 08. 2017, 10:07:26 »
Šilhavý píše, co taková legrace stojí, protože to zná.

Tak určitě... To asi nebude problém sem vyvěsit několik těch rozsudků se statisícovými náklady na advokáty, že?  :P

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #26 kdy: 16. 08. 2017, 10:17:07 »
Tak určitě... To asi nebude problém sem vyvěsit několik těch rozsudků se statisícovými náklady na advokáty, že?  :P

Jasně, a až se Vám odmítnu svléct do naha, bude to nejlepší důkaz, že máte pravdu :).

Napsal jsem poměrně konkrétní výpočty, podpořil je prameny, zbytek si čtenáři přeberou sami. Tím je naplněn účel této diskuse. Nebudu se s Vámi přetahovat o to, jestli umíte pomoci zadarmo, a pokud ano, tak je to vlastně jen dobře.

Vlastně nechápu, proč se přeme, když ani jednomu se nám stav ochrany práv spotřebitele v praxi nelíbí.


Cek

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #27 kdy: 16. 08. 2017, 10:38:25 »
Tak určitě... To asi nebude problém sem vyvěsit několik těch rozsudků se statisícovými náklady na advokáty, že?  :P

Jasně, a až se Vám odmítnu svléct do naha, bude to nejlepší důkaz, že máte pravdu :).

Napsal jsem poměrně konkrétní výpočty, podpořil je prameny, zbytek si čtenáři přeberou sami. Tím je naplněn účel této diskuse. Nebudu se s Vámi přetahovat o to, jestli umíte pomoci zadarmo, a pokud ano, tak je to vlastně jen dobře.

Vlastně nechápu, proč se přeme, když ani jednomu se nám stav ochrany práv spotřebitele v praxi nelíbí.

Tak staci cislo spisu u tech pripadu, my uz si zbytek dohledame....kdyz to resite tak casto, tak to prece neni zadny problem....
A bude to rozhodne lepsi pramen nez to co tu uz zaznelo.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #28 kdy: 16. 08. 2017, 10:48:58 »
Tak určitě... To asi nebude problém sem vyvěsit několik těch rozsudků se statisícovými náklady na advokáty, že?  :P
\

Jasně, a až se Vám odmítnu svléct do naha, bude to nejlepší důkaz, že máte pravdu :).

Tak staci cislo spisu u tech pripadu, my uz si zbytek dohledame....kdyz to resite tak casto, tak to prece neni zadny problem....

Tak ty spisové značky by mě taky zajímaly. Vzhledem k tomu, že se p. Šilhavý běžně soudí o reklamaci v šesti kolech za statisíce, tak soudím, že to už proběhlo i přes ÚS, možná se to dokonce dostalo i do Štramberku. Taková judikatura a ani se nám nepochlubí.

 :'( :-X

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #29 kdy: 16. 08. 2017, 10:54:42 »
Tak ty spisové značky by mě taky zajímaly. Vzhledem k tomu, že se p. Šilhavý běžně soudí o reklamaci v šesti kolech za statisíce, tak soudím, že to už proběhlo i přes ÚS, možná se to dokonce dostalo i do Štramberku. Taková judikatura a ani se nám nepochlubí.

Kolegové, když se podepíšete a pošleme si kontakty, nebráním se tomu se potkat. To už čistě jen z ješitnosti udělám. Ke zbytku by to chtělo nějaký argument, přijde mi, že jste se nikdy se soudem nepotkali (a není čeho litovat).