Alza nechce uznat reklamaci telefonu

blbaAlza

Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« kdy: 15. 08. 2017, 19:18:14 »
Dobry den
Reklamoval som telefon nexus 5x, a ako odpoved mi prisla faktura na uhradenie mimoriadnej opravy za telefon. Potrebnou suciastkou je display s dotykovym panelom, a popis chyby je vraj mechanicke poskodenie. Telefon na vonok nejavil znamky poskodenia, nebol rozbity, a mal len drobne odreniny z bezneho pouzivania (podla mna boli k 22 mesiacom celkom adekvatne).

Telefon sa jedneho dna vypol, a po zapnuti naskocilo len logo znacky a androidu, potom display scernal a dalej telefon nereagoval. Z toho usudzujem ze display bol v poriadku. Na roznych forach som nasiel, ze sa zrejme jedna o chybu maticnej dosky, a ze je tato chyba pri nexusoch celkom casta. Nemyslite si ze alza proste nechce uznat reklamaciu, a preto sa to snazi uhrat na inu chybu? Mam nejaku moznost sa branit? Vdaka za rady
« Poslední změna: 15. 08. 2017, 23:32:58 od Petr Krčmář »


Lol Phirae

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #1 kdy: 15. 08. 2017, 19:26:31 »
Máš reklamační protokol? Je tam mechanické poškození popsáno? Más to nafocené před předáním do reklamace?

blbaAlza

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #2 kdy: 15. 08. 2017, 19:34:39 »
Máš reklamační protokol? Je tam mechanické poškození popsáno? Más to nafocené před předáním do reklamace?

Ano

qwertz

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #3 kdy: 15. 08. 2017, 19:38:31 »
Tuhle otázku klade kde kdo, ale odpověď slyšet nechce.

Vyzvat Alzu k bezplatné opravě telefonu s pohrůžkou soudu. Pokud neopraví, předat okamžité právníkovi a podat žalobu. Tyhle diskuze nikam nevedeou, a obchodníkům se zpravidla vyplatí se zákazníky vyjebávat, protože k soudu chodí málokdo.  Pokud v reklamačním protokolu není uvedeno rozbití displaye, je to jejich problém a i kdyby byl rozbitým těžko budou dokazovat, že ho nerozbili oni.

Milfaus

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #4 kdy: 15. 08. 2017, 22:28:59 »
Pokud nemáš popis telefonu včetně fotek, než jsi to poslal do reklamace, budeš mít smůlu.
Pokud MÁŠ, tak se obrať nejprve na Alzu, pak na ČOI a následně na soud.
Ve skutečnosti když se budeš bránit, bude pro ně jednodušší to spláchnout a vyřešit, než se s tebou hádat. Ono totiž to hádání stojí zdroje, není to zadarmo (minimálně čas reklamačního technika) a je z toho nepříjemná publicita.

Jinou věcí jsou mobily, ty se vyrábí pro lidi první kategorie, tedy pro Němce, Francouze, Angličany. Takový člověk se s reklamací často neobtěžuje a prostě si koupí nový. Pro ně to jsou relativně drobné. Když ti na účet přistane každý měsíc 80-120 tisíc, nemyslíš na to, že jsi před 22ti měsíci utratil 16táců za telefon, ale prostě si koupíš nový.


Miroslav Šilhavý

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #5 kdy: 15. 08. 2017, 22:39:02 »
Tuhle otázku klade kde kdo, ale odpověď slyšet nechce.

Vyzvat Alzu k bezplatné opravě telefonu s pohrůžkou soudu. Pokud neopraví, předat okamžité právníkovi a podat žalobu. Tyhle diskuze nikam nevedeou, a obchodníkům se zpravidla vyplatí se zákazníky vyjebávat, protože k soudu chodí málokdo.  Pokud v reklamačním protokolu není uvedeno rozbití displaye, je to jejich problém a i kdyby byl rozbitým těžko budou dokazovat, že ho nerozbili oni.

Toto není pravda. Lehce prokáží, že v protokolu nemohlo být poškození displeje, neboť bez rozebrání nebylo vidět.

Než se poženete k soudu, je důležité říct si, jestli byl telefon kupovaný na osobu - nepodnikatele, nebo na firmu (podnikatele). Tím se liší ochrana spotřebitele. Pak je důležité vědět, jestli se závada objevila do 6 měsíců od zakoupení, nebo později.

Pokud do 6 měsíců, pak je na dodavateli (Alze), aby prokázal, že jste vadu způsobil Vy používáním (protože v zákoně je položená fikce, že se má zato, že taková závada už byla ve výrobku skryta od doby koupě). I kdyby to neuznali, je pozice u soudu značně jednodušší, ale zdaleka ne jisté. Dá se očekávat, že dodavatel k soudu přinese znalecký posudek, který bude potřeba nejdřív zpochybnit, a případně dopracovat se k reviznímu posudku.

Pokud je to po více než 6 měsících, je na zákazníkovi, aby PROKÁZAL, že telefon nepoškodil, a že se jedná o vadu. To je samozřejmě složité, bude to chtít znalecký posudek (a znalci se nepohrnou do toho, aby to tvrdili s jistotou). V takovém případě bych se k soudu nehnal, a snažil bych se to prostě vykřičet.

Pokud se dodavatel bude chtít opravdu soudit, počítejte, že takový soud je s odvoláními minimálně na 6 soudních jednání, a každé soudní jednání přijde, v případě prohry, na cca 20 000 Kč na nákladech protistrany + na cenu vlastního advokáta. Summa summarum, bavíme se o tom, že soud bude znamenat riziko cca 150-250 kKč v případě prohry. V případě výhry dostanete zpět peníze za telefon (pár šupů, protože odečtou prospěch (bezdůvodné obohacení) z toho, že byl už používán), a protistrana Vám uhradí náklady právního zástupce. Když budete šikovný, najdete si právního zástupce, který bude pracovat levněji, než jsou přísudky podle advokátního tarifu (v Praze nepravděpodobné), když budete mít smůlu, zaplatíte vlastnímu právníkovi v případě výhry víc, než kolik vysoudíte na náhradě.

Takže opravdu soud?

.

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #6 kdy: 15. 08. 2017, 22:48:08 »
A co kdybysis prostě přiznal, že se k tomu telefonu choval špatně, že ti x-krát spadl a prostě ti odešel a že Alza se žádného podvodu nedopustila?

nobody(ten pravej)

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #7 kdy: 15. 08. 2017, 22:48:38 »
co chces slyset za odpoved? pokud tvrdej ze byl problem v LCD ale to bylo pri predani reklamace v poradku, trvej na tom ze te chteji podvest a nez to budes resit soudne, si tam jdi jeste jednou razantne promluvit...


nobody(ten pravej)

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #8 kdy: 15. 08. 2017, 22:55:09 »
A co kdybysis prostě přiznal, že se k tomu telefonu choval špatně, že ti x-krát spadl a prostě ti odešel a že Alza se žádného podvodu nedopustila?

takze ma drzet hubu a krok kdyz je ocivine podvaden? ses normalni (a nemyslim tu normu ze se povazuje drzet hubu a krok) ?

na LCD se zobrazilo logo Androidu, tedy LCD bylo v poradku, kdyby byl vadnej touchscreen (ted nevim jestli 5x to ma menitelne samostatne) tak to nomalne nabehne, kdyby byli vadne pixely, resp. vadna treba pulka LCD, normalne to nabehne, na 99% bych rekl ze to nabehne i BEZ zapojene LCD (alespon nekolik telefonu co sem mel rozebrane nastartovali bez LCD)

popisovana chyba je na 99% problem s NAND, bud SW problem (pokazenej bootloader, resp system partisna), nebo HW
 kdy proste odeslo NAND se systemem...

Neviditelný

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #9 kdy: 15. 08. 2017, 23:17:18 »
Toto není pravda. Lehce prokáží, že v protokolu nemohlo být poškození displeje, neboť bez rozebrání nebylo vidět.
Fakt by mě zajímalo, o jaké mechanické poškození by se muselo jednat, aby na běžně ošoupaném telefonu zničehonic úplně odešel displej. Běžně jsou k vidění plně funkční displeje s pavoukem po celé ploše, na 1st gen iPodu Touch mám prasklé sklo už asi pátým rokem a ničemu to nevadí.

Lol Phirae

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #10 kdy: 16. 08. 2017, 00:21:20 »
takový soud je s odvoláními minimálně na 6 soudních jednání, a každé soudní jednání přijde, v případě prohry, na cca 20 000 Kč na nákladech protistrany + na cenu vlastního advokáta. Summa summarum, bavíme se o tom, že soud bude znamenat riziko cca 150-250 kKč v případě prohry.

Zdravím do Alzy a že nechávám vzkazovat, že smluvní odměnu pana Sokola Vám nikdo neproplatí. Pro tazatele: reálné náklady jsou asi desetina.

Lol Phirae

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #11 kdy: 16. 08. 2017, 00:22:08 »
Máš reklamační protokol? Je tam mechanické poškození popsáno? Más to nafocené před předáním do reklamace?

Ano

Ano co? Jako že je tam to mechanické poškození displeje popsáno?

blbaAlza

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #12 kdy: 16. 08. 2017, 01:46:19 »
Máš reklamační protokol? Je tam mechanické poškození popsáno? Más to nafocené před předáním do reklamace?

Ano

Ano co? Jako že je tam to mechanické poškození displeje popsáno?

Ano ze mam nafotene, a reklamacny protokol kde o mechanickom poskodeni neni ani slovo ... su tam spominane len skrabance a drobna odrenina na boku

.

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #13 kdy: 16. 08. 2017, 04:42:42 »
Můžou ti neuznat reklamaci (pak bys řešil, jestli oprávněně) a nabídnout placenou opravu. Nemůžou udělat (zprostředkovat) placenou opravu bez tvého vědomí a souhlasu.

Pokud jsi to neodsouhlasil a nedá se s nimi domluvit, tak se klidně obrať na právníka a ceny se vůbec neboj. Vždycky ti předem řekne, co se dá dělat a kolik to bude stát. Prakticky zaplatíš pár korun za to, že jim pošle dopis.

Miroslav Šilhavý

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #14 kdy: 16. 08. 2017, 06:49:14 »
Zdravím do Alzy a že nechávám vzkazovat, že smluvní odměnu pana Sokola Vám nikdo neproplatí. Pro tazatele: reálné náklady jsou asi desetina.

Advokátní tarif: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1996-177#cast2
U mobilu budete patrně v sazbě 1500-1600 Kč za úkon (§ 7).
Co se rozumí úkonem je vyjmenováno v § 11 a spočítejte si, kolik úkonů vykáže protistrana na počátku, před každým jednáním, a poté znovu při odvolání.

Za tyto ceny jsem v Praze advokáta nepotkal, moje zkušenost je, že cena běžného advokáta v Praze je cca trojnásobná, než je tarif. Takže v případě prohry platíte svého advokáta + protistranu podle tarifu. V případě výhry platíte svého advokáta, většinou podle hodinové sazby 2500 - 3000 Kč / hod. mínus to, co Vám uhradí protistrana podle tarifu.

Jestli chcete, pojďme počítat na modelovém příkladu - Vy, jako žalobce: cca 5 hodin advokáta = převeztí + nastudování + sepsání EPR (elektronický platební rozkaz) + vyjádření k odporu protistrany + účast na prvním jednání = 12 - 15 tis. Kč bez DPH. Tyto úkony nezkrátíte, a nedají se ani nakoncetrovat do jednoho bloku práce.

Úspěšná protistrana dostane od Vás náhradu podle tarifu: § 11/1 (x1 úkon) /a převzetí, /b první porada s klientem, (/h sepsání právního rozboru), /d písemné podání (odpor), (/i jednání s protistranou - soud obvykle chce jednání o smírné cestě) + § 11/2. Protistrana započítá 3-5 úkonů jen před prvním jednáním x 1500 Kč (tarif) = 4500-7500 Kč.

Tedy první jednání soudu, na kterém se v 99 % nerozhodne, vás vyjde na 16,5 - 22,5 tis. Kč.

Obdobně si spočítejte další "kola" soudu a nezapomeňte cenu posudků znalců - posudek žalobce, protiposudek odpůrce a revizní posudek nařízený soudem. Čtení posudků bývá obvykle jedno na jednom jednání soudu, výjimečně se v jeden moment sejdou dva posudky naráz - ale to nebývá obvyklé, protistrana má zájem protahovat (je silnější). Podle zásady ústnosti, počítejte, že Vy nebo protistrana bude chtít znalce vyslechnout - takže ke každému posudku se bude čekat na znalce a proběhne další jednání.

Takže kde je prosím ta desetina?