reklama

Alza nechce uznat reklamaci telefonu

smich

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #30 kdy: 16. 08. 2017, 12:00:20 »
To prokáží velmi těžko. Display zvenku je chráněn tvrzeným sklem na které je prakticky nalepený. Mechanicky tak lze bez rozbití skla poškodit jen zevnitř, což je u telefonu nesmysl, protože vnitřek není uživatelsky přístupný.

Já už to u svých telefonu zažil. Stačí šikovný pád "naplocho", a něco zevnitř zatlačí na displej. Na displeji pak není viditelné žádné poškození, a přesto je v háji. Tedy, 1) jim bude stačit fotka displeje zezadu, pokud je tam známka otlačení, ...

Sem se takhle dlouho nenasmal  ;D

Jó pri reklamacich prodejci zkousi cokoliv jen aby zakaznika ojebali, je jedno jestli to koupi v alze, czc, tsb/alfa atd. Pokud to alespon trochu pujde, o ojeb se pokusi.
Plati na ne mit vsechno radne pred odevzdanim vyrobku zdokumentovane (fotky i video - i v pripade ze se zarizeni vubec nezapne) a popsane na papire ve 2 kopiich a jednu jim tam nechat, druhou sei nechat podepsat ze to opravdu prevzali - sice se lumpove cukaj ze to nejde, neexistuje a kdesicosi, pokud si clovek s tim da praci, zna ty spravny §.
Nakonec uspeje, jen to stoji opravdu cas a nervy.

I takovi mistri jako jsou v Alze si soud 2x rozmysli, pokud nemaji nezvratitelny dukaz o fyzickem poskozeni zavinene zakaznikem. A "otlaceny displej zezadu pri padu na plocho" ( boze jeste ted se smeju  ;D ) budou muset dokazovat u soudu oni, zakaznikovi staci dokazat ze telefon pri predani na reklamaci byl neposkozen.

Doufam ze tazatel sem pote prida jake vsechny kroky provedl, jake byly odpovedi alzy a jak dopadl.

reklama


Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #31 kdy: 16. 08. 2017, 12:03:47 »
Koukám, že se tady motá několik závadějících věcí.

Předem deklaruji, že na reklamačním oddělení jsem u obdobné firmy pracoval (několik let) jak v tzv. první linii ( = se zákazníky) tak v "zázemí" které řešilo to, co se se zařízením stane poté, co je od zákazníka přijato.

1. Jak zde bylo zmíněno, je poměrně zásadní, zda se jedná o nákup jako koncový spotřebitel či tzv. na firmu (= na faktuře uvedeno IČ). U koncový spotřebitele musí být dodržena 2 letá záruční lhůta (u nákupu na firmu lze omezit), také jeho pozice je v případě sporu, pokud by to k němu dospělo, výrazně silnější. Pro zjednodušení berme, že se jedná opravdu o nákup jakožto koncový spotřebitel.

2. Pokud uplatňujete reklamaci v době zákonné záruky, není prodejce bez vašeho souhlasu oprávněn cokoliv účtovat. Tady není o čem debatovat.

3. "A připojuju se k radě mobily na Alze nebrat, mají naprosto otřesné servisní partnery a reklamace mobilů jsou tam nepochopitelným problémem, se kterým jsem se u jiného zboží u nich nesetkal. "
Obecně je to nesmysl. Oficiální dovoz do CZ je takový, že Vám výrobce/distributor jakožto odběrateli poměrně striktně svazuje ruce, co se týče autorizovaných servisních středisek a pokud chcete mít jakožto prodejce na zařízení taktéž záruku (byť dosti limitovanou oproti té spotřebitelské) tak se jich pochopitelně držíte. Na mnoho značek existuje jen jediný servis v celé ČR, jsou i výrobci, jejichž zařízení je nutné posílat mimo ČR, případně nemají servis vůbec (řeší distributor). Takže u výrobků alá mobilní telefon známé značky je skutečně jedno, kde jej zakoupíte - oprava samotná bude realizovaná s největší pravděpodobností ve stejném servise, ať už jste jej zakoupili v Alze/Mall/Datart atd. Prodejce v tomto případě funguje jen jako "přeposílač" včetně finálního vyjádření k reklamaci samotné (= drží se vyjádření autorizovaného servisu)

4. Nehledě na předchozí bod, váš primární partner pro uplatnění záruky je obchodník - vřele tedy doporučuju uplatňovat reklamaci výhradně u prodejce, byť přes servis je to rychlejší (vzhledem k průběhu reklamace, který jsem zmínil výše). Pokud dojde k jakémukoliv rozporu, co se týče stavu zařízení či zamítnutí reklamace, jakožto zákazník máte mnohem větší faktické i psychologické páky na prodejce, nežli vůči servisu (kterému jste v podstatě ukradení, především pokud servisuje výrobky více značek).

5. Ad prasknutí displeje - za tu dobu co jsem v tomto oboru pracoval, mi prošly pod rukama stovky poškozených zařízení. Viděl jsem jak perfektně funkční displeje s rostříštěným krycím sklem, tak prasklé displeje pod sklem samotným. Stejně jako zařízení které vypadalo "jen" mrtvé (displej nic nezobrazí, či jen logo uprostřed) a až po rozebrání se zjistil prasklý lcd. Pokud se nejedná vyloženě o výrobek pár dnů od koupi, počítejte s tím že bude automaticky s tím, že bude zamítnuto jakožto mechanické poškození. Lidé s elektronikou vyvádí psí kusy a prakticky vždy přijdou s tím "ono to samo" byť je jasné, jak z projevu, tak stavu zařízení že nepokrytě lžou. Proto prosím neberte, že se vás obchodník nějak snaží poškodit - ale podobnou story a dušování se že "byl jsem si uvařit čaj a když jsem se vrátil tak měl notebook prasklý displej" slyšeli neskutečně krát a toto zkrátka ignorují. Samozřejmě posuzovat reklamaci na základě pár vrypů na těle zařízení, je nesmysl, ale mechanická poškození tohoto typu se opravdu nestávají sama od sebe.

6. Stav zařízení při příjmu reklamace vs jak se vrátilo - mohlo dojít samozřejmě k poškození někde "na cestě". Proto vždy trvejte u podání reklamace na důkladný popis fyzického stavu zařízení a před podpisem / převzetí protokolu si vše velmi důkladně zkontrolujte. Ještě důkladněji kontrolujte stav zařízení při přebírání, jakékoliv rozpory mezi fyzickým stavem při příjmu / vydání reklamace řeště bez odkladu s prodejcem.

Jak bylo zmíněno, v prvních 6 měsících je pozice zákazníka mnohem silnější ale v případě mechanického poškození (a speciálně, pokud se jedná o dražší mobilní telefon / notebook) prodejce většinou neustoupí (narozdíl od oprávněných reklamací by totiž musel opravu zacvakat ze svého) a připravte se minimálně na znalecký posudek, který stojí několik tisíc kč. S tím, že samozřejmě nemusí být jednoznačný či ve váš prospěch...

Sten

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #32 kdy: 16. 08. 2017, 12:17:33 »
V praxi bohužel reklamaci bez odůvodnění zamítnou, a spotřebitel je stejně nahraný.

Zamítnutí reklamace bez písemného odůvodnění = reklamace nebyla řádně vyřízena (ve smyslu ÚS 2983/08) = spotřebitel může odstoupit od smlouvy, a ČOI či soud ani nebude zkoumat, kdo vadu způsobil.

Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #33 kdy: 16. 08. 2017, 12:25:07 »
@Sten: většina zákazníků má pod tímto pojmem uloženo:
zamítnuto z důvodu mechanického poškození = prodejce mi to bez odpůvodnění zamítl.
Což se mi sice nemusí líbit, ale dle zákona je reklamace vyřízena formálně v pořádku.
Pochybuju že existuje jakýkoliv větší prodejce, který by odmítl přijmout / vyřídit reklamaci v zákonné záruce - přesně jak píšete, ČOI by si na něm poměrně rychle smlsla.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #34 kdy: 16. 08. 2017, 12:31:30 »
3. "A připojuju se k radě mobily na Alze nebrat, mají naprosto otřesné servisní partnery a reklamace mobilů jsou tam nepochopitelným problémem, se kterým jsem se u jiného zboží u nich nesetkal. "
Obecně je to nesmysl. Oficiální dovoz do CZ je takový, že Vám výrobce/distributor jakožto odběrateli poměrně striktně svazuje ruce, co se týče autorizovaných servisních středisek .... Takže u výrobků alá mobilní telefon známé značky je skutečně jedno, kde jej zakoupíte - oprava samotná bude realizovaná s největší pravděpodobností ve stejném servise, ať už jste jej zakoupili v Alze/Mall/Datart atd.

Ne, ono to opravdu jedno není, kde ho zakoupíte. Pouze v Alze jsem zažil věci typu, že zamítli reklamaci fungl nového nepoužitelného mobilu s popisem závady "nefunguje mikrofon" (závada potvrzena i na prodejně), který se vrátil ze servisu se sdělením "Závada se neprojevila", přičemž jako bonus měl rozmlácený displej a poškrábaný byl ze všech stran (asi s ním na Kladně v servisu hráli na dvoře fotbal).

Že ho nějaký blbec cestou nebo v servisu rozmlátí, to se jistě stát může, ale vrátit ho v tomto stavu zákazníkovi s tím, ať si trhne nohou, to doposud opravdu předvedla pouze Alza. Všude jinde, kde v servisu něco zničili, tak se prodejce omluvil a vyměnil zboží za nové, případně vrátil peníze. Jak si to řešil následně se servisem a jaké s nimi má sjednané podmínky, to mě jako zákazníka vůbec nezajímá. Pro mne je podstatné, že reklamaci vyřešil seriózně, zákonným způsobem a omluvil se (i když to sám nezavinil).

Obdobných zkušeností s reklamací mobilů u Alzy mají známí mnoho, a proto ty mobily u Alzy jednoduše už nekupují.

Jak říkám, u jiného zboží jsem tohle v Alze nezažil, zjevně mají pro mobily "specifické" instrukce, jak se zákazníkem vyjebat.

reklama


Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #35 kdy: 16. 08. 2017, 12:38:51 »
@Lol Phirae: nenapadá mě jediný důvod, proč by měl prodejce (pokud to není prodejce "šedivek" na které sám nemá záruku) jen tak zamítat reklamace a naštvávat si zákazníky, to by byl opravdu proti sobě.

Pokud se vám stalo to co, popsujete, jistě stačilo poukázat na stav zařízení při příjmu reklamace a po jejím návratu - pokud prodejce zjistí že došlo k jasnému poškození při zpracování reklamace (než se dostane ze servisu a zpět projde rukama x lidí) u něj / v servisu / na cestě, obvykle řeší výměnou / vrácení peněz / opravou na vlastní náklady (záleží samozřejmě na typu a stáří věci).

Určitě nebudu rozporovat, že jste mohl narazit na řetězec neschopných pitomců, ale opravdu v tom nehledejte záměr, že vás zlý obchodník chce jen tak z plezíru poškodit.

Řekněme že můj vzorek reklamačních případů (nekolik tisíc) je poněkud reprezentativnější než ten vás. Váš, dle všeho dosti "zažraný" pocit Vám vymlouvat nebudu, ale orpavdu se mýlíte. Stát se to může (a stává se to), ale ze strany prodejce takto postupovat systematicky by bylo zcela kontraproduktivní.

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #36 kdy: 16. 08. 2017, 12:43:50 »
Zamítnutí reklamace bez písemného odůvodnění = reklamace nebyla řádně vyřízena (ve smyslu ÚS 2983/08) = spotřebitel může odstoupit od smlouvy, a ČOI či soud ani nebude zkoumat, kdo vadu způsobil.

Oni samozřejmě odůvodní - neodůvodní. Napíší jako důvod mechanické poškození, ale už nemusí rozepisovat (hypotézy), jak k tomu podle jejich názoru došlo, jaká míra špatného zacházení tomu předcházela apod. Oni jsou potenciálně v pozici žalovaného, takže si zbytečnými větami navíc nebudou znejisťovat vlastní pozici. Z jejich pohledu prostě zákazník musí prokázat, třeba i u toho soudu.

Co se týče práva na odstoupení, to je stejné, jako s právem na odstranění vady. Vy sice od smlouvy odstoupíte, ale s pravděpodobností Vám odpovědí, že odstoupení je z jejich pohledu neplatné, neboť reklamací se řádně zabývali a zamítli (s odůvodněním: mechanické poškození). V ten moment jste tam, kde jste začínal, před dilematem, jestli se soudit, či ne.

Unknown

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #37 kdy: 16. 08. 2017, 12:47:40 »
A co kdybysis prostě přiznal, že se k tomu telefonu choval špatně, že ti x-krát spadl a prostě ti odešel a že Alza se žádného podvodu nedopustila?

takze ma drzet hubu a krok kdyz je ocivine podvaden?

Myslim ze byste si mel ujasnit vyznam slova "ocividne". Vy jste snad ten telefon "videl" na vlastni "oci" ze tohle pisete??

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #38 kdy: 16. 08. 2017, 12:56:03 »
Děje se to opakovaně a není to žádná náhoda. Reklamace mobilu u Alzy == problém. Pokud si Alza není schopná přes výrobce vynutit zlepšení servisu, tak to asi holt nechtějí platit ze svého, nevím, je mi to ukradené.

A ne, jistě nestačilo - on ten prodavač sice jasně viděl, že telefon je rozmlácený na sračky, ačkoliv v papíru o reklamaci bylo napsáno cituji "nový, skvělá stav" -- zato zásobu nasertivních hemzů měl naučenou na několik měsíců dopředu. Tohle nikdo ze zaměstnanců nedělá z vlastní iniciativy - proč by mrhal časem a do ruda vytáčel zákazníka, který tam samozřejmě řve jako protržený, zatímco za ním se hromadí fronta lidí... prostě je na to zaměstnavatelem vyškolen a instruován.

Samozřejmě sepsání nasrané předžalobní výzvy opentlené zásobou paragrafů z občanského a (tehdy ještě) obchodního zákoníku zabralo a po 14 dnech vystavili dobropis, ale na takovýhle přístup fakt není nikdo zvědavý.

Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #39 kdy: 16. 08. 2017, 13:00:10 »
Děje se to opakovaně a není to žádná náhoda. Reklamace mobilu u Alzy == problém. Pokud si Alza není schopná přes výrobce vynutit zlepšení servisu, tak to asi holt nechtějí platit ze svého, nevím, je mi to ukradené.

A ne, jistě nestačilo - on ten prodavač sice jasně viděl, že telefon je rozmlácený na sračky, ačkoliv v papíru o reklamaci bylo napsáno cituji "nový, skvělá stav" -- zato zásobu nasertivních hemzů měl naučenou na několik měsíců dopředu. Tohle nikdo ze zaměstnanců nedělá z vlastní iniciativy - proč by mrhal časem a do ruda vytáčel zákazníka, který tam samozřejmě řve jako protržený, zatímco za ním se hromadí fronta lidí... prostě je na to zaměstnavatelem vyškolen a instruován.

Samozřejmě sepsání nasrané předžalobní výzvy opentlené zásobou paragrafů z občanského a (tehdy ještě) obchodního zákoníku zabralo a po 14 dnech vystavili dobropis, ale na takovýhle přístup fakt není nikdo zvědavý.

Koukat, že vyvracet Vám cokoliv nemá smysl - všechno víte, protože jste jistě stovky až tisíce reklamací s tímto prodjecem řešil. Přeju hezký den.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #40 kdy: 16. 08. 2017, 13:08:42 »
Ne, to fakt nemá smysl vyvracet. Řešil jsem jich "jen" několik desítek a to zcela stačilo na to, abych se Alze při nákupu mobilu zdálky vyhnul.

P.S. Ještě pobavily ty "šedivky", to je takový evergreen těchle lidí, co prý několik let pracovali v servisu MT a kteří se zčistajasna vždycky vyrojí z ničeho nic v diskusi o neseriozních prodejcích a problémech s reklamací. Víte, to je nějakých 30 let vyřešený problém, pokud se týče zboží koupeného v rámci EU. (Naprostou klasikou jsou např. mobily z Německa, viz vlákno o specifickém trhu o kousek vedle.)

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #41 kdy: 16. 08. 2017, 13:24:30 »
Řekněme že můj vzorek reklamačních případů (nekolik tisíc) je poněkud reprezentativnější než ten vás. Váš, dle všeho dosti "zažraný" pocit Vám vymlouvat nebudu, ale orpavdu se mýlíte. Stát se to může (a stává se to), ale ze strany prodejce takto postupovat systematicky by bylo zcela kontraproduktivní.

Nevim, ALZA do zaludku nevidim. Ale proc by ne, delaji to i vetsi spolecnosti: http://www.seattlerex.com/seattle-rex-vs-apple-the-verdict-is-in/

Dost me tam pobavilo:

At one point, the judge asked Apple how much it would have cost them to have simply replaced my logic board when I had taken it in, and one of the Apple guys said “Oh, it wouldn’t have cost us anything, Nvidia foots the bill for each board we replace.”

The judge’s face almost hit the floor as he shot me a quizzical look, to which I just shrugged. I knew that he, and everyone else in the courtroom was thinking the same thing:

If Apple could have replaced my logic board at no cost to themselves, then why in the hell did they drag this out for so long, and why did they send two people to court to try and make sure that I got absolutely nothing? Friends, this is a question I have been asking myself for three months, and it is a question that I do not have the answer to.

Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #42 kdy: 16. 08. 2017, 13:42:21 »
Přístup některých výrobců k opravitelnosti (jak konstrukční, tak faktické) a k případným konstrukčním vadám, je zcela jiná debata.... a bohužel dost smutná.

Doteď mám ošklivé vzpomínky na jednu nejlevnější řadu lenovo ideapad, kde se při běžném používání vylamovaly panty, jelikož se naprosto praštěným způsobem ušetřilo na jejich usazení v "šasí" (pokud se dá tomu plastovému křápu tak říkat).
Pokud zákazník používal jako stolní PC, většinou se problém neobjevil - ovšem pokud chtěl notebook používal jako notebook, bylo jen otázkou času, kdy k tomuhle poškození dojde.
Reklamací hromada, znalecké posudky byly jednoznačně ve prospěch zákazníků (takže prodejce se prohnul dvojnásob), když se řešilo se zastoupením Lenova, jejich přístup byl "my jsme Lenovo, vy jste nic".
Pro prodejce situace k ničemu - výrobce vám nic nedá, zákazníci jsou naštvaní plus vás stály věci okolo nemálo peněz (navíc u těchhle "zařízení" je minimální marže) ale přestat prodávat tyhle nejlevnější sh*t řady nemůžete, neb jsou nejrpodávanější...holt riziko podnikání.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #43 kdy: 16. 08. 2017, 14:03:45 »
Doteď mám ošklivé vzpomínky na jednu nejlevnější řadu lenovo ideapad, kde se při běžném používání vylamovaly panty, jelikož se naprosto praštěným způsobem ušetřilo na jejich usazení v "šasí" (pokud se dá tomu plastovému křápu tak říkat).

To je ted asi moderni. U HP netbooku se zase vylamovaly na strane displaye. Kazdy prumerne inteligentni zacinajici technolog jim mohl rici, ze to maji zkonstruovane blbe. Navic ten krap ani nejde nedestruktivne rozebrat, takze kdyby clovek potreboval vymenit HD, tak to chci videt. Ovsem potreby vymeny HD se ten krap stejne nedozije. Napred se totalne urve display.

qwertz

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #44 kdy: 16. 08. 2017, 14:12:39 »
Pokud se nejedná vyloženě o výrobek pár dnů od koupi, počítejte s tím že bude automaticky s tím, že bude zamítnuto jakožto mechanické poškození. Lidé s elektronikou vyvádí psí kusy a prakticky vždy přijdou s tím "ono to samo" byť je jasné, jak z projevu, tak stavu zařízení že nepokrytě lžou. Proto prosím neberte, že se vás obchodník nějak snaží poškodit - ale podobnou story a dušování se že "byl jsem si uvařit čaj a když jsem se vrátil tak měl notebook prasklý displej" slyšeli neskutečně krát a toto zkrátka ignorují.

Například taková módní a rozšířená debilita jako jsou skleněné záda telefonu byla u některých modelů (zejména SONY) defektní "by design" a skutečně praskala sama od sebe (vnitřní napětí). Když se těch reklamací celosvětově nahromadilo hodně, uznal chybu i výrobce. To jen na okraj, k tomu, jak se nic nerozbije samovolně. Výrobci se dneska předhánění ve vymýšlení konstrukčních kokotin a designových úchyláren spolu s optimalizací výroby a snižování ceny, že házet samovolné rozbití automaticky na uživatele je dost laciné.

 

reklama