Engine pro tvorbu her

Tomáš Roll

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #30 kdy: 30. 03. 2017, 11:19:11 »
Tohle můžeš udělat v Monogame. Ale je tu otázka, stojí to za to?


Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #31 kdy: 30. 03. 2017, 12:12:46 »
Jestli si chces skutecne pohrat s programovanim a ne s klikanim, napis hru od nuly, akorat s nejakou zakladni grafickou knihovnou, treba Qt. Ovsem nepoustej se do her stylu Doom, Sims a podobne. Proste napis nejakou jednoduchou hru s jednoduchou grafikou, treba Solitaire nebo podobnou. Takova hra je velmi jednoducha a pritom celkem efektni. Computer nemusi mit zadnou inteligenci, grafika je omezena na pretahovani obdelniku (pripadne se zakulacenyma rohama). Za tyden nebo dva to budes mit napsany. Pokud se pustis do neceho prilis velkeho, brzo poznas, ze je to nad tvoje sily a po par tydnech te to prestane bavit.

phi

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #32 kdy: 30. 03. 2017, 13:28:41 »
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
Zalezi na typu her. Pokud chcete nejake nafintene 2D (zoomovane a rotovane 2D sprity, particles), asi si zvladnete napsat vlastni Sprite Batch sam jen s nejakym bindem OpenGL. Je ovsem otazka proc to delat, protoze i to uz je napsane asi tucekrat. Da se takhle napsat i nejaky 2.5D engine typu wolfenstejn, doom, tie figher.
Pokud chcete jakztakz moderni 3D, tak jednoznacne Unity, protoze celou pipeline od rozbaleni modelu pres transformace, orezy, shading az po kolize budete psat tak rok, pokud jste student s hromadou volneho casu a tri roky pokud mate cas jen po vecerech. 

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #33 kdy: 30. 03. 2017, 13:44:52 »
Tohle můžeš udělat v Monogame. Ale je tu otázka, stojí to za to?
ako to myslis? nema to vyznam? je lepsie priamo ist na Unity?
inac kedysi som poznal WildTangent. Hovori vam to nieco?

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #34 kdy: 30. 03. 2017, 15:32:30 »
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.


phi

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #35 kdy: 30. 03. 2017, 16:43:39 »
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.
Je neco jako Deplphi. Objekty si naklikate, logiku naskriptujete.

mon

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #36 kdy: 30. 03. 2017, 16:47:17 »
ako engine:
v ue4 mas c++ a blueprint (ich klikaci jazyk)
v cryengine mas c++ a c#
v unity mas c#
v godot mas godotscript
v panda3d mas c++ a python
v ogre3d mas c++ a cez MOGRE mas aj c#

ako framework:
monogame je ekvivalent xna, a je to c#
pygame tu uz bol, python

slimdx a opentk su len c# interfacy nad nativne kniznice (dx, gl, al,...)

vyber si jeden a rob hry:) vsetky uvedene su bud zadarmo uplne alebo zadarmo do dakeho obratu

Trupik

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #37 kdy: 30. 03. 2017, 18:07:24 »
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.
Vždy budeš používať nejaké hotové knižnice a nejaké existujúce IDE. Inak by si musel robiť v strojovom kóde a zapisovať ho ako v počítačovom praveku, binárne cez vypínače.
Takže by si sa mal rozhodnúť, či chceš tvoriť hry, alebo či chceš tvoriť engine. Zatiaľ to vyzerá tak, že chceš len hľadať výhovorky.

ferren

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #38 kdy: 30. 03. 2017, 18:55:02 »
tvuj povzdech o unity nechapu. moznost delat jednoduche veci klikanim je snad nevyhoda? samozrejme slozitejsi veci muzes stale delat "rucne". ja sice unity nepreferuju, pro me je unreal engine lepsi volba,  ale v unity muzes psat cokoliv, vlastni renderer, shadery, compute shadery, co je libo. muzes si zbolit libovolnou hloubku od klikani po kod.
ono ve finale bys i komplet vlastni hru "klikal" jen by sis ten tooling musel napsat komplet sam....

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #39 kdy: 30. 03. 2017, 20:02:27 »
nehladam vyhovorky. len nechcem to robit klikackou. skor si chcem kodit vlastne

mon

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #40 kdy: 30. 03. 2017, 21:56:04 »
ak nechces napr vobec ziadnu klikacku a robit si vsetko sam tak tu mas skvely navod
https://hero.handmade.network/episodes

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #41 kdy: 30. 03. 2017, 21:58:35 »
no to ma poser. je to PAN. :)

Tone Vymyslíš

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #42 kdy: 30. 03. 2017, 22:58:19 »
ak nechces napr vobec ziadnu klikacku a robit si vsetko sam tak tu mas skvely navod
https://hero.handmade.network/episodes
Výborné dík.
Já jsem game platform developer na plnej úvazek, to jest asi 14h denně. Vesměs chceš tu klikačku. Sranda končí někde u Raytraceru, pak už je to docela rutina a poměrně nezáživná práce, hlavně ladění. Ty krásné bugy typu jednou někdy se stane... Zapomeň na nějaký unit testy. Připrav se na total system freeze, hard reset bude tvůj velkej kamarád.
Linuxový distra jsou plný pohrobků game enginů. Je to taky důvod proč jsou asi 3enginy do kterých nateklo neskutečně miliard dolarů a tuní to tisíce developerů s 24h podporou intelu, nvidia, microsoftu, apple, google, nově třeba i FB. Na internetový hry máš k dispozici firmy co pokládaj podmořský kabely, CDNka (pro zajímavost se s nima ladí stahovaní assetů - jumbo frame, latence, ddos atd).
Co se klikačky týče, klikačka je oddělení tooling.
Prakticky ty lidi píšou něco jako blender - svojí složitostí a velikostí.
A pak jsou teprve game developři a ty dělají, že se to hejbe a svítí. K nim jsou level designéři, pak máš ještě efekty, programátory zvukových effektů, programátory inputů jako je kinect atp
AI je docela sranda..
No a todle všechno má unity v sobě, vyladěný tak že ten voser si naklikáš.
No a to ještě žádnou hru nedělá. I ta indie hra má v sobě roky potu a dřiny.
A jedno moudro, engine se píše pro hru, ne hra pro engine.
Ale jsou i úchvatně triviální hry, které baví miliardy lidí pořád dokola (tetris). Ale takhle jednoduchých game mechanik moc není a přijít s nějakou jinou je spíš zázrak.

Ale pravda je, že pak není cesta zpátky do korporátu - všichni ti pak příjdou jak vymatlaný tupci co včera napsali hello world s naprosto primitivníma problémama.

Je to těžká práce, ale je to vesměs droga.
 

phi

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #43 kdy: 31. 03. 2017, 12:23:35 »
nehladam vyhovorky. len nechcem to robit klikackou. skor si chcem kodit vlastne
Fajn :) Doporucuji tedy vykaslat se nejake knihovy a vubec fancy veci, prestat psat na fora a pockat si na nejblizsi Ludum Dare a nakodit si prispevek v javascriptu a HTML5. To je to vubec nejjednodussi.
I kdyz podle mne se clovek po par prvotinach stejne dopracuje zpatky k nejakemu pokrocilemu enginu, proste proto aby mel vubec cas realizovat svoje game designerske napady.

ferren

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #44 kdy: 31. 03. 2017, 17:22:51 »
jir cestou toho handmade hrdiny urcite neni vhodny pro prvni projekt. vsadim boty ze to nikdy nedotahnes. tohle je cesta pro zkuseneho a znudeneho. kdo rad dela veci natruc