Engine pro tvorbu her

89milan

Engine pro tvorbu her
« kdy: 21. 03. 2017, 09:42:20 »
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
« Poslední změna: 21. 03. 2017, 19:14:17 od Petr Krčmář »


tatar

Re:Tvorba her
« Odpověď #1 kdy: 21. 03. 2017, 09:55:22 »
A ja by som chcel byt kozmonaut ;-) Ako mam s tym zacat ?
Ale nie .... treba sa trosku jasnejsie vyjadrit .... Minimalne aspon treba dat odpoved na otazku : Na com si predstavujes ze  budu tie hry bezat? 

89milan

Re:Tvorba her
« Odpověď #2 kdy: 21. 03. 2017, 10:24:23 »
pocitac. ziadny mobil, konzoly, ani nic podobne. skor ide o moje nejake hranie sa, a rozvijanie si vedomosti. nepotrebujem robit hry, ktore by niekto hral (aspon nie hned na zaciatok), ale skor ide o moj osobny rozvoj.

Trupik

Re:Tvorba her
« Odpověď #3 kdy: 21. 03. 2017, 10:27:05 »
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
Keď začínaš, použiť unity je dobrý nápad. Tu máš k tomu nejaké videá: https://www.youtube.com/playlist?list=PLFt_AvWsXl0fnA91TcmkRyhhixX9CO3Lw

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Tvorba her
« Odpověď #4 kdy: 21. 03. 2017, 10:28:45 »
pocitac. ziadny mobil, konzoly, ani nic podobne. skor ide o moje nejake hranie sa, a rozvijanie si vedomosti. nepotrebujem robit hry, ktore by niekto hral (aspon nie hned na zaciatok), ale skor ide o moj osobny rozvoj.
No jestli si chceš hrát a rozvíjet se, tak C++ a Vulkan, na tom není co řešit, ne? :) Když použiješ engine, připravíš se o nejlepší část hraní si se hrou :)


89milan

Re:Tvorba her
« Odpověď #5 kdy: 21. 03. 2017, 10:34:53 »
praveze C++ moc neovladam. vacsinou som orientovany na C#, C len tak okrajovo

Tomáš Roll

Re:Tvorba her
« Odpověď #6 kdy: 21. 03. 2017, 10:44:32 »
Si musíš rozmyslet, jestli chceš programovat hry, nebo engine. Obojí nezvládneš. Pokud hry, tak jdi do Unity.

Trupik

Re:Tvorba her
« Odpověď #7 kdy: 21. 03. 2017, 10:46:51 »
praveze C++ moc neovladam. vacsinou som orientovany na C#, C len tak okrajovo
Podľa mňa treba postupovať primeranými krokmi. Keď sa budeš snažiť preskočiť jedným šmahom príliš veľa prekážok, tak máš veľkú šancu, že nikam nedôjdeš. Takže keď ako-tak ovládaš C# a chceš začať s hrami, unity je dobrý ďalší krok.

89milan

Re:Tvorba her
« Odpověď #8 kdy: 21. 03. 2017, 11:15:13 »
Si musíš rozmyslet, jestli chceš programovat hry, nebo engine. Obojí nezvládneš. Pokud hry, tak jdi do Unity.
engine nie, na to si netrufam, len hry. a C# ovladam myslim dobre, pracujem v nom denno-denne, tak asi unity bude fajn, na vase odporucanie

Daniel Kozak

Re:Tvorba her
« Odpověď #9 kdy: 21. 03. 2017, 11:57:41 »
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.

Tak jelikoz pises C# tak je pro tebe urcite nejlepsi volba unity. Dneska mas zrovna moznost si zdarma sehnat knizku
https://www.packtpub.com/packt/free-ebook/getting-started-with-unity

karbous

Re:Tvorba her
« Odpověď #10 kdy: 21. 03. 2017, 13:25:48 »
Python a pygame bych doporucil na zacatek se hrami ja...
https://wiki.python.org/moin/PyGame

89milan

Re:Tvorba her
« Odpověď #11 kdy: 21. 03. 2017, 15:34:49 »
este ma napadla otazka, co tak pouzit SharpDx, co je vlastne wrapper na DirectX a mozno ho pouzivat v C#? Samotny DirectX nemozno pouzit v C#.

Tomáš Roll

Re:Tvorba her
« Odpověď #12 kdy: 21. 03. 2017, 16:11:19 »
V tom případě musím zopakovat otázku. Chceš programovat hry nebo engine?

Daniel Kozak

Re:Tvorba her
« Odpověď #13 kdy: 21. 03. 2017, 17:37:00 »
este ma napadla otazka, co tak pouzit SharpDx, co je vlastne wrapper na DirectX a mozno ho pouzivat v C#? Samotny DirectX nemozno pouzit v C#.

DirectX se vyhni

89milan

Re:Tvorba her
« Odpověď #14 kdy: 21. 03. 2017, 17:57:42 »
Hruly, nie engine :)