no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. 
Hry se dneska neprogramujou ... teda ty tzv AAA ....
1) vezme se engine, ten programujou vyvojari engine
2) soucasti byva nejaky nastroj v podobe blenderu a pod
3) nekdo vyrobi (nebo postahuje/koupi) modely
4) hra se vyrabi tak, ze vytvoris nejaky prostredi (natahas to tam mysi)
5) napises scripty (to se s hodne velkou davkou fantazie da za programovani nazvat) ktery vyuzivaj vlastnosti engine (= co engine neumi to do scriptu nedas)
6) ... vetsina enginu umoznuje vetsi ci mensi modifikace, ale to je zase vyvoj toho enginu.
Samo muzes si hru i naprogramovat tak, jak se to delavalo kdysi a jak to stale delaj nekteri nezavisli vyvojari. Pro ty je i hotovej engine zadarmo prevazne neuveritelnej overkill a zasadni problem neni v tom, ze by ho neumeli pouzit, ale v tom, ze nemaj rozpocet(at uz penize nebo cas) na dost kvalitne zpracovanyho obsahu. Tudiz si prevazne napisou neco zcela vlastniho, jednoduchyho, co jim naprosto dostacuje.
Mno a jestli se chces inspirovat, pogoogli 64KB demace a podivej se co se da to takovyho dneska pidiprostoru naladovat. Idealne totiz zacnes prave necim takovym, malinka vec, kde se pokusis na malym prostoru vyzdimat maximum, a zaroven si vyzkousis spousty ruznych veci.