reklama

Engine pro tvorbu her

Jméno:

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #15 kdy: 21. 03. 2017, 21:25:29 »
AFAIK je unity v soucasnosti nejpouzivanejsi herngine a C# tam rozhodne upotrebis. Odstini te od vestiny mrzeniho (v podstate kazdy verze driveru na kazdou grafickou platformu se musi rovnat vohejbaky a podobny radoste) v asset storu mas hromady komponent na veci ktery se zrovna nechces ucit a rozhodne je nedovedes udelat tak levne jak tam jsou.
A zase navopak muzes si naimplementovat casti enginu sam, treba v Inside si sli svetla a render passy po svym, protoze by jim to neutahly konzole, tak nektery casti renderoval v polovicnim rozliseni a zvetsovali pres blue noise atd. (zajimavej gdc talk https://www.youtube.com/watch?v=RdN06E6Xn9E)
No a kdyz se pak rozhodnes udelat si vlastni engine od nuly (prej v zivote kazdyho "opravdovyho" game developera tento okamzik drive nebo pozdeji prijde, tak se budes mit aspon od ceho odpichnout jak to delaji jinde).
Dalsi vec je, ze kdyz uz v tom neco udelas, tak maji docela pratelsky licencni podminky.

v unity si muzes zkusit programovat jak hry, tak engine a urcite co se naucis, budes moc pozdeji prodat.

disclaimer: v podstate neznam ostatni enginy, ani unity nijak do hloubky, rad si necham otevrit oci od znalcu co maji projity vsechny nebo vice

reklama


Tomáš Roll

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #16 kdy: 21. 03. 2017, 22:44:50 »

Salvatore

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #17 kdy: 25. 03. 2017, 14:44:41 »
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.

Skus unity.

Mam jeden napad na hru. Bol by to simulator zlocinu: hrac by zacinal ako vreckovy zlodej, neskor vypalnik, drogovy dealer, pasak a nakoniec by sa vypracoval od gangstera vacsieho gangstera, normalneho mafiana az po capo di tuti capi ktory by tahal za nitky a daval by likvidovat nepohodlnych ludi, clenov inych mafianskych rodin, policajtov, sudcov, odborovych predakov a politikov. Hra by mala aj RPG prvky, hrac by sa mohol specializovat napriklad len na drogy, hazard obchod zludmi, bielym masom, vykradat penzijne fondy,  tunelovat firmy alebo davat skilly do vsetkych oblasti. Sucastou hry by bolo aj prepieranie spinavych penazi, v tomto smere by mala hra prepracovanu ekonomiku takze by sa investovalo aj do inych oblasti kupovali nehnutelnosti, kaviarne restauracie a robili by sa tam podvody. Ciel by bol dostat sa do najvyssej politiky a  postupne ovladnut celu krajinu.

Hralo by sa to ako RTS z pohladu z vrchu pricom by si si mohol hracov aj priblizit a hrat to ako FPS / RPG. Niektore misie by boli cisto akcne, niektore cisto strategicke niektore kombinacia oboch. Ak mal uspech GTA tak toto by mohlo byt este o level vyssie.

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #18 kdy: 28. 03. 2017, 09:58:32 »
je to zaujimavy napad, ale myslim, ze pre jedneho cloveka je to narocne, a pre cloveka, ktory hry este neprogramoval, tak v takej faze nemozne :)

Tomáš Roll

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #19 kdy: 28. 03. 2017, 13:52:35 »
Je to jako natočit Pána prstenů, když máte IPhone, stříhací program a Blender.


Hellraiser

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #20 kdy: 28. 03. 2017, 14:14:50 »
Ja ti muzu doporucit Unreal Engine 4. Licenci zas tak presne neznam ale pokud neco nezmenily tak jim od urcity vydelany castky platis podil ale stazeni a uceni je zdarma. Zasadni vyhoda je uzivatelsky rozhrani, ktery je intuitivni a silene navykovy. V ostatnich enginech musis znat ruzny klavesovy zkratky pro pohyb  v kazdy ose (Blender,Skyrim) , zato v UE se pohybujes v 3D scene pouze mysi a stisknutim mysitka.Samozreme ze ma jakejsi store kde si muzes stahnout vse mozny, ale me osobne se ceny moc nezmlouvaji.Programovani skoro nevyuzijes, protoze skripty a vlastne vsechno se programuje kreslenim bloku a spojovani vstupu a vystupu carami.No a ted si nejsem jistej jestli mas dostupnej i zdrojak nebo jestli se za nej plati. Na internetu je spousta navodu ruzny kvality ale zaroven ti to ukaze vice pristupu ke stejnemu problemu (predpokladam ze anglictina nebude problem).

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #21 kdy: 28. 03. 2017, 15:18:29 »
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #22 kdy: 28. 03. 2017, 15:42:34 »
Ja by som odporucal navzdory vseobecnym radam skusit si naprogramovat vlastny engine... napr. s opengl... uz len preto aby si zistil co to obnasa... nemyslim nejaky velky megalomansky projekt, ale len nejaky subor funkcii ktore ti ulahcia tvorbu sceny a pod... mozes ist do roznej hlbky podla toho co ta zaujima -> vlastne transformacie, nacitavanie modelov, riesienie audia a pod... A nasledne v tom naprogramovat nejaku nenarocnu koninu -> napr. tetris ci arkanoid... ziskas aspon ramcovu predstavu aka velka drina je robit hry a skusis si rozne veci... a potom uz budes mat lepsiu predstavu ktorym smerom chces ist... a pocas toho mozno prides na to, ze tvorba hier je konina, a pojdes radsej na nieco ine :D
« Poslední změna: 28. 03. 2017, 15:45:14 od Linquerin »
Vy ste windowsáci, ja už nie... Čo bolo, to bolo. Terazky som Linuxák.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #23 kdy: 28. 03. 2017, 15:59:24 »
Je to jako natočit Pána prstenů, když máte IPhone, stříhací program a Blender.

Proc zrovna uvadite Blender? Vzdyt se v tom delal napr. ne uplne malicky film Hardcore Henry (Tržby USA $8,603,064 | Tržby Celosvetovo $10,703,064).

Tomáš Roll

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #24 kdy: 28. 03. 2017, 16:31:53 »
Však jo. Problém není kvalita vybavení, ale kvantita práce.

Hellraiser

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #25 kdy: 29. 03. 2017, 14:01:01 »
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)

Aha a ja myslel ze chces tvorit hru? Mozna je to proto, ze sam programovat neumim ale co jsem tak videl tak programovani si moc neuzijes resp. vetsinou se te od nej snazi oddelit co nejvic.A kdyz uz sem tam neco je tak je to nejaka jazykova mutace kterou udelali specialne pro ten engine.
Ono to zas tak nevadi protoze i tak toho nejspis budes mit nad hlavu.
UE4 ma i nejakou moznost programovani v C++ coz ti nepomuze, ale myslim ze tehnle jazyk jsem videl i u jinejch enginu.
Pokud chces neco co bude mit peknou grafiku doporucuju UE4 ale chce to dostatecnej hardware, pokud ti o visualni dojem zas tak nejde skus Unity (i kdyz ja osobne ho uz leta nevidel takze se mohlo hodne zlepsit), ktery podporuje C#.

j

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #26 kdy: 29. 03. 2017, 17:58:00 »
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)

Hry se dneska neprogramujou ... teda ty tzv AAA ....

1) vezme se engine, ten programujou vyvojari engine
2) soucasti byva nejaky nastroj v podobe blenderu a pod
3) nekdo vyrobi (nebo postahuje/koupi) modely
4) hra se vyrabi tak, ze vytvoris nejaky prostredi (natahas to tam mysi)
5) napises scripty (to se s hodne velkou davkou fantazie da za programovani nazvat) ktery vyuzivaj vlastnosti engine (= co engine neumi to do scriptu nedas)
6) ... vetsina enginu umoznuje vetsi ci mensi modifikace, ale to je zase vyvoj toho enginu.

Samo muzes si hru i naprogramovat tak, jak se to delavalo kdysi a jak to stale delaj nekteri nezavisli vyvojari. Pro ty je i hotovej engine zadarmo prevazne neuveritelnej overkill a zasadni problem neni v tom, ze by ho neumeli pouzit, ale v tom, ze nemaj rozpocet(at uz penize nebo cas) na dost kvalitne zpracovanyho obsahu. Tudiz si prevazne napisou neco zcela vlastniho, jednoduchyho, co jim naprosto dostacuje.

Mno a jestli se chces inspirovat, pogoogli 64KB demace a podivej se co se da to takovyho dneska pidiprostoru naladovat. Idealne totiz zacnes prave necim takovym, malinka vec, kde se pokusis na malym prostoru vyzdimat maximum, a zaroven si vyzkousis spousty ruznych veci.

Pepa

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #27 kdy: 29. 03. 2017, 18:05:32 »
A co MonoGame? Je to sice spis framework ale delas v nem v C# a ruznych navodu je na netu spousta...

asdf111

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #28 kdy: 29. 03. 2017, 18:27:37 »
Ja by som odporucal navzdory vseobecnym radam skusit si naprogramovat vlastny engine... napr. s opengl... uz len preto aby si zistil co to obnasa... nemyslim nejaky velky megalomansky projekt, ale len nejaky subor funkcii ktore ti ulahcia tvorbu sceny a pod... mozes ist do roznej hlbky podla toho co ta zaujima -> vlastne transformacie, nacitavanie modelov, riesienie audia a pod... A nasledne v tom naprogramovat nejaku nenarocnu koninu -> napr. tetris ci arkanoid... ziskas aspon ramcovu predstavu aka velka drina je robit hry a skusis si rozne veci... a potom uz budes mat lepsiu predstavu ktorym smerom chces ist... a pocas toho mozno prides na to, ze tvorba hier je konina, a pojdes radsej na nieco ine :D
https://www.youtube.com/user/handmadeheroarchive/playlists
velmi dobry zdroj vedomosti :) chlapik rozbehal engine s 0 externymi kniznicami, vsetko je handmade. Dokonca si sam kodil sin, cosin funkcie, png decoder, proste vsetko co si clovek dokaze predstavit tam erobi od nuly, dokonca aj taky printf kvoli stringom kodil od nuly :) Jedine co tam pridal z vonku je opengl kvoli gpu, ale zoptimazoval to dostatocne nato, ze mu aj software render bezal nad 60FPS

89milan

Re:Engine pro tvorbu her
« Odpověď #29 kdy: 30. 03. 2017, 10:48:29 »
j:
myslis take dema, kde ide zvuk a su tam rozne svetelne efekty, pohybujes sa v nejakom priestore apod.? Dalo by sa nieco take robit v C#? Treba nieco specialne k tomu?

 

reklama