Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: 89milan 21. 03. 2017, 09:42:20

Název: Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 09:42:20
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: tatar 21. 03. 2017, 09:55:22
A ja by som chcel byt kozmonaut ;-) Ako mam s tym zacat ?
Ale nie .... treba sa trosku jasnejsie vyjadrit .... Minimalne aspon treba dat odpoved na otazku : Na com si predstavujes ze  budu tie hry bezat? 
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 10:24:23
pocitac. ziadny mobil, konzoly, ani nic podobne. skor ide o moje nejake hranie sa, a rozvijanie si vedomosti. nepotrebujem robit hry, ktore by niekto hral (aspon nie hned na zaciatok), ale skor ide o moj osobny rozvoj.
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Trupik 21. 03. 2017, 10:27:05
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
Keď začínaš, použiť unity je dobrý nápad. Tu máš k tomu nejaké videá: https://www.youtube.com/playlist?list=PLFt_AvWsXl0fnA91TcmkRyhhixX9CO3Lw (https://www.youtube.com/playlist?list=PLFt_AvWsXl0fnA91TcmkRyhhixX9CO3Lw)
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Tuxik 21. 03. 2017, 10:28:45
pocitac. ziadny mobil, konzoly, ani nic podobne. skor ide o moje nejake hranie sa, a rozvijanie si vedomosti. nepotrebujem robit hry, ktore by niekto hral (aspon nie hned na zaciatok), ale skor ide o moj osobny rozvoj.
No jestli si chceš hrát a rozvíjet se, tak C++ a Vulkan, na tom není co řešit, ne? :) Když použiješ engine, připravíš se o nejlepší část hraní si se hrou :)
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 10:34:53
praveze C++ moc neovladam. vacsinou som orientovany na C#, C len tak okrajovo
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Tomáš Roll 21. 03. 2017, 10:44:32
Si musíš rozmyslet, jestli chceš programovat hry, nebo engine. Obojí nezvládneš. Pokud hry, tak jdi do Unity.
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Trupik 21. 03. 2017, 10:46:51
praveze C++ moc neovladam. vacsinou som orientovany na C#, C len tak okrajovo
Podľa mňa treba postupovať primeranými krokmi. Keď sa budeš snažiť preskočiť jedným šmahom príliš veľa prekážok, tak máš veľkú šancu, že nikam nedôjdeš. Takže keď ako-tak ovládaš C# a chceš začať s hrami, unity je dobrý ďalší krok.
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 11:15:13
Si musíš rozmyslet, jestli chceš programovat hry, nebo engine. Obojí nezvládneš. Pokud hry, tak jdi do Unity.
engine nie, na to si netrufam, len hry. a C# ovladam myslim dobre, pracujem v nom denno-denne, tak asi unity bude fajn, na vase odporucanie
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Daniel Kozak 21. 03. 2017, 11:57:41
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.

Tak jelikoz pises C# tak je pro tebe urcite nejlepsi volba unity. Dneska mas zrovna moznost si zdarma sehnat knizku
https://www.packtpub.com/packt/free-ebook/getting-started-with-unity
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: karbous 21. 03. 2017, 13:25:48
Python a pygame bych doporucil na zacatek se hrami ja...
https://wiki.python.org/moin/PyGame (https://wiki.python.org/moin/PyGame)
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 15:34:49
este ma napadla otazka, co tak pouzit SharpDx, co je vlastne wrapper na DirectX a mozno ho pouzivat v C#? Samotny DirectX nemozno pouzit v C#.
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Tomáš Roll 21. 03. 2017, 16:11:19
V tom případě musím zopakovat otázku. Chceš programovat hry nebo engine?
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: Daniel Kozak 21. 03. 2017, 17:37:00
este ma napadla otazka, co tak pouzit SharpDx, co je vlastne wrapper na DirectX a mozno ho pouzivat v C#? Samotny DirectX nemozno pouzit v C#.

DirectX se vyhni
Název: Re:Tvorba her
Přispěvatel: 89milan 21. 03. 2017, 17:57:42
Hruly, nie engine :)
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Jméno: 21. 03. 2017, 21:25:29
AFAIK je unity v soucasnosti nejpouzivanejsi herngine a C# tam rozhodne upotrebis. Odstini te od vestiny mrzeniho (v podstate kazdy verze driveru na kazdou grafickou platformu se musi rovnat vohejbaky a podobny radoste) v asset storu mas hromady komponent na veci ktery se zrovna nechces ucit a rozhodne je nedovedes udelat tak levne jak tam jsou.
A zase navopak muzes si naimplementovat casti enginu sam, treba v Inside si sli svetla a render passy po svym, protoze by jim to neutahly konzole, tak nektery casti renderoval v polovicnim rozliseni a zvetsovali pres blue noise atd. (zajimavej gdc talk https://www.youtube.com/watch?v=RdN06E6Xn9E)
No a kdyz se pak rozhodnes udelat si vlastni engine od nuly (prej v zivote kazdyho "opravdovyho" game developera tento okamzik drive nebo pozdeji prijde, tak se budes mit aspon od ceho odpichnout jak to delaji jinde).
Dalsi vec je, ze kdyz uz v tom neco udelas, tak maji docela pratelsky licencni podminky.

v unity si muzes zkusit programovat jak hry, tak engine a urcite co se naucis, budes moc pozdeji prodat.

disclaimer: v podstate neznam ostatni enginy, ani unity nijak do hloubky, rad si necham otevrit oci od znalcu co maji projity vsechny nebo vice
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Tomáš Roll 21. 03. 2017, 22:44:50
https://www.youtube.com/watch?v=Xt1XYmFAXQI
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Salvatore 25. 03. 2017, 14:44:41
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.

Skus unity.

Mam jeden napad na hru. Bol by to simulator zlocinu: hrac by zacinal ako vreckovy zlodej, neskor vypalnik, drogovy dealer, pasak a nakoniec by sa vypracoval od gangstera vacsieho gangstera, normalneho mafiana az po capo di tuti capi ktory by tahal za nitky a daval by likvidovat nepohodlnych ludi, clenov inych mafianskych rodin, policajtov, sudcov, odborovych predakov a politikov. Hra by mala aj RPG prvky, hrac by sa mohol specializovat napriklad len na drogy, hazard obchod zludmi, bielym masom, vykradat penzijne fondy,  tunelovat firmy alebo davat skilly do vsetkych oblasti. Sucastou hry by bolo aj prepieranie spinavych penazi, v tomto smere by mala hra prepracovanu ekonomiku takze by sa investovalo aj do inych oblasti kupovali nehnutelnosti, kaviarne restauracie a robili by sa tam podvody. Ciel by bol dostat sa do najvyssej politiky a  postupne ovladnut celu krajinu.

Hralo by sa to ako RTS z pohladu z vrchu pricom by si si mohol hracov aj priblizit a hrat to ako FPS / RPG. Niektore misie by boli cisto akcne, niektore cisto strategicke niektore kombinacia oboch. Ak mal uspech GTA tak toto by mohlo byt este o level vyssie.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 28. 03. 2017, 09:58:32
je to zaujimavy napad, ale myslim, ze pre jedneho cloveka je to narocne, a pre cloveka, ktory hry este neprogramoval, tak v takej faze nemozne :)
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Tomáš Roll 28. 03. 2017, 13:52:35
Je to jako natočit Pána prstenů, když máte IPhone, stříhací program a Blender.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Hellraiser 28. 03. 2017, 14:14:50
Ja ti muzu doporucit Unreal Engine 4. Licenci zas tak presne neznam ale pokud neco nezmenily tak jim od urcity vydelany castky platis podil ale stazeni a uceni je zdarma. Zasadni vyhoda je uzivatelsky rozhrani, ktery je intuitivni a silene navykovy. V ostatnich enginech musis znat ruzny klavesovy zkratky pro pohyb  v kazdy ose (Blender,Skyrim) , zato v UE se pohybujes v 3D scene pouze mysi a stisknutim mysitka.Samozreme ze ma jakejsi store kde si muzes stahnout vse mozny, ale me osobne se ceny moc nezmlouvaji.Programovani skoro nevyuzijes, protoze skripty a vlastne vsechno se programuje kreslenim bloku a spojovani vstupu a vystupu carami.No a ted si nejsem jistej jestli mas dostupnej i zdrojak nebo jestli se za nej plati. Na internetu je spousta navodu ruzny kvality ale zaroven ti to ukaze vice pristupu ke stejnemu problemu (predpokladam ze anglictina nebude problem).
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 28. 03. 2017, 15:18:29
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Linquerin 28. 03. 2017, 15:42:34
Ja by som odporucal navzdory vseobecnym radam skusit si naprogramovat vlastny engine... napr. s opengl... uz len preto aby si zistil co to obnasa... nemyslim nejaky velky megalomansky projekt, ale len nejaky subor funkcii ktore ti ulahcia tvorbu sceny a pod... mozes ist do roznej hlbky podla toho co ta zaujima -> vlastne transformacie, nacitavanie modelov, riesienie audia a pod... A nasledne v tom naprogramovat nejaku nenarocnu koninu -> napr. tetris ci arkanoid... ziskas aspon ramcovu predstavu aka velka drina je robit hry a skusis si rozne veci... a potom uz budes mat lepsiu predstavu ktorym smerom chces ist... a pocas toho mozno prides na to, ze tvorba hier je konina, a pojdes radsej na nieco ine :D
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: noef 28. 03. 2017, 15:59:24
Je to jako natočit Pána prstenů, když máte IPhone, stříhací program a Blender.

Proc zrovna uvadite Blender? Vzdyt se v tom delal napr. ne uplne malicky film Hardcore Henry (Tržby USA $8,603,064 | Tržby Celosvetovo $10,703,064).
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Tomáš Roll 28. 03. 2017, 16:31:53
Však jo. Problém není kvalita vybavení, ale kvantita práce.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Hellraiser 29. 03. 2017, 14:01:01
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)

Aha a ja myslel ze chces tvorit hru? Mozna je to proto, ze sam programovat neumim ale co jsem tak videl tak programovani si moc neuzijes resp. vetsinou se te od nej snazi oddelit co nejvic.A kdyz uz sem tam neco je tak je to nejaka jazykova mutace kterou udelali specialne pro ten engine.
Ono to zas tak nevadi protoze i tak toho nejspis budes mit nad hlavu.
UE4 ma i nejakou moznost programovani v C++ coz ti nepomuze, ale myslim ze tehnle jazyk jsem videl i u jinejch enginu.
Pokud chces neco co bude mit peknou grafiku doporucuju UE4 ale chce to dostatecnej hardware, pokud ti o visualni dojem zas tak nejde skus Unity (i kdyz ja osobne ho uz leta nevidel takze se mohlo hodne zlepsit), ktery podporuje C#.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: j 29. 03. 2017, 17:58:00
no ale ja nechcem praveze pracovat stylom klikania a tahania nejakych ciar. ja chcem programovat. :)

Hry se dneska neprogramujou ... teda ty tzv AAA ....

1) vezme se engine, ten programujou vyvojari engine
2) soucasti byva nejaky nastroj v podobe blenderu a pod
3) nekdo vyrobi (nebo postahuje/koupi) modely
4) hra se vyrabi tak, ze vytvoris nejaky prostredi (natahas to tam mysi)
5) napises scripty (to se s hodne velkou davkou fantazie da za programovani nazvat) ktery vyuzivaj vlastnosti engine (= co engine neumi to do scriptu nedas)
6) ... vetsina enginu umoznuje vetsi ci mensi modifikace, ale to je zase vyvoj toho enginu.

Samo muzes si hru i naprogramovat tak, jak se to delavalo kdysi a jak to stale delaj nekteri nezavisli vyvojari. Pro ty je i hotovej engine zadarmo prevazne neuveritelnej overkill a zasadni problem neni v tom, ze by ho neumeli pouzit, ale v tom, ze nemaj rozpocet(at uz penize nebo cas) na dost kvalitne zpracovanyho obsahu. Tudiz si prevazne napisou neco zcela vlastniho, jednoduchyho, co jim naprosto dostacuje.

Mno a jestli se chces inspirovat, pogoogli 64KB demace a podivej se co se da to takovyho dneska pidiprostoru naladovat. Idealne totiz zacnes prave necim takovym, malinka vec, kde se pokusis na malym prostoru vyzdimat maximum, a zaroven si vyzkousis spousty ruznych veci.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Pepa 29. 03. 2017, 18:05:32
A co MonoGame? Je to sice spis framework ale delas v nem v C# a ruznych navodu je na netu spousta...
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: asdf111 29. 03. 2017, 18:27:37
Ja by som odporucal navzdory vseobecnym radam skusit si naprogramovat vlastny engine... napr. s opengl... uz len preto aby si zistil co to obnasa... nemyslim nejaky velky megalomansky projekt, ale len nejaky subor funkcii ktore ti ulahcia tvorbu sceny a pod... mozes ist do roznej hlbky podla toho co ta zaujima -> vlastne transformacie, nacitavanie modelov, riesienie audia a pod... A nasledne v tom naprogramovat nejaku nenarocnu koninu -> napr. tetris ci arkanoid... ziskas aspon ramcovu predstavu aka velka drina je robit hry a skusis si rozne veci... a potom uz budes mat lepsiu predstavu ktorym smerom chces ist... a pocas toho mozno prides na to, ze tvorba hier je konina, a pojdes radsej na nieco ine :D
https://www.youtube.com/user/handmadeheroarchive/playlists
velmi dobry zdroj vedomosti :) chlapik rozbehal engine s 0 externymi kniznicami, vsetko je handmade. Dokonca si sam kodil sin, cosin funkcie, png decoder, proste vsetko co si clovek dokaze predstavit tam erobi od nuly, dokonca aj taky printf kvoli stringom kodil od nuly :) Jedine co tam pridal z vonku je opengl kvoli gpu, ale zoptimazoval to dostatocne nato, ze mu aj software render bezal nad 60FPS
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 30. 03. 2017, 10:48:29
j:
myslis take dema, kde ide zvuk a su tam rozne svetelne efekty, pohybujes sa v nejakom priestore apod.? Dalo by sa nieco take robit v C#? Treba nieco specialne k tomu?
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Tomáš Roll 30. 03. 2017, 11:19:11
Tohle můžeš udělat v Monogame. Ale je tu otázka, stojí to za to?
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Josef Pavlik 30. 03. 2017, 12:12:46
Jestli si chces skutecne pohrat s programovanim a ne s klikanim, napis hru od nuly, akorat s nejakou zakladni grafickou knihovnou, treba Qt. Ovsem nepoustej se do her stylu Doom, Sims a podobne. Proste napis nejakou jednoduchou hru s jednoduchou grafikou, treba Solitaire nebo podobnou. Takova hra je velmi jednoducha a pritom celkem efektni. Computer nemusi mit zadnou inteligenci, grafika je omezena na pretahovani obdelniku (pripadne se zakulacenyma rohama). Za tyden nebo dva to budes mit napsany. Pokud se pustis do neceho prilis velkeho, brzo poznas, ze je to nad tvoje sily a po par tydnech te to prestane bavit.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: phi 30. 03. 2017, 13:28:41
Nazdar,
celkom sa pohravam s myslienkou tvorit hry a hovorim si, ze nedam nic za to, ked sa spytam na fore, kde by mohol mat niekto s tymto skusenosti. Som vyvojar prevazne C#/.NET a C, a s hrami nemam skusenosti. Zaujimalo by ma, co by som k tomu potreboval, resp. odporucate pouzivat nejaky herny engine (unity), alebo pouzivat priamo DirectX, popr. OpenGL?

Dakujem vam vsetkym za odpovede.
Zalezi na typu her. Pokud chcete nejake nafintene 2D (zoomovane a rotovane 2D sprity, particles), asi si zvladnete napsat vlastni Sprite Batch sam jen s nejakym bindem OpenGL. Je ovsem otazka proc to delat, protoze i to uz je napsane asi tucekrat. Da se takhle napsat i nejaky 2.5D engine typu wolfenstejn, doom, tie figher.
Pokud chcete jakztakz moderni 3D, tak jednoznacne Unity, protoze celou pipeline od rozbaleni modelu pres transformace, orezy, shading az po kolize budete psat tak rok, pokud jste student s hromadou volneho casu a tri roky pokud mate cas jen po vecerech. 
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 30. 03. 2017, 13:44:52
Tohle můžeš udělat v Monogame. Ale je tu otázka, stojí to za to?
ako to myslis? nema to vyznam? je lepsie priamo ist na Unity?
inac kedysi som poznal WildTangent. Hovori vam to nieco?
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 30. 03. 2017, 15:32:30
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: phi 30. 03. 2017, 16:43:39
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.
Je neco jako Deplphi. Objekty si naklikate, logiku naskriptujete.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: mon 30. 03. 2017, 16:47:17
ako engine:
v ue4 mas c++ a blueprint (ich klikaci jazyk)
v cryengine mas c++ a c#
v unity mas c#
v godot mas godotscript
v panda3d mas c++ a python
v ogre3d mas c++ a cez MOGRE mas aj c#

ako framework:
monogame je ekvivalent xna, a je to c#
pygame tu uz bol, python

slimdx a opentk su len c# interfacy nad nativne kniznice (dx, gl, al,...)

vyber si jeden a rob hry:) vsetky uvedene su bud zadarmo uplne alebo zadarmo do dakeho obratu
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Trupik 30. 03. 2017, 18:07:24
pozeral som to Unity. To je ale nastroj, kde si myskou klikate objekty a popr. mozte spravit nejaky C# skript. To som ale nechcel nieco taketo.
Vždy budeš používať nejaké hotové knižnice a nejaké existujúce IDE. Inak by si musel robiť v strojovom kóde a zapisovať ho ako v počítačovom praveku, binárne cez vypínače.
Takže by si sa mal rozhodnúť, či chceš tvoriť hry, alebo či chceš tvoriť engine. Zatiaľ to vyzerá tak, že chceš len hľadať výhovorky.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: ferren 30. 03. 2017, 18:55:02
tvuj povzdech o unity nechapu. moznost delat jednoduche veci klikanim je snad nevyhoda? samozrejme slozitejsi veci muzes stale delat "rucne". ja sice unity nepreferuju, pro me je unreal engine lepsi volba,  ale v unity muzes psat cokoliv, vlastni renderer, shadery, compute shadery, co je libo. muzes si zbolit libovolnou hloubku od klikani po kod.
ono ve finale bys i komplet vlastni hru "klikal" jen by sis ten tooling musel napsat komplet sam....
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 30. 03. 2017, 20:02:27
nehladam vyhovorky. len nechcem to robit klikackou. skor si chcem kodit vlastne
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: mon 30. 03. 2017, 21:56:04
ak nechces napr vobec ziadnu klikacku a robit si vsetko sam tak tu mas skvely navod
https://hero.handmade.network/episodes
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: 89milan 30. 03. 2017, 21:58:35
no to ma poser. je to PAN. :)
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: Tone Vymyslíš 30. 03. 2017, 22:58:19
ak nechces napr vobec ziadnu klikacku a robit si vsetko sam tak tu mas skvely navod
https://hero.handmade.network/episodes
Výborné dík.
Já jsem game platform developer na plnej úvazek, to jest asi 14h denně. Vesměs chceš tu klikačku. Sranda končí někde u Raytraceru, pak už je to docela rutina a poměrně nezáživná práce, hlavně ladění. Ty krásné bugy typu jednou někdy se stane... Zapomeň na nějaký unit testy. Připrav se na total system freeze, hard reset bude tvůj velkej kamarád.
Linuxový distra jsou plný pohrobků game enginů. Je to taky důvod proč jsou asi 3enginy do kterých nateklo neskutečně miliard dolarů a tuní to tisíce developerů s 24h podporou intelu, nvidia, microsoftu, apple, google, nově třeba i FB. Na internetový hry máš k dispozici firmy co pokládaj podmořský kabely, CDNka (pro zajímavost se s nima ladí stahovaní assetů - jumbo frame, latence, ddos atd).
Co se klikačky týče, klikačka je oddělení tooling.
Prakticky ty lidi píšou něco jako blender - svojí složitostí a velikostí.
A pak jsou teprve game developři a ty dělají, že se to hejbe a svítí. K nim jsou level designéři, pak máš ještě efekty, programátory zvukových effektů, programátory inputů jako je kinect atp
AI je docela sranda..
No a todle všechno má unity v sobě, vyladěný tak že ten voser si naklikáš.
No a to ještě žádnou hru nedělá. I ta indie hra má v sobě roky potu a dřiny.
A jedno moudro, engine se píše pro hru, ne hra pro engine.
Ale jsou i úchvatně triviální hry, které baví miliardy lidí pořád dokola (tetris). Ale takhle jednoduchých game mechanik moc není a přijít s nějakou jinou je spíš zázrak.

Ale pravda je, že pak není cesta zpátky do korporátu - všichni ti pak příjdou jak vymatlaný tupci co včera napsali hello world s naprosto primitivníma problémama.

Je to těžká práce, ale je to vesměs droga.
 
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: phi 31. 03. 2017, 12:23:35
nehladam vyhovorky. len nechcem to robit klikackou. skor si chcem kodit vlastne
Fajn :) Doporucuji tedy vykaslat se nejake knihovy a vubec fancy veci, prestat psat na fora a pockat si na nejblizsi Ludum Dare a nakodit si prispevek v javascriptu a HTML5. To je to vubec nejjednodussi.
I kdyz podle mne se clovek po par prvotinach stejne dopracuje zpatky k nejakemu pokrocilemu enginu, proste proto aby mel vubec cas realizovat svoje game designerske napady.
Název: Re:Engine pro tvorbu her
Přispěvatel: ferren 31. 03. 2017, 17:22:51
jir cestou toho handmade hrdiny urcite neni vhodny pro prvni projekt. vsadim boty ze to nikdy nedotahnes. tohle je cesta pro zkuseneho a znudeneho. kdo rad dela veci natruc