ak nechces napr vobec ziadnu klikacku a robit si vsetko sam tak tu mas skvely navod
https://hero.handmade.network/episodes
Výborné dík.
Já jsem game platform developer na plnej úvazek, to jest asi 14h denně. Vesměs chceš tu klikačku. Sranda končí někde u Raytraceru, pak už je to docela rutina a poměrně nezáživná práce, hlavně ladění. Ty krásné bugy typu jednou někdy se stane... Zapomeň na nějaký unit testy. Připrav se na total system freeze, hard reset bude tvůj velkej kamarád.
Linuxový distra jsou plný pohrobků game enginů. Je to taky důvod proč jsou asi 3enginy do kterých nateklo neskutečně miliard dolarů a tuní to tisíce developerů s 24h podporou intelu, nvidia, microsoftu, apple, google, nově třeba i FB. Na internetový hry máš k dispozici firmy co pokládaj podmořský kabely, CDNka (pro zajímavost se s nima ladí stahovaní assetů - jumbo frame, latence, ddos atd).
Co se klikačky týče, klikačka je oddělení tooling.
Prakticky ty lidi píšou něco jako blender - svojí složitostí a velikostí.
A pak jsou teprve game developři a ty dělají, že se to hejbe a svítí. K nim jsou level designéři, pak máš ještě efekty, programátory zvukových effektů, programátory inputů jako je kinect atp
AI je docela sranda..
No a todle všechno má unity v sobě, vyladěný tak že ten voser si naklikáš.
No a to ještě žádnou hru nedělá. I ta indie hra má v sobě roky potu a dřiny.
A jedno moudro, engine se píše pro hru, ne hra pro engine.
Ale jsou i úchvatně triviální hry, které baví miliardy lidí pořád dokola (tetris). Ale takhle jednoduchých game mechanik moc není a přijít s nějakou jinou je spíš zázrak.
Ale pravda je, že pak není cesta zpátky do korporátu - všichni ti pak příjdou jak vymatlaný tupci co včera napsali hello world s naprosto primitivníma problémama.
Je to těžká práce, ale je to vesměs droga.