Uplatnění v IT jako bývalý učitel

qwertz

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #60 kdy: 18. 03. 2017, 15:30:24 »
Pokud chces mit vetsi sanci u pohovoru, nauc se trochu pokrocile SQL.

Naučit jo.

Problém ale je, že se to nikde normálně nepoužívá. Složité dotazy se stejně řeší někde na úrovní aplikace a například v oblasti BI jsou aplikace zpravidla vybaveny lepšími možnostmi konstrukce dotazů (byť z logiky SQL vycházejí)


balki

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #61 kdy: 18. 03. 2017, 15:55:31 »
Pokud chces mit vetsi sanci u pohovoru, nauc se trochu pokrocile SQL.

Naučit jo.

Problém ale je, že se to nikde normálně nepoužívá. Složité dotazy se stejně řeší někde na úrovní aplikace a například v oblasti BI jsou aplikace zpravidla vybaveny lepšími možnostmi konstrukce dotazů (byť z logiky SQL vycházejí)

Pouziva sa to, pri kritickych systemoch databazy byvaju bottleneck, tak dopyty treba vediet pisat slusne, pripadne aj presunut cast aplikacnej logiky do databazovych prociek. Dobry databazista je pozehnanie pre projekt.

Barbar Onan

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #62 kdy: 18. 03. 2017, 16:21:47 »
sql je dost zasadni pro analytiky i pro testery u web inf systemu. Testeri bez sql nemuzou normalne fungovat nad databazi a analytici taky ne. Mezi programatory a analytiky je sql dost jednoznacna mluva, jak ma neco fungovat. Je to dost zakladni vec.

qwertz

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #63 kdy: 18. 03. 2017, 16:26:01 »
To je sice pravda. Ale co to je složité SQL?

Stačí vzít průměrný Crystal Report a zobrazit SQL co to generuje při tahání dat z databáze. Nikdo normální takové SQL psát nebude.

balki

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #64 kdy: 18. 03. 2017, 16:39:05 »
sql je dost zasadni pro analytiky i pro testery u web inf systemu. Testeri bez sql nemuzou normalne fungovat nad databazi a analytici taky ne. Mezi programatory a analytiky je sql dost jednoznacna mluva, jak ma neco fungovat. Je to dost zakladni vec.

Nielen u webovych systemov, aj na backende, prosto vsade, kde je dabaza. (nemyslim webovy backend, ale skutocny backend z temneho pekla muhehe).


Ivan Nový

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #65 kdy: 18. 03. 2017, 16:40:06 »
Chápej, mě to opravdu bavilo. Ale moje denní rutina spočívala v tom, že jsem přišel do školy, odučil co bylo potřeba. "Posprávcoval" vše možné a nemožné a úderem druhé jel učit Erasmus studenty na univerzitu. A tak pořád dokola.

Rád jsem s děckama dělal nové věci a ukazoval jim, co všechno jde dnes (a jak snadno) dělat pomocí IT. Jenže na to připravit dobrou hodinu chce čas, improvizací to všechno nezvládneš. Jenže kde vzít čas, když přemýšlíš kde možně vzít na chleba? Nechci se dál myšlenkově ubírat tímto směrem, aby to nesklouzlo ke klasice, že učitelé jen brečí o platu.

Navíc mě zabíjelo i to prostředí - jsem nejmladší, věkový průměr sboru 50+ a v podstatě z těch mladších jsem doposud nejdéle vydržel já. Většina to balí tak po roce, dvou. Vysvětlovat něco lidem, kteří nechtějí. Kolegyně, které nemají zájem o nové přístupy. Nechtějí se dál věnovat rozvoji a jedou si to svoje, to mě prostě ničí.
To neměla být kritika, já to naprosto chápu.

Chtěl jsem jenom říct, že být učitelem, kterého učení baví, je taky skill, který není vůbec k zahození, a možná se dají najít cesty, jak ho dál rozvíjet a zároveň se vymanit z toho marasmu, který popisuješ.

Trochu OT. Učitelé brečí o platu ne proto, že ho mají malý, ale proto, že ho mají jistý a nezávisí na výsledcích jejich práce, nemají tedy naději, že vlastním úsilím ho zvýší, protože to na to nemá žádný vliv. Ani větší plat jim nepřinese uspokojení, protože chybí právě ta přímá vazba na trh, který jediný může dát smysl jejich konání. Jsou ve stejně beznadějné psychologické situaci, jako penzisti, kteří taky nemohou svůj příjem nijak ovlivnit. Trochu jejich nelehký úděl mohou ulehčit intriky proti kolegům, ty jim dávají alespoň nějaké zdání zásluh.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. Vždy mu něco chybí. Jeho aspirace se nikdy nekryjí s realitou, ale on o tom neví, protože postrádá zpětnou vazbu.


čumil

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #66 kdy: 18. 03. 2017, 16:48:23 »
Chápej, mě to opravdu bavilo. Ale moje denní rutina spočívala v tom, že jsem přišel do školy, odučil co bylo potřeba. "Posprávcoval" vše možné a nemožné a úderem druhé jel učit Erasmus studenty na univerzitu. A tak pořád dokola.

Rád jsem s děckama dělal nové věci a ukazoval jim, co všechno jde dnes (a jak snadno) dělat pomocí IT. Jenže na to připravit dobrou hodinu chce čas, improvizací to všechno nezvládneš. Jenže kde vzít čas, když přemýšlíš kde možně vzít na chleba? Nechci se dál myšlenkově ubírat tímto směrem, aby to nesklouzlo ke klasice, že učitelé jen brečí o platu.

Navíc mě zabíjelo i to prostředí - jsem nejmladší, věkový průměr sboru 50+ a v podstatě z těch mladších jsem doposud nejdéle vydržel já. Většina to balí tak po roce, dvou. Vysvětlovat něco lidem, kteří nechtějí. Kolegyně, které nemají zájem o nové přístupy. Nechtějí se dál věnovat rozvoji a jedou si to svoje, to mě prostě ničí.
To neměla být kritika, já to naprosto chápu.

Chtěl jsem jenom říct, že být učitelem, kterého učení baví, je taky skill, který není vůbec k zahození, a možná se dají najít cesty, jak ho dál rozvíjet a zároveň se vymanit z toho marasmu, který popisuješ.

Trochu OT. Učitelé brečí o platu ne proto, že ho mají malý, ale proto, že ho mají jistý a nezávisí na výsledcích jejich práce, nemají tedy naději, že vlastním úsilím ho zvýší, protože to na to nemá žádný vliv. Ani větší plat jim nepřinese uspokojení, protože chybí právě ta přímá vazba na trh, který jediný může dát smysl jejich konání. Jsou ve stejně beznadějné psychologické situaci, jako penzisti, kteří taky nemohou svůj příjem nijak ovlivnit. Trochu jejich nelehký úděl mohou ulehčit intriky proti kolegům, ty jim dávají alespoň nějaké zdání zásluh.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. Vždy mu něco chybí. Jeho aspirace se nikdy nekryjí s realitou, ale on o tom neví, protože postrádá zpětnou vazbu.
Ještě tys tady chyběl.
Řekni nám rači o SQL a jeho vlivu na optimalizaci zdrojů.

Lama

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #67 kdy: 18. 03. 2017, 19:01:37 »
Trochu OT. Učitelé brečí o platu ne proto, že ho mají malý, ale proto, že ho mají jistý a nezávisí na výsledcích jejich práce, nemají tedy naději, že vlastním úsilím ho zvýší, protože to na to nemá žádný vliv. Ani větší plat jim nepřinese uspokojení, protože chybí právě ta přímá vazba na trh, který jediný může dát smysl jejich konání. Jsou ve stejně beznadějné psychologické situaci, jako penzisti, kteří taky nemohou svůj příjem nijak ovlivnit. Trochu jejich nelehký úděl mohou ulehčit intriky proti kolegům, ty jim dávají alespoň nějaké zdání zásluh.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. Vždy mu něco chybí. Jeho aspirace se nikdy nekryjí s realitou, ale on o tom neví, protože postrádá zpětnou vazbu.

Ivánek zná asi všechny učitele světa, že si troufá hovořit za učitele a generalizovat.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. - Tohle nemůžeme vědět, protože jistého na tomto světě není nic kromě smrti. A kdo si myslí, že nějakou jistotu má, tak v koutku duše stejně tuší, že ta jeho "jistota" jednou skončí. Takže ve skutečnosti si není nikdo jistý ničim, ani těmi svými "jistotami".

Ivan Nový

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #68 kdy: 18. 03. 2017, 19:55:22 »
Trochu OT. Učitelé brečí o platu ne proto, že ho mají malý, ale proto, že ho mají jistý a nezávisí na výsledcích jejich práce, nemají tedy naději, že vlastním úsilím ho zvýší, protože to na to nemá žádný vliv. Ani větší plat jim nepřinese uspokojení, protože chybí právě ta přímá vazba na trh, který jediný může dát smysl jejich konání. Jsou ve stejně beznadějné psychologické situaci, jako penzisti, kteří taky nemohou svůj příjem nijak ovlivnit. Trochu jejich nelehký úděl mohou ulehčit intriky proti kolegům, ty jim dávají alespoň nějaké zdání zásluh.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. Vždy mu něco chybí. Jeho aspirace se nikdy nekryjí s realitou, ale on o tom neví, protože postrádá zpětnou vazbu.

Ivánek zná asi všechny učitele světa, že si troufá hovořit za učitele a generalizovat.

Člověk, který má jistotu, není nikdy šťastný. - Tohle nemůžeme vědět, protože jistého na tomto světě není nic kromě smrti. A kdo si myslí, že nějakou jistotu má, tak v koutku duše stejně tuší, že ta jeho "jistota" jednou skončí. Takže ve skutečnosti si není nikdo jistý ničim, ani těmi svými "jistotami".

Nešťastným vás učiní jakákoliv jistota. Jedině snad jistota smrti usmiřuje s životem.

Ivan Nový

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #69 kdy: 18. 03. 2017, 20:16:15 »
Ještě tys tady chyběl.
Řekni nám rači o SQL a jeho vlivu na optimalizaci zdrojů.

Znalost SQL je velmi vhodná, často dobře vytvořený dotaz zkracuje zpracování o desítky procent. Na druhé straně pohodlí při vyhledávání dat, které SQL umožňuje, vede často na velmi špatný návrh databáze, protože to nějak jede, i když je návrhově databáze v hrozném stavu, zvláště u projektů, které už něco pamatují. Z hlediska optimálního využívání zdrojů by bylo lepší, kdyby některé aplikace byly díky tomu nepoužitelné dříve.

Zato rozumný kompromis, ORM a elegantní návrh umožňuje modifikaci aplikace a tím zajišťuje její dlouhý život, snadný přechod mezi verzemi. Dobrým příkladem je CRM a CMS systém Odoo.

Petr

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #70 kdy: 18. 03. 2017, 20:52:45 »
Tester - to mi nabízel kamarád k nim do firmy. Samozřejmě jak tu bylo řečeno, pěkně od testera-lopaťáka. Ale taky jsem o tom uvažoval.

Díky všem kteří ještě nezačali trolling ani flame, podnětů jsem dostal opravdu mnoho, vlastně jsem takovou rozumnou diskuzi ani na Rootu nečekal :)

Lama

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #71 kdy: 18. 03. 2017, 21:28:25 »
Nešťastným vás učiní jakákoliv jistota. Jedině snad jistota smrti usmiřuje s životem.

Jenže to nemůžem vědět, jestli nás jistoty učiní nešťastným, protože jistoty neexistují.

Ivan Nový

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #72 kdy: 18. 03. 2017, 22:19:55 »
Nešťastným vás učiní jakákoliv jistota. Jedině snad jistota smrti usmiřuje s životem.

Jenže to nemůžem vědět, jestli nás jistoty učiní nešťastným, protože jistoty neexistují.

Ale mohu, sleduji neštěstí lidí, žijících v relativní jistotě.

Lama

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #73 kdy: 18. 03. 2017, 22:43:52 »
Relativní jistota? To je kapku oxymoron.

Ivan Nový

Re:Uplatnění v IT jako bývalý učitel
« Odpověď #74 kdy: 19. 03. 2017, 07:58:41 »
Relativní jistota? To je kapku oxymoron.

Proč by to byl oxymoron, relativní jistota je to, co za jisté považuje daný subjekt. A to ho pak činí nešťastným, už jenom proto, že se začne obávat toho, aby to bylo doopravdy jisté a to mu přináší utrpení. Žijete-li v nejistotě, situace se obrátí, jste šťastný, protože za plus považujete i to málo, čeho dosáhnete :-)))