1
Studium a uplatnění / Re:je programatoru moc, nebo malo.
« kdy: 29. 10. 2025, 06:23:28 »za me teda: a,1, bet
Hlasuju úplně stejně. Některé ty možnosti jsou tak praštěné schválně? Jde Ti o rozumnou diskusi, nebo trolling?
Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.
za me teda: a,1, bet
V každém DB serveru bylo mnoho clusterů v jedné DB...
Přitom by v některých případech udělali lépe, kdyby „vynalézali kolo“ a „trpěli NIH syndromem“, protože by jejich software (jako celek) byl jednodušší a ještě by se při tom naučili programovat (a ne jen lepit).
Ak stoja sluchadla, ktore su po HW stranke uplne super, napriklad 70€, tak davat 15€ za nahradu sa proste nevyplati.
tie zatvorky pri if, to sa este da. Ale ak ma niekto vzorec a neda tam zatvorky, tak to je uz na nervy. Strasne zle sa to cita a ked mas nejaky algoritmus prepisat, tak ta moze aj porazit.
Pripravte sa na budúcnosť! https://github.com/stereobooster/wispLast commit: 5 years ago :-)
Ale souhlas, rozhodně se mi to čte líp (a dokonce jsem to i znal z dřívějška). Ale i tak je to furt Lisp a čte si mi to ve srovnání s "normálním" jazykem blbě...
Mé tvrzení se týká jen toho B-stromu, konkrétně jen node.rs (nechci se pouštět do obecných tvrzení). Implementace Rustu má kvůli borrow checkeru spoustu zbytečných funkcí, které v C nepotřebuji - např. tyhleKód: [Vybrat]impl<K, V, Type> NodeRef<marker::Owned, K, V, Type> {
/// Mutably borrows the owned root node. Unlike `reborrow_mut`, this is safe
/// because the return value cannot be used to destroy the root, and there
/// cannot be other references to the tree.
pub(super) fn borrow_mut(&mut self) -> NodeRef<marker::Mut<'_>, K, V, Type> {
NodeRef { height: self.height, node: self.node, _marker: PhantomData }
}
/// Slightly mutably borrows the owned root node.
pub(super) fn borrow_valmut(&mut self) -> NodeRef<marker::ValMut<'_>, K, V, Type> {
NodeRef { height: self.height, node: self.node, _marker: PhantomData }
}
/// Irreversibly transitions to a reference that permits traversal and offers
/// destructive methods and little else.
pub(super) fn into_dying(self) -> NodeRef<marker::Dying, K, V, Type> {
NodeRef { height: self.height, node: self.node, _marker: PhantomData }
}
}
To jsou funkce, které se samotným B-stromem nijak nesouvisí, takže je v jiných jazycích nepotřebuji.
Na rozdíl třeba od C, které má jenom režim "pras jak umíš".Při práci v C taky fungujou příčetnějí režimy, které krotí ty nejprasáčtějí praktiky. Jen nejsou nijak vynucené jazykem, takže to hlídají lintery, code review a podobně.
Např. mnohými tolik opěvovaný Rust. Na mě působí dojmem, že přechodníky nemá, protože v nich spousta lidí dělá chyby, tak mě nutí místo nich použít nějaký krkolomný konstrukt.
...Rust Vás jen donutí je explicitně pojmenovat a vyřešit.Jo tak proto to pri kompilaci sebe sama hlasi kazdej jeden radek kodu ze je vadnej ... teda nez ta kompilace zbuchne, protoze to samosebe zkopilovat neumi.
Zjevne kvalitka ....
V CVE databázích je těch příkladů je spousta. Pokud to ani projekty jako Linux Kernel nebo GNU Coreutils nedokážou nedělat chyby při práci s pamětí, tak tím hůř se tomu ubrání někdo bez spousty praxe a citu.
Mnohdy používají jen zbytečně komplikovaný přístup, kdy alokace spravují jednotlivě místo toho, aby to dělali hromadně.
Kdyby ten kód napsali jednodušeji, tak by měli méně problémů.
Přesně tak. Někdo, kdo dokáže napsat dobrý kód v C, nebo C++ je bez pochyby velmi dobrý programátor.
U Rustu je problém v tom, že v něm dokáže napsat dobrý kód každý, kdo ho v Rustu dokáže napsat.
Podle me tvoje "normalni jazyky" toho jsou schopny jenom proto, ze se omezujou na architektury pouzivajici dvojkovy doplnek - cili nejsou prenositelne vsude. A nebo i v nich to musi byt implementation defined, akorat se o tom nemluvi...
Sice dvojkovy doplnek je univerzalni v tom smyslu ze kazdy procesor ktery umi unsigned aritmetiku umi i signed aritmetiku v dvojkovem doplnku - to je prave jeho vyhoda, ze pro procesor se nic nemeni oproti normalu. Ale je to SW reseni a nemusi byt treba tak optimalni jako HW reseni na dane platforme a proto C umoznuje oboji - umoznuje implementovat takovy, i onaky prekladac.
Ani ne tak těžký, jako čím dál víc zbytečný.
Zatial neviem o jazyku, ktory by ho nahradil.