Má smysl se učit Cobol?

dsfgsdfg

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #375 kdy: 01. 11. 2014, 15:44:44 »
To je jak kdybys řekl, že doktor, který ti diagnostikuje rakovinu je blbec. Zhroutí se ti svět, upadneš do beznaděje, budeš snášet šílené vedlejší účinky chemoterapie a nakonec stejně umřeš, jako kdyby ti nic nediagnostikovali. Můžeš říct, že ten doktor ti tou diagnózou vlastně uškodil - a může to být i pravda.
Smrt sa chemoterapiou vacsinou oddiali. Clovek sa sice bude mat horsie, ale je nadej na zlepsenie.
Ked niekomu vidina zlepsenia nestoji za trapenie, tak moze odmietnut liecbu. U dobreho lekara nie je problem sa opytat a on povie nieco ako "pri takomto stadiu liecba pomoze cca 60 percentam ludi, bez liecby sa na to zomiera v priemere za 5 rokov, v extremoch 3-7 rokov" a je na dotycnom, ako sa rozhodne. Psychicka choroba je choroba a tak to tam moze chodit podobne.

je to přitěžující okolnost při diagnóze poruchy osobnosti.
Vadi niekomu porucha? Nediagostikovanu poruchu mam asi aj ja a normalne si zijem. Nestresujem sa nad tym, ze mi ju niekto diagnostikuje, lebo viem, ze to na mne nic nezmeni. Ako nic nezmeni uspesny alebo failnuty test u programu. Akurat to nieco napovie o detailoch fungovania psychiky konkretneho cloveka.
Porucha == failnuty test. To neznamena, ze je ten test napisany dobre a popisuje to, co sa od programu/cloveka chce (failnuty test s assert 1==2 asi bude uspech).

Věda hledá pravdu a občas se holt stane, že je lidem je ta pravda nepříjemná. Tak jako člověk s rakovinou se trápí kvůli tomu, že má rakovinu, tak já se trápím kvůli tomu, že mám poruchu osobnosti.
Clovek sa cisto teoreticky nemusi trapit, ze ma rakovinu. Moze zit tak, ako keby to nevedel. Za 5 rokov ho nezrazi auto, ale zomrie na rakovinu. Aky je v tom rozdiel?

Ludom to casto zmeni zivot, lebo kazdy zacne rozmyslat nad vyznamom zivota a jeho smerovanim. To maju ateisti narocnejsie - ked je zivot len nezadrzatelne blizenie sa ku koncu svojej existencie*, tak sa cloveku hlada ciel narocejsie ako veriacemu, ktory smeruje k nejakej vecnej radosti.

*inspirovane Sartrom - ateistom, ktory videl dosledky svojho zmyslania

když vědec popisuje nějaký společenský jev, tak se ten jev v důsledku toho popisu může měnit. V fyzice a přírodních vědách obecně k tomuto nedochází.
Vo fyzike je to podobne - v momente, ked chces nieco odmerat, tak zapojis do sustavy pozorovatela, co moze uplne zmenit dej, ktory sa deje na pozadi. Chces odmerat polarizaciu fotonu? Ale meranim ju nastavis. Chces odmerat prud? Ale ani ampermeter nema nulovy odpor a tak odmerias trochu nieco ine.

Je to aj v informatike - race condition casto vedie k niecomu nazyvanemu "Heisenbug".

Jav sa meni uz tym, ze ho vedec skuma. Popis to sice tiez zmeni, ale to az niekde na konci po ukonceni vyskumu.

Když psycholog řekne, že nalezl problém v nějaké skupině lidí, tak ti lidi v té skupině to tvrzení vnímají, reagují na ně - a typická reakce je, že se ten problém zhorší. Nebo je dokonce možné, že když psycholog bude tvrdit, že je ve skupině lidí problém, tak tam vznikne problém, který tam předtím vůbec nebyl.
Diagnostika nie je na to, aby problem zavadzala, ale aby ho pomohla riesit (kazdy musi usudit, ci je riesenie treba). Ludia si musia uvedomit, ze ked im podla nich nic nie je a velmi to nevadi okoliu, tak to mozu ignorovat.

Na kazdom sa najde nejaka porucha.


Tak si ten psycholog řekne, že místo, aby hledal o pacientech pravdu, bude svá tvrzení účelově manipulovat, aby pacientům pomáhal. Když pacient zjistí, že mu psycholog lže, tak mu přestane věřit a terapie přestane fungovat.
Zaujimave je, ze terapia neprestane uplne fungovat, len sa znizi ucinnost. To je normalne placebo a nocebo.

Od niekoho som cital knihu prave o tom, ako reagovat. Ze ked lekar niekomu odmeria tlak 130/90, tak by mal povedat o zvysenom tlaku, ale pacient uz je aj tak vystresovany, tlak by sa zvysil este viac, boli by treba lieky a pribudli by stresy spojene s ich uzivanim. Tak radsej nepovie o zvysenom tlaku, ale rovno odporuci jedla a aktivity, ktore prispievaju k znizeniu.

Podle mě ty společenské vědy nikdy nedosáhnou úrovně přírodních věd, vždy to bude tak trochu pavěda, protože tenhle problém, že zkoumaní lidé reagují na tvrzení, která o nich vědec dělá, nikdy nepůjde úplně odstranit.
To nepojde odstranit ani u fyziky, kedy zase meraci pristroj (co moze byt aj oko) ovplyvnuje meranie.

Jak bys třeba posoudil pravdivostní hodnotu tvrzení "jsem nemocen" nebo "je hloupý"?

Diagnózou a IQ testem.
Diagnozu objektivne nespravis (dovody napisane u teba a aj tu u mna).
IQ test sa v predstavach niektorych ludi nezhoduje s predstavou "je hloupy", lebo zakladna definicia je, ze ziadny hlupak si o sebe nemysli, ze je hlupy. Predstavy sa budu dost rozchadzat.


psychopat

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #376 kdy: 01. 11. 2014, 16:56:52 »
Citace
To je jak kdybys řekl, že doktor, který ti diagnostikuje rakovinu je blbec.
Rakovina a psychopatie je jina liga.

BLEK.

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #377 kdy: 01. 11. 2014, 17:05:59 »
je to přitěžující okolnost při diagnóze poruchy osobnosti.
Vadi niekomu porucha? Nediagostikovanu poruchu mam asi aj ja a normalne si zijem. Nestresujem sa nad tym, ze mi ju niekto diagnostikuje, lebo viem, ze to na mne nic nezmeni. Ako nic nezmeni uspesny alebo failnuty test u programu. Akurat to nieco napovie o detailoch fungovania psychiky konkretneho cloveka.
Porucha == failnuty test. To neznamena, ze je ten test napisany dobre a popisuje to, co sa od programu/cloveka chce (failnuty test s assert 1==2 asi bude uspech).

Ano, vadí. Vadila mému otci (že jsem neprojevoval zájem o jeho stavbu baráku), vadila dětem na základní škole. Kdybych měl manželku a děti, asi by jim moje porucha vadila taky.

když vědec popisuje nějaký společenský jev, tak se ten jev v důsledku toho popisu může měnit. V fyzice a přírodních vědách obecně k tomuto nedochází.
Vo fyzike je to podobne - v momente, ked chces nieco odmerat, tak zapojis do sustavy pozorovatela, co moze uplne zmenit dej, ktory sa deje na pozadi. Chces odmerat polarizaciu fotonu? Ale meranim ju nastavis. Chces odmerat prud? Ale ani ampermeter nema nulovy odpor a tak odmerias trochu nieco ine.

Je to aj v informatike - race condition casto vedie k niecomu nazyvanemu "Heisenbug".

Jav sa meni uz tym, ze ho vedec skuma. Popis to sice tiez zmeni, ale to az niekde na konci po ukonceni vyskumu.

Jistě, že zkoumání jevu ten jev mění i ve fyzice. Ale popisování jevu ten jev nemění. Fyzik může do článku napsat A, může tam napsat B, nebo C, a na chování přírody to nemá žádný vliv. Když sociolog nebo psycholog napíše do článku A, B, nebo C, lidé budou ten článek číst a reagovat na to v každém z případů jinak. Když třeba psycholog dá dětem test IQ a pak bude tvrdit, že některé děti jsou zvlášť nadané (i když ve skutečnosti ty "nadané" děti vybral náhodně), tak se výsledky těch vybraných dětí po roce zlepší: https://en.wikipedia.org/wiki/Pygmalion_effect#Rosenthal.E2.80.93Jacobson_study

Pěkně to popsal třeba Sokal v té své parodii na sociologické texty - psal tam o tom, že věda by se měla osvobodit od lpění na realitě, a takto osvobozenou vědu je pak možno používat k dosahování strategických cílů. Sociologové si mysleli, že ten článek je myšlen vážně.

Vertex

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #378 kdy: 01. 11. 2014, 17:24:22 »
A si si isty, ze si schizoid? Nemas nahodou Munchausenov syndrom mixnuty OCD? Pretoze donekonecna x-rokov furt na tom istom fore fnukat a nehnut ani prstom, aby sa nieco zmenilo mi pride dost daleko od schizoidnej poruchy. Se stim smir proste, kazdy ma x-problemov a aj vacsie nez ty. Fnukanim sa nic nevyriesi. Hladaj riesenia.

suseredhat

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #379 kdy: 01. 11. 2014, 18:55:01 »
Pretoze donekonecna x-rokov furt na tom istom fore fnukat a nehnut ani prstom, aby sa nieco zmenilo mi pride dost daleko od schizoidnej poruchy.

Moje řeč. Tohle je jen mix introverta s lemplem.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #380 kdy: 01. 11. 2014, 19:24:38 »
Ve kmeni, kde všichni chodí nazí, je slušným oblečením být nahý.
Nazi chodit nemuzeme, zakazuje to Mojzisuv zakon, kde je predepsana velikost lneneho spodniho pradla od pasu az po stehna. Podprsenky predepsane nejsou.

Sakra, ten Lenin tedy nosi sexy pradlo!

Tomáš Roll

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #381 kdy: 01. 11. 2014, 19:35:06 »
Nazi chodit nemuzeme, zakazuje to Mojzisuv zakon, kde je predepsana velikost lneneho spodniho pradla od pasu az po stehna. Podprsenky predepsane nejsou.

Muslimské ženy musí mít podle Koránu zakryté kotníky na rukou a nohou. O ňadrech a vagíně tam není řeč.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #382 kdy: 01. 11. 2014, 20:16:52 »
Nazi chodit nemuzeme, zakazuje to Mojzisuv zakon, kde je predepsana velikost lneneho spodniho pradla od pasu az po stehna. Podprsenky predepsane nejsou.

Muslimské ženy musí mít podle Koránu zakryté kotníky na rukou a nohou. O ňadrech a vagíně tam není řeč.

Kupodivu tam jen naproste minimum zen voli ponozky a rukavice jako sve jedine obleceni, aby jim nebylo horko. Cloveku se az vnucuje myslenka, ze tak jako krestane neziji podle Bible, neziji muslimove podle Koranu.

mikrom

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #383 kdy: 01. 11. 2014, 22:04:58 »
Zazraky sa nedeju a ked si nepomozes sam nikto ti iny nepomoze. Ale ked prekonas vlastnu lenivost a budes velmi chciet, niekto ta moze usmernit aby si to zvladol. Podstatna cast prace je ale na tebe.

No však jo - překonal jsem lenivost, zkusil fyzicky makat - a dostavil se pocit prázdnoty.

Pocit prazdnoty? Znamena ze si vyprazdnil mysel a zbavil sa otravnych myslienok ?
Samozreje nestaci ist raz - treba pravidelnost.

Vinis zo svojich uchyliek a mindrakov rodicov?
...

Ne, viním je z toho, jak se ke mně chovali.
...
Tvoji rodicia iste neboli dokonali - no to nie sme nikto.
 
Asi si nemal dobre detstvo, ale to uz mas za sebou a nikdy viac sa to nevrati, takze nema vyznam si to stale premietat.
Pre tvoju buducnost nema vyznam aby si sa zaoberal nejakymi negativnymi myslienkami z minulosti.

Ake tazke je byt rodicom si zistis, ked budes vychovavat vlastne deti.
Nehodlám mít děti, uvědomuju si, že bych jim svou poruchou osobnosti ubližoval. Zavřel bych se sám k počítači a děti by tím strádaly.

:) Mozno naopak by ti to pomohlo poruchu prekonat. Chcel by si aby deti mali lepsie detstvo ako ty, musel by si sa o ne starat, nemal by si cas na pocitac a zamyslat sa sam nad sebou a to by ti pomohlo.

Jednym z tvojich problemov je urcite to, ze si sam. Zmen to.
Preto som ti doporucoval, ze mas chodit niekam pravidelne do kolektivu.
Pod kolektivom nemyslim nejaku skupinovu terapiu ale cvicenie, turistiku, chlast atd...
Neviaz sa na jednu partiu. Najdi si nejaky klub kde budes 2-3 krat do tyzdna chodit cvicit. S kolegami z prace skoc obcas na pivo, alebo nejaku turistiku ... atd - postupne uvidis ze tvoj zivot bude bohatsi a veselsi a ziskas vela roznych znamych.
Kym si slobodny mas vela volneho casu - vyuzi ho.

Teraz ked si dospely nema zmysel vinit zo svojich problemov niekoho ineho, pretoze to ti nijako nepomoze.
...
Za to, že mám poruchu osobnosti, však rodiče nemůžou, z toho je vinit nelze.
Tak ich uz nedavaj do suvislosti so svojou poruchou. Ked ta ich spolocnost rozculuje/otravuje nemusis sa s nimi moc stretavat.
Nemysli na nich a tym zbavis dalsich skodlivych myslienok ktore ta trapia.


Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #384 kdy: 01. 11. 2014, 22:18:29 »
Pod kolektivom nemyslim nejaku skupinovu terapiu ale ... chlast atd...

:)
Z dobrého programátora, který kromě programování pomáhá čtenářům rootu v odreagování se, se staneš ožralou. Tím všechny problémy vyřešíš.
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."

Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #385 kdy: 01. 11. 2014, 22:41:55 »
Tak já mám pocit, že učit se COBOL smysl nemá. Místo toho si vemte Bibli nebo si dejte frťana nebo obojí jako feldkurát Katz.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #386 kdy: 02. 11. 2014, 10:14:57 »
Ale nerika, jak k tomu dosel. To je to podstatny. Jak to vi, ze "slusne obleceni" znamena zrovna tohle a ne treba obleceni jenom v cerne nebo bile barve?

Kdyby byla barva obleceni vyzadovana tak by se o tom zminoval Jezis a jeho zaci v dopisech.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #387 kdy: 02. 11. 2014, 10:16:51 »
Ale nerika, jak k tomu dosel. To je to podstatny. Jak to vi, ze "slusne obleceni" znamena zrovna tohle a ne treba obleceni jenom v cerne nebo bile barve?

Kdyby byla barva obleceni vyzadovana tak by se o tom zminoval Jezis a jeho zaci v dopisech.

Ano, hlavne noste podvlikacky.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #388 kdy: 02. 11. 2014, 10:49:29 »
Problém je v tom, že třeba mně je úplně jedno, co říká nějaký Mojžíš. Dokážete ještě uvažovat aspoň trochu kriticky nebo už jste mozek definitivně nahradil Biblí? "Bible říká" má kupříkladu pro mě úplně stejnou váhu jako "říkal to Standa Mrdka z vedlejšího baráku". "Myslím si", "osobně bych řekl", "vysvětluju si to", "chápu to jako", to bych byl ještě ochotný si poslechnout. Ale "říká to Bible" není žádný argument.

Zalezi co vlastne chcete. Kdyz se chcete naucit Bibli tak je nutne prezentovat veci tak jak jsou a ne podle toho jaky mam na to zrovna nazor. Je potreba poslouchat spise Boha nez lidi.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:Má smysl se učit Cobol?
« Odpověď #389 kdy: 02. 11. 2014, 12:48:41 »
Židé mají na každý příkaz tuny výkladů, ale my křesťani si vystačíme jenom se samotným textem?

K cemu jim ty vyklady byly kdyz do dnesni doby nepoznali v Jezisi mesiase. K nicemu. Dneska kdyz se das na zidovstvi tak do tebe zacnou hustit zidovskou kulturu a ruzne jejich zvyky. To ti ve vztahu s bohem nepomuze. Kdyby to pomohlo Jezis by to ucil.

Treba americani jsou hodne zklamani z americkeho zivota a chteji jiny zivot. Hitem je japonsko, proste se uci japonskou kulturu a zvyky. Kulturu si muzes zmenit proc ne, jen to nema s duchovnim poznanim nic spolecneho.