Lišta o blokování reklamy

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #315 kdy: 07. 06. 2014, 11:21:50 »
MHD je zhusta dotovaná a někde by to bylo levnější, kdyby byla "zdarma" (bez jízdenek). Infrastruktura kolem jízdenek a revizorů (a všimného) také něco stojí a tím efektivitu výběru jízdného snižují. (Bez ohledu na to, že pražské MHD dodnes nefunguje systém na zveřejňování smluv.)

Nevím jak to máte v Praze, ale s jiho Moravským integrovaným "dopravním systém" (uvozovky často docela na místě) se to mělo zhruba tak:
- jezdili komerční dopravci a vše jakž tak fungovalo pro lidi za přijatelnou cenu
- došlo k "integraci" a podřízení centrálnímu řízení, přišly dotace a zdražilo se lidem jízdné (občas někde z počátku i kleslo)
- jízdné se stále zdražuje, to co fungovalo uspokojivě dnes funguje mizerně

-- tam kde jsem dříve cestoval do hodiny jedním spojem dnes cestuji dvěma-třemi spoji, cesta mi někdy zabere i dvě hodiny
-- někdy čekám na spoj i půl hodiny, navazování spojů je spíše pokus o to nás rozbrečet
-- podvečerní a večerní nedělní spoje se zrušili nebo omezili - jezdíme tedy namačkaní jak zvířata
-- velmi často chodím radši pěšky kvůli špatně vyřešené klimatizaci mnohých městských autobusů (ty ostatně většinou navrhoval idiot, protože v nich často nejde ani sedět ani stát) i ceně (nebudu nikomu platit za řekněme dvě minuty jízdy což je asi do kilometru 30 Kč, už jsem viděl i extrém s touhle cenou za jednu zastávku - ujetá vzdálenost asi 200 m, dnes jsou možná jiné jízdenky)
-- navštívit větší město bez jejich předplacenky znamená nechat jejich dopravnímu podniku několik set korun každý den (záleží i na rozložení zón, ale třeba Brno mne sere neskutečně)

Když bych dnes neměl házené klacky pod nohy a vzal dva-tři minibusy a řidiče, kteří by jezdili na otočku do města tak by se uživily, vydělali a zákazníků by měli jistě dost a rozhodně spokojenějších než jaké vytváří IDS jMK. Ale můžete dnes něco takového bezproblémů provozovat? Ne!

Takže jak vidíte mám názor na dopravu přesně opačný jako je ten váš, a přesto můžeme mít oba pravdu, proč tomu tak je? Protože dotace deformují podstatu a zatemňují oči a mysl!
Je mi jasné že jsem nezmínil vše, například infrastrukturu, ale vzpomeňte jak to bylo řešeno v minulosti a vzpomeňte na své nedávné rozčilování nad tím "jak se někteří tváří že server musí být neustále a 100% online a kolik milionů to musí stát aby to za něco stálo..."

Ano, to byl popis stavu a já proti tomu nic nemám a dokonce s tím souhlasím. Je velkou chybou míchat veřejné peníze se soukromými, lidé si kupují jízdenky (se vší neefektivitou) a platí daně, ze kterých je tatáž služba dotovaná (a potom se jaksi omylem nedaří zveřejnit smlouvy aby se zjistilo, kam vlastně ty veřejné peníze jdou). Jenže ona ta MHD není jaksi ve vakuu, naopak je ve středech měst. Kde by třeba nemusela být auta. U nás v Olomouci (ne v Praze ;-)) je třeba možno autem projíždět přes obě hlavní náměstí. Je to zvěrstvo. Z Dolního Náměstí (no z Horního vlastně taky) je v podstatě parkoviště (pochopitelně "pouze" na vyjímku, kartičku. Těch vyjímek je víc, než se na to náměstí fyzicky vůbec těch aut vleze.) Tedy MHD je součástí ekosystému města, stejně jako další formy dopravy.

Jinak do Brna jezdím často, je to utrpení. Je jedno, zda autem, dálkovým autobusem, nebo vlakem. Je to katastrofa. Ve srovnání s tím je spojení Olomouc - Praha luxus (vlastně se ani nedívám na jízdní řád, stačí kdykoliv přijít na nádr. a do půl hodiny vyrazit)


Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #316 kdy: 07. 06. 2014, 11:39:20 »
Pak spolu s tebou byla cena provozu toho serveru asi docela nemalá, ne?

Ten server nebyl jeden, těch serverů byly stovky. Na každém serveru je víc webů. Webů je xkrát víc než serverů. Pokud by admin měl dvojnásobek průměrného platu, tak by náklady na jeden web (dejme tomu tisíc webů a sto tisíc měsíčně (superhrubá + další náklady) na admina) byly 100kč měsíčně. Adminů je víc, reálný plat je menší, bez problémů se dostáváme na 500kč měsíčně. (Což jsem zaokrouhlil nahoru na celé tisíce.)

Podívejte se do nabídek VPS, co si můžete pořídit za 500kč měsíčně ;-) (A to se jedná o celé servery, na kterých se toho dá provozovat víc, navíc se vám o HW stará někdo jiný -- zda je to dobře a zda se mi to líbí je jiná věc.)



Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #317 kdy: 07. 06. 2014, 11:45:32 »
Jak říkal Oskar, je to irelevantní, ale přece jenom...

Adminů je víc, reálný plat je menší, bez problémů se dostáváme na 500kč měsíčně. (Což jsem zaokrouhlil nahoru na celé tisíce.)
Zaokrouhleno na celé tisíce je to tisíc ;)

Podívejte se do nabídek VPS, co si můžete pořídit za 500kč měsíčně ;-) (A to se jedná o celé servery, na kterých se toho dá provozovat víc, navíc se vám o HW stará někdo jiný -- zda je to dobře a zda se mi to líbí je jiná věc.)
No tak na admina máme 500, čili hledáme pronájem serveru za 500. Takový housing neznám. Můžeš dát link? Nejrozumnější ceny, co znám, má: http://www.coolhousing.net/supermicro-server-lease.html a hetzner.de, když se zadaří dobře koupit v aukci. Ale nikdy to není 500Kč měsíčně, protože tolik plus minus sežere server jenom na elektřině.

No a ty náklady na vývojáře máš kde? Jednou se to v roce 1995 naprogramuje a pak to zůstane beze změn, bez oprav? A kdo ti tam dodělá tu platební bránu, co chceš?

Tonda

  • *****
  • 693
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #318 kdy: 07. 06. 2014, 11:51:02 »
Přiznávám, že jsem celý topic nečetl, tak to pravděpodobně už někdo napsal přede mnou. Já používám AdBlock kvůli jistým CZ bulvárům o počítačích a o mobilech, všichni víme o kom je řeč  ;) A pak už se mi nechce jednotlivě nastavovat kdo mi reklamu může zobrazit a kdo ne. Jsem jeden ze 150 tisíc návštěvníků, tak kvůli mojí lenosti rozhodně nezkrachujete. Teď si ten AdBlock vypnu a na něco tam kliknu, ale často přeinstalovávám systém a nebudu si to nastavovat furt dokola.
Idiotská výmluva, kliknout na ikonu ABP a na Disable on root.cz je opravdu tak neskutečně složité.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #319 kdy: 07. 06. 2014, 11:51:32 »
Kromě toho, stovky serverů na jednoho admina můžeš provozovat tak leda pokud jsou mezi nimi minimální rozdíly (PHP hosting a podobný srandičky). Chtěl bych vidět, jak bys provozoval tisíce custom webů rozsahu Roota v jednom člověku...


Tonda

  • *****
  • 693
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #320 kdy: 07. 06. 2014, 11:57:53 »
Objavuje sa tu dosť príspevkov od ľudí, ktorí by radi zaplatili za obsah priamo. Ale pán Krčmář ich presviedča, že od nich peniaze nechce (nemôže zúčtovať, previesť na účet atp.). Pre neho je výhodnejšie odblokovať reklamy, aby boli reklamné agentúry spokojné. Ale ani ony nechcú peniaze priamo od nás, len počítajú IP. Nenájde sa tu šikovný programátor, ktorý vyvinie nejaký doplnok do FF, ktorý bude tým serverom posielať nejaký oznam, že sme akože tú reklamu videli (nech to je aj tisíc "klickov" na reklamu), len nech preboha tie debilné obrázky nezobrazuje na monitore. A "je vymalováno". Možno je to taký menší podvod, ale ktorá reklama neklame?
To sou jenom výmluvy, viz výsledky flattru, když dojde na lámání chleba, tak dokud půjde reklama zablokovat, tak ji 99 procent těchto prýrádoplatičů ji radši zablokuje než by zaplatilo, protože by si našli jakoukoliv další výmluvu, navíc to stále zde v diskusi jsou jednotky osob.

zzzzz

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #321 kdy: 07. 06. 2014, 12:14:34 »

Férový člověk ale přijímá službu tak jak je nabízena, nebo jí nepoužívá.
Férový člověk upozorní pokladní v obchodě, když mu omylem vrátí víc peněz, než má.
Férový člověk platí, i když ho nikdo nekontroluje.
Přesně. Jsem rád, že jsi to napsal, já jsem něchtěl být za moralizátora :) Myslel jsem, že mezi civilizovanýma lidma je heslo "normální je nekrást" úplná samozřejmost, ale zjevně ne...

To, jak reklamní řetězce shrabávají informace o chování jednotlivých čtenářů na různých serverech teda moc férové není... A od rootu taky ne (dokud na rootu nebude velká žlutá lišta s nápisem „adocean.pl vás sleduje a platí nás za to“, pak je chování rootu dost opovrženíhodné, bohužel)...

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #322 kdy: 07. 06. 2014, 12:22:49 »
To, jak reklamní řetězce shrabávají informace o chování jednotlivých čtenářů na různých serverech teda moc férové není... A od rootu taky ne (dokud na rootu nebude velká žlutá lišta s nápisem „adocean.pl vás sleduje a platí nás za to“, pak je chování rootu dost opovrženíhodné, bohužel)...
Kolik si myslíš, že by někdo zaplatil za to, aby sledoval TEBE? Nic. Nula. Ty jako osoba naprosto nikoho nezajímáš. Kdo si myslíš, že seš, abys někoho zajímal? Reklamní servery platí za to, že neurčenému jednomu z milionů uživatelů zobrazí reklamu. Jestli je to Venca Vomáčka z kolejí Strahov nebo Franta Kulihrach z Listovek je jim úplně u zadeke.

Pokud máš obsedantní pocit, že tě někdo sleduje, měl by ses léčit. Beze srandy.

Lol Phirae

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #323 kdy: 07. 06. 2014, 12:28:30 »
Obecná poznámka: přátelé vydavatelé, nepřátelé inzerenti - posrali jste si to sami.

- Nechali jste si weby zaplevelit neskutečným množstvím blikající, houkající, překážející, stránku překrývající apod. reklamy, která navíc příšerným způsobem zpomaluje načítání webů.
- Lidi ty excesy začali blokovat.
- Nepoučili jste se z toho, reklama byla čím dál dotěrnější a agresivnější.
- Lidi začali blokovat globálně.

Teď můžete hekat, naříkat a prosit, že vy přece dodržujete tohleto a támhleto, že to nehouká a nepřekáží - pozdě, na to už vám lidi kašlou. A ta hrstka lidí, co z jakýchsi altruistických důvodů tu reklamu selektivně odblokuje, si stejně vyvinula reklamní slepotu a na ty reklamy nikdy neklikne. Jste jak agenti s teplou vodou - co vlastně prodáváte? Půlka lidí to blokuje, 40 procent dalších na to nikdy neklikne. A vy tady pomocí jakýchsi pitomostí typu té pomalé rozbité hrůzy spir.hit.gemius.pl (kterou lidi blokovali přes hosts, ještě když o nějakém AdBlocku dávno neslyšeli) "měříte" hovadiny a tleskáte si, jak to děláte báječně.

Co k tomu říct.

Jakub Galgonek

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #324 kdy: 07. 06. 2014, 12:31:15 »
To, jak reklamní řetězce shrabávají informace o chování jednotlivých čtenářů na různých serverech teda moc férové není... A od rootu taky ne (dokud na rootu nebude velká žlutá lišta s nápisem „adocean.pl vás sleduje a platí nás za to“, pak je chování rootu dost opovrženíhodné, bohužel)...

Co na tom není férového? Pokud sbírají údaje o chování, aby mohli například pomocí collaborative filteringu reklamu lépe cílit, tak co na tom není fér?

Nesouhlasím

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #325 kdy: 07. 06. 2014, 12:35:11 »
Je velkou chybou míchat veřejné peníze se soukromými, lidé si kupují jízdenky (se vší neefektivitou) a platí daně, ze kterých je tatáž služba dotovaná (a potom se jaksi omylem nedaří zveřejnit smlouvy aby se zjistilo, kam vlastně ty veřejné peníze jdou). Jenže ona ta MHD není jaksi ve vakuu, naopak je ve středech měst.

Konkrétně u Brna, hněd někdy po "revoluci", bylo v jakési výroční zprávě uvedeno že město pobírá od státu na jednoho občana 20 000 Kč ročně které slouží na dotaci dopravního podniku/služeb. Uvažte kolik (jak relativně směšně málo) platí uživatel jejich služeb přímo a že tato suma dotací jistě každým rokem roste.
Jsem si jistý že v rukou mnoha (pro Brno klidně i jedno až dvě sta) soukromníků by žádný z občanů nemusel zaplatit více než platí přímo doposud. Za předpokladu že by se tedy město či stát, nesnažilo o nějakou další nutnou regulaci a vytřískání peněz z občanů. "Velký" dopravní podnik na regulace všeho druhu bez problémů přistoupí, protože je má zakalkulovány (a dokud lidí platí...) a ví že kdyby selhaly současné procesy tak tenhle mechanismus jim konkurenci přinejmenším o pár let až desetiletí pozdrží.

To co píši není v podstatě v rozporu s ničím co uvádíte vy sám. Jen se prostě snažím dávat trochu odlišný vhled na to stejné. Většina lidí co to tu čte nejsou totiž stejně prozřelí jako vy.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #326 kdy: 07. 06. 2014, 12:43:39 »
Co na tom není férového? Pokud sbírají údaje o chování, aby mohli například pomocí collaborative filteringu reklamu lépe cílit, tak co na tom není fér?
Já hlavně pořád nechápu, co je pro mě přínosného na tom, že uvidím necílenou nebo špatně cílenou reklamu. Ta mě rozhodně obtěžuje víc, protože mi pod nos strká něco, co mě absolutně nezajímá. Když mi vedle článku na rootu blikne reklama třeba na OpenShift, tak si na to třeba i s chutí kliknu, protože mě prostě zajímá, co pánové v RedHatu mají novýho.

Posun k cílené reklamě je podle mě super, vždycky když jednou za uherskej rok vidím někde v hospodě televizní reklamy, tak se mi chce blít. Protože většina reklamy, která mě v normálním životě dostihne, je cílená, takže když mě občas zasáhne ta necílená, tak si připadám, jakoby ze mě dělala idiota.

Posun k cílené reklamě je posun od obtěžujícího monologu k aspoň potenciálně zajímavému dialogu - a to je jednoznačně super, dokud je to založeno na plošných datech, kde se nikdo nešťourá v tom, že Prýmek zrovna včera googlil mast na hemoroidy... (a tohle riziko je podstatně menší právě u těch údajných "velkých bratrů" - daleko víc bych se bál, že osobní sledování bude dělat admin malého lokálního ISP, protože se prostě v práci zrovna nudí nebo jsem ho na rootu něčím nasral).

Na vidle s nima

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #327 kdy: 07. 06. 2014, 12:57:43 »
Citace: Lol Phirae
Obecná poznámka: přátelé vydavatelé, nepřátelé inzerenti - posrali jste si to sami.
...
Co k tomu říct.

Hezký Lole. Když už jsi se tak rozjel nemohl bys prosímtě mě i někomu z Rootu (ale asi i jiných webů iInfa, nevím, nenavštěvuji) prozradit co přesně dělají blbě že na jejich webu nefunguje takovéto vyhledávání textu ve stránce co má vestavěné každý browser nebo přináší nějaký doplněk?

Žádný globální překryvný element nevidím, tak jak to mají některé jiné prasácké weby a CSS by to také být nemělo. Kdyžtak prosímtě, ty nebo někdo jiný a zkušený zkuste zjistit. Z ajímá mne v podstatě jen kód pro ne-JavaScript. A vám Roote (ve fóru funguje vše jak má) dávám na vědomí že již jen tahle otravnost stačí k tomu aby vaše návštěvnost spadla pod 10% z původní kdy člověk nemusel každé slovo hledat jak idiot.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #328 kdy: 07. 06. 2014, 13:17:08 »
Citace: Lol Phirae
Obecná poznámka: přátelé vydavatelé, nepřátelé inzerenti - posrali jste si to sami.
...
Co k tomu říct.

Žádný globální překryvný element nevidím, tak jak to mají některé jiné prasácké weby a CSS by to také být nemělo. Kdyžtak prosímtě, ty nebo někdo jiný a zkušený zkuste zjistit. Z ajímá mne v podstatě jen kód pro ne-JavaScript. A vám Roote (ve fóru funguje vše jak má) dávám na vědomí že již jen tahle otravnost stačí k tomu aby vaše návštěvnost spadla pod 10% z původní kdy člověk nemusel každé slovo hledat jak idiot.

Byla tu reklama, tuším že na HP, nebo dokonce Microsoft, co se otevřela přes web odehrála a zmizela ... to byl onen moment, kdy jsem začal reklamu blokovat. Že teď už tu není a reklama se tak nechová, tak to přeci není důvod k zapnutí.

Všude je nějaká reklama, člověk je tím přesycen a tak si ji rád vypne, když tu možnost má. Do reklam se podle mne cpou nesmyslné peníze, které se nemohou nikdy vrátit, protože lidé si koupí stejně to co potřebují, případně jim to někdo z jejich okolí doporučí. Přesto to firmy považují za nutnost. V takovém případě považuji za nutnost to blokovat. Ono svým způsobem blokování reklamy je i šetření peněz.

noname

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #329 kdy: 07. 06. 2014, 13:33:25 »
Posun k cílené reklamě je posun od obtěžujícího monologu k aspoň potenciálně zajímavému dialogu - a to je jednoznačně super, dokud je to založeno na plošných datech, kde se nikdo nešťourá v tom, že Prýmek zrovna včera googlil mast na hemoroidy... (a tohle riziko je podstatně menší právě u těch údajných "velkých bratrů" - daleko víc bych se bál, že osobní sledování bude dělat admin malého lokálního ISP, protože se prostě v práci zrovna nudí nebo jsem ho na rootu něčím nasral).

Jenže to nešťourání není nikým zaručeno, naopak se ukazuje, že se podobných databází rádo využívá. Každý, kdo jen trochu sledoval informace vypuštěné Snowdenem to ví. Nebezpečí těchto velkých "šmíráků" je v množství dat, které mají. Vlastní totiž informace nejen z tohoto, ale také ze všech ostatních serverů, které jste navštívil, takže o Vás ve výsledku ví daleko více, než admin z Horní - Dolní, který se Vám navíc těžko nemá důvod mstít, jak naznačujete. Pokud někdo má rád reklamu a nechává se rád sledovat - prosím, ale čekat, že se kvůli tomu nechám sledovat jen proto, abych viděl reklamu, která by mě zaujala, je dost naivní. Navíc na takto názorově vyhraněném webu je jasné, kdo jej navštěvuje, takže je možné reklamu cílit bez jakýchkoliv sofistikovaných metod. Navíc znám lidi, kteří reklamu neblokují a vím, co jim všechno vyskakuje. Jsou sledovaní všude možně a přesto jim nikdo nedokáže v reklamě doporučit něco v oblasti jejich zájmu. Takže mi přijde sledování při vyhodnocování reklamy spíše neužitečné co se cílení týče a na takto zaměřeném serveru ve své podstatě zbytečné. Navíc mám dojem, že je takovýto sběr dat vytvářený spíše za účelem jejich získání a dalšímu využití, než pro zobrazení reklamy právě na tomto serveru, kde je cílení díky vyhraněnosti návštěvníků zbytečné.

Navíc mě dost namíchlo, když jste se vyjádřil o lidech, kteří naznačili ochotu platit, že to říkají de facto jen tak. Když někdo je ochoten ocenit něčí snahu penězi, měli by si jej lidi vážit a ne jej předem podezírat z údajného neplacení, které může existovat maximálně v něčí hlavě, pokud nezná výsledek. Navíc poukazujete na čtyři lidi a naznačujete, že je to málo. Jenže kolik do tohoto fóra přispělo unikátních uživatelů? I kdyby to bylo 40 (což asi nebude) tak to je deset procent lidí ochotných poslat nějaké peníze, což je při 150 000 uživatelích dost lidí na to, aby ve výsledku zaplatili zajímavou částku nejen pro tento web, takže nadávání uživatelům, kteří si na rozdíl od automatických konzumentů reklamy uvědomují, že každá práce má svou cenu je především hloupé. V tomto ohledu spíše záleží na tom, jestli je obchodní oddělení skutečně za něco placené a dokáže vymyslet dostatečné motivující a zároveň výdělečný model (i člověku, který z marketingem nemá příliš mnoho zkušeností je jasné, že minimální příspěvek by měl být na 100,- a zbytek už záleží na dalších vstupech. Navíc je potřeba lidi nějak pozitivně motivovat k platbě jak po grafické tak po faktické stránce, ale od toho mají obchodníci určité vzdělání, aby byli v tomto ohledu schopní přinášet nějakou hodnotu. Osobně bych takové věci, jako nefungující tlačítko Flatr (nebo jiné způsoby hodnocení obsahu penězi) otřískal obchoďákům o hlavu, protože je především jejich práce, motivovat lidi k placení a oni by měli sakra dobře vědět, jak na to jít. Pokud použijí myš a klávesnici, naleznou na internetu celý přehršel stránek, kde je takový model zavedený a funguje. To ale někdo musí vědět nejen jak takový model vytvořit, ale taky jak se o něj dlouhodobě starat.