Lišta o blokování reklamy

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #705 kdy: 13. 06. 2014, 14:58:19 »
Tady bych znovu odkázal na suprový text P.L.: https://plus.google.com/+PeterLelovi%C4%8D/posts/Sm75xaN17BQ
Ten text je dlouhatánskej, ale fakt stojí za přečtení. K tématu je tam zajímavý tohle:

Citace
Nejůčinnějším druhem komunikace je komunikace meziosobní. Statisticky - přes 90% meziosobních komunikací končí změnou chování jedné ze stran. Nebudu rozebírat detaily. To podstatné je, že JAKÉKOLIV médium, ano, včetně sociálních sítí, je v tomto směru slabý odvar. Účinek na výsledné chování lidí se zde měří ve stotinách až tisícinách promile. Proto jsou důležití aktivisté - opinion leadři, chcete-li.


txt

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #706 kdy: 13. 06. 2014, 15:41:08 »
Utváření názorů na základě věcné debaty za manipulaci nepovažuju.
A proč ne? Když tady spolu diskutujeme, tak já ti taky předkládám jenom argumenty pro to, co si myslím já. Reklama dělá v principu to samý - staví produkt do takového světla, v jakém inzerent chce, aby byl produkt viděn. To je naprosto legitimní a není na tom nic tajuplnýho. Vždyť přece všichni víme, že to je optika inzerenta, ne nějaká superobjektivní skutečnost.
Ale tvoje argumenty chci číst. Produkt ve světle inzerentově mě nezajímá. Až budu něco poptávat udělám vlastní průzkum trhu.

Přípustná forma reklamy je informování o něčem o čem bych se jinak nedozvěděl ve statické textové formě. To neni zboží, ale spíš události co se mají konat.
Tak to samozřejmě chtít můžeš, ale naprosto se míjíš s realitou našeho světa. Reklama je součást marketingu, marketing je od slova market. Cílem marketingu je zvýšit prodej. Takže je úplně mimo realitu, aby reklama nehovořila o zboží...
Marketing by měl zařídit aby se vyrábělo/poskytovalo to co přinese potenciálnímu zákazníkovi užitek. Ve zvrácené realitě existuje produkt a cílová skupina je uměle vytvářena. Dokola je prohlašováno že ten produkt přinese užitek, až tomu lid uvěří.

Citace
Nejůčinnějším druhem komunikace je komunikace meziosobní. Statisticky - přes 90% meziosobních komunikací končí změnou chování jedné ze stran. Nebudu rozebírat detaily. To podstatné je, že JAKÉKOLIV médium, ano, včetně sociálních sítí, je v tomto směru slabý odvar. Účinek na výsledné chování lidí se zde měří ve stotinách až tisícinách promile. Proto jsou důležití aktivisté - opinion leadři, chcete-li.
Silné osobnosti jsou napodobovány, tak to chodí. Nekritické přijímání postojů zajímavých lidí - vůdců je cesta do pekel.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #707 kdy: 13. 06. 2014, 20:17:37 »
Produkt ve světle inzerentově mě nezajímá. Až budu něco poptávat udělám vlastní průzkum trhu.
Jenže takhle to funguje od nepaměti - už někde v Mezopotámii určitě stál na tržišti prodejce a hulákal "pojďte ochutnat našeho výborného pečeného leguána!"

Navíc celá mezilidská komunikace je založená na tom, že každý prezentuje svůj pohled na věc, na tom není nic ďábelského. Jenom si toho musí být člověk vědom.

Marketing by měl zařídit aby se vyrábělo/poskytovalo to co přinese potenciálnímu zákazníkovi užitek. Ve zvrácené realitě existuje produkt a cílová skupina je uměle vytvářena. Dokola je prohlašováno že ten produkt přinese užitek, až tomu lid uvěří.
Nojono, to máš těžký... Zaprvé je to přirozená tendence prodejců a zastavit bys ji mohl jenom za cenu absolutně totalitní společnosti, což by bylo milionkrát horší než nějaká reklama... A za druhé jak bys chtěl definovat, co je "užitek"? To je přece subjektivní konstrukt. Venca od vedle si třeba myslí, že mu přinese požitek, když si dá dneska nohy na stůl, otevře okno a pivo a koukne na nějakej fotbal. A ty si myslíš, že to mu jenom nakukala reklama a že opravdový užitek by mu přineslo číst Vergilia v originále. No tak co s tím? Přivážeš ho ke křeslu, dáš mu sirky do očí a budeš mu toho Vegilia osm hodin předčítat, aby prozřel?

Prostě pokud dám lidem svobodu, tak to nutně vede i k věcem, které se mi nebudou líbit. Ale ta svoboda je mnohonásobně cennější.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #708 kdy: 13. 06. 2014, 20:47:13 »
Kdyz uz se tu nakouslo tema voleb a obecne ovlivnovani lidi, tak musim doporucit video od StormCloudsGathering - Rule from the Shadows - The Psychology of Power (je anglicky a neni uplne kratke).

K reklamam na rootu - celkem by me zajimalo, jestli treba nepokles navstevniku neni jen zpusoben tim, ze nekteri zacali pouzivat vice prohlizeci pro navstevu roota (jednou za den proklepat reklamy v jednom prohlizeci a ve druhem cist bez reklam). Jestli tedy realne nedoslo k poklesu ctenaru = lidi a zaroven se nezvysil pocet ctenaru = prohlizecu.

txt

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #709 kdy: 13. 06. 2014, 22:49:33 »
Marketing by měl zařídit aby se vyrábělo/poskytovalo to co přinese potenciálnímu zákazníkovi užitek. Ve zvrácené realitě existuje produkt a cílová skupina je uměle vytvářena. Dokola je prohlašováno že ten produkt přinese užitek, až tomu lid uvěří.
A za druhé jak bys chtěl definovat, co je "užitek"? To je přece subjektivní konstrukt.
Každý si prožíváme spokojenostní funkci. Výsledná kvalita života by byl integrál momentální spokojenosti podle času. Subjektivní veličina - užitek by mohl být jakýkoliv nárůst celkové spokojenosti.

Prostě pokud dám lidem svobodu, tak to nutně vede i k věcem, které se mi nebudou líbit. Ale ta svoboda je mnohonásobně cennější.
maximalizace svobody vs. maximalizace logiky a spravedlnosti (spravedlnost != rovnost všech!). Co z toho má větší hodnotu? Já to nevim.

A ty si myslíš, že to mu jenom nakukala reklama a že opravdový užitek by mu přineslo číst Vergilia v originále.
Reklama mu mohla nakukat konkrétní nápoj co přitom chlemstá. Třeba že si nedokáže představit fotbal bez gambáče, zatímco starobrno považuje za hnus. Kdoví jak vzniklo, že pivo je komplement ke koukání na fotbal.

Už tuhle debatu musim ukončit. Času málo. Jinak výbornej článek http://zbyhnev.com/2013/06/05/pasti-na-stredni-tridu/


Pali

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #710 kdy: 14. 06. 2014, 14:12:29 »
Tak za tento zlty pruh velmi pekne dakujem. Ak mam zakazany adblock a mam ipv6 konektivitu, tak zakladnu stranku www.root.cz mi niekedy nacitava az minutu - kym sa timeoutuje spojenie po ipv6 s tymi reklamnymi servermi (niekedy sa stane, ze po ipv6 idu). Ak zapnem adblock, tak zakladna stranka www.root.cz je nacitana hned.

Pan Krcmar, to chcte ludi donutit prestat pouzivat ipv6 alebo chcete aby vobec na root nechodili?

Pali

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #711 kdy: 14. 06. 2014, 14:31:30 »
Tak dal som si tu namadu a spustil som firefox bez funkcneho ipv4 stacku. Pouzil som k tomu tuto LD_PRELOAD kniznicu aby som nemusel rekompilovat kernel: https://github.com/chys87/noipv4

A vysledok? Aj napriek tomu ziadne rozsirenie adblock vo firefox nemam aktivne, stale mi to pise ten zlty pruzok? Pan Krcmar, co s tym maju ludia, ktori nemaju ipv4, robit? Nemaju na root uz chodit vobec?

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #712 kdy: 14. 06. 2014, 17:45:06 »
Tak já jsem to vyřešil tak, že na hlavní stránce mám adblock vypnutý, na stránkách domény už ne. Dokud bude reklam tolik a budou takto otravné ode mě víc čekat nemůžete.

flv

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #713 kdy: 14. 06. 2014, 19:24:56 »
1) server root.cz patri mezi mych top 5 serveru na ceskem internetu.
2) na root chodim fakticky kazdy den, obcas ctu diskuze, odhadem ctu tak kazdy 5ty clanek
3) za obsah na root jsem ochotny i platit, cca 100 mesicne
4) je podle vseho naprosta utopie, ze by se bod 3) dal realizovat ve vetsim meritku jako majoritni pay system na rootu, nepovedlo se to mnohem, MNOHEM vetsim webum a i ty nejvice uspesne jsou na hrane
5) zbyva reklama
6) kecum tech chytraku jak tu nabizeji ze poslou dar a ze by to melo nejak resit problem, to je vazne hodne vitpny, diky, pobavilo
7) ohledne uzasnych rad, co nabidnout misto reklamy, to jsou takovy nepraticky zcela neralizovatelny, v realu nevynosny kraviny mimo misu, ze se musim smat
8) pan Krcmar vede "lidovy" web, pro "lidove" publikum, ze je mu nadavano, naprosto zcestne argumentovano a davany k dobru totalne ujete rady podle kterych by se mel zarucene ridit .... no, ok, proste bussiness ve kterym jede, myslim ze na tohle tema by p. Krcmar mohl usporadat prednasku

čtenář

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #714 kdy: 16. 06. 2014, 21:41:15 »
I bez jakýchkoliv doplňků ve Firefoxu je na rootu stále žlutý pruh. Jak je to možné ?

Krčmáři nelžete nám a nevykrucujte se. Oslovení pane si už nezasloužíte ! jste jen krčmář.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #715 kdy: 16. 06. 2014, 21:52:45 »
Ve FAQ je popsáno, které doplňky to obvykle způsobují. Druhou variantou je blokace JavaScriptu, který je k fungování reklamního systému taky potřeba.

Lišta se rozhodně nezobrazuje „jen tak“, já ji nevidím, ani nikdo z kolegů. Bohužel bez bližších informací není možné říct, co v tomto případě blokací způsobuje. Pane čtenáři.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #716 kdy: 16. 06. 2014, 21:56:10 »
Pan Krcmar, to chcte ludi donutit prestat pouzivat ipv6 alebo chcete aby vobec na root nechodili?

Naopak, já sám jsem popularizátorem IPv6, na všech svých sítích i serverech IPv6 mám, v redakci ji máme taky. Rozhodně šestka nezpůsobuje žádný timeout ani jiné problémy. Reklamní systém je v4only, takže tam není na co čekat. Ani na 6only síti se za normálních okolností nemá co seknout. Prostě ten zdroj bude nedostupný. Pochopitelně to způsobí zobrazení lišty, ale to je principiální problém. Položíme AdOceanu dotaz, zda by bylo možné zpřístupnit jejich systém i po šestce.

V každém případě je tu zajímavá otázka: Skutečně běžně používáte 6only síť pro procházení internetu? Bez NAT64 nebo jiného přechodového mechanismu? Já tu v jedné VLAN mám taky jen šestku, ale neumím si představit, že bych ji používal pro běžný pohyb na dnešním internetu.

David1234

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #717 kdy: 16. 06. 2014, 22:04:42 »
Nebylo by šťastnější místo žluté lišty, která je řekněme diskutabilní (zobrazuje se i těm co neblokují a ti se potom cítí podvedení) vložit textový odstavec na hlavní stránku root a zobrazovat ho jednoduše všem? Někde uprostřed stránky na pravé straně, tučným textem, ale ne tak rušivým? Každý by si toho všiml a účel by to plnilo stejný...

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #718 kdy: 16. 06. 2014, 22:19:28 »
zobrazuje se i těm co neblokují a ti se potom cítí podvedení

Lišta se omylem nikomu nezobrazí. Buď blokuje reklamní systém nebo JavaScript, nebo to za něj dělá nadřazený admin ve firmě. Já sám, abych tu lištu viděl a vyzkoušel, jsem si do druhého profilu v prohlížeči musel nainstalovat AdBlock. Sama se mi skutečně nikdy neukázala.

A ta lišta má být výrazná, aby měla smysl. Chtěli jsme výrazně upozornit na to, že jde o skutečný a velký problém.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #719 kdy: 16. 06. 2014, 22:54:50 »
A ta lišta má být výrazná, aby měla smysl. Chtěli jsme výrazně upozornit na to, že jde o skutečný a velký problém.

Pokud byste řekli "naše příjmy jsou tolik a tolik měsíčně a výdaje tolik a tolik měsíčně, chybí nám tedy XY Kč měsíčně", tak by to vypadalo opravdu jako problém. Takhle není jasné, jestli jde root.cz o existenci nebo jestli majitelé chtějí jenom zvýšit svoje příjmy.

Následující analogie nezní dobře, ale je to tak: když vidím žebráka na ulici, tak se taky snažím zjistit jestli potřebuje na jídlo nebo na chlast.
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."