Lišta o blokování reklamy

Zadané jméno

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #690 kdy: 13. 06. 2014, 01:01:06 »
Dnes som narazil na podobne upozornenia aj na erotickej stranke :-)

Vid toto:

http://img.ec.cdn.redtubefiles.com/_thumbs/0000034/0032635/00024575.jpg

 :D
To ukazuje na nadčasovost roota. Necudný průmysl je tradiční early adopter.


dword

Re:blokování reklamy
« Odpověď #691 kdy: 13. 06. 2014, 09:12:56 »
Již jen to slovo že?? Re-Klamá = On/i Tě Klamou!  ;D

Re- znovu a znovu a znovu klam

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #692 kdy: 13. 06. 2014, 12:13:55 »
Já naprosto souhlasím s Jakubem, tzv. reklama není nic jiného, než sprostá manipulace s lidmi...

Nejdřív jsem chtěl napsat, že jen hlupáci se sebou nechají manipulovat. Ale nakonec máš vlastně pravdu - od tý doby, co všude vidím toho zelenýho šmejda, co furt a všude (PC, TV, radio) piští o tabletech a letních vánocích, tak v tom obchodu nic nenakupuju. Takže ano, je to jen manipulace s lidmi, ale jen tím směrem, kterým se sebou nechají manipulovat.

Reklamám generovaným podle návštěvnosti konkrétních webů/obchodů nebo podle kliků na ně se směju. Je fakt, že mi nabízejí konkrétní zboží, ale je to zboží na který jsem už KOUKAL nebo jsem ho dokonce už KOUPIL. Takže proto mě spíš baví, než rozčilujou :-)

Re:blokování reklamy
« Odpověď #693 kdy: 13. 06. 2014, 12:30:39 »
Re- znovu a znovu a znovu klam

To je typický produkt takzvané lidové etymologie. Ta ovšem obvykle nefunguje, stejně jako v tomto případě.

Ve skutečnosti to slovo pochází z francouzského réclamer a to z latinského reclamare, což znamená opakovaně volat, vyvolávat, hlásit, žádat. Se slovem klam nemá nic společného. (Zdroje: jeden, druhý, třetí)

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #694 kdy: 13. 06. 2014, 12:30:48 »
Takže ano, je to jen manipulace s lidmi, ale jen tím směrem, kterým se sebou nechají manipulovat.
Není to ani moc manipulace, tohle se strašně přeceňuje. AFAIK reklama dneska většinou jenom vytváří povědomí o značce, její image (tím že ji s něčím spojí - jako např. že nejmenovaná banka je děsně free cool a in, protože nemají přepážky, zato mají zelené sedačky), popř. se něco konkrétního snaží sdělit ("Hele, my v HP máme novou řadu serverů"). Jasně, že se při tom používají různé superlativy a nadnesenosti, ale to přece nikoho dneska neoblbne.

Viz https://plus.google.com/110200969998530035997/posts/WqQTtXtBeiP a různé jiné příspěvky Petera Leloviče.


Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #695 kdy: 13. 06. 2014, 12:35:03 »
Proč není v tom žlutém pruhu něco jako
"prosíme, vypněte blokování reklamy, nebo alespoň použijte naši verzi rootu.cz s light-reklamou"
?
Light-reklama by nevyžadovala zapnutý javascript atd. atd.

(A Kdybychom chtěli být hodně sofistikovaní, mohl by si uživatel sám parametry reklamy na stránce rootu nastavit.)

To není článek, ale statický text. Takových je tu hned několik a není třeba, aby pod nimi byla diskuse. Stejně by nebyla vidět nikde jinde (na titulní straně třeba). Od diskuse tu je fórum. A v něm nebyl smazán jediný komentář.
Proč v tom statickém textu není odkaz na tuto diskuzi?
Moje myšlenkové pochody vypadaly takto: Vyskočí na mě otravný žlutý pruh. Kliknu na odkaz s vysvětlením, přečtu si ho. Žádnou zmínku o diskuzi nevidím, usoudím proto, že root nemá zájem o komunikaci s uživateli. Root má u mě minus.

To nemá být válka. Válka by vypadala výrazně jinak a sofistikovaněji. Tohle je jednoduchá prosba: máme s tím problém, prosím, neblokujte nám reklamu. Nedělejte z toho něco, co to není.
Válka by to nebyla, kdyby ten žlutý pruh měl křížek, kterým bych se pruhu mohl jedním klikem navždy zbavit. Jakmile musím k odstranění prohu vyvinout větší úsilí, tak to válka je.
(samozřejmě, že "válka" je hyperbola, zatím nikdo fyzicky neumřel.)

Citace: Podmínky užívání link=www.root.cz/redakce/podminky-uzivani/
Služby Root.cz jsou čtenářům poskytovány bezplatně a vydavatel jeho provoz financuje téměř výlučně z prodeje reklamního prostoru. Blokování stahování či zobrazovaní reklamy proto považuje přinejmenším za projev neslušného chování.
Tohle je ale směšné. Představte si, že televize Nova řekne, že vynechávání reklamních bloků při sledování pořadů Novy považuje za projev neslušného chování.
A nechápu slova o „černých pasažérech“, když současně Petr Krčmář v této diskuzi říká, že i uživatel s adblockem je pro root lepší než žádný uživatel.

Problém je, že tlak sílí z obou stran. Zadavatelé chtějí větší výkon, snaží se prosazovat agresivnější reklamy na výraznějších místech a za nižší ceny. Do toho ještě 48 % lidí tu reklamu zablokuje. Je to nepříjemná situace, která vyžaduje hodně kompromisů.
Představme si, dva různé světy: jeden, ve kterém se používá statická reklama na malé ploše s texty nebo malými obrázky, a druhý, kde se stalo normou, že 90% stránky zabírá animovaná reklama.
Pokud by měl web monopol na reklamu, bude množství peněz z reklamy přitékajících do webu v obou světech stejné.
Ale i bez monopolu se množství přitékajících peněz v obou světech moc lišit nebude: Inzerenti si dříve nebo později uvědomí, že i bez technických prostředků jako je adblock si uživatel dokáže spustit vlastní mozkový blok proti reklamám.

Proto je třeba, aby uživatelé nepolevovali v boji a obecně se proti reklamám stavěli (neříkám, že nemohou udělat výjimku u svých nejoblíbenějších webů). Udělají tak svět efektivnější. :)
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #696 kdy: 13. 06. 2014, 12:41:10 »
Pokud by měl web monopol na reklamu, bude množství peněz z reklamy přitékajících do webu v obou světech stejné.
Nebude, protože různé druhy reklamy mají různou účinnost, takže je za ně logicky inzerent ochoten platit různou cenu.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #697 kdy: 13. 06. 2014, 12:43:21 »
ano, animovaná reklama má větší účinnost než statická, která je vedle té animované.
Ale o tom jsem nemluvil.
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #698 kdy: 13. 06. 2014, 12:47:59 »
ano, animovaná reklama má větší účinnost než statická, která je vedle té animované.
Ale o tom jsem nemluvil.
Tak polopatičtěji: tahle tvoje teze neplatí: "bude množství peněz z reklamy přitékajících do webu v obou světech stejné."

txt

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #699 kdy: 13. 06. 2014, 12:57:13 »
Není to ani moc manipulace, tohle se strašně přeceňuje. AFAIK reklama dneska většinou jenom vytváří povědomí o značce, její image (tím že ji s něčím spojí - jako např. že nejmenovaná banka je děsně free cool a in, protože nemají přepážky, zato mají zelené sedačky), popř. se něco konkrétního snaží sdělit ("Hele, my v HP máme novou řadu serverů"). Jasně, že se při tom používají různé superlativy a nadnesenosti, ale to přece nikoho dneska neoblbne.

Viz https://plus.google.com/110200969998530035997/posts/WqQTtXtBeiP a různé jiné příspěvky Petera Leloviče.

Toho Petera Leloviče zařazuju do fronty.
I nepodprahová reklama utváří názory a postoje jednodušší většiny společnosti. Ukázkový případ je móda - to co je jednou považováno za velmi atraktivní je za 15let považováno za faux pas. Racionalita v tom není. Někde jsem četl, že názory většiny (přes 95% osob) utváří asi 1% populace. Jsou to zpěváci, herci, vlastníci médií, politici, církevní potentáti.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #700 kdy: 13. 06. 2014, 13:09:24 »
I nepodprahová reklama utváří názory a postoje jednodušší většiny společnosti.
I té ne-jednodušší :) Ale nemůžeš říct, že všechno, co (spolu)utváří názory a postoje je automaticky "manipulace". To by pak bylo manipulací úplně všechno, včetně tvého příspěvku ;)

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #701 kdy: 13. 06. 2014, 13:17:17 »
Takže ano, je to jen manipulace s lidmi, ale jen tím směrem, kterým se sebou nechají manipulovat.
Není to ani moc manipulace, tohle se strašně přeceňuje. AFAIK reklama dneska většinou jenom vytváří povědomí o značce, její image (tím že ji s něčím spojí - jako např. že nejmenovaná banka je děsně free cool a in, protože nemají přepážky, zato mají zelené sedačky), popř. se něco konkrétního snaží sdělit ("Hele, my v HP máme novou řadu serverů"). Jasně, že se při tom používají různé superlativy a nadnesenosti, ale to přece nikoho dneska neoblbne.

Viz https://plus.google.com/110200969998530035997/posts/WqQTtXtBeiP a různé jiné příspěvky Petera Leloviče.

To je vlastně pravda. Ten zelenej sráč u mě vytvořil takový povědomí o značce, že od tohoto nejmenovaného největšího českého eshopu nekoupím pravděpodobně ani věc, kterou by jiní neměli. Radši slevím z požadavků - proč? Protože z čeho si ta firma platí reklamu? Z peněz od zákazníků. Tím pádem je potřeba u nich nenakupovat, jedině tak se lze tý reklamy zbavit (omezit jí).

student

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #702 kdy: 13. 06. 2014, 14:04:30 »
reklama dneska většinou jenom vytváří povědomí o značce, její image (tím že ji s něčím spojí [...])
Prave o tomto to je a tam je aj podprahovost mimo tej vnimanej "fasady". Vsimaj si reklam - pomerne casto sa snazia ludom nahovorit, ze to chcu. Nefunguje to na zlomok ludi? To je pre niekoho problem?

Pozri sa, ako ukazuju vyrobky, co by mali kupovat rodicia detom. Hovori sa o dobrych rodicoch, ktori vedia, co je pre dieta najlepsie - ved ten vyrobok. To ide dokopy s tym, ze rodicia nechcu pre deti zle - a tak kupuju nezmysly.

Alebo sa pozri na reklamy na skraslovacie pripravky pre zeny. Este som nevidel uprimnu reklamu "pre skarede zeny, ktore chcu byt pekne". To by si ziadna nekupila, ved by podvedome priznala, ze je skareda. Naproti tomu mame nelogicke reklamy na kozmeticke vyrobky, ktore zevraj pouzivaju pekne zeny. Mozeme si povedat, ze ked su pekne, tak naco to potrebuju? Tu ide prave o to - zena sa chce zaradit medzi pekne, tak si to kupi a nerozmysla.

Ludia tuzia aj po tom, aby mali prehlad - a na to posobia reklamy, ktore hovoria o tom, ze 11 z 10 vedcov usudilo, ze X pomaha. A ked ludia nechcu byt "ti hlupi", tak stotoznia nielen s ucinkami X, ale aj s tym, ze pomaha Y z reklamy, ktore obsahuje male mnozstvo X.

Podobne cielia aj ine reklamy - chcu, aby si ich ludia spajali s luxusom, spolocenskym postavenim, dobrym travenim a podobne. A ludia hned vidia korelaciu, z ktorej typicky mylne odvodia kauzalitu a uz po tom idu ako po udenom.

Iny sposob podvedomej reklamy je product placement. Ludia s nejakym nizsim statusom vo filme pouzivaju vyrobky Zlej znacky(tm), najvyssi sefovia, zastancovia kladnych hrdinov pouzivaju vzdy Dobru znacku(tm).

Toto je podprahova reklama - preblikovanie je len casto rozoberany nezmysel.

txt

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #703 kdy: 13. 06. 2014, 14:06:50 »
I nepodprahová reklama utváří názory a postoje jednodušší většiny společnosti.
I té ne-jednodušší :) Ale nemůžeš říct, že všechno, co (spolu)utváří názory a postoje je automaticky "manipulace". To by pak bylo manipulací úplně všechno, včetně tvého příspěvku ;)
Utváření názorů na základě věcné debaty za manipulaci nepovažuju.

Když by reklama nemanipulovala názorama, tak do ní inzerenti neinvestujou. Zajímavá je korelace mezi prostředky investovanými do reklamy a výsledkem ve volbách. Přípustná forma reklamy je informování o něčem o čem bych se jinak nedozvěděl ve statické textové formě. To neni zboží, ale spíš události co se mají konat.

Re:Lišta o blokování reklamy
« Odpověď #704 kdy: 13. 06. 2014, 14:42:41 »
Prave o tomto to je a tam je aj podprahovost mimo tej vnimanej "fasady". Vsimaj si reklam - pomerne casto sa snazia ludom nahovorit, ze to chcu. Nefunguje to na zlomok ludi? To je pre niekoho problem?
To nerozporuju. Samozřejmě že to funguje. Tím víc, čím víc má člověk potřebu získat vyšší status. Z toho jsou potom všechny ty exekuce - že si lidi "potřebovali" koupit nějakou tu plazmu nebo co, protože měli vidinu, že jim to dodá nějaký status... Ale to je obecný problém naší společnosti a týká se to úplně všech. Např. tenhle efekt má i článek v nějakém magazínu - je tam sympatický mladý úspěšný majitel rostoucí firmy a člověk má hned pocit, že by se mu chtěl nějak přiblížit. Když už ne něčím jiným, tak aspoň koupit si podobný tričko.

Takže ten článek je "manipulace" jenom proto, že má takový efekt? Je nutně "manipulací", když budu tvrdit, že moje hodinky nosí úspěšní lidé? Zajímá někoho vůbec, jestli je to pravda? Hledal by si někdo průzkumy, kolik procent zákazníků téhle značky je úspěšných?

Ne, reklama prostě imho funguje tak, jak jsem říkal - inzerent chce svoji značku spojit s nějakým dojmem, chce vytvářet její image. Samozřejmě, že většinou chce, aby lidi značku vnímali jako tu, kterou kupují úspěšní mladí, zdraví, šťastní lidé. Přece se neudělám reklamu "Moji značku nejvíc kupují bezdomovci a feťáci". A ten důvod je jednoduchej - chce značku spojit s nějakými příjemnými pocity, s nějakým dobrým dojmem. Protože potom má zákazník ke značce pozitivnější vztah.

Toto je podprahova reklama - preblikovanie je len casto rozoberany nezmysel.
Hele, nemůžeš slova používat jenom tak jak tě napadne. "Podprahová reklama" je terminus technicus a v žádném případě se nedá říct, že veškerá reklama je podprahová ani že je taková většina.

Utváření názorů na základě věcné debaty za manipulaci nepovažuju.
A proč ne? Když tady spolu diskutujeme, tak já ti taky předkládám jenom argumenty pro to, co si myslím já. Reklama dělá v principu to samý - staví produkt do takového světla, v jakém inzerent chce, aby byl produkt viděn. To je naprosto legitimní a není na tom nic tajuplnýho. Vždyť přece všichni víme, že to je optika inzerenta, ne nějaká superobjektivní skutečnost.

Když by reklama nemanipulovala názorama, tak do ní inzerenti neinvestujou.
Samozřejmě, že chtějí něco nějak ovlivnit. Ale to přece nutně není "manipulace". Anebo potom je manipulace cokoli.

Zajímavá je korelace mezi prostředky investovanými do reklamy a výsledkem ve volbách.
Striktně vzato tohle samo o sobě nic neimplikuje. Já třeba kdybych uvažoval mezi dvěma stranami a jedna z nich měla profesionálnější kampaň, tak si nejspíš vyberu ji. Naprosto vědomě a záměrně.

Podobný efekt to má na všech možných rovinách - o straně se ví, diskutuje se o ní, je v povědomí, znám její názor... To samo o sobě s výsledkama zahýbá naprosto zásadně a žádná "manipulace" v tom vůbec být nemusí (neříkám že není, ale nemusí být).

Tady bych znovu odkázal na suprový text P.L.: https://plus.google.com/+PeterLelovi%C4%8D/posts/Sm75xaN17BQ

Přípustná forma reklamy je informování o něčem o čem bych se jinak nedozvěděl ve statické textové formě. To neni zboží, ale spíš události co se mají konat.
Tak to samozřejmě chtít můžeš, ale naprosto se míjíš s realitou našeho světa. Reklama je součást marketingu, marketing je od slova market. Cílem marketingu je zvýšit prodej. Takže je úplně mimo realitu, aby reklama nehovořila o zboží...