Reklamace ntb: jak popsat závadu?

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #30 kdy: 07. 01. 2014, 13:18:11 »
Na reklamaci bych se v tomto směru asi vyprdl, protože pravděpodobnost jejího kladného vyřízení je tak 10%. Co se pečetí týče, můžete tvrdit do alelůja, že nikdo do notebooku nelezl a nikdo Vám nemůže prokázat opak. Ať Vám někdo dokáže, že při koupi tam ta pečeť byla. Prostě na to se nehraje. To však neznamená, že si notebook může rozebrat úplně každý. Jsou lidé, co by jim z jednoho notesu zbyly náhradní díly na další dva ...

noacpi je poměrně starý parametr jádra, ale nejsem si zcela jist, jestli v tomto konkrétním případě pomůže.


Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #31 kdy: 07. 01. 2014, 13:26:15 »
No nic, zkusím zablbnout s těma parametrama jádra a pak tam hodím ty okna ať s tím pohnu. Osobně jsem si myslel, že to s tím ACPI bude nějakej hack aby zajišťoval kompatibilitu pouze s win..

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #32 kdy: 07. 01. 2014, 14:57:24 »
Tak mi jeden dotyčný na abclinuxu poslal toto http://superuser.com/questions/585578/disabling-system-interrupts-in-windows-7-high-cpu-usage-semi-solved no a to je docela suchý..

S parametrem noacpi se zdá, že to chodí, ale zeptám se. Až se budu snažit rozchodit dedikovanou grafiku, nebude parametr noacpi dělat potíže?

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #33 kdy: 07. 01. 2014, 14:59:11 »
Edit: Zkusím ještě okna a pokud to nebude řešitelné jako v odkazu výše tak pak by mi měli reklamaci uznat nebo se mýlím?

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #34 kdy: 07. 01. 2014, 15:16:11 »
Dedikovanou grafiku jsi měl řešit mez prvníma věcma (moje blbost, že jsem nekouknul co je ten notebook zač a že jí má). Taková grafika bez pořádných ovladačů (většinou proprietárních) dokáže velmi, velmi, velmi slušně přitopit. Pochybuju, že má grafika vlastní heatpipe, takže všechno teplo se přesouvá i na CPU.

To ale rozhodně neznamená, že s ovladačema to bude v pohodě. Zvlášť, když noacpi pomohlo.

Na odkazu, kterej jsi poslal, jedna z odpovědí zmiňuje prach a že po jeho vyčištění byl klid... Spíš bych na tom odkazu výše šel po tom, jak ten tazatel dokázal v Ubuntu/Linuxu odfiltrovat ten interrupt, kterej za tím vším stojí (odkaz přímo z toho Tvýho).

Na uznání reklamace by to podle mě být mohlo, zvlášť pokud se to projeví i na Woknech a pokud ten NTB jel skoro celou dobu od koupě bez jakýchkoliv problémů (= pokud se to projevilo až v poslední době).


Neviditelný

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #35 kdy: 07. 01. 2014, 15:32:14 »
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #36 kdy: 07. 01. 2014, 15:46:10 »
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.

Nejhorší je, že se ten kworker spouští nepředvídatelně a ikdyž většinou po nějaký zátěži. Začal jsem to pozorovat při hraní her když jsem spustil dedikovanou GPU pomocí bumblebee. A teď to je většinou když se zatíží více CPU a pozoroval jsem, že se to spustilo i když jsem na ntb nic nedělal. Zřejmě opravdu souvisí všechno se vším a vyčištění by teoreticky mohlo napomoci snížení četnosti spouštění toho procesu...

technik

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #37 kdy: 07. 01. 2014, 15:51:57 »
JAk popsat závadu?
nejlépe nakreslit obrázek protože nějkteří technicj jsou těžkochápaví...

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #38 kdy: 07. 01. 2014, 16:00:54 »
Dedikovanou grafiku jsi měl řešit mez prvníma věcma (moje blbost, že jsem nekouknul co je ten notebook zač a že jí má). Taková grafika bez pořádných ovladačů (většinou proprietárních) dokáže velmi, velmi, velmi slušně přitopit. Pochybuju, že má grafika vlastní heatpipe, takže všechno teplo se přesouvá i na CPU.

To ale rozhodně neznamená, že s ovladačema to bude v pohodě. Zvlášť, když noacpi pomohlo.

Na odkazu, kterej jsi poslal, jedna z odpovědí zmiňuje prach a že po jeho vyčištění byl klid... Spíš bych na tom odkazu výše šel po tom, jak ten tazatel dokázal v Ubuntu/Linuxu odfiltrovat ten interrupt, kterej za tím vším stojí (odkaz přímo z toho Tvýho).

Na uznání reklamace by to podle mě být mohlo, zvlášť pokud se to projeví i na Woknech a pokud ten NTB jel skoro celou dobu od koupě bez jakýchkoliv problémů (= pokud se to projevilo až v poslední době).


Projevilo se to až posledních půlrok a já tomu nevěnoval pozornost, bral jsem to tak, že je to chyba pouze na straně systému. Dedikovanou grafiku teď nemám instalovanou a podle spotřeby ntb ani neběží. Nicméně bordel dělat může stejně, měl jsem se zmínit hned že ji tu mám.. :-/ Co se týče toho interruptu tak dle tohohle odkazu https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt úplně na konci, jsem vyzjistil toto:

Kód: [Vybrat]
<idle>-0     [000] d.h.  3769.513568: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513596: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513608: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513634: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513646: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513675: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513687: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513714: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513725: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513753: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513764: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513790: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513802: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513829: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513841: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0

Ale jak to mám využít to už nevím.

Neviditelný

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #39 kdy: 07. 01. 2014, 16:11:01 »
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.

Nejhorší je, že se ten kworker spouští nepředvídatelně a ikdyž většinou po nějaký zátěži. Začal jsem to pozorovat při hraní her když jsem spustil dedikovanou GPU pomocí bumblebee. A teď to je většinou když se zatíží více CPU a pozoroval jsem, že se to spustilo i když jsem na ntb nic nedělal. Zřejmě opravdu souvisí všechno se vším a vyčištění by teoreticky mohlo napomoci snížení četnosti spouštění toho procesu...
Na webu ASUSu je k dispozici update BIOSu, v jehož popisu je uvedeno "Updated EC firmware". Pokud je váš BIOS starší než tato verze, začal bych odtud.

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #40 kdy: 07. 01. 2014, 17:30:20 »
No noacpi zdá se, že funguje, jdu na ty okna..

noname

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #41 kdy: 07. 01. 2014, 17:43:48 »
Projevilo se to až posledních půlrok a já tomu nevěnoval pozornost, bral jsem to tak, že je to chyba pouze na straně systému. Dedikovanou grafiku teď nemám instalovanou a podle spotřeby ntb ani neběží. Nicméně bordel dělat může stejně, měl jsem se zmínit hned že ji tu mám.. :-/ Co se týče toho interruptu tak dle tohohle odkazu https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt úplně na konci, jsem vyzjistil toto:

Kód: [Vybrat]
<idle>-0     [000] d.h.  3769.513568: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513596: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513608: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513634: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513646: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513675: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513687: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513714: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513725: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513753: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513764: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513790: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513802: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513829: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513841: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0

Ale jak to mám využít to už nevím.
Podle toho, co jsem se díval na Google to ve své podstatě potvrzuje, že je problém s ACPI nebo jeho ovladačem. Ale tohle už jsou věci, kterým bohužel už nerozumím. Jediné, co se z toho dá vyvodit je vypnutí ACPI, což už zde někdo doporučil, ale jak najít, v čem je přesně chyba a jak ji opravit, to opravdu nevím.

Pavels

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #42 kdy: 07. 01. 2014, 17:49:04 »
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.


Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #43 kdy: 07. 01. 2014, 18:19:19 »
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.




No dobře pokud nepomůže update biosu tak to tam asi pošlu. Ještě dotaz, přijde jim to tam 9.1. což je den kdy končí záruka, bude to v cajku?

Komo

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #44 kdy: 07. 01. 2014, 19:04:43 »
Uz si im napisal?
Ak nie tak napis ... oboznam ich so situaciou a oni ti odpisu ze "ok, dnes si to zacal riesit od dnes to evidujeme ako poruchu"
Hotovo.