Reklamace ntb: jak popsat závadu?

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #60 kdy: 08. 01. 2014, 12:46:27 »
Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\


Komo

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #61 kdy: 08. 01. 2014, 13:40:48 »
Problem ti pravdepodbne sposobuje BIOS a najdolezitejsiu vec - update BIOSu si neurobil   ???

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #62 kdy: 08. 01. 2014, 16:19:02 »
Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej (i kdyby to fakt nakonec vyřešil). Když ve Win dáš plnej kotel CPU a/nebo grafice zároveň, spadne to. To je důvod k reklamaci. NTB nelze používat. Předpokládejme, že výrobek jsi koupil za účelem zpracování 3D grafiky, která vytěžuje jak CPU, tak GPU. Tím pádem je pro Tebe momentálně nepoužitelný, takže reklamace bude oprávněná.

Ještě k tomu BIOSu: Výrobce chce popis závady ve Windows, tak mu ho dej. BIOS podle mě nemusí dokázat updatovat každej (i když návody existujou (i oficiální) a dneska to už jde i přímo z Windows přes všelijaký utility... Ale jsi uživatel a myslím si, že na neaktuální verzi BIOSu se točit nemůžou. Zvlášť za předpokladu, že NTB 1,5 roku fungoval bez problémů a NAJEDNOU se začal chovat divně = aktuálně BIOS za to "nemůže" (víme všichni, že nejspíš může, ale zároveň asi chápeme, jak to myslím, ne?)

Lol Phirae

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #63 kdy: 08. 01. 2014, 16:34:17 »
Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej

Ale houno začalo "jen tak". Ta chyba v BIOSu je tam furt, jen příznaky se zhoršujou s tím, jak se průběžně zasírá NB prachem a zhoršuje se chlazení.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #64 kdy: 08. 01. 2014, 17:22:28 »
Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\

Zkuste si ze sysinternals.com (dnes tedy vlastne MS, kam vas to hodi) stahnout Process Explorer. Treba by se dalo vice vycist z nej. Widli Taskmanager je dost blbej.


Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #65 kdy: 08. 01. 2014, 19:07:09 »
Problem ti pravdepodbne sposobuje BIOS a najdolezitejsiu vec - update BIOSu si neurobil   ???

Já vím, odkládal jsem to, protože jsem byl zvědavý, zda se to projeví i pod win a to se projevilo. Kdyby se nepřehříval a neposílal jsem ho tam už kvůli tomu aby ho vypucovali, tak to zkusím. Mohl bych to zkusit i teď, koneckonců ntb si zvládnu vyčistit sám, pár už mi jich rukama taky prošlo. Nicméně nechci riskovat situaci, že update biosu nepomůže a já už budu mít po záruce. Takhle mi to flashnou oni a záruku o nějakej ten měsíc prodlouží..



Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej (i kdyby to fakt nakonec vyřešil). Když ve Win dáš plnej kotel CPU a/nebo grafice zároveň, spadne to. To je důvod k reklamaci. NTB nelze používat. Předpokládejme, že výrobek jsi koupil za účelem zpracování 3D grafiky, která vytěžuje jak CPU, tak GPU. Tím pádem je pro Tebe momentálně nepoužitelný, takže reklamace bude oprávněná.

Ještě k tomu BIOSu: Výrobce chce popis závady ve Windows, tak mu ho dej. BIOS podle mě nemusí dokázat updatovat každej (i když návody existujou (i oficiální) a dneska to už jde i přímo z Windows přes všelijaký utility... Ale jsi uživatel a myslím si, že na neaktuální verzi BIOSu se točit nemůžou. Zvlášť za předpokladu, že NTB 1,5 roku fungoval bez problémů a NAJEDNOU se začal chovat divně = aktuálně BIOS za to "nemůže" (víme všichni, že nejspíš může, ale zároveň asi chápeme, jak to myslím, ne?)

Ono to zlobilo poslední půlrok a možná dokonce rok a teď se to začalo zhoršovat zřejmě díky tomu, že je to ucpaný a topí to.. Jenže problém byl v tom, že když jsem o tom (proces kworker vytěžoval jedno jádro CPU) něco v tý době hledal, tak jsem narazil akorát na to, že se jedná o bug jádra linuxu. Tudíž jsem tomu nevěnoval další pozornost a to že se to teď zhoršovalo jsem dával znovu na vinu systému, protože mými pokusy za svou existenci značně utrpěl.  ;D Tak že to, že jsem si v pátek večer sedl a začal s instalací nové verze systému a vlastně přišel na to, že ten problém je i v jiným systému (Mint 16, Slax) s jiným jádrem, je docela velká náhoda. V novým systému byli i nečekaně mce logy kvůli přehřívání a já se začal pídit po tom, zda to není nějaká hlubší závada HW.

Ad. update BIOSu: Ačkoliv jsou proto různé aplikace pod Win, tak bych to neriskoval. Přímo z BIOSu je to dnes jednoduchý a hlavně je to jistější..

Co se týče popisu té závady, jelikož nejsem uživatel Win, tak jsem netušil jak se to může ve Win projevit a zda se to vůbec projeví. Z toho vyplýval problém jak jim to tedy popsat.

Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\

Zkuste si ze sysinternals.com (dnes tedy vlastne MS, kam vas to hodi) stahnout Process Explorer. Treba by se dalo vice vycist z nej. Widli Taskmanager je dost blbej.

No až budu doma tak se na to mrknu, pokud se to znovu projeví.. :-)

For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #66 kdy: 08. 01. 2014, 19:17:03 »
Vlastně když teď updatnu BIOS tak se to buď vyřeší, no a když nevyřeší tak bude jistota, že je problém jinde. Škoda, že píšu rychleji, než přemýšlím.. :-D

Pavels

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #67 kdy: 08. 01. 2014, 19:44:20 »
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.




No dobře pokud nepomůže update biosu tak to tam asi pošlu. Ještě dotaz, přijde jim to tam 9.1. což je den kdy končí záruka, bude to v cajku?

Pokud vím, tak pro reklamaci je důležite kdy jsi s Asusem začal komunikovat. Pokud ntb dorazí v den, kdy končí záruka, tak v tom určitě žádný problem nebude.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #68 kdy: 08. 01. 2014, 22:07:11 »
For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..

Tak az to dostanete zpatky, tak nezapomente napsat, cim to bylo. Bylo to napinave a cloveka nastve, kdyz se pak ani nedozvi, kdo byl vrahem. ;-)

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #69 kdy: 08. 01. 2014, 22:40:11 »
For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..

Tak az to dostanete zpatky, tak nezapomente napsat, cim to bylo. Bylo to napinave a cloveka nastve, kdyz se pak ani nedozvi, kdo byl vrahem. ;-)

No hele nedalo mi to a updatnul jsem ten BIOS.. ;) Teď mám nabootovaný Slax a zdá se, že je klid.. :-) Ale nechci říkat hop..
A ještě jedna věc, ta zkušenost s Win mi přeci jen přinesla něco dobrého. Všiml jsem si, že když s tím ntb nic nedělám, tak je na jádrech nějakých 56°C (jedno je studenější, protože na druhém bude asi integrovaná GPU), kdežto v linuxu mám stále 70-73°C když u toho nejsem a nic CPU nebudí. Tak že jak tu někdo psal, je ve win ta teplota nižší a tady o 15°C. Když jsem dělal ten benchmark CPU a GPU tak ten program ukazoval aktuální frekvenci CPU a když byl notebook v klidu tak frekvence šla z maxima (2100MHz) na nějakých 800MHz. Zdá se, že to linux neumí a proto víc topí. Zkoušel jsem si hrát s cpufreq, ale procesor si nenechá do toho kecat a zdá se, že furt valí naplno..

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #70 kdy: 08. 01. 2014, 23:42:51 »
A mate spusteny ondemand? Ja se onehdy divil, proc mi neskaluje procak, kdyz to driv fungovalo a furt huli ma plne koule a pak jsem zjistil, ze po updatu/upgradu Lubuntu se z rc.d nejak vytratilo spusteni ondemand.

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #71 kdy: 09. 01. 2014, 16:44:54 »
No nechodí to, ale to nemá cenu stejně řešit, když nejsou pořešený ovladače..

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #72 kdy: 09. 01. 2014, 18:53:59 »
ja na frekvenciu pouzivam cpu-freq bezim este na starom jadre 2.6.32 - ubuntu 10.04 :D v gnome mam applet CPU Frequency Scaling Monitor kde si pre kazde jadro mozem nastavit bud manualne frekvenciu, alebo z tych predvolenych rezimov.
Jediny problem mam, ze po hibernacii mi procak ide na 2.2GHz (max) a musim mu to zmenit na ondenand.

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #73 kdy: 09. 01. 2014, 19:42:56 »
No jak se říká, "neříkej hop dokud neskočíš" kworker znovu prudí. Uvidíme co se bude dít až to přijde ze záruky zpátky...

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #74 kdy: 27. 01. 2014, 18:12:00 »
Tak jsem zpátky i s počítačem, jdu se pochlubit jak to všechno dopadlo.
Nejdřív se pochlubím se samotným procesem reklamace, respektive dopravou pomocí DPD. Poslali si pro to ono DPD. Řádně zabalené ntb předala dopravci máti a víc jsem se o to nestaral. Čekal jsem nějakej email, že bylo ntb přijato k reklamaci, nic jsem neobdržel. Tak tam po týdnu volám s otázkou co se děje, bylo mi řečeno, že nic k reklamaci nepřijali. Docela mě polil pot, řešili to s dopravcem a já byl informován o tom, že v případě nenalezení dostanu zpět peníze. Nicméně se počítač našel a pak začalo něco co jsem ve světě raklamací ještě neviděl. Nejdříve přišel email, že ntb přijali. Ok našel se. Druhý den ráno koukám do emailové schránky a tam email, že reklamace proběhla a ať ten den očekávám balík a ten skutečně přišel. Takovej fofr jsem opravdu nečekal.. :-D
K samotné reklamaci. V reklamačním protokolu uvedli, že vyměnili motherboard a termální modul. CPU má v benchmarku stabilně 70°C, při normální práci 55°C a to zřejmě ještě neběží škálování CPU a kworker se zatím tež neozval. Pokud se ani neozve tak by možná bylo záhodno vykřičet do světa jak jsem problém vyřešil, protože si myslím že u ostatních to bude podobný.