Reklamace ntb: jak popsat závadu?

SonicX10

Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« kdy: 06. 01. 2014, 22:30:39 »
Dobrý den.
Chystám se reklamovat notebook (Asus K53SC), který se abnormálně přehřívá při čemž zlobí i ACPI (proces kworker vytěžuje procesor na 100%), zřejmě souvisí jedno s druhým, ale nevím jestli se notebook přehřívá kvůli ACPI a nebo se přehřívá kvůli úsadám prachu a ACPI zlobí proto, že se přehřívá.
Zde https://eu-rma.asus.com/pick_eu/cz/rma_confirm.aspx?country=cz&rma_form=nb_pick žádají o popsání toho, jak se závada projevuje pod MS Windows a zda jsem se ji pokoušel řešit. Jak jim mám tedy popsat závadu, když nevím jak se projevuje pod MS Windows? Záruka by se měla vztahovat pouze na HW a při tom se stále ohánějí okny, tak že se v tom úplně ztrácím. Díky za rady.
PS: Proces kworker se vyskytoval v Linux Mint 12, Mint 16 a dokonce i po nabootování Slaxe, tudíž si nemyslím, že je to bug jádra.
« Poslední změna: 06. 01. 2014, 23:09:43 od Petr Krčmář »


Lol Phirae

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #1 kdy: 06. 01. 2014, 22:45:13 »
Co to je abnormálně přehřívá? Když budeš procesor permanentně vytěžovat na 100%, tak asi vyrobíš permanentně hučící turbínu z každého notebooku. Když vlezeš do BIOSu a necháš to běžet, tak se taky přehřívá?

noname

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #2 kdy: 06. 01. 2014, 22:54:28 »
Obsah sdělení bych neřešil. Do formuláře bude asi nejlepší napsat, jaký operační systém využíváte, jak vypadá vše v průběhu závady a důvody, proč si myslíte, že se jedná o chybu hardware. Co vím, tak ASUS neříká nic o typu operačního systému, který by měl být na PC nainstalován, já od nich mám dokonce notebook s nálepkou "Ubuntu certified" a formulář bych musel využít také. Navíc si myslím, že každý počítač by měl být schopen dlouhodobě vydržet stoprocentní zátěž. Jen z Vašeho příspěvku nevím, jestli přehříváním myslíte "permanentně hučící turbínu" nebo jestli se Vám notebook vypne v průběhu práce z důvodu vysoké teploty procesoru.
Ale jestli můžu doporučit, tak po zkušenostech s mým notebookem a po zjištění, jakým způsobem společnost ASUS funguje od jednoho opraváře, co tam kdysi pracoval bych si koupil notebook jakékoliv jiné značky. (Vím o spokojených uživatelích HP). Je to rozhodně jednodušší, než řešit, proč se notebook vypíná a několikrát jej díky tomu reklamovat.

Atlantis

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #3 kdy: 06. 01. 2014, 22:56:15 »
Ohledně těch windows - nedělej frajera a nahoď tam ty okna. Nebyl dokonce ten ntb dodanej s oknama? Stejně - když jim ho tam pošleš, tak ti ho nejspíš vrátí s prázdným diskem, takže tě to nezabije - zálohu budeš dělat tak jako tak a nějakej trial na 30dní woken seženeš taky

Komo

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #4 kdy: 06. 01. 2014, 22:59:10 »
Nuz, je to ultrabook - nieje stavany na 100% CPU utilziation.
Cize povedzme ze sa ti prehrieva book koli vytazeniu a nie naopak. Tym padom to na reklamaciu nieje. Ak sa ti neaktivuje ochrana proti prehrievaniu, notebook nezamrza atd tak asi s reklamacio nepohnes.

Pozri tu, tento problem sa tyka v podstate kazdej linux distribucie s danym noteobookom: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1630347


SonicX10

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #5 kdy: 06. 01. 2014, 23:02:11 »
V biosu ne, ale při normální práci se zahřívá více než dříve. Když vytížím CPU na 100% na jde teplota na 85°C pak se omezí takt procesoru. Nepamatuji si, že by někdy šla teplota nad 80°C. Připomínám, že teplota v místnosti byla 19°C. V dmesg výpisu to hází:
Kód: [Vybrat]
Jan 5 15:19:21 notebook kernel: [ 5102.728481] mce: [Hardware Error]: Machine check events logged
Což mě děsí.

Disk je vyzálohován a než jim to pošlu tak ho pro sichr přepíšu nulama.

Komo

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #6 kdy: 06. 01. 2014, 23:05:03 »
Pre pocit bezpecia, paranoje atd ho mozes prepisat nulami, je to tvoj cas :)

Ak mas vsetko zalohovane tak tam natiahni win, pracuj na nom 2-3 dni. Ak problem zmizne treba pockat na opravene jadro.

Lol Phirae

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #7 kdy: 06. 01. 2014, 23:06:54 »
Jestli chces pátrat, v čem konkrétně je domrvenej ten BIOS, tak stručný návod:

https://lkml.org/lkml/2011/3/30/836
https://lkml.org/lkml/2011/3/31/255

Jinak bych se toho krámu radši zbavil, pravděpodobnost tohle úspěšně bez soudu vyreklamovat se limitně blíží nule.

SonicX10

Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
« Odpověď #8 kdy: 06. 01. 2014, 23:10:35 »
Ten proces kworker se projevil na třech různých jádrech, což mi přijde docela dost divný.. :-/ Co se týče zkoušení win, zkusím to, ale jen přes noc, protože mí reklamace 9. propadá.

SonicX10

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #9 kdy: 06. 01. 2014, 23:12:50 »
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..

Jardaa

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #10 kdy: 06. 01. 2014, 23:28:58 »
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..

Může být ;). Jak dlouho je ten stroj vůbec v provozu? Nepadla o tom zatím žádná zmínka a ze zkušenosti pokud je to starší kousek pak může být prach problém. Pokud je to něco nového tak asi pokus o tu reklamaci... pokud neuspěješ, tak hledat problém jinde. Občas pomůže rozebrat a přepastovat nějakou lepší chladící pastou/ výměna headpipe/chladiče.

Také důležitá otázka :) Nemuže přehřívání být způsobeno nevhodnou manipulací se strojem? Např práce z postele, kdy nedochází k účinnému chlazení (předpokládám není tvůj případ...)? :D


noname

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #11 kdy: 06. 01. 2014, 23:34:10 »
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..
Před chvilkou jsem si zjišťoval o Kworker procesu nějaké info, (měl jsem s ním taky potíže) a podle toho, co se zde píše, by Vás asi zaujala tato diskuse.
http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/372741
Popisuje se v ní, co je ten Kworker zač a jak "vyřešit" situaci (bohužel to bude asi bug).

noname

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #12 kdy: 06. 01. 2014, 23:50:49 »
Ještě jsem teď našel nějaký text přímo od Towardse Linuse. Ještě ho nemám přečtený celý a zatím mu úplně nerozumím, ale úplně na konci je informace, jak zjistit, co se děje, když Kworker příliš vytíží CPU.
https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt

SonicX10

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #13 kdy: 06. 01. 2014, 23:58:19 »
Jardaa:
V provozu je dva roky, teď mu právě bude záruka končit. Snažím se notebook pokládat jen na pevný a hladký podklad aby se minimalizovalo množství nasávaného prachu. Nicméně když to rozeberu a vyčistím tak o záruku přijdu a když závada nezmizí tak budu mít hezkou podložku pod květináč.

noname:
Jo jo tu diskuzi mám pročtenou. Příkaz:
Kód: [Vybrat]
echo disable > /sys/firmware/acpi/interrupts/gpe06
kworker vypne. Jen když se to projevilo takhle na více jádrech tak jsem se začal domnívat, že bude problém opravdu někde na straně Asusu v ACPI. Možná by se to dalo uhrát i na sériovou vadu. Dokonce jsem do té diskuze psal dotaz na autora jak s tím pochodil.

Ještě jsem teď našel nějaký text přímo od Towardse Linuse. Ještě ho nemám přečtený celý a zatím mu úplně nerozumím, ale úplně na konci je informace, jak zjistit, co se děje, když Kworker příliš vytíží CPU.
https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt


Na ty příkazy se mrknu, jen co zaženu hlad..

Komo

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #14 kdy: 07. 01. 2014, 00:05:31 »
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.