Reklamace ntb: jak popsat závadu?

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #15 kdy: 07. 01. 2014, 00:26:18 »
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.

Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/


noname

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #16 kdy: 07. 01. 2014, 00:50:53 »
Tak jsem přečetl ten popis od Towardse Linuse a vypadá, že Kworker nemá něco společného pouze s ACPI, ale jestli jsem to správně pochopil, tak se jedná o frontu úloh 1 pro každé jádro procesoru, plus nějaké další podle driveru, který si to vyžádá. Každopádně ať se děje cokoliv, reklamací se nic nezkazí (když už máte tak šibeniční termín). Buď projde nebo ne. Bylo by škoda se trápit se systémem v situaci, kdy by byla chyba na straně hardware.

Komo

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #17 kdy: 07. 01. 2014, 01:05:07 »
No ano, akurat ze to na chybu HW nevyzera.
Zariad sa podla toho ci ti zaruku uznaju alebo nie.

Inak, o ziadnych pecatiach na NB som nepocul - to size neznamena ze tam nemozu byt ale par HPciek, Acerov dokonca aj Asus a aj spominany dell som mal rozobraty do poslednej srobky a nic take sa tam nenachadzalo.

Komo


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #19 kdy: 07. 01. 2014, 01:11:33 »
Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/

Na neketrych nb se k vetraku a chladici dostanete spise po vyndani klavesnice, coz nekdy muze vyzadovat sundani (kusu) deklu, ale vetsinou spise asi ne. Klavesnici a vetrak pak muzete vyfucet kompresorem.


Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #20 kdy: 07. 01. 2014, 01:20:41 »
U tohohle je to na spodní straně základovky, tak že klávesnice, horní kryt a základovka ven..

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #21 kdy: 07. 01. 2014, 01:30:28 »
Nedávno jsem měl rozebraný Asus eee a tam přes pár šroubků pečeť byla. Přemýšlím zda to mám teda rozebrat a vyčistit. Protože pak přijdu o jeden z důvodů k uplatnění záruky.. ;D

TomasP

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #22 kdy: 07. 01. 2014, 01:58:08 »
Jak už tu padlo, prvně bych na to hodil Widle, pokud to pod nima bude OK, máš jistotu, že ti záruku neuznají, protože taky nahodí Win, bude to OK a ani do šasi vrtat nebudou, pošlou ti ho domů...
A co mám zkušenost, nikdy mi teda NTB v servise nevyčistili... (aspon ne jak byhc si přál)

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #23 kdy: 07. 01. 2014, 02:08:56 »
Jinač když jsem teď ještě trochu UTFG. Tak jsem nalezl, že stejnej problém jako kworker, děla v oknech proces apci.sys a často u tohoto ntb. Myslíte, že když se to v oknech projeví, že mi tedy reklamaci HW uznají? Protože to pak bude bordel ve vlastní tabulce ACPI a nebo se to ošetří softwarově a počítač mi pošlou zpátky..

Komo

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #24 kdy: 07. 01. 2014, 02:23:25 »
Tak ci onak, musis mat padny dovod na uznanie zaruky.
To ze sa NB prehrieva samo o sebe dovod nieje - pokial sa nevypina.

Nahod win, updatni BIOS ak si este nie a ak to pod nim nebude robit tak ho rozober a vycisti.
Usetris si kopu stresov a nervov.

Jardaa

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #25 kdy: 07. 01. 2014, 11:59:10 »
Jardaa:
V provozu je dva roky, teď mu právě bude záruka končit. Snažím se notebook pokládat jen na pevný a hladký podklad aby se minimalizovalo množství nasávaného prachu. Nicméně když to rozeberu a vyčistím tak o záruku přijdu a když závada nezmizí tak budu mít hezkou podložku pod květináč.

No vidíš to. Jestli ti můžu doporučit ze své zkušenisti najdi si v okolí někoho, kdo má kompresor s vzduchovou pistolí (pokud sám nevlastníš, stlačený vzduch ve spreji je na nic...) a pořádně profoukni všechny otvory ze všech stran. Nemá smysl celý stroj rozdělávat. Jediné co má možná smysl je sundat klávesnici, pokud se ti chce a profouknout to i odsud...

Doporučuju to dělat někde venku protože je to masakr :D

Pokud by byl zájem můžu poslat i fotky jak vypadá průměrný chladič notebooku po cca 2 letech.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #26 kdy: 07. 01. 2014, 12:17:18 »
Jediné co má možná smysl je sundat klávesnici, pokud se ti chce a profouknout to i odsud...

Ono hlavne take ma smysl tu klavesnici tez profouknout. Co jsem videl, tak jsou v ni take nejake vetraci otvory, kterymi se do nb nasava vzduch. A prave klavesnice byva jak jetel, jak na ni furt pada prach a dale se nasava do vetracich otvoru. Nevim sice, jestli se jedna o obecne rozsirenou ficuru nb klabosnic, ale videl jsem to napriklad na Eee PC a jeste nekde.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #27 kdy: 07. 01. 2014, 12:25:53 »
Do formuláře bych napsal: Notebook se nadměrně zahřívá až do chvíle, kdy dojde k omezení výkonu z důvodu vysoké teploty CPU.

Pokud by se chtěli hádat, tak bych upozornil na to, že výrobek by měl být funkčním celkem a tedy ani vytížení na 100% by nemělo být důvodem k takovému stavu. (Co třeba kdybych tam převáděl video z kamery? To je přece běžný používání...)

K problému (ničím nepodložný názor; kdysi/nedávno jsem o tom něco málo četl, ale ruku do ohně nedávám):
Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.

Sten

Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #28 kdy: 07. 01. 2014, 12:35:19 »
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.

Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/

Pečeti v EU nemohou zrušit zákonnou záruku (ona totiž na rozdíl od např. USA zrušit nejde :) ), je to pouze informace pro servis, že to někdo otevřel a aby neuznávali reklamaci hned. Nicméně porušené mohou reklamační řízení dost zkomplikovat, takže je lepší to napřed zkusit bez jejich porušení.

U Asusů mám zkušenosti, že mají příliš jemné žebrování chladičů, a tak se snadno zanáší, ale celkem snadno to jde vyčistit kompresorem.

Ono hlavne take ma smysl tu klavesnici tez profouknout. Co jsem videl, tak jsou v ni take nejake vetraci otvory, kterymi se do nb nasava vzduch. A prave klavesnice byva jak jetel, jak na ni furt pada prach a dale se nasava do vetracich otvoru. Nevim sice, jestli se jedna o obecne rozsirenou ficuru nb klabosnic, ale videl jsem to napriklad na Eee PC a jeste nekde.

Nevím, jak je to u Eeečka, ale díry pro chlazení jsem v klávesnici zatím neviděl, chlazení klávesnicí se dělá tak, že tělo klávesnice je hliníkové a funguje jako pasivní chladič.

Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Měl jsem Asus A6T a tam to přesně tak bylo, vadné ACPI DSDT (místo binárních čísel tam bylo BCD) a teploty byly okolo 10 ℃ vyšší než ve Windows. Psal jsem o tom i článek na Gentoo Wiki.

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.

Vypnout ACPI jde parametrem jádra noacpi, i když zde by mohlo stačit acpi=noirq

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
« Odpověď #29 kdy: 07. 01. 2014, 12:43:09 »
Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Měl jsem Asus A6T a tam to přesně tak bylo, vadné ACPI DSDT (místo binárních čísel tam bylo BCD) a teploty byly okolo 10 ℃ vyšší než ve Windows. Psal jsem o tom i článek na Gentoo Wiki.

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.

Vypnout ACPI jde parametrem jádra noacpi, i když zde by mohlo stačit acpi=noirq

Díky za potvrzení informace a za tip (hlavně pro původního tazatele), jak zkusit Linux bez ACPI.

Tím pádem bych pořadí mnou navrhovaného řešení trochu přehodnotil a jako první bych zkusil Linux s parametrem noacpi nebo acpi=noirq, přesně jak navrhnul Sten.