VŠ z trochu jiného úhlu

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1515 kdy: 03. 03. 2013, 11:50:15 »
Vážně chcete dát i tu druhou stovku?  ::)
Tak až to dáte, bude to chtít hoši udělat sraz  ;D


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1516 kdy: 03. 03. 2013, 12:08:38 »
Zkusím to způsobem, který by ti mohl být bližší:

Tim vyzkumem se mysli navrh jadernych zbrani a elektraren, tedy vec ryze prakticka.
Tvrzení (1): v České republice *ročně* vyjde ze škol X absolventů IT škol. (X vyhledat za domácí úkol alespoň řádově)
Tvrzení (2): Pokud chci dělat projekt typu jaderná bomba, vybírám si ty nejšpičkovější lidi z celého světa. Na vlastní návrh jich potřebuju Y. (Y si za d.ú. vycucat z prstu jako drtivou většinu věcí, co tady jako "argumenty" zazněly)
Tvrzení (3): Pokud nadnárodní korporace chce něco navrhnout, opět si vybírá špičkové lidi celosvětově. Potřebuje jich do takového týmu Z.
Tvrzení (4) [velký teoretik JS]: CR je mala zeme. Nikdy nebude na spicce tech vyzkumu uz proto, ze proste nema dost genialnich lidi.

Závěr a důkaz ve cvičeních.

-------------
Citace
Znalosti a dovednosti, kterými musejí disponovat všechny
informatické role:
* vysoký stupeň kreativity při řešení úloh,
* dobrá znalost angličtiny (písmem i slovem),
* schopnost práce v týmu,
* komunikační schopnosti.

Citace
Největší část IT odborníků v ČR pracuje v tzv. malých a středních podnicích (v podstatě 85% pracovní
síly v IT). Vysoký podíl IT odborníků ve firmách této kategorie kopíruje strukturu firem v ČR, kde je v
těchto sektorech nejvíce aktivních ekonomických subjektů.
Je otázka, jak se na tomto poměru v budoucnu projeví narůstající trendy k outsourcingu standardních
aktivit správy a řízení IT zdrojů firem. V této chvíli ale nic nenasvědčuje tomu, že by zde měla
proběhnout nějaká dramatická změna oproti současnému stavu.

Citace
Průzkum ukázal, že firmy v ČR hledají absolventy s širokým spektrem znalostí v oblasti IT, ale kladou
také významný důraz na schopnost komunikace, týmové práce, prezentace a základní orientaci v
dalších disciplínách, které mají vztah k ekonomice a podnikání. Požadavky na široké spektrum znalostí
nastupujících absolventů jsou typické zejména pro malé a střední podniky [to je těch 85% výš! Pozn. MP]. Zájem o úzce profilované
absolventy s hlubokými praktickými znalostmi a dovednostmi (úroveň 5) nebyl potvrzen v žádné ze
sledovaných profesních rolí. Firmy samy předpokládají i nutné pravidelné doškolování absolventa
v prvních letech po nástupu do zaměstnání. Z toho vyplývá, že výhodnější postavení na trhu práce
mají absolventi víceoborových studií, kteří mají dobré znalosti z IT a k tomu alespoň přehledové
znalosti zjiné oblasti (bankovnictví, logistika, výroba, obchod apod.).


Citace
Značná část oborů poskytuje jenom základní orientaci v otázkách IT. Ta nedostačuje pro potřeby
zaměstnání v oblasti IT. To není problémem u oborů, které jsou primárně zaměřeny na oblast mimo
IT a informační technologie zde tvoří jenom doplněk výuky (i takové jsme záměrně zařadili do našeho
projektu). U oborů, které samy sebe deklarují jako „řádné IT obory“ je to však minimálně důvodem k
zamyšlení


Citace
Požadavkům firem v současnosti nevyhovují v podstatě žádní absolventi
bakalářských IT oborů a jen cca polovina absolventů magisterských
navazujících oborů.

http://www.vse.cz/media/konkurenceschopnost_it.pdf
Materiál České společnosti pro systémovou integraci, Sdružení pro informační společnost a České asociace manažerů informačních technologií.

Za DÚ: vyhledejte v materiálu slovo "matematika". Můžete použít libovolné nástroje.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1517 kdy: 03. 03. 2013, 12:12:06 »
Ty se snazis "optimalizovat" neco, co uz je svobodnou volbou tech lidi. Asi k ni maji nejaky duvod, k te volbe, takze minimalne bys ho mel znat.
Nic se nesnažím optimalizovat. Pouze upozorňuju na to, že firmy žádají lidi s širokým rozhledem. Doložil jsem to citací dvou materiálů, kde je to výslovně řečeno. Tvrzení, že firmy chtějí matematiky, ti neberu. Pouze tě upozorňuju, že to není pravda.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1518 kdy: 03. 03. 2013, 12:27:07 »
Omlouvám se, omylem mi tam vypadly dva body:
Citace
Znalosti a dovednosti, kterými musejí disponovat všechny
informatické role:
* vysoký stupeň kreativity při řešení úloh,
* dobrá znalost angličtiny (písmem i slovem),
* schopnost práce v týmu,
* komunikační schopnosti.
* lineární diferenciální rovnice druhého řádu s konstantními koeficienty
* důkazy výpočetní síly Turingova stroje vzhledem k Chomského hierarchii

stud

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1519 kdy: 03. 03. 2013, 12:29:19 »
Ale pak nevím, kde je problém. Mít široký rozhled znamená neumět nic pořádně. To opravdu všechny firmy hledají? Je potřeba kvůli tomu rušit matiku na školách a dělat ze studentů blbečky, kteří znají všechno?


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1520 kdy: 03. 03. 2013, 12:34:36 »
Mít široký rozhled znamená neumět nic pořádně.
A ty si myslíš, že když vyjdeš IT školu, budeš tu matematiku umět pořádně? Teoretickou informatiku budeš umšt pořádně? Spravovat Unixy budeš umět pořádně? Síťařinu?

Hořká realita je, že nebudeš nic umět pořádně. Ze všeho budeš umět jenom drobek, což je o to horší, že dobrá polovina věcí, ze kterých budeš umět jenom drobek z něčeho, je pro tvého budoucího zaměstnavatele totálně nezajímavá.

To opravdu všechny firmy hledají? Je potřeba kvůli tomu rušit matiku na školách a dělat ze studentů blbečky, kteří znají všechno?
Co takhle z nich raději udělat schopné lidi, kteří umí to, čím se opravdu budou živit?

Chápu, že jako student nevíš, co to vlastně je. Přečti si to v tom odkazovaném materiálu, např.:
Kód: [Vybrat]
Business analytik
Klíčové znalosti:
* metody řízení vztahu byznys – informatika (jak pomocí IT podpořit
dosažení byznys cílů),
* jak koncipovat procesně-organizační systém společnosti na základě
provázání jejích procesů a organizace na její strategické cíle,
* jak modelovat a měnit podnikové procesy a podnikovou
organizační strukturu s cílem jejich optimalizace dle zadaných
kritérií (čas, náklady, kvalita, …),
* jak řídit znalosti a kompetence zaměstnanců a partnerů
v dodavatelském řetězci, jak budovat systém řízení znalostí.
[/quote]

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1521 kdy: 03. 03. 2013, 12:39:24 »
Ježkovanoho, omluvám se, zase mi tam něco vypadlo...

Citace
Business analytik
Klíčové znalosti:
* metody řízení vztahu byznys – informatika (jak pomocí IT podpořit
dosažení byznys cílů),
* jak koncipovat procesně-organizační systém společnosti na základě
provázání jejích procesů a organizace na její strategické cíle,
* jak modelovat a měnit podnikové procesy a podnikovou
organizační strukturu s cílem jejich optimalizace dle zadaných
kritérií (čas, náklady, kvalita, …),
* jak řídit znalosti a kompetence zaměstnanců a partnerů
v dodavatelském řetězci, jak budovat systém řízení znalostí.
* kongruence a homomorfismy grup
* neizomorfní algebry


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1522 kdy: 03. 03. 2013, 12:49:38 »
Anebo se třeba mrkni do inzerátů, co firmy opravdu požadují, např:

Citace
VŠ vzdělání se zaměřením na IT
* Min. 4 roky zkušeností v oboru vývoje a analýzy rozsáhlých podnikových aplikací
* Minimálně 2 roky praxe na manažerské pozici v oblasti SW developmentu
* Znalost jazyka COBOL a systému AS400 výhodou
* Zkušenosti s ITIL, RUP a procesním řízením
* Anglický jazyk na pokročilé úrovni (bezproblémová komunikace)
* Manažerské a organizační schopnosti, flexibilitu
* Znalost oblasti pojišťovnictví/bankovnictví výhodou
* nutná znalost: důkazy nad axiomatickými sémantikami, Chuchova teze

stud

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1523 kdy: 03. 03. 2013, 12:49:46 »
Proč bys neměl umět matiku pořádně, kdyby se jí učilo více? 6 let na matiku je málo? Pro IT?

Kdyby každý po VŠ uměl jen drobek, tak by tam nikdo nechodil, ne?

Schnopní lidé mají rádi matiku, takže VŠ má dělat schopné lidi přes teoretické obory.

Ty tvoje odkazované materiály jsou hrozné nesmysly. Určitě firmy jenom tohle nehledají a hlavně to je většině lidem k ničemu. Jak psal JS, na tyhle věci si najmeš nějakého managera. Většinu věcí technika vůbec zajímat nebude. Ale podle tvých super materiálů bude přece technik komunikovat se zákazníkem, ne? Tak prostě nebude, protože je to blbost.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1524 kdy: 03. 03. 2013, 13:00:08 »
Schnopní lidé mají rádi matiku, takže VŠ má dělat schopné lidi přes teoretické obory.
To je omyl. Schopní lidé mají rádi špagety aglio olio e peperoncino, takže v menzách se se mají vařit.

Zvedavej

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1525 kdy: 03. 03. 2013, 13:18:11 »
Hmm, k té matematice bych asi napsal jen toto. Koukněte na UTB Zlín, studijní plán oboru informatika v administrativě : http://goo.gl/RJHup

Kolik jste tam té matiky našli?

Tohle je druhý extrém a řekl bych, že hodně špatný. Rozhodně horší než hodně matematiky.

Maixner

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1526 kdy: 03. 03. 2013, 13:18:46 »
Kdo je větší Idiot?
Idiot?
Nebo ten, co se snaží pořád dokola idiota přesvědčit o svém názoru?

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1527 kdy: 03. 03. 2013, 14:06:52 »
Ja som ti dal priklad s kryptologom - to nestaci?
Hele fakt nechci dávat další stovku, takže fakt naposledy něco, co už v diskusi (kterou jsi údajně četl) zaznělo snad tisíckrát: pokud z faktu že někdo někdy může dělat kryptografii nebo grafiku plyne, že každý informatik nutně potřebuje matematiku, pak z faktu, že někdo někdy může dělat automatizaci kravína plyne, že každý informatik nutně potřebuje zootechniku. QED
Netvrdil som, ze to kazdy potrebuje - akurat to ide tym smerom. Ostatne, to plati na vsetkych skolach uz od zakladnej, aby sa to dalo normalne ucit (#ziakov >> #ucitelov) - uci sa matiku a dokonca aj nasobilku (na ktoru mame kalkulacky), fyziku (mame Wolfram Alpha a ten to spocita; prip. tabulky), rodny jazyk (mame kontrolu pravopisu vo Worde), fungovanie ludskeho tela (mame lekarov), fungovanie prirody a zivocichov (mame biologov), veci ako hladanie severu (mame kompas / GPS), dejepis (da sa najst v encyklopedii).
Jasne, skoro nic nemusi clovek vediet, ale vacsina veci sa mu oplati vediet, aj ked ich mozno nepouzije priamo v zamestnani. Ak nechceme takuto vyuku, tak by sme mohli skusit druhy extrem a skoly ignorovat.

Citace
CO požaduje trh práce?
To mozes pisat kolkokrat chces - ako som pisal, tak tam explicitne ako matika nie je ani programovanie a teda konkretne tato vec podla mna nic neznamena - tym nechcem tvrdit, ze programovanie clovek nepotrebuje alebo potrebuje matiku viac; akurat si myslim, ze nejaky zoznam napisany HR nehovori nic o tom, co dnesnym absolventom chyba.

Ale, ked si to rozoberieme, tak:
Citace
* efektivní komunikace s technickou i netechnickou veřejností, hovořit „jazykem“ klienta,
Toto je IMHO hlavne z poriadneho pochopenia danej veci (aj teoretickeho), teda nic proti dnesnym skolam

Citace
* rozšířené vzdělání, nutné k pochopení řešení technických problémů v širších souvislostech – v globálním, ekonomickém,ekologickém a sociálním kontextu,
* schopnost práce v heterogenních týmech (s obchodníky,právníky atd),
To je zase predchadzajuce + rozhlad - teda poznat nieco, co clovek mozno nebude priamo potrebovat (a proti comu v matematike sa vyjadrujes).

Citace
* vysoká profesionální a etická zodpovědnost,
* plné uvědomění potřeby a osobní účasti v celoživotním vzdělávání,
To je podla mna o osobnosti cloveka, nie o skole.

Citace
* ochota riskovat, experimentovat, podílet se na inovacích,
Detto + este ide o sefov - ak je sef, ktory musi mat vzdy pravdu a vsetko musi byt podla neho aj ked na to nie su ine dovody a je to horsie riesenie, tak to bude s inovaciami vzdy horsie.

Citace
* perfektní znalost technologií v kombinaci s jejich využitím pro potřeby klienta,
* znalost poskytovaných služeb,
* znalost standardů.
Zase, perfektna znalost podla mna vyzaduje aj teoriu; tj. nie nieco ako "to tam napiseme a pocitac zareaguje. My vlastne ani nevieme, preco to tak funguje a ci airbag vystreli vcas alebo sa nieco nestihne spocitat a bude to minutu po nehode, to je nepotrebna teoria". A zakaznik na to urcite povie "to som rad, ze to neviete; aspon ste nestracali roky tou zbytocnou teoriou".

Citace
* multikulturní povědomí, znalost cizích jazyků, schopnost práce v mezinárodním prostředí,
Toto tiez podporuju aj skoly - napriklad mne moj veduci bc prace odporucil pisat po anglicky (lebo sa to nerobilo "do supliku"), tak aby to malo vyznam.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1528 kdy: 03. 03. 2013, 14:26:52 »
Hele, o čem se vlastně bavíme? O tvých *představách*, jak to v praxi funguje?

Pro kolik firem jsi pracoval? Kolik z nich tě vzalo, protože jsi jim ukázal, že umíš integrály? Kolik z těch firem explicitně hledalo člověka s dobrým matematickým backgroundem? Jaké podmínky práce ti nabídli?

Kolik firem jsi založil? V kolika z nich jsi znalost matematiky využil víc než znalost práva a ekonomie? Kolik z nich uvedlo na trh nějaký výrobek, o kterém se psalo v mainstreamových médiích? Můžu se na webovky těch firem podívat, abych si udělal představu, co a komu nabízí, díky čemu porazili konkurenci?

Teď mi opravdu nejde o to, nějak tě ponižovat nebo cokoli v tom smyslu, ale nevidím valného významu porovnávat názor tohoto pána z IBM: http://cz.linkedin.com/pub/jaroslav-zeleny/8/125/850 a odborných oborových asociací s představami studenta, který má pocit, že s prvně jmenovanými může diskutovat na základě toho, jak se mu svět jeví z kolejního pokoje.

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1529 kdy: 03. 03. 2013, 16:25:59 »
... s představami studenta, který má pocit, že s prvně jmenovanými může diskutovat na základě toho, jak se mu svět jeví z kolejního pokoje.

To protože jsi ještě nezažil syndrom "Já jsem nabob, bylo mi už 18, ošoustal jsem ožralou kamarádku a dostal jedničku z matiky."
Za 10-15 let, až mu bude polopaticky vysvětleno nadřízeným i spolupracovníky, že je jen idiot a ne pán světa, možná bude názorům ostatních lidí více vstřícný, teď to ale vzdej.  ;D