VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1485 kdy: 03. 03. 2013, 00:08:54 »
Chcem ukazat, ze je tvoja argumentacia mimo - neviem o nikom, kto by tu pisal o zvyseni kapacity mozgu, ktora by umoznila naucit sa Springsy za odpoludnie.
Tak si tu "diskusi" přečti celou.

Nemam problem napriklad s tym, ze zlepsena kapacita mozgu bude v oblastiach kryptografie a podobne (oproti skole, kde by ucili hlavne cisto prakticke veci ako Springsy). Kde tu vidis problem?
Pokud by matematika měla být jenom jednou z aplikačních domén, pak není pravda, že musí být povinná.

a snazis sa ju preto nejak zhodit.
Jestli si z někoho dělám srandu, tak z těch, kdo tvrdí, jak je matematika úžasně naučila myslet a přitom nejsou schopní pochopit ani elementární argumentaci a nejsou schopní svoje slova podložit ani náznakem nějakého důkazu.

U nas sa robi napriklad studentska anketa a najlepsie hodnoteni su nejak oceneni - z pohladu studenta viem, ze su ich mena zverejnene a vie sa o nich, co je imho pomerne velka pocta.
Ok, to je super. Ale můžu tě ujistit, že tohle fakt není něco, čím by páni docenti a profesoři žili a mají daleko jiné starosti :)

ktory matiku opisujes snad ako neospravedlnitelne nasilie pachane na informatikoch
Vůbec ne. Jenom tvrdím, že dnešní informatik potřebuje jiné věci *víc* než matematiku.

Schválně, tipni si, odkud je tenhle text (že tam matika vůbec není, to je jenom takový drobný detail):

Citace
CO požaduje trh práce?

Celá řada požadavků:
* efektivní komunikace s technickou i netechnickou veřejností, hovořit „jazykem“ klienta,
* schopnost práce v heterogenních týmech (s obchodníky,právníky atd),
* vysoká profesionální a etická zodpovědnost,
* ochota riskovat, experimentovat, podílet se na inovacích,
* perfektní znalost technologií v kombinaci s jejich využitím pro potřeby klienta,
* plné uvědomění potřeby a osobní účasti v celoživotním vzdělávání,
* rozšířené vzdělání, nutné k pochopení řešení technických problémů v širších souvislostech – v globálním, ekonomickém,ekologickém a sociálním kontextu,
* multikulturní povědomí, znalost cizích jazyků, schopnost práce v mezinárodním prostředí,
* znalost poskytovaných služeb,
* znalost standardů.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1486 kdy: 03. 03. 2013, 00:11:13 »
Juchů, tak přece jenom jsem měl privilegium otce-zakladatele, pokřtít stou stranu :)

Věnuju ji Kapitánovi, který po ní tak srceryvně toužil :)) Užij si to! :)

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1487 kdy: 03. 03. 2013, 00:13:34 »
B: Koukám, že vliv šunkofleků na IQ je nepopiratelný.

Ano, také jsem jako malé dítě hodně jedl šunkafleky.
Vlastně jen díky tomu jsem to, co jsem!

Navrhuji velký experiment:
Vybereme dva stejně chytré a nadané lidi, jeden se bude učit matematiku a druhý lékařství, chodit na operace a učit se operovat.
Pak vezmeme 10 a 10 lidí, kde budou provedeny jednoduché operace, jako je apendektomie, vyšetření tlustého střeva, vyšetření žaludku, drobná plastická operace a podobně. Samozřejmě že JS, Kuba, Steden a spol. budou v té skupině, o kterou se bude starat matematik!  ;D

PS: Budu rozhodčí  ;D

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1488 kdy: 03. 03. 2013, 00:14:43 »
Juchů, tak přece jenom jsem měl privilegium otce-zakladatele, pokřtít stou stranu :)

Věnuju ji Kapitánovi, který po ní tak srceryvně toužil :)) Užij si to! :)

Tak ta stovečka mě fakt těší!
Díky!

Myslím, že toto téma je absolutním vrcholem, čeho bylo možného na tomto serveru dosáhnout  ;D

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1489 kdy: 03. 03. 2013, 00:29:32 »
Kapitáne, musím protestovat proti metodologii. Bylo totiž nesporně dokázáno (čti: deklarováno dogma), že pojídání šunkofleků ti dodá schopnost naučit se operovat *rychleji*. Čili navrhuji pozměnit výzkum takto:

První skupina se bude pět let učit operovat tím způsobem, že jí bude podán potřebný přesně zacílený teoretický základ se zřetelem k praxi a poté drtivou většinu času stráví operováním.

Druhá skupina bude pět let pojídat šunkofleky a pak se operovat doučí za víkend.

========
Studentovi:

Vzhledem k tomu, že jsi student, docela rozumím tvému přesvědčení. Ono málo kdo by si byl ochoten přiznat, že věnuje velké úsilí něčemu, co je převážně zbytečné. To by bylo na mašli a musím i já uznat, že kdyby docházelo k hromadným sebevraždám studentů informatiky, úroveň naší ekonomiky by to nezvýšilo. Proto musím uznat, že ono je ve finále dobře, že školy mají svoji propagandu "naučíme vás obecné základy". Teprve teď jsem si uvědomil, že to má svou velkou společenskou roli, kterou jsem podcenil.

Málo kdo ze studentů by totiž mohl unést články lidí z praxe, jako např. tenhle: http://blog.filosof.biz/vysoke-skoly-lzou/
(ano, webdesign je trochu extrémní příklad, ale pro ostatní podobory IT to planí podobně - v čele s adminováním, sítěmi, bezpečností, OS, analýzou systémů, systémovou integrací...)


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1490 kdy: 03. 03. 2013, 00:43:44 »
a zhodou okolnosti studujem tam, kde J. Galgonek.

To je neaktuální informace :)

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1491 kdy: 03. 03. 2013, 00:45:03 »
jako např. tenhle: http://blog.filosof.biz/vysoke-skoly-lzou/

Pravdivý článek, ale:
A) Studenti to popřou, protože by se zbláznili
B) VŠ profesoři to popřou, protože by dál nemohli sát státní peníze, resp. museli by se opravdu začít vzdělávat a hlavně, což by bylo nejhorší, by museli začít přemýšlet
C) Státní úředníci to popřou, protože by se někdo mohl začít ptát, proč to studium je takové drahé

Tedy kromě firem, které to tvrdí už dávno, není nikdo, kdo by to přiznal.
Jak je vidět: Pravda a láska opět jasně zvítězila nad lží na nenávistí.  ;D

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1492 kdy: 03. 03. 2013, 00:54:12 »

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1493 kdy: 03. 03. 2013, 00:55:37 »
Přišel za Bohem Sv. Petr a říká:
"Hele, mám tu jistého Vaška Paška, nikdy neporušil žádné tvoje přikázání, ale hromadě násilí tupě přihlížel. No a pak tu mám Petra Pavla, který při ochraně dítěte nešťastnou náhodou zabil nějakého vrahouna. Kterého mám pustit do nebe a kterého shodit do pekla?"
Bůh se zamyslí a říká: "Jistě že Vaška Paška pustíš dál."
Sv. Petr krčí rameny "Ale Vašek Pašek se jen díval, když sousedovi znásilňovali ženu, nic neudělal i když mohl...."
Bůh krčí rameny "To těm hříšníkům jen nastavoval druhou tvář..."
Sv. Petr vrtí hlavou "No a když to dítě ze sousedství podřezávali, tak tam mohl jít a toho vraha chytit při činu...."
Bůh krčí rameny "Stejně by tam nedorazil včas, aby to dítě zachránil...."
Sv. Petr se odkašlal "Ale...."
Bůh ho zarazil "Víš co, je mi z Vaška Paška na blití jako tobě, to je samozřejmý, ale myslíš, že až přijde kontrola, že se budou ptát na to, proč je tu Vašek Pašek? Ne, v hlášení rozmáznou to, že tu je ten, co porušil přikázání nezabiješ! Kurva já ty zmrdy z kontroly znám!"
 ;)

A s VŠ to je to samé.
Kdyby učili to, co ti lidé budou potřebovat, tak by to sice bylo lepší a spravedlivější, ale zase by se nevešli do tabulek a někdo z ministerstva by je sejmul.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1494 kdy: 03. 03. 2013, 01:02:53 »
Z pohledu webdesignu asi souhlas ...
Nejen. Jsou to minimálně všechny ty věci, co jsem vyjmenoval výš. A to zdaleka nejsou všechny...

B) VŠ profesoři to popřou, protože by dál nemohli sát státní peníze, resp. museli by se opravdu začít vzdělávat a hlavně, což by bylo nejhorší, by museli začít přemýšlet
Jestli se povede plán, který je snad ještě pořád aktuální - rozdělit školy na "výzkumné" a "praktické", tak by se to snad mohlo změnit, protože ty výzkumné ať si dělají co chtějí, to jim nikdo nebere a ty "praktické" nebudou mít (snad) potřebu předstírat jakousi imaginární odbornou úroveň a pustí se s plnou vervou do té praxe, protože pak budou mít možnost zazářit v něčem, na co mají - stačí nějaký mladší rektor, pár externistů z praxe, spolupráce s firmami a je to tam, kde to má být. Teda... doufejme... :)

No nic, stovku jsme pokořili, tak zavíráme krám, ne? ;)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1495 kdy: 03. 03. 2013, 01:04:00 »
odbornou úroveň
ERRATA: mělo být spíš "vědeckou úroveň"

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1496 kdy: 03. 03. 2013, 01:04:34 »
Chcem ukazat, ze je tvoja argumentacia mimo - neviem o nikom, kto by tu pisal o zvyseni kapacity mozgu, ktora by umoznila naucit sa Springsy za odpoludnie.
Tak si tu "diskusi" přečti celou.
Priebezne som ju trochu cital; nedas radsej odkaz na toto konkretne tvrdenie od niekoho okrem teba?

Nemam problem napriklad s tym, ze zlepsena kapacita mozgu bude v oblastiach kryptografie a podobne (oproti skole, kde by ucili hlavne cisto prakticke veci ako Springsy). Kde tu vidis problem?
Pokud by matematika měla být jenom jednou z aplikačních domén, pak není pravda, že musí být povinná.
Celkovo sa preferuje (v Bc studiu) povinny nahlad na vsetky aplikacne domeny, co znamena, ze sa kazdy stretne aspon povrchne so zakladami vsetkeho - tj. aj systemovy administrator sa uci aj programovat, aj zaklady fungovania databazi a nahodou zrovna aj tu matiku. Toto aspon zarucuje, ze kazdy Bc ma nejaku zakladnu uroven znalosti a nejaky prehlad.

Jestli si z někoho dělám srandu, tak z těch, kdo tvrdí, jak je matematika úžasně naučila myslet a přitom nejsou schopní pochopit ani elementární argumentaci a nejsou schopní svoje slova podložit ani náznakem nějakého důkazu.
Ja som ti dal priklad s kryptologom - to nestaci?
Mozem ti dat aj odstrasujuci priklad jedneho skoro-programatora, ktory bez kalkulacky nevedel ani 5+7. Horsie bolo, ked nieco naprogramoval, pouzil tam (z hlavy) vysledok tusim 18 a potom sa este isiel hadat, ze kolko by asi 5+7 mohlo byt. Esteze mame aj kalkulacku na priklady, na ktore nestaci 10 prstov a clovek uz nevie, ako to vysvetlit :D.
Bez aspon jednoduchej matiky na VS takychto neodfiltrujes, co znamena nutnost nejakej povinnej matiky, ak tam nechces takychto.

Ok, to je super. Ale můžu tě ujistit, že tohle fakt není něco, čím by páni docenti a profesoři žili a mají daleko jiné starosti :)
Maju *aj* ine starosti. Nastastie mozem povedat, ze sa docenti a profesori snazia zlepsit v tom, k comu mali studenti pripomienky. Naviac o niektorych viem, ze ich vazne stve, aj ked im 1 ziak z 30 da hodnotenie nejakej veci "velmi dobre" (2) namiesto "vynikajuce" (1).

Schválně, tipni si, odkud je tenhle text (že tam matika vůbec není, to je jenom takový drobný detail):
[...]
Tak to sa da lahko najst (TUL). Nepritomnost explicitne napisanej matiky podla mna nic neznamena. Rovnako tam explicitne nie je ani Spring a dokonca ani programovanie. Nezrusime aj vyuku programovania, aby sme sa prisposobili trhu prace tak, ako si ho predstavuje ten autor?

jako např. tenhle: http://blog.filosof.biz/vysoke-skoly-lzou/
Kazdy by mal sam pred zaciatkom VS uvazit, ci sa mu to oplati a preco tam vlastne ide. Ak tam niekto ide preto, aby sa lepsie zamestnal kvoli titulu, tak IMHO mimo statnej spravy nema sancu.

Pravdivý článek, ale:
A) Studenti to popřou, protože by se zbláznili
Z coho asi?

B) VŠ profesoři to popřou, protože by dál nemohli sát státní peníze, resp. museli by se opravdu začít vzdělávat a hlavně, což by bylo nejhorší, by museli začít přemýšlet
Ono to s VS profesormi nie je take zle - co viem, tak naozaj maju prehlad, vzdelavaju sa a premyslaju. Mozno ale ide o skolu (ked hladas na detasovanom pracovisku nejakej tiez-VS, odbor socialna praca a pytas sa na teoriu strun, tak to nemusi byt ono).
Schvalne - s kolkymi doc/prof z vyznamnych skol si sa stretol za posledny rok, na zaklade coho si to mohol usudit? Bavil si sa s nimi ohladne ich odboru? Ak ano, neplanujes davat prispevky na konferenciach a ukazat im, ako sa to robi?

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1497 kdy: 03. 03. 2013, 01:12:27 »
No nic, stovku jsme pokořili, tak zavíráme krám, ne? ;)

Ještě tu čeká ten 15-ti stý příspěvek, už je přímo na dosah  ;D

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1498 kdy: 03. 03. 2013, 01:12:57 »
1498

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1499 kdy: 03. 03. 2013, 01:13:24 »
1499