VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1470 kdy: 02. 03. 2013, 21:55:29 »
To zalezi od metriky, ktoru explicitne neuvazujes a na co sa snazim upozornit;
Jasně. A o specializacích a volitelných předmětech už jsi někdy slyšel? Nebo jsem snad tvrdil, že programovat OS musí *každý* informatik? :)

Nicméně ani tak nechápu, co bys takovou argumentací chtěl podpořit nebo vyvrátit. Zastánci matematiky tvrdí, že se ji má a musí do slušné hloubky učit každý informatik. V tom je ten problém. Čili tvými slovy, zastánci matematiky by museli najít takovou metriku, aby byla matematika potřebná pro každého...

...a samozřejmě ji taky našli: matematika Magickým(R) způsobem zvyšuje kapacitu mozku, proto je potřeba pro každého. Zejména na katedře sdružených uměnověd, na DAMU a na Institutu rekreačního sportu.


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1471 kdy: 02. 03. 2013, 22:09:15 »
Elektrika je matematika. Programování je matematika. Genetika je matematika. Všechno je matematika.

Nemám rád matematiku. Nemám rád vzorečky. Nemám rád definice. Nemám rád básničky.

Mám rád experiment. Vidět že to žije, vidět že to bouchne.

Myslím, že experiment by měl doplňovat teorii. Ale experiment bez teorie mně osobně nepřijde příliš šťastný.

bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1472 kdy: 02. 03. 2013, 22:13:38 »
Experiment by tě měl nadchnout, abys o tu teorii vůbec stál. Koho by zajímala teorie k něčemu, co nikdo nikdy neviděl?

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1473 kdy: 02. 03. 2013, 22:16:56 »
Experiment by tě měl nadchnout, abys o tu teorii vůbec stál. Koho by zajímala teorie k něčemu, co nikdo nikdy neviděl?

Jasně, i tohle je dobrý přístup.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1474 kdy: 02. 03. 2013, 22:26:43 »
Experiment by tě měl nadchnout, abys o tu teorii vůbec stál.
Jakou mají naši VŠ pedagogové motivci k tomu, aby někoho nadchnuli?


bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1475 kdy: 02. 03. 2013, 22:35:44 »
Nepsal jsem snad, že dnešní školství je k ničemu? Současní samozřejmě žádnou, protože jsou většinou úplně k ničemu a jsou rádi za to, co na škole můžou dělat. Zavedením školného a touze škol po kvalitě by to všechno mělo začít. Dnes je všem všechno jedno, protože dotace tečou a o to přece jde.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1476 kdy: 02. 03. 2013, 22:40:25 »
Jakou mají naši VŠ pedagogové motivci k tomu, aby někoho nadchnuli?

Asi jsem měl v životě větší štěstí na pedagogy. Anebo mi možná jen k nadšení stačilo málo :D

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1477 kdy: 02. 03. 2013, 23:00:58 »
Jakou mají naši VŠ pedagogové motivci k tomu, aby někoho nadchnuli?

VS (IMHO) nema za ukol pro obor nikoho nadchnout. Tam uz maji mit lidi jasno, a proto se tam ma ucit ten obor systematicky, vcetne nudne teorie. Nadchnout ma stredni skola, treba gympl.

Jinak ja si myslim, ze je potreba jak teorie, tak experiment. Ovsem, o lidech, kteri si mysli o tech, co chteji delat jen experiment, nebo jen teorii, ze jsou to zoufalci, si myslim zase ja, ze jsou zoufalci. To plati o tom cloveku z te zpovedi a o Kapitanu Rumovi.

A pak bych jim (a Prymkovi) jeste vzkazal, ze pokud chteji optimalni system, kde se presne nalajnuje kazdemu kariera, at se poohlednou nejakych 20 let zpet. Podle me je to totalita, ale budiz, kazdy mame jiny vkus.

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1478 kdy: 02. 03. 2013, 23:04:31 »
at se poohlednou nejakych 20 let zpet. Podle me je to totalita, ale budiz, kazdy mame jiny vkus.

To je srandovní, protože většina těch profesorů a ten, kdo něco znamená, tam seděl i před 20-ti lety  ;D
Je to jako kdybys fašisty po konci války nechal na školách učit demokracii ;D
(Mezi námi, demokracie, fašismus nebo komunismus v našem ČESKÉM podání jsou stejně zvrácené věci.)

DarkKnight

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1479 kdy: 02. 03. 2013, 23:30:19 »
at se poohlednou nejakych 20 let zpet. Podle me je to totalita, ale budiz, kazdy mame jiny vkus.

To je srandovní, protože většina těch profesorů a ten, kdo něco znamená, tam seděl i před 20-ti lety  ;D
Je to jako kdybys fašisty po konci války nechal na školách učit demokracii ;D
(Mezi námi, demokracie, fašismus nebo komunismus v našem ČESKÉM podání jsou stejně zvrácené věci.)

A mnoho z tech "totalitnich" ucitelu by vsechy zdejsi diskutery strcilo vedomostma do kapsy levou zadni :)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1480 kdy: 02. 03. 2013, 23:39:40 »
A máme tu první příspěvek sté strany. Děkuji, že jste mi jako otci-zakladateli nechali toto privilegium :)

Kód: [Vybrat]
# fortune
        There was a mad scientist (a mad... social... scientist) who kidnapped
three colleagues, an engineer, a physicist, and a mathematician, and locked
each of them in separate cells with plenty of canned food and water but no
can opener.
        A month later, returning, the mad scientist went to the engineer's
cell and found it long empty.  The engineer had constructed a can opener from
pocket trash, used aluminum shavings and dried sugar to make an explosive,
and escaped.
        The physicist had worked out the angle necessary to knock the lids
off the tin cans by throwing them against the wall.  She was developing a good
pitching arm and a new quantum theory.
        The mathematician had stacked the unopened cans into a surprising
solution to the kissing problem; his dessicated corpse was propped calmly
against a wall, and this was inscribed on the floor:
        Theorem: If I can't open these cans, I'll die.
        Proof: assume the opposite...

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1481 kdy: 02. 03. 2013, 23:40:53 »
Tak teď?

A biologist, a statistician, a mathematician and a computer scientist are on
a photo-safari in Africa.  As they're driving along the savannah in their
jeep, they stop and scout the horizon with their binoculars.

The biologist: "Look!  A herd of zebras!  And there's a white zebra!
        Fantastic!  We'll be famous!"
The statistician: "Hey, calm down, it's not significant.  We only know
        there's one white zebra."
The mathematician: "Actually, we only know there exists a zebra, which is
        white on one side."
The computer scientist : "Oh, no!  A special case!"

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1482 kdy: 02. 03. 2013, 23:46:53 »
Asi jsem měl v životě větší štěstí na pedagogy. Anebo mi možná jen k nadšení stačilo málo :D
Ale já jsem neřekl, že nechtějí. Jenom že si nejsem úplně jistý, jestli je k tomu systém motivuje...

A pak bych jim (a Prymkovi) jeste vzkazal, ze pokud chteji optimalni system, kde se presne nalajnuje kazdemu kariera, at se poohlednou nejakych 20 let zpet. Podle me je to totalita, ale budiz, kazdy mame jiny vkus.
Tak já celkem chápu, že si nemůžeš nechat ujít příležitost si do mě kopnout, ale zkus zapojit svoji Magicky(R) zvětšenou mozkovou kapacitu:

A: Každý musí jíst šunkofleky! Šunkofleky jsou nutným základem každé stravy! Šunkofleky totiž zvyšují IQ!
B: No já ti nevím. Neměl jsem šunkofleky ani nepamatuju a žiju si dobře, krevní testy v pohodě, závodně hraju vodní polo... Nebylo by lepší nechat šunkofleky těm, kterým chutnají a ostatní nechat jíst to, co se jim bude nejvíc hodit?

JS: B-ovi bych jeste vzkazal, ze pokud chce optimalni system, kde se presne nalajnuje kazdemu co ma jist, at se poohledne nejakych 20 let zpet. Podle me je to totalita, ale budiz, kazdy mame jiny vkus.

B: Koukám, že vliv šunkofleků na IQ je nepopiratelný.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1483 kdy: 02. 03. 2013, 23:54:10 »
Kód: [Vybrat]
# fortune

An engineer, a physicist and a mathematician find themselves in an
anecdote, indeed an anecdote quite similar to many that you have no doubt
already heard.  After some observations and rough calculations the
engineer realizes the situation and starts laughing.  A few minutes later
the physicist understands too and chuckles to himself happily as he now
has enough experimental evidence to publish a paper.  This leaves the
mathematician somewhat perplexed, as he had observed right away that he
was the subject of an anecdote, and deduced quite rapidly the presence of
humour from similar anecdotes, but considers this anecdote to be too
trivial a corollary to be significant, let alone funny.

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1484 kdy: 02. 03. 2013, 23:57:42 »
Jakou mají naši VŠ pedagogové motivci k tomu, aby někoho nadchnuli?

VS (IMHO) nema za ukol pro obor nikoho nadchnout. Tam uz maji mit lidi jasno, a proto se tam ma ucit ten obor systematicky, vcetne nudne teorie. Nadchnout ma stredni skola, treba gympl.
Suhlasim; zaroven si ale myslim, ze nadchnutie je tiez vhodne - minimalne preto, aby sa to cloveku lepsie ucilo ;-). Trufam si povedat, ze az na jednu vynimku sa to u mna podarilo pri vsetkych predmetoch. Ale, mozno mam mensie poziadavky - rovnako ako pisal J. Galgonek - a zhodou okolnosti studujem tam, kde J. Galgonek.

Jinak ja si myslim, ze je potreba jak teorie, tak experiment. Ovsem, o lidech, kteri si mysli o tech, co chteji delat jen experiment, nebo jen teorii, ze jsou to zoufalci, si myslim zase ja, ze jsou zoufalci.
+1

Jasně. A o specializacích a volitelných předmětech už jsi někdy slyšel? Nebo jsem snad tvrdil, že programovat OS musí *každý* informatik? :)
Jasne; tie specializacie umoznia rovnako dobre robit si co chces, nie len matiku. Matika / analyza tvori akurat cast povinnych predmetov; mimo nu je tam aj logika, telesna, zaklady programovania (Pascal, nie Java + Spring) a par dalsich veci.


Nicméně ani tak nechápu, co bys takovou argumentací chtěl podpořit nebo vyvrátit.
Chcem ukazat, ze je tvoja argumentacia mimo - neviem o nikom, kto by tu pisal o zvyseni kapacity mozgu, ktora by umoznila naucit sa Springsy za odpoludnie. Nemam problem napriklad s tym, ze zlepsena kapacita mozgu bude v oblastiach kryptografie a podobne (oproti skole, kde by ucili hlavne cisto prakticke veci ako Springsy). Kde tu vidis problem?


Zastánci matematiky tvrdí, že se ji má a musí do slušné hloubky učit každý informatik. V tom je ten problém. Čili tvými slovy, zastánci matematiky by museli najít takovou metriku, aby byla matematika potřebná pro každého...
Kolko je tu takych? Ja tu vidim hlavne teba, ktory matiku opisujes snad ako neospravedlnitelne nasilie pachane na informatikoch a snazis sa ju preto nejak zhodit. Ostatni sa minimalne na poslednych par stranach vyjadruju podla mna pomerne rozumne a pocitaju aj s inymi metrikami - to ako zastanci jednej, tak aj druhej strany.

Ale já jsem neřekl, že nechtějí. Jenom že si nejsem úplně jistý, jestli je k tomu systém motivuje...
U nas sa robi napriklad studentska anketa a najlepsie hodnoteni su nejak oceneni - z pohladu studenta viem, ze su ich mena zverejnene a vie sa o nich, co je imho pomerne velka pocta.