Chcem ukazat, ze je tvoja argumentacia mimo - neviem o nikom, kto by tu pisal o zvyseni kapacity mozgu, ktora by umoznila naucit sa Springsy za odpoludnie.
Tak si tu "diskusi" přečti celou.
Priebezne som ju trochu cital; nedas radsej odkaz na toto konkretne tvrdenie od niekoho okrem teba?
Nemam problem napriklad s tym, ze zlepsena kapacita mozgu bude v oblastiach kryptografie a podobne (oproti skole, kde by ucili hlavne cisto prakticke veci ako Springsy). Kde tu vidis problem?
Pokud by matematika měla být jenom jednou z aplikačních domén, pak není pravda, že musí být povinná.
Celkovo sa preferuje (v Bc studiu) povinny nahlad na vsetky aplikacne domeny, co znamena, ze sa kazdy stretne aspon povrchne so zakladami vsetkeho - tj. aj systemovy administrator sa uci aj programovat, aj zaklady fungovania databazi a nahodou zrovna aj tu matiku. Toto aspon zarucuje, ze kazdy Bc ma nejaku zakladnu uroven znalosti a nejaky prehlad.
Jestli si z někoho dělám srandu, tak z těch, kdo tvrdí, jak je matematika úžasně naučila myslet a přitom nejsou schopní pochopit ani elementární argumentaci a nejsou schopní svoje slova podložit ani náznakem nějakého důkazu.
Ja som ti dal priklad s kryptologom - to nestaci?
Mozem ti dat aj odstrasujuci priklad jedneho skoro-programatora, ktory bez kalkulacky nevedel ani 5+7. Horsie bolo, ked nieco naprogramoval, pouzil tam (z hlavy) vysledok tusim 18 a potom sa este isiel hadat, ze kolko by asi 5+7 mohlo byt. Esteze mame aj kalkulacku na priklady, na ktore nestaci 10 prstov a clovek uz nevie, ako to vysvetlit

.
Bez aspon jednoduchej matiky na VS takychto neodfiltrujes, co znamena nutnost nejakej povinnej matiky, ak tam nechces takychto.
Ok, to je super. Ale můžu tě ujistit, že tohle fakt není něco, čím by páni docenti a profesoři žili a mají daleko jiné starosti 
Maju *aj* ine starosti. Nastastie mozem povedat, ze sa docenti a profesori snazia zlepsit v tom, k comu mali studenti pripomienky. Naviac o niektorych viem, ze ich vazne stve, aj ked im 1 ziak z 30 da hodnotenie nejakej veci "velmi dobre" (2) namiesto "vynikajuce" (1).
Schválně, tipni si, odkud je tenhle text (že tam matika vůbec není, to je jenom takový drobný detail):
[...]
Tak to sa da lahko najst (TUL). Nepritomnost explicitne napisanej matiky podla mna nic neznamena. Rovnako tam explicitne nie je ani Spring a dokonca ani programovanie. Nezrusime aj vyuku programovania, aby sme sa prisposobili trhu prace tak, ako si ho predstavuje ten autor?
jako např. tenhle: http://blog.filosof.biz/vysoke-skoly-lzou/
Kazdy by mal sam pred zaciatkom VS uvazit, ci sa mu to oplati a preco tam vlastne ide. Ak tam niekto ide preto, aby sa lepsie zamestnal kvoli titulu, tak IMHO mimo statnej spravy nema sancu.
Pravdivý článek, ale:
A) Studenti to popřou, protože by se zbláznili
Z coho asi?
B) VŠ profesoři to popřou, protože by dál nemohli sát státní peníze, resp. museli by se opravdu začít vzdělávat a hlavně, což by bylo nejhorší, by museli začít přemýšlet
Ono to s VS profesormi nie je take zle - co viem, tak naozaj maju prehlad, vzdelavaju sa a premyslaju. Mozno ale ide o skolu (ked hladas na detasovanom pracovisku nejakej tiez-VS, odbor socialna praca a pytas sa na teoriu strun, tak to nemusi byt ono).
Schvalne - s kolkymi doc/prof z vyznamnych skol si sa stretol za posledny rok, na zaklade coho si to mohol usudit? Bavil si sa s nimi ohladne ich odboru? Ak ano, neplanujes davat prispevky na konferenciach a ukazat im, ako sa to robi?